1. Morfoloogia e vormiõpetuse aine ja uurimisobjekt. Morfoloogiline süntees, morfoloogiline analüüs. Vormiõpetuse põhiüksus morfeem. Allomorfid. Leksikaalne morfeem (tüvi, tuletusliide), grammatiline morfeem (grammatilise kategooria tunnus, käände-ja pöördelõpp). Leksikaalne tähendus, grammatiline tähendus. Formatiiv. Morfoloogia e vormiõpetuse aine ja uurimisobjekt - On grammatika osa, mis tegeleb sõnavormidega – nende moodustamisega ja nendest arusaamisega. Kahesuunalised protsessid: sünteesi- ja analüüsiprotsessid. Vormimoodustus ehk morfoloogiline süntees - Vormimoodustuse tulemuseks on korrektne sõnavorm ehk leksikaalset ja grammatilist tähendust kandev fonoloogiline järjend. Morfoloogiline analüüs - vastupidises suunas toimuv protsess: mingi fonoloogilise järjendi leksikaalse ja grammatilise tähenduse tuvastamine ehk kindlaks tegemine. Seega tegeleb morfoloogiline analüüs sõnavormidest arusaamisega. Morfoloogil
EESTI KEELE VORMIÕPETUSE KURSUSE PROGRAMM (KORDAMISKÜSIMUSED) 1. Morfoloogia mõiste ja uurimisvaldkond. *Morfoloogia e vormiõpetus on grammatika osa, õpetus sõnade ehituse ja muutumise kohta sõna vormilistest koostisosadest e morfeemidest lähtudes. *Morfoloogia keskendub sõnavormidele – nende moodustamise seaduspärasustele ja funktsioonide uurimisele. *Morfoloogia uurimisvaldkonda kuulub sõnamuutmise ja grammatiliste kategooriatega seonduv. 2. Morfoloogia põhimõisted (sõna, morfeem ja selle liigid, morf, allomorf, morfofoneem, morfoloogiline sünonüümia ja homonüümia, paradigma, markeeritus, grammatiseerumine jt). Morfeem – morfoloogia põhiüksus, keele väikseim häälikulise väljendusega tähendusüksus. Enamikul grammatilistel morfeemidel pole eraldi võttes tähendust, nt -d. Morfeemid jagatakse nende mõistesisust ja funktsioonist lähtudes leksikaalseteks ja grammatilisteks morfeemideks. Tüved ja tuletusliited kuulu
1. Morfoloogia mõiste ja uurimisvaldkond - grammatika osa, õpetus sõnade ehituse ja muutumise kohta sõna vormilistest koostisosadest e morfeemidest lähtudes. Morfoloogia keskendub sõnavormidele nende moodustamisele ja funktsioonide analüüsimisele. Morfoloogia uurimisvaldkonda kuulub sõnamuutmise ja grammatiliste kategooriatega seonduv. 2. Morfoloogia põhimõisted (sõna, morfeem ja selle liigid, morf, allomorf, morfofoneem, morfoloogiline sünonüümia ja homonüümia, paradigma, markeeritus, grammatiseerumine jt) 1) Morfeem morfoloogia põhiüksus, keele väikseim häälikulise väljendusega tähendusüksus. Enamikul grammatilistel morfeemidel pole eraldi võttes tähendust, nt -d (funktsioonid: mitmuse tunnus maja/d, pöördelõpp sa käi/d, osastava lõpp mer/d). Grammatilised morfeemid saavad tähenduse vormi koosseisus, sõnatüvega liitudes. Tähendus on olemas tüvimorfeemidel (nt käi/si/me, maja/ni). Mo
Sorava sidusa kõne arendamine koolieelses eas on tähtis kooliks ettevalmistamisel, sest õppimise aluseks on suurel määral just sidus kõne – õpikutekstide mõistmine, õpetaja sõnalistest juhenditest arusaamine, enda teadmiste väljendamine. (Brown, 2001). Suulise kõne arendamine on oluline nii suhtlemisel kui ka akadeemilises, sotsiaalses ja emotsionaalses arengus; selle areng toetab kirjaliku kõne arengut ning lugemise, kirjutamise ja õigekirja oskusi (Williams, 2006). SKAP lapsed on õpiraskustega laste riskigrupp koolis. Kuna eelkooliealiste laste tagasihoidlik tekstiloomeoskus ennustab koolieas tagasihoidlikku lugemis- ja kirjutamisoskust, on vajalik toetada tagasihoidlikumate tekstiloomeoskustega laste jutustamisoskuse arengut. Seega plaanin keskenduda just narratiivsete oskuste arendamisele. Siit tõstatub käesoleva magistritöö uurimisprobleem: vaja on täpsustada
25. Püüdes ennetada keerulisi olukordi võite endale ette kujutada erinevate olukordadega kaasnevaid üksikasju. 26. Valget tabletti vaadates või maitstes ei selgu kas seal on piisavalt vajalikku südamerohtu või on see mõeldud hoopis palaviku alandamiseks. Iiveldus neerutalitlust soodustava ravimtee kasutamisel on nagu vihma käest räästa alla minek ebameeldiv kõrvaltoime kaalub üles loodetava kasu. Ülesanne 10 Pane puuduvad kirjavahemärgid. Paranda ka muud vead. Laused on võetud Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli lõputöödest. Nt Mayer-Salovey mudel defineerib emotsionaalset intelligentsust, kui võimet tunnetada, mõista ja juhtida tundeid hõlbustamaks mõtlemist. – Mayer-Salovey mudel defineerib emotsionaalset intelligentsust kui võimet tunnetada, mõista ja juhtida tundeid, et hõlbustada mõtlemist 1. Reuven Bar-On´i poolt väljatöötatud EQI-i Emotional Quotient Inventory test on
25. Püüdes ennetada keerulisi olukordi võite endale ette kujutada erinevate olukordadega kaasnevaid üksikasju. 26. Valget tabletti vaadates või maitstes ei selgu kas seal on piisavalt vajalikku südamerohtu või on see mõeldud hoopis palaviku alandamiseks. Iiveldus neerutalitlust soodustava ravimtee kasutamisel on nagu vihma käest räästa alla minek ebameeldiv kõrvaltoime kaalub üles loodetava kasu. Ülesanne 10 Pane puuduvad kirjavahemärgid. Paranda ka muud vead. Laused on võetud Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli lõputöödest. Nt Mayer-Salovey mudel defineerib emotsionaalset intelligentsust, kui võimet tunnetada, mõista ja juhtida tundeid hõlbustamaks mõtlemist. – Mayer-Salovey mudel defineerib emotsionaalset intelligentsust kui võimet tunnetada, mõista ja juhtida tundeid, et hõlbustada mõtlemist 1. Reuven Bar-On´i poolt väljatöötatud EQI-i Emotional Quotient Inventory test on
Õnn on vahepeatus liiga palju ja liiga vähe vahel. C. Pollock Õnn pole eesmärk, vaid eluviis. Tundmatu Õnn pole miski, mida sa kogud, vaid miski, mida sa mäletad. O. Levant Ma usun väga õnne ja ma leian, et mida kõvemini ma töötan, seda rohkem mul seda on. S. Leacock Meile kuulub vaid õnn, mida suudame mõista. M. Maeterlinck Tõelise õnne leiab inimene ainult siis, kui ta elu aastaaegu samuti tähele paneb kui aastaaegu looduses. S. Undset Meie maksame kinni oma eelkäijate vead ja seetõttu on õiglane, et nad jätavad meile selleks raha. D. Marquis Meelita mind, ja ma ei pruugi sind uskuda.
.. I'm not mad, I need a hug.. Igatsen seda olematut unenägu... somewhere over the rainbow . . . U make me crazy . There's a rainbow in the sky, all the time, don't be blind. ;) Nii lihtne on lihtsalt olla , kõigest mööda jalutada ja vastada kõigele : " ma ei tea . " Everyone wants to feel like someone cares . Ma olen see kes ma olen , mitte päris hea ja mitte ka päris halb ,, lihtsalt see kes ma olen :) . Mõned vead on liiga head et neid ainult ühe korra elus teha .;) Any moment, everything can change. Nobody's perfect,Everybody makes mistakes...You live and you learn it! Mitte ükski vihmapiisk ei pea ennast uputuse eest vastutavaks. Ära kahetse seda, mida teinud oled, vaid seda, mille tegemata jätsid. Ei ole halvemaid, paremaid aegu, on ainult hetk, milles viibime praegu... Kui miski ei aita,siis restart ikka aitab. ;)
Kõik kommentaarid