Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kvalitatiivsete meetodite üldkursus (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks uurida ühiskonda teaduslikult?
  • Miks Mil määral?
  • Mis Missugune Kuidas?
  • Mis ulatuses Miks?
  • Mida ei saa mõõta Mis juhtub tavaliselt reaalsetes tingimustes mitte eksperimendi ajal?
  • Mida võib tasub uurida kvalitatiivsel meetodil?
  • Mida teha uurimuse käigus saavutatud teadmisega?
  • Mis veenaks teid osalema?
  • Mida ootate uurijalt?
  • Kuidas lugu pidada kurjategijast?
  • Kuidas kaitsta kurjategija vägivallatseja pedofiili jne huvisid uurimuses?
  • Mida tohib mida ei tohi avaldada?
  • Kuidas avaldada informatsiooni nii et infoallikas jääks varju?
  • Mida võib ja mida ei tohi �müüa?
  • Kuidas teemat uuritakse?
  • Miks just need meetodid on valitud?
  • Kelle abilkaudu objekti uuritakse?
  • Miks just need inimesed või tekstid?
  • Mida teksti lõik - analüüsi ühik ütleb?
  • Millest on jutt?
  • Missugustes tingimustes toimuvad sündmused mida sisaldavad kategooriad?
  • Missugused strateegiad ja taktikad võivad olla määratletud?
  • Mis on sündmuste tagajärjed?
  • Mis on uuritava ala kõige silmatorkavam iseärasus?
  • Mis on käsitletu kõige suurem probleem?
  • Mis on loo kõige olulisem teema?
  • Mis fenomen kerkib üles andmetest jälle ja jälle?
  • Mis alusel oli valim selekteeritud?
  • Mis olid need sündmused tegusid jooned mis iseloomustavad põhikategooriaid?
  • Mis kategooriate alusel on teoreetilised näited tekkinud?
  • Missugused on hüpoteetilised suhted kategooriate vahel?
  • Mis on siis kui hüpotees ei leia kinnitust andmetes?
  • Kuidas ja miks oli tuumkategooria eraldatud?
  • Mis alusel olid viimased analüütilised otsused tehtud?
  • Mida tuleb silmas pidada Kas kontseptsioonid või hüpoteesid on genereeritud?
  • Palju kontseptuaalset seost ja kas kategooriad on hästi arendatud?
  • Kui palju erandeid omab teooria?
  • Keskkond ja sotsiaalne kontekst Kus tegevus aset leiab?
  • Kes on põhilised toimijad social actors ?
  • Mida selline füüsiline keskkond taotleb?
  • Mis on selle sotsiaalne tähendus?
  • Kuidas füüsiline keskkond suunab inimeste käitumist suhtlemist?
  • Millel põhinevad tõlgendused?
  • Kuidas vaadeldu mõjub?
  • Kuidas ja miks see mida ma näen on mulle oluline?
  • Mis on intervjuu eesmärk kvalitatiivses uurimuses?
  • Kuidas põhjendame intervjueerimist kui andmekogumisegenereerimise meetodit?
  • Millal võib või tasub kasutada fookusgrupi intervjuud?
  • Kui tekivad lisaküsimused?

Lõik failist

Kvalitatiivsete meetodite üldkursus
1.Sissejuhatus
Miks uurida ühiskonda teaduslikult? (Babbie 2004)
Argielu tunnetamine ja selle puudused:
Piiratud kogemus, puudub maht ja sügavus
Teoreetiliste teadmiste puudumine
Süstemaatilisuse ja järjepidevuse puudumine
Analüütilisuse puudumine
Emotsioonid segavad
Teadusliku käsitluse üldised nõuded
Teaduslik tunnetamine toimub teaduslikus kontekstis ja on dialoogiline
Teaduslik tegevus on süstemaatiline ja järjepidev tegevus
Teaduslik tunnetamine toimub selleks spetsiaalselt välja arendatud meetodite alusel
Teadusliku tunnetamisprotsessi tulemuseks on tõendatav teadmine uuritavast objektist
Teaduslik

Vasakule Paremale
Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #1 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #2 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #3 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #4 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #5 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #6 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #7 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #8 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #9 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #10 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #11 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #12 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #13 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #14 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #15 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #16 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #17 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #18 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #19 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #20 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #21 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #22 Kvalitatiivsete meetodite üldkursus #23
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 23 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-03-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 36 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Liizbeth Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
30
doc

Kvalitatiivsete meetodite üldkursus

Kvalitatiivsete meetodite üldkursus Sisukord Sisukord...................................................................................................................................... 1 1.loeng - sissejuhatus.................................................................................................................. 2 2. loeng........................................................................................................................................4 3. loeng ­ Kvalitatiivsete meetodite areng..................................................................................6 4. loeng........................................................................................................................................7 Põhistatud teooria (PT) ­ grounded theory.............................................................................7 Diskursusanalüüs..........................................................................................................

Ainetöö
thumbnail
6
doc

Pedagoogika uurimismeetodid kordamisküsimused

Uurib üldkogumit või valimit, mis esindab üldkogumit. Tekitab arvulisi andmeid esitamaks sotsiaalset keskkonda. Valmistab umbisikulise objektiivse raporti uurimustulemustest. Kombineeritud uurimus Kombineeritud meetodiga on tegemist juhul, kui uurimuses kogutakse ja analüüsitakse nii kvalitatiivseid kui ka kvantitatiivseid andmeid. Kombineeritud uurimustele on iseloomulik: · nii etteplaneeritus kui ka kujunemine protsessi käigus · kombineeritud meetodite põhjendus · saadud andmete integreeritus uurimuse eri etappides · kasutatud protseduure kujutatakse visuaalselt · nii kinnised kui ka lahtised küsimused · erinevad andmekogumisviisid · statistiline ja tekstianalüüs Kombineeritud meetodid jagunevad: · Jätkuprotseduurid - Tegemist on mitme alamosaga kombineeritud disainiga. Uurija töötleb ühe meetodiga saadud andmeid teise meetodiga

Pedagoogika uurimismeetodid
thumbnail
31
pdf

Äriuuringute alused

ülekantavus) Juhtumiuuringu eelised ja võimalused: · Luua kompleksset ja terviklikku (kontekstiga arvestavat) süvateadmist uuritava juhtumi kohta. · Neid teadmisi saab kasutada ühe spetsiifilise juhtumi mõistmiseks ja ka sarnaste protsesside/nähtuste uurimiseks teistes kontekstides. · Võimaldab paindlikku uuringudisaini, nii akadeemilisemat kui rakenduslikumat lähenemist · Andmete ja meetodite triangulatsioon suurendab reliaablust ja valiidsust. Juhtumiuuringu piirangud: · Ei sobi, kui on soov üldistada üldkogumile. Mis võib juhtuda (aga ei tohiks): · Erinevate andmete kogumine ja analüüsimine võib osutuda kavandatust ajamahukamaks ja keerulisemaks. · Juhtumi käsitlus jääb kirjeldavaks. · Juhtumi-uuringu asemel on tegemist juhtumi-põhise uuringuga. Juhtumiuuringu kvaliteedist:

Majandus
thumbnail
45
docx

Sotsioloogia uurimismeetodid - EKSAM

uurimuses on eelkõige selles, et ta annab uurimusele suuna, teatud mõistelise baasi ja teatud lähteküsimused, uurimuse käigus kõik täpsustub ning võib ka muutuda. Kvantitatiivsed uurimused on tugevalt standardiseeritud, enneandmekogumist peavad teoreetilised mõisted olema üksikasjalikultoperatsionaliseeritud, täpselt peab olema määratletud, milliseidtunnuseid uuritakse, millised väärtused on oluliste omaduste indikaatoriteks jne. Kvalitatiivsete uurimuste puhul on esialgne materjal vähem struktureeritud, operatsionaalsed definitsioonid pole väga detailsed,empiiriliste nähtuste ning teoreetiliste mõistete seos alles selginebuurimuse käigus. Teooria mõisted pärast empiirilist andmekogumist. 3.Selgitage, milles seisnevad kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete uurimismeetodite põhimõttelised erinevused. ­ Kvalitatiivsed tuginevad pigem inimteadustest lähtuvale sotsioloogilisele paradigmale

Sotsioloogia
thumbnail
15
docx

KVALITATIIVNE VS KVANTITATIIVNE METOODIKA

Äriuuringutes kasutatakse tavaliselt niisuguseid tehnikaid, nagu struktueeritud, poolstruktueeritud või struktueerimata intervjuud, küsitlused ja vaatlused. 1 KVALITATIIVSED VS KVANTITATIIVSED UURIMISMEETODID Peamine erinevus kvalitatiivse ja kvantitatiivse uurimistöö vahel pole mitte ,,kvaliteedis" vaid protseduuris. Kvalitatiivses uurimuses ei jõuta tulemusteni statistiliste meetoditega või muude kvantifitseerimisprotseduuridega. Erinevus kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite ning lähenemiste vahel ei ole üksnes kvantifitseerimisküsimus, vaid samuti teadmiste ja uurimiseesmärkide erinevate perspektiivide peegeldus. Võib uurida sündmusi, organisatsiooni talitust, sotsiaalseid keskkondi, vastasmõju ja suhteid. Mõnedes nendest uuringutest võivad andmed olla kvatifitseeritud, kuid analüüs ise on kvalitatiivne, nagu rahvaloendusaruannete puhul. uurijate seas on üsna tavaline koguda oma andmed vaatluste ja intervjuudega,

Õiguse alused
thumbnail
4
docx

Kvalitatiivse uurimis traditsioonid

Kvalitatiivse uurimise traditsioonid Marion Demus Etnograafia – sõna „etnograafia” on pärit kreeka keelest ning mõiste tähendab inimeste ja rahvaste kultuuri süstemaatilist uurimist ning selle alaliikidena võiks käsitleda näiteks välitööd, osalusvaatlust ja juhtumiuurimust. Sotsioloogias on see üks põhilisi kvalitatiivseid metodoloogiaid, mis on läbi aastate keerulisemaks ja erinevalt määratletavaks arenenud. Etnograafia põhiline teistest metodoloogiatest eristuv tunnus on see, et etnograafia on otsene vaatlus ja uurija isiklik osalemine. Etnograafia eesmärk üldiselt on mõista inimeste käitumist nende loomulikus kultuurilises argielu keskkonnas. See uurimisviis on paindlik ning uurimise käigus võib fookus muutuda. Eesmärk saavutatakse uurija isikliku osalemise kaudu, olles vaatleja, kes õpib tundma uuritavat fenomeni, uurides tema päriselu t

Sissejuhatus kvalitatiivsetesse meetoditesse
thumbnail
3
doc

Uurimismeetodid infoteaduses - kordamisküsimused

1. Küsitlusmeetod. Ankeetide tüübid. Küsimuste tüübid. Levinumad andmete kogumise meetodid infoteadustes on (ankeet)küsitlused, intervjuud, rühmaintervjuud ehk-arutelud, dokumentide analüüs, vaatlus. Küsitluseks nimetatakse andmekogumise meetodit, mis kasutab küsimustikke või intervjueerimist, et üles märkida vastajate sõnalist käitumist. See meetod on mitteeksperimentaalne, kirjeldav uurimismeetod. Küsitlus osutub vajalikuks, kui uurija soovib koguda andmeid nähtuse kohta, mida ei saa vahetult vaadelda, see sobib isiklike faktorite nagu arvamuste, hoiakute ja suhete uurimuslikuks analüüsiks, samuti põhjus-tagajärg suhte väljaselgitamiseks. Uurija moodustab populatsioonist valimi. Populatsioon ehk üldkogum on inimeste või objektide hulk, kellel on vähemalt üks ühine tunnus. Meetodi tugev külg on võimalus saada vastuseid faktiküsimustele, samuti võimaldab see hinnata teatud omaduse levikut populatsioonis. Ankeetide tüübid - isetäidetav ankeet pos

Dokumendihaldus
thumbnail
25
doc

Vaatluspraktika 2010

peaks mõõtma. Möödunud tundide arv viimasest söömisest on üsna valiidne nälja mõõtmiseks, kuna uurimused on näidanud, et need kaks on omavahel seotud. Sotsiaalsuse mõõtmine suhtlemiskontaktide arvuga päeva jooksul võib olla aga kaheldav, sest mõne inimese töö on seotud suhtlemisega, samas kui teised inimesed töötavad üksinda (valiidsust suurendaks, kui võtta arvesse nende suhtlemiskontaktide soovi). · Kvalitatiivsete uuringute puhul on küsimus selles, kas tulemused on usutavad ­ kas neis on mingi iva? Kuna valiidus on raske asi, siis kvalitatiivsete meetodite puhul klassikalised valiidsuse käsitlused ei sobi. Valiidsus tähendab siin kogu aeg selle uurimist, kas on sarnasusi ja erinevusi. Valiidsuse üle otsustatakse iga uurimuse puhul eraldi. *VALIIDSUS (väline usutavus) · Väline valiidsus (external validity) ­ peegeldab tulemuste üldistatavust: kas

Sotsiaalpsühholoogia




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun