Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi

Kõnetegevuse psühholoogia (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milles see aga seisneb?
  • Kuidas sa mõistad seda?
  • Miks üldse keelt vaja on?
  • Mida arvesse võtta kui lapsele teadmisi anda nt õpikutes kasutatav tekstiraskus?
  • Mille puhul keel ja kõne erinevad siis?
  • Mida ta aru saab kui ta kõnet kuulab?
  • Missugusied keeleüksuseid kasutan et kellelgi teadmisimõtet edasi anda?
  • Mis on erienvussarnasus loomes ja tajust?
  • Kui soodustame suhtlemist neil?
  • Mis see siis tähendab mis mõiste see on?
  • Mille poolest erinevad?
  • Kuidas siis üldse teadust arendab?
  • Milles on häda?
  • Kui palju see mistmisele kaasa aitab?
  • Kuidas mis tasandil need toimuvad?
  • Mis keda mis viisil?
  • Kuidas Kui oluline seee suhe ikka on?
  • Mis on keeleüksuse tähendus?
  • Kuidas tegevuses seosed kujunevad?
  • Kus ja millal miski toimub?
  • Kui küsitakse kes on pildil?
  • Mis tegevus soodustab uute keeleoskuste omandamist?
  • Kust see psüholingvistika ikkagi tuli?
  • Mis selle esile kutsub?
  • Kes iis genereerib lause?
  • Kui palju selles kultuuris on?
  • Mis on oluline keeleteadlaste seisukohalt?
  • Mis piirkond töötab või ei tööta ajus?
  • Millest siis ütluseloome alguse saab?
  • Kust arvatavasti algas Chomsky kõneloome mehhanism?
  • Mida need uurivad?
  • Mida selle puhul uurida?
  • Midagi räägin Nt tõsta jalg Kas siis oma jalg või teise jne?
  • Mis funktisoonis keeleüksusi kasutada?
  • Mis põhimõtetel uuringud sooritatakse?
  • Mis võtteid seal kasutatakse?
  • Mis see endast kujutab metodoloogia?
  • Mida endast dialektika kkujutab?
  • Kuidas siis ikka last õpetada kõnelema ja kõnet mõistma?
  • Mis funkid meil siis ikkagi on?
  • Mis on siis ikkagi ühist kõikidel keeltel?
  • Kui ütlen sõna tee" mis assotsiatsoon sul tekib?
  • Kuidas in rakendab seda suhtlemisel?
  • Misa see meile pakub?
  • Missugused keeleüksused on süsteemis mis on struktuur?
  • Mida siin vaja arvestada?
  • Kui ta meile leivast räägib siis mis ta sellest teab ja mis meie teame?
  • Mida siis ikkagi tajuja sõna koer" mälust üles leiab?
  • Kuidas need liigenduvad kõnes segmentideks?
  • Mis siis sellest kasu on?
  • Kui vähemalrohkem määral osalevad protsessid tundemallid?
  • Mida kuna mis järjekorras teha?
  • Millest ja uidas kujunevad operatsiooni?
  • Milleks on vaja meil asetada rõhku mõistmisele?
  • Milleks Ja miks see nii on?
  • Kuidas hääldad?
  • Kui palju siis neid on?
  • Mis Kus Millal?
  • Mille puhul tunnused on teadvustamata Milleks meile need teadmised?
  • Mis vahe on kontseptil ja keeleüksusel?
  • Mis jääb verbaliseerimata?
  • Mis on see tuum?
  • Midagi kuulda on?
  • Palju on tegemiskogemust?
  • Millest tulistas millest?
  • Mis reguleerib in tegeveust teadlikult?
  • Kuidas reguleerida oma etgevust?
  • Kui palju peame kõrvalt aitame reguleerida?
  • Kus ja mis on kõne juhtivad piirkonnad?
  • Millega saab õpilaste tp suuanta?
  • Millese nad suhtuvad kuidas?
  • Mis üksus siis aga imiteerimine toimub?
  • Midagi saavad aru mida nad siis teevad?
  • Mis takistab sõnatöhenduse mõistmist?
  • Millega lingvistika ehk keeleteadus pm tegeleb?
  • Mille vastu tunneb huvi psüüholoogia?
  • Millega tegeleb pragmaatika?
  • Misee võib tähendada?
  • MIs see olla võib?
  • Kus millal kuidas?
  • Mis laadi situatsioonidega lapsed esmalt kokku puutuvad?
  • Mida tehti Mis on teada?
  • Mille hulk pole teada?
  • Mida sai kodeerida?
  • Millest inimene suudab ja saab kirjutada?
  • Mida ta teab suhtlemisest?
  • Kuidas süntaks ja sõnavalik omavahel lõimuvad?
  • Mitu võimalust kas alustab kujutusega lausemallist?
  • Mile järgi see siis toimub?
  • Millest realiseerimine sõltub?
  • Kui laps tõstab häält ja teie ka tõstate siis kes teglt juhib vestlust?
  • Mis teemal räägin TEEMA millest kellest?
  • Mida poiss tegi Mida poiss lauaga tegi?
  • Mida teeme vastab kavatsusele?
  • Mis meil siis on mälus olemas?
  • Mida tekstiloome endast siis kujutab?
  • Kuidas kujundada minimaalset tekstiloomet?
  • Kuidas see laspsel hakkab kujunema?
  • Mis siis parem on?
  • Mida ta siis õpib?
  • Kuidas ja kui plaju mõistetakse seda mida öeldi?
  • Mis ta sellest aru saab?
  • Mil viisil kõneareng ja psüügika areng üksteist mõjutavad?
  • Mitmenda astme üldistusega on see seotud?
Vasakule Paremale
Kõnetegevuse psühholoogia #1 Kõnetegevuse psühholoogia #2 Kõnetegevuse psühholoogia #3 Kõnetegevuse psühholoogia #4 Kõnetegevuse psühholoogia #5 Kõnetegevuse psühholoogia #6 Kõnetegevuse psühholoogia #7 Kõnetegevuse psühholoogia #8 Kõnetegevuse psühholoogia #9 Kõnetegevuse psühholoogia #10 Kõnetegevuse psühholoogia #11 Kõnetegevuse psühholoogia #12 Kõnetegevuse psühholoogia #13 Kõnetegevuse psühholoogia #14 Kõnetegevuse psühholoogia #15 Kõnetegevuse psühholoogia #16 Kõnetegevuse psühholoogia #17 Kõnetegevuse psühholoogia #18 Kõnetegevuse psühholoogia #19 Kõnetegevuse psühholoogia #20 Kõnetegevuse psühholoogia #21 Kõnetegevuse psühholoogia #22 Kõnetegevuse psühholoogia #23 Kõnetegevuse psühholoogia #24 Kõnetegevuse psühholoogia #25 Kõnetegevuse psühholoogia #26 Kõnetegevuse psühholoogia #27 Kõnetegevuse psühholoogia #28 Kõnetegevuse psühholoogia #29 Kõnetegevuse psühholoogia #30 Kõnetegevuse psühholoogia #31 Kõnetegevuse psühholoogia #32 Kõnetegevuse psühholoogia #33 Kõnetegevuse psühholoogia #34 Kõnetegevuse psühholoogia #35 Kõnetegevuse psühholoogia #36 Kõnetegevuse psühholoogia #37 Kõnetegevuse psühholoogia #38 Kõnetegevuse psühholoogia #39 Kõnetegevuse psühholoogia #40 Kõnetegevuse psühholoogia #41 Kõnetegevuse psühholoogia #42 Kõnetegevuse psühholoogia #43 Kõnetegevuse psühholoogia #44 Kõnetegevuse psühholoogia #45 Kõnetegevuse psühholoogia #46 Kõnetegevuse psühholoogia #47 Kõnetegevuse psühholoogia #48 Kõnetegevuse psühholoogia #49 Kõnetegevuse psühholoogia #50 Kõnetegevuse psühholoogia #51 Kõnetegevuse psühholoogia #52 Kõnetegevuse psühholoogia #53 Kõnetegevuse psühholoogia #54 Kõnetegevuse psühholoogia #55 Kõnetegevuse psühholoogia #56 Kõnetegevuse psühholoogia #57 Kõnetegevuse psühholoogia #58 Kõnetegevuse psühholoogia #59 Kõnetegevuse psühholoogia #60 Kõnetegevuse psühholoogia #61 Kõnetegevuse psühholoogia #62 Kõnetegevuse psühholoogia #63 Kõnetegevuse psühholoogia #64 Kõnetegevuse psühholoogia #65 Kõnetegevuse psühholoogia #66 Kõnetegevuse psühholoogia #67 Kõnetegevuse psühholoogia #68
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 68 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-10-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 401 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor estoonian Õppematerjali autor
Karl Karlepi loengumaterjal. Siin on 80% tema ainest kirjas. Esineb trükivigu, sest on kiiresti trükitud.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
21
doc

Psühholingvistika kujunemise eeldused

· kuidas kõne funktsioneerib ühe viisina suhtlemisviisina. - keel kui märgisüsteem, milliseid kõneakte esineb ja kuidas neid kujundada. · Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat- mida eesti teadlased teevad eesti keele osas kõneuuringus. PSL arenguetapid 1 · 3 põhilist etappi, lisandunud kognitiivmingiakt.. · 1. etapp- biheivioristlik psühholingvistika- põhineb psühholoogilisel ja keeleteaduslikul teoorial. Selles etapis tugev psühholoogia osa · iseloomulik- käitumisele põhinemine- ütlesid, et käitumine on väliselt vaadeldav ja suunatav, vaatasid kõnet kui verbaalset käitumist- kõne kui reaktsioon stiimulile. Probleemiks- ei selgitatud, kuidas tekib spontaanne, omaalgatuslik kõne. · Keskendus teadete kodeerimisele ja dekodeerimisele suhtlemise käigus- põhines sideteoorial. · Piiratud nägemus- arvasid, et kõne areng toimus sõnade kaupa, uurisid ainult sõnu,

Pedagoogika
thumbnail
35
docx

Kõnetegevuse psühholoogia konspekt

Kõnetegevuse psühholoogia 1. Psühholingvistika aines Biheivioristlik psühholoogia, mis uurib inimese käitumist kui reaktsiooni stiimulile (S— >R). Keele kasutamine on vastavalt üks paljudest inimkäitumise vormidest (ingl. language as behaviour). Nimetatud teooria aluseks omakorda on I. Pavlovi õpetus refleksidest. Ratsionalistlik psühholingvistika, ka Chomsky-Milleri psühholingvistika, transformatsiooni- (muute-)psühholingvistika. Nimetatud teooria väidab, et iga väliskõne

Eripedagoogika
thumbnail
7
docx

K�netegevuse ps�hholoogia

PSL huvitab esmajoones assotsiatsioonide laad ja selle sõltuvus kasutatud sõnadest. Verifitseerimine- ¤ PSL rakendusvõimalused eripedagoogikas/logopeedias. assotsiatiivne eksperiment pakub suurt huvi ka eripedagoogidele, sest selle läbi on võimalik välja selgitada ebakõlad lapse sõnaseostes. PSL rakendus-pedagoogiline suhtlemine(lastega suhtlemine,selgitamine), kõnearengu toetamine ja korrigeerimine, õppekirjandus(ülesannete/tekstide jõukohastamine lastele) Kõnetegevus. ¤ Kõnetegevus on üks inimtegevuse liike. Selle vahendiks on keel, viisiks kõne seda teenindab(juhib/reguleerib) psühhofüsioloogiline mehhanism- kõne funktsionaalsüsteem. ¤ Mõiste ja põhikategooriad: Kõne on keelekasutus suhtluseks ja tunnetustegevuseks, ilmneb tavaliselt mingi teise tunnetustegevuse koosseisu lülitatuna. Suulise kõne areng on aluseks sisekõne tekkele, sisekõne on oluline kirjualiku kõne(lugemine, kirjutamine) arengus. Keel

Kategoriseerimata
thumbnail
10
docx

Kõnetegevuse psühholoogia 3. seminar

suhete fikseerimiseks ja soodustab mõtte hargnemist. Keeleüksused on üheaegselt verbaalse mõtlemise ja kõnelise suhtlemise vahendiks. Kõne ja mõtlemine on omavahel seotud ka metakeeleliste vahendite omandamisel. Mis on sisekõne funktsioonideks; milline on egotsentrilise kõne roll sisekõne kujunemisel; milline on sisekõne struktuur ja miks kujunevad erivajadustega lapsel egotsentriline kõne ja sisekõne hiljem/puudustega? Sisekõne on üks kõnetegevuse vomidest. Tema funkstiooniks on teenendada verbaalset tunnetustegevust ning planeerida-reguleerida oma tegevust. Sisekõne tervikuna on intellektuaalse tegevuse verbaalne mehhanism, mõtestatud suhtlemine iseendaga. Sisekõne eelduseks on egotsentriline kõne, s.t. väliskõne, mis saadab lapse tegevust. Egotsentrilise kõne roll sisekõne kujunemisel on järgmine: täidab intellektuaalseid ülesandeid nagu hiljem sisekõne.; struktuurilt läheneb egotsentriline kõne sisekõnele:

Eesti keel
thumbnail
10
doc

Keel

KEEL · Keel on inimesele omane häälikutel rajanev hierarhiliselt- kõikides keeltes eksisteerivad organiseeritud märgisüsteem. Eristatakse keele kahte vormi: · keel kui süsteem, eripärane kood(mismoodi seda kasutatakse.. ) · kõne kui selle koodi kasutamine ehk keele avaldumine teksti ja kõnetegevusena. Kõne viitab sellele, kuidas kasutatakse keelt suhtluseks, kuid see pole ainus võimalus, kasutada võib ka muid märgisüsteeme nt viipekeel · suuline-kirjalik kõne on keele kaks vormi, mis esinevad paralleelselt. Kirjalikku kõnet peab õppima, nt 5-6 aastased lapsed, suuline kõne on loomupärane nt 1a. Inimesi iseloomustab verbaalne kõne- võime kõnet produtseerida ja teiseks teksti mõistmine- arusaamine verbaalselt esitatud materjalist. Verbaalse voolavuse test- minuti aja jooksul pannakirja niipalju loomi kui meelde tuleb vms Põhiküsimused kursusel · Kuidas mõistavad inimesed teateid? Kuidas suudavad nad seda te

Psühholoogia
thumbnail
4
docx

Keel ja kõne eksami kordamisküsimused

1. Keel ja kõne, peamised mõisted  Keel - on sümbolite süsteem, mis on korraldatud erilises vormis ja mida kasutatakse info edastamiseks (tunnete, mõtete, soovide väljendamiseks). Keele komponendid- sõnade häälikuline koostis, tähendus, grammatika, lauseehitus. Keel on süsteem, mida emakeeles rääkija valdab ja mis võimaldab tal produtseerida ja mõista lauseid. Sotsiaalne nähtus, Psüühiline, Suhtlusvahend, Teaduslik abstraktsioon, Kood, Kujunenud ajalooliselt. Kõne - keele häälduslik (kõla) süsteem, mis seostub hingamise, hääle tekitamise, hääldamise, resonantsiga + kiirus, tempo, rõhud, intonatsioon, meloodia. Individuaalne nähtus, Psühhofüsioloogiline, Suhtlemisviis, Reaalne nähtus, Kodeerimine ja dekodeerimine, Kujunenud indiviidi arengu käigus. Kõne jaguneb oma olemuselt kaheks:  Düskomfordiga seotud helid (nutt, kisa);  Naudingutega seotud helid (koogamine).  Kõik ülejäänud kõnelise käitumise

Kategoriseerimata
thumbnail
4
docx

Keel ja kõne eksami kordamisküsimused

1. Keel ja kõne, peamised mõisted  Keel - on sümbolite süsteem, mis on korraldatud erilises vormis ja mida kasutatakse info edastamiseks (tunnete, mõtete, soovide väljendamiseks). Keele komponendid- sõnade häälikuline koostis, tähendus, grammatika, lauseehitus. Keel on süsteem, mida emakeeles rääkija valdab ja mis võimaldab tal produtseerida ja mõista lauseid. Sotsiaalne nähtus, Psüühiline, Suhtlusvahend, Teaduslik abstraktsioon, Kood, Kujunenud ajalooliselt. Kõne - keele häälduslik (kõla) süsteem, mis seostub hingamise, hääle tekitamise, hääldamise, resonantsiga + kiirus, tempo, rõhud, intonatsioon, meloodia. Individuaalne nähtus, Psühhofüsioloogiline, Suhtlemisviis, Reaalne nähtus, Kodeerimine ja dekodeerimine, Kujunenud indiviidi arengu käigus. Kõne jaguneb oma olemuselt kaheks:  Düskomfordiga seotud helid (nutt, kisa);  Naudingutega seotud helid (koogamine).  Kõik ülejäänud kõnelise käitumise

Kategoriseerimata
thumbnail
53
docx

Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt

(sealhulgas suulisi ja kirjalikke tekste, audio- ja visuaalseid õppevahendeid, aktiivõppemeetodeid, õppekäike, õues- ja muuseumiõpet jms); 7. kasutatakse asjakohaseid hindamisvahendeid, -viise ja -meetodeid; 8. kasutatakse diferentseeritud õpiülesandeid, mille sisu ja raskusaste võimaldavad õpilastel sobiva pingutustasemega õppida, arvestades sealjuures igaühe individuaalsust. Ainealased põhimõtted ehk printsiibid:  Kõnetegevuse kujundamine praktilise tegevuse ja suhtlemise kaudu ning jaoks. Lapse praktiline tegevus ja tunnetustegevus on kõnetegevusega dünaamilistes suhetes. Algklassides on mitteverbaalse tegevuse osa kõne omandamises eriti suur. Selle käigus kujunevad kujutlused esemetest, nende tunnustest, tegevustest ning objektide seostest. Kõik see on baassõnavara ning baaslausemallide omandamise aluseks. Eriti tähtsaks tuleb pidada orienteerumist ruumisuhetes

Eripedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun