Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kutsete vormistamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Kutsete vormistamine #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-06-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 24 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor HelenaR. Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
docx

Diplomaatiline etikett ja protokoll konspekt eksamiks

Saabuv naine tervitab viimasena oma abikaasat Saabuv mees tervitab oma abikaasat naistest viimasena ja enne meeste tervitamist. Erand: kui seltskonnas viibib eakas ja lugupeetud härra, keda tervitatakse meestest esimesena ­ siis oma abikaasaga ei kätelda. Tervitamine ametlikul koosviibimisel Esimesena tervitab külaline koosviibimise peakorraldajat, seejärel tema abikaasat Esimesena tervitab (soole vaatamata) see, kellele oli adresseeritud kutse. NB! Üle õla ei tervitata ametlikul ega mitteametlikul koosviibimisel ega üldse mitte kunagi! Kätlemine Esimesena ulatab käe vanem nooremale, naine mehele, ülem alluvale. Erand: noored naised ja neiud, kellele ulatab käe vanem härra. Abielupaaride kohtumine: esmalt tervitavad naised omavahel, mehed omavahel ja seejärel naised meestega (tuleb vältida käte ristamist). Äriringkondades: naised ja mehed võrdsed partnerid ­ mees võivad anda naisele esimesena

Diplomaatiline etikett ja protokoll
thumbnail
13
doc

Etikett - VASTUVÕTU PLANEERIMINE

ETIKETI KONSPEKT VASTUVÕTU PLANEERIMINE Küsimused, millele korraldajatel tuleb vastata: · Vastuvõtu eesmärk,olemus · Vastuvõtu liik · Kes maksab · Vastuvõtu aeg · Vastuvõtu koht · Vastuvõtu külalised · Vastuvõtu programm Konkreetsed tegevused: · Kutsete saatmine · Ürituse kavandamine Ruum Mööbel Kaunistused Lipud Muusika · Abiliste määramine · Transport · Riiete paigutamisvõimalus · Tualettruumid

Eetika ja etiket
thumbnail
1
docx

Lauakaunistused

Lauakaunistused: salvrätikud- erinevat värvi laudlinast; küünlad - küünla lähedal ei tohi olla süttivat materjali, võivad olla küünlajalgadel pikad küünlad võivad olla ka teeküünlad, küünlad võivad olla küünlaalustel, peeglitel, põhiline on ohutus, Küünlad süüdatakse enne külaliste tulekut, küünlarasv ei tohi tilkuda milegi peale ja seda ära määrida; lilled - sinna hulka kuuluvad ka oksad ja , ei kasutata potitaimi ja kunstlilli väga tugevalt lõhnavaid lilli, lilled taimed võib asetada vaasidesse, aluste peale, pudelitesse, laua pinnale, võib ka panna. Selve lauale võib panna ka kõrgeid taimi. Riigilipud: Eesti lipu kasutamine, tuleb lähtuda lipuseadusest,lipud pannakse kas astmetele või tehakse eraldi lipu laud, lipud peavad olema puhtad, ühesugused, Järjekorda panemisel lähtutakse inglise keelsetest lipu nimedest. kui on paaris arv lippe siis on omanik paremal pool kui paaritu arv siis omanik on keskel, lipud pannakse paika enne külaliste s

Klienditeenindus
thumbnail
80
pdf

Ametkondlik kaitumine ja etikett

Piduliku sündmuse õnnestumiseks peaks olema täidetud kolm tingimust: 
  kutsutavate õige valik
  hoolitsus seltskondliku meelelahutuse eest
  roogade-jookide õige valik. 
 Arvestada tuleb ka ruumi suurust ja mis see kõik maksma läheb.
 Ametlike ja ärilõunate külalistele teatatakse koosviibimisest tavaliselt telefoni teel. Konverentsi või mõne muu pikema ürituse puhul lisatakse vastuvõtuprogrammile kutse lõunale, kuhu märgitakse restorani nimi ja asukoht.
 Ametlikele vastuvõttudele, mis toimuvad enne kella 17, kutsutakse külalised enamasti ilma abikaasadeta. Abikaasad peaksid mõistma, et sageli on sõnade “ametlik või ärivastuvõtt” taga palju keerulisem ja närvesöövam vaimne pingutus kui kogu töönädalas kokku. Mitteametlikele vastuvõttudele on abikaasad ja elukaaslased oodatud.
 Külaliste nimekirja koostamisel tuleks silmas pidada, et kutsutavad üksteisega sobiksid

Sekretäritöö
thumbnail
33
doc

ETIKETI konspekt

Naised tõusevad siis, kui tervitavad eakaid härrasid või suhtlevad ametialaselt oma ülemusega. Ametiasutuses tõuseb töötaja, kes võtab klienti vastu (sekretär, teenindaja) võimaluse korral alati püsti. Kes tervitab esimesena? Noorem vanemat, mees naist, alluv ülemat, saabuja kohalolijaid. Ametlikul koosviibimisel/vastuvõtul tervitatakse kõigepealt ürituse peakorraldajat, seejärel abikaasat. Olenemata soost tervitab esimesena see, kellele oli adresseeritud kutse. Kätlemine Sirutatakse parema käe avatud peopesa tervitatavale, peopesad puutuvad kergel käesurumisel kokku. Käepigistus on tugev ja lühike. Ettevaatlik daamide sõrmustatud käepigistusel. Esimesena ulatab käe - vanem nooremale - naine mehele - ülem alluvale Ärimaailmas on naised ja mehed võrdsed partnerid - mehed ei pea ootama, kui naine sirutab käe. Põsesuudlus ja embamine ehk akolaad

Sekretäritöö
thumbnail
2
doc

Teenindus

Kohakaart Kohakaardi ülesandeks on külalistele anda teavet nende istekohas. Koakaart tuleb asetada lauale iga külalisele ettenähtud koghal olevale mõnele kõrgemale klaasile või klaaside ette hästinähtavale kohale. Keskel kokku murtud kaardid võib asetada ka kohamääraja taldrikule või selle taha. Selleks, et lauda istumisel ei tekiks segadust peab kohakaart olema igale kohale täpselt asetatud. Kutse Kutse saadetakse umbes 2-3 nädalat enne üritust. Kutse võib olla trükitud või käsitsi kirjutatud. Ametlikud kutsed on alati vähemalt osaliselt trükitud. Kutsutava nimi tuleb kutsele alati käsitsi kirjutada. Kindlaid mõõtemeid kutsete tegemiseks ei ole, kuid kutse tuleb teha nii suur, et kõik tähtis kutsel kirjas oleks. Enne kutse saatmist tuleb järele uurida kutsutava nimi, aadress ja tiitlid. Kutse kirjutatakse kolmandas isikus ja kutsuja emakeeles. Kutsele on kohustuslik kirjutada kuupäev, kellaega ja aasta milla üritus toimub

Teenindus ja müük
thumbnail
11
doc

Diplomaatiliste vastuvõttude liigid

Diplomaatiliste vastuvõttude liigid Referaat ärieetikast ja -etiketist Õpilane: Kursus: Õppejõud: Vastuvõtud kuuluvad eelkõige äri- ja diplomaatilise suhtlemise pidulikumasse ossa. See on parim võimalus luua ja arendada kontakte nii kolleegide, kohalike võimuesindajate, poliitikute kui ka kultuuriinimestega. Vastuvõtud eeldavad väga põhjalikku ettevalmistust. Hoolikalt ettevalmistatud vastuvõtul võib kutsuja luua õhkkonna, mida külalised naudivad ja millest jääv mälestus mõjutab hiljem ka tööküsimuste soodsat lahendamist. Seevastu hooletult korraldatud vastuvõtul võivad olla täiesti vastupidised tagajärjed. VASTUVÕTTUDE ÜLDINE LIIGITUS Vastuvõtte liigitatakse osavõtjate ja toimumisaja järgi. Osavõtjate järgi liigitatakse vastuvõtud * ametlikeks vastuvõttudeks ja * mitteametlikeks vastuvõttudeks. Toimumisaja järgi liigitatakse vastuvõtud * päevasteks vastuvõ

Klienditeenindus
thumbnail
20
docx

Põhimõisted asjaajamises

Asjaajamiskorra koostamine 1. Riiklike nõuetega tutvumine 2. Asjaajamiskorra vastavuse analüüs, probleemide väljaselgitamine 3. Juhtkond peab nõu IT-spetsialisti ja arhiivi töötajaga 4. Koostaja teeb valmis esimese versiooni 5. Asjaajamiskord võetakse käskkirjaga vastu 6. Koostaja tutvustab asjaajamiskorda töötajatele 7. Koostaja kontrollib vastavust sellele asjaajamiskorrale Asjaajamiskord: · Üldsätted · Dokumentide vormistamine · Dokumendiringluse korraldamine · Dokumentide registreerimine · Dokumentide menetlemine · Dokumentide hoidmine asjaajamises · Asjaajamise üleandmine (kui vana töötaja lahkub, millise aja jooksul dokumendid üle antakse, millises olukorras) Dokumentide loetelu- omaette dokument, toimik, kus on kirjas dokumentide säilitustähtajad (al. 3 a. kuni alatiseks hoidmiseni) , viis (teabekandja: paber, elektrooniline), kes vastutab, kellel on ligipääs.

Sekretäritöö




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun