Facebook Like

Kuulamine (7)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • KUIDAS KUULAMISOSKUST TREENIDA ?
 
Säutsu twitteris
LUUA METSANDUSKOOL





KUULAMINE
Referaat suhtlemispsühholoogias


Koostaja Katrin Pukk
Metsamajanduse kaugõppe III kursus







Räpina 2005
1. SISSEJUHATUS
Kuulamisoskus on inimsuhete loomisel ja ülalhoidmisel hädavajalik. Kui olete hea kuulaja , märkate, et tõmbate teisi ligi. Saate aru, mida inimesed tahavad ning mis neid haavab või ärritab. Hea suhte loomisel pole ärksa ja kaasaelava kuulamise oskus rääkimisoskusest sugugi vähem tähtis. Tegelikult valmistab õige ja virge kuulamine meid ette impulsiivseks, värvikaks ja mõjusaks järgnevaks sekkumiseks rääkija ossa . Rääkimine ja kuulamine tuleb osavalt kokku viia.
Need, kes ei oska kuulata, on tüütud kaaslased. Näib, et neid ei huvita keegi peale nende eneste. Need aga, kes teisi ei kuula, ei saa tavaliselt aru, mis lahti on. Nende inimestega ei ole mõnus juttu vesta, sest vestluspartner ei tunne pärast kunagi rahulolevalt, et teda on ära kuulatud.
Kuulamisoskuse puudumine on ohtlik. Jääte ilma olulisest informatsioonist ja ei märka lähenevat probleemi. Püüdes inimeste tegude tagamaadele jälile jõuda, peate nende mõtteid lugema ning oletusi tegema, et täita lüngad omaenese kuulmisoskuses.
Kuulamine on enesele võetud kohustus mõista teiste inimeste tundeid, nende arusaamu. Kui tahate teise sisse vaadata, peate loobuma oma eelarvamustest ja kinnisideedest, kõhklustest ja enesekesksusest. Peate püüdma vaadata asju teise vaatepunktist. Kuulamine on kompliment, sest see näitab, et hoolite sellest mis teise inimesega juhtub, hoolite tema elust ja läbielamistest. Tavaliselt vastavad inimesed sellisele komplimendile poolehoiuga.
2. HUVIGA KUULAMINE JA PSEUDOKUULAMINE
Huviga kuulamine ei tähenda vaid vaikimist, kui teine räägib. Ärakuulamine põhineb kavatsustel teha üht alljärgnevast:
  • Mõista kedagi – eeldab tähelepanelikku kuulamist
  • Nautida kellegi seltskonda – kuulamine tuleb loomulikult
  • Saada midagi teada – kuulamine tuleb loomulikult
  • Pakkuda abi või lohutust – väljendab probleemile pühendumist

Ka pseudokuulamine jätab sageli huvitatud kuulamise mulje. Pseudokuulamise puhul pole eesmärgiks kuulamine, vaid eesmärk on rahuldada mingit teist vajadust. Tüüpilisemad vajadused, mida pseudokuulamine rahuldab on:
  • Jättes inimesele mulje, et te teda kuulate, hakkate inimesele meeldima
  • Olete valvel, märkamaks ohtu saada tõrjutud
  • Püüate jutust ühte teatud infokildu ning jätate kõik muu tähelepanemata
  • Võidate aega järgmise märkuse ettevalmistamiseks
  • Kuulate poole kõrvaga, et ka teid pärast ära kuulataks
  • Kuulate, et leida teise nõrku kohti või teda ära kasutada
  • Otsite vaidluse teise osapoole jutus nõrku kohti, et teil oleks alati õigus; kuulate, et ammutada rünnakumaterjali
  • Kontrollite, kuidas inimesed reageerivad, kui saavutatesoovitud efekti
  • Kuulate poole kõrvaga, et olla kena inimene
  • Kuulate poole kõrvaga, et ignoreerimisega teist mitte haavata või solvata

Aeg-ajalt on kõik inimesed pseudokuulajad, tõsiseks läheb asi aga siis, kui huvitatud kuulamist on vähem kui pseudokuulamist.
3. KUULAMISTÕKKED
On raske sundida end pikemaks ajaks teist kuulama, eriti kui ta juhtub üksluisel
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Kuulamine #1 Kuulamine #2 Kuulamine #3 Kuulamine #4 Kuulamine #5 Kuulamine #6 Kuulamine #7 Kuulamine #8 Kuulamine #9
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-01-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 243 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kats81 Õppematerjali autor

Lisainfo

referaat suhtlemispsühholoogias

Mõisted


Kommentaarid (7)

Hey profiilipilt
Hey: Sisukas, kuid kahjuks puuduvad tekstis viited algmaterjalile, muidu väga hea.
16:22 13-11-2011
sahver13 profiilipilt
sahver13: väga sisukas ja mind aitas minu kodutöös
20:42 25-12-2008
destiny637 profiilipilt
destiny637: aitas mind väga palju:)
23:09 14-04-2009


Sarnased materjalid

9
doc
KUULAMINE
23
doc
Kuulamine
2
doc
Kuulamistõkked
11
doc
Kuulamise liigid
10
docx
Kuulamine
9
docx
AKTIIVNE KUULAMINE
13
doc
Kuulamine referaat
9
rtf
Referaat  Kuulamine



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun