Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kõne koostamine ja esitamine (7)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas ebamugavate küsimustega toime tulla?
  • Kuidas toime tulla ebamugavate küsijatega?
  • Kui palju on kuulajaid?
  • Kui vanad nad on?
  • Milline on nende haridustase ja teemakohane ettevalmistus?
  • Mis soost nad on?
  • Milline on kuulajate kultuuritaust?
  • Millised on kuulajate väärtushinnangud veendumused?
Vasakule Paremale
Kõne koostamine ja esitamine #1 Kõne koostamine ja esitamine #2 Kõne koostamine ja esitamine #3 Kõne koostamine ja esitamine #4 Kõne koostamine ja esitamine #5 Kõne koostamine ja esitamine #6 Kõne koostamine ja esitamine #7 Kõne koostamine ja esitamine #8 Kõne koostamine ja esitamine #9 Kõne koostamine ja esitamine #10 Kõne koostamine ja esitamine #11 Kõne koostamine ja esitamine #12 Kõne koostamine ja esitamine #13 Kõne koostamine ja esitamine #14 Kõne koostamine ja esitamine #15 Kõne koostamine ja esitamine #16 Kõne koostamine ja esitamine #17 Kõne koostamine ja esitamine #18 Kõne koostamine ja esitamine #19 Kõne koostamine ja esitamine #20 Kõne koostamine ja esitamine #21 Kõne koostamine ja esitamine #22 Kõne koostamine ja esitamine #23 Kõne koostamine ja esitamine #24 Kõne koostamine ja esitamine #25 Kõne koostamine ja esitamine #26 Kõne koostamine ja esitamine #27 Kõne koostamine ja esitamine #28
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-09-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 277 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Maarja Nigulas Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
11
doc

Kohtukõne

mõjutamiseks. Kõneleja püstitab endale eesmärgi mõjutada teist inimest, panna ta soovitud viisil tegutsema või viia teatud arusaamisele. Kõnepidamine nõuab spetsiaalseid oskusi. Kõneleja peab oma sõnumi ette valmistama, loogiliselt üles ehitama ja selle veenvalt esitama. Kõnelejal tuleb esmalt endale küsimus esitada: milleks ma räägin? See on põhiküsimus. Mida ma tahan saavutada? Mis on minu kõnelemise eesmärk? Nii nagu hingamine elustab meie keha, nii elustab eesmärk meie kõne ja äratab tunded, olgu siis tegemist igapäevase- või kohtukõnega. Kõnelejal tuleb endalt küsida: mis juhtub siis, kui eesmärk ei täitu? Mis on kaalul? Kui oluline on mulle, kõnelejale, konkreetse eesmärgi saavutamine? Suurt rolli mängib kõnelemisel auditoorium st. kellele ma räägin. See, kellele ma räägin on ju kõige otsesemalt seotud eesmärgiga miks ma üldse räägin. Kõnelemine on tegelikult dialoog. Sellest pole midagi, et teine pool on vait, on kuulaja

Õigus
thumbnail
29
pptx

KÕNE

 Oluline on luua kontakt kuulajatega.  Alustatakse viisaka pöördumisega kuulajate poole e KÕNETUSEGA . Alustada auväärsematest. Ülesanne   Koosta 2-3 erinevat kõnetust. Kõnesituatsioonid:  esimene koolipäev,  kooli lõpupidu,  emadepäeva aktus,  18. sünnipäev. Sissejuhatuse eesmärgid   luua positiivne suhe publikuga,  äratada huvi,  juhatada teema sisse, esitada kõne põhiidee. SISSEJUHATUS   Õnnestunud sissejuhatusest sõltub, kas kõne vastu huvi tuntakse.  Mõtle sissejuhatus korralikult läbi.  Väldi keerukust ja vabandusi.  Kasuks tuleb aktuaalsus. („Kuulsin tänastest uudistest…“, „Tänastes ajalehtedes on huvitavalt analüüsitud…“ VÕIMALUSI SISSEJUHATUSEKS  Sõnasta auditooriumi meeleolu, ootused.   Võta kõne põhisisu mõne lausega kokku.

Kirjandus
thumbnail
30
ppt

Kõne ja kõnepidamine

kasuks elus üldse, nt: Aruandmine oma tööülesannete täitmisest firma koosolekul: aru andmine. Teie parim sõber abiellub, teie peaks pidama õnnitluskõne: lõbustamine. Sõbra sünnipäevakõne, JNE! KÕNE Vastavalt sellele, miks mingit kõnet peate, on kõnel erinevad eesmärgid. Kõne eesmärk on see, mida kõnega saavutada tahetakse. KÕNE eesmärgid info edastamine õpetamine mõjutamine ehk veenmine lõbustamine aruandmine Kõnel võib olla ka mitu eesmärki korraga. Hea kõne on see, mis igale kuulajale midagi ütleb. Et hästi kõnelda, peaks kõneleja teadma ja arvestama, kes on kuulajad. KÕNE koostamine on... ... loominguline protsess, mis koosneb: 1. teema valikust 2. eesmärkide määratlemisest 3. mõtete/materjali kogu- misest (küs vastamine õp lk 36, mandala, nimekiri) ja läbi töötamisest 4. teksti välja mõtlemisest (must, puht) 37): Kõne algab kõnetlusega, ehk publiku poole pöördumisega

Eesti keel
thumbnail
5
doc

Kõnekunst

Kõnekunst Retooriline kujutus- müüdis peituv oluline sõnum, mis koondab inimhulki. Luuakse ettekujutus maailmast, selle toimimise põhimõtetest ja tegutsemise eesmärkidest, sõnastatakse ka tulevikuvisioon. Arhetüübid- müütide peategelased, kellel on äratuntavad omadused ja kes käituvad tuntud loogika kohaselt. n. Hamlet, Don Juan, Andres ja Pearu. Kõnede liigid: Pidulik ehk olmekõne ­ kõne, mille eesmärgiks on meeleolu loomine ja inimeste emotsionaalne mõjutamine. Veenmiskõne- kuulajate hoiakute ja seisukohtade muutmine. Kasutatakse ühepoolseid argumente st. Oma vajadustest lähtuvalt kas poolt või vastuargumente. Tuntud võte on ka hämamine ehk demagoogia- kuulajate eksiteele viimine tõe moonutamise ja pettelubadustega. Veenmiskõne ülesehitus: Huvi äratamine- tuleb leida kontakt kuulajatega. Vajaduse tekitamine- probleemide võimendamine ja täpne sõnastamine.

Kõneõpetus
thumbnail
8
docx

Väljendusoskuse KT 2012

põhinevad peamiselt varasematel kogemustel. Inimesed tajuvad seda, mida nad on harjunud tajuma. 19. Mida tähendab sümbolite kasutamine inimkommunikatsioonis? Sõnad iseenesest ei tähenda midagi, nad saavad tähenduse, kui neid seostatakse tähistatavatega. 20. Mis on sõnade põhi- ja kaastähendus? Primaarne ja sekundaarne assotsiatsioon jmida sõna esile kutsub. (Negatiivne, positiivne, semantiline diferentsiaal, kultuur ja kaastähendus). 21. Mis on egotsentriline kõne? Sisekõne, endale rääkimine 22. Milline on keele roll maailma mõistmisel? Erinevate kogukondade liikmed tajuvad maailma erinevalt ja see väljendub keeles 23. Millised on keele probleemid inimkommunikatsioonis? Keele probleemid on: abstraktne keel, järeldused, eufemismid, polaarsed sõnad, mitmetähenduslik keel. 24. Mida uskuda, kui verbaalsed ja mitteverbaalsed sõnumid on vastuolus? Miks? Kui mitteverbaalne käitumine läheb verbaalse sõnumiga vastuollu, siis usutakse pigem

Väljendusoskus
thumbnail
13
docx

RETOORIKA AJALOOST

......10 5. Cicero...........................................................10 7. Quintilianus....................................................10 KOKKUVÕTE...................................................12 KIRJANDUS.....................................................13 2 SISSEJUHATUS Oskus avalikult esinema on alati olnud kasulik. Paljud inimesed tahavad õppida rääkima hästi ja õigesti - nii et tema kõne on iseenda ja kuulajate jaoks mõnus. Kui parem on see oskus arenenud, nii edukam on ta enda elus. Need, kes suudavad hästi rääkida, on ühiskonna jaoks nõudlikud ja alati saavad tööd leida. Selliseid inimesi on vähe, kuid on nad tihti erinevatel aladel silma paistavad. Nad on edukad poliitikud, juhid, ärimehed, õpetajad. Paljudes kutsealades, retoorika roll on otsustav. Kaasaegne inimene suhtleb palju, ta peab oskama rääkima suure publiku ees. Tema ülesanne on muuta oma kõne

Ajalugu
thumbnail
4
docx

Mida ma võiksin teha, et minust parem esineja saaks

Essee Juhendaja: Janek Tuttar Tallinn 2010 2 Kõnekunst on ilmselt sama vana kui on keel. Retoorika, põhinedes Kreeka-Rooma traditsioonidel (Aristoteles, Quintilianus) moodustas keskaegse triviumi ühes grammatika ja dialektikaga. Retoorika algeid tunti juba Egiptuses, Babüloonias ja Assüürias. Vana- Kreeka orjandusliku demokraatia tingimustes omandas vaba kodaniku kõne ühiskonnas väga olulise tähenduse. Eestikeelse kõnekunsti algus jääb 19. sajandisse. Mida saaksin teha selleks, et esinejana paremaks muutuda? Enese ettevalmistamisel on suur roll ning sellele tuleb kindlasti rõhku panna, et garanteerida edukamad esinemised. Põhjalik ettevalmistus tähendab eelkõige eesmärgi püstitamist- mida oma esinemisega saavutada soovid. Oluline on teada kes on kuulajad, kui vanad nad on, mis soost ning kas nad on antud teemal juba midagi ka kuulnud

Suuline ja kirjalik eneseväljendus
thumbnail
5
doc

Kontrolltöö kordamisküsimused ja vastused väljendusoskuses

26. Mida tähendab kodeerimine ja dekodeerimine inimkommunikatsioonis? *Kodeerimine... tegevus, kus valitakse verbaalne ja mitteverbaalne käitumine vastavalt kasutatava keele reeglitele sõnumi moodustamiseks *Dekodeerimine... vastuvõtja poolne sõnumi töötlus ja selle allika sisemist olekut peegeldavale käitumisele tähenduse omistamine 27. Mis tingib ümberlülitumise ühelt kodeerimisviisilt teisele? 28. Mis on egotsentriline kõne? Sisekõne, endale rääkimine 29. Milline on keele roll maailma mõistmisel? 30. Millised on keele probleemid inimkommunikatsioonis? *abstraktne keel *mitmetähenduslik keel *järeldused *polaarsed sõnad *eufemismid ehk asendusnimed 31. Mida tähendab seksistlik keelekasutus? Sooliselt spetsiifiliste sõnade kasutus 32. Mida uskuda kui verbaalsed ja mitteverbaalsed sõnumid on vastuolus? Miks? 33. Millised on erinevad ruumidistantsid inimkommunikatsioonis? 34

Väljendusoskus




Kommentaarid (7)

kevin987 profiilipilt
kevin987: peris sisukas jahm vist vbla
20:46 11-01-2011
blondmatas profiilipilt
blondmatas: kas on väärt 100 p ?
11:55 08-11-2009
hntts profiilipilt
hntts: väga hea ! aitas :)
20:14 15-11-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun