Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kunstiajaloo ajatabel (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


RENESSANSS BAROKK ROKOKOO KLASSITSISM REALISM IMPRESSIONISM FOVISM EKSPRESSIONISM JA „DIE BRÜCKE“ ABSTRAKTSIONISM ja „Sinised RatsanikudKUBISM FUTURISM KONSTRUKIVISM JA „De stijl“, SUPREMATISM DADAISM SÜRREALISM ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s INFORMALISM EUROOPAS NEODADA POPKUNST OP- KUNST HÜPERREALISM
Vararenessanss Kõrgrenessanss Madalmaad Saksamaa Itaalia Hispaania Flandria Holland Prantsusmaa Sai alguse prantsusmaalt
IMPRESSIONISM (NEO)/ POSTIMPRESSIONISM prantsusmaa saksa, prantsuse
prantsusmaa algus Itaaliast
reaktsioon sõjale from Paris Ameerika Ühendriigid
50 lõpp, 60 algus sai alguse inglismaal
Itaalia 15. saj Itaalia 16. saj 15.-16. saj 15.-16. saj 17. saj 17. saj 17. saj 17. saj 17. saj 18. saj 18. saj II pool, 19 saj algus 19. saj 19. saj lõpp, 20. algus 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 20. saj 50- date keskpaik 20. saj 20. saj
Skulptuur Maal Maal ja skulptuur maalikunst maalikunst arhitektuur , maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst segakunst süžee(maali) kunst maalikunst maalikunst
maalikunst, skulptuur Tunnus-jooned piiblitegelasi kujutati tõeliste konkreetsete(itaalia keskaegsete ) indiviididena radikaalne realistlik / konservatiivne idealistlik , puhtad värvitoonid, naiivne põhjalikkus/üksikasjalisus tasakaalustatud kompositsioon , joonte võrratu selgus ja ilu, värvide harmoonia , peen ja realistlik käsitluslaad, maalitehniline meisterlikkus , värvide sulavus ja intensiivsus loodusvormide, kogu nähtava maailma veenvam ja tõetruum jäädvustamine, uus suurejoonelisem kujutamisviis , tunnete ja elamuste vahetumad ja siiramad väljendusvõimalused rahutus, liikuvus, vormide mitmekesisus , kontrastsus , ilmekus, MAALILISUS, tunnete avaldamise püüd, soojad ja küpsed värvitoonid Vabadusvõitluse vaim - suunad ja impulsid hispaania kunstile. Ei ole reaktsiooniline ega äärmuslik ülekeev temperament , intensiivsus, joovastav toredus, dünaamika, // õrn, närviline, maaliliselt pehme, poosid efektsed kuigi vabad, õrn värviharmoonia, psühholoogiliselt veenev žanrimaal, maastik , natüürmort, meremaal, portree, järjekindel loomutruudus , realistlikkus, ümbritsev elu kogu selle mitmekesisuses püüd ülevaatliku selguse ja ühtsuse poole, vormikäsitluse julge kindlus , liialduste vältimine, väärikus ja peen maitse, IDEALISTLIKKUS, rahu, tasakaal, reeglipärasus HELE ja PASTELNE. Valitsesid õrnroosad ja helesinised toonid. Loodi seina- ja tahvelmaale, millel kujutati salongistseene, karjaseelu, frivoolseid motiive mütoloogiast. Mütoloogia-ainestel piltidel kujutasid kunstnikud modelle Olümpose jumalatena. hinnatuimad olid mütoloogilised, religioossed ja allegoorilised maalid ja portreed, suure-formaadilised, kompositsioon tasakaalukas, sümmeetriline, teatraalsed poosid, tagaplaanil väga vähe detaile, huvipuudus koloriidi suhtes otsese ümbruse ja tõsielu, võltsimatu asjalik ja objektiivne kujutamine, ainult seda, mida ta näeb, tehes seda ilustamata ja idealiseerimata, huvi argielu vastu päevavalguses ei näe teravaid piirjooni – maalist kaotati täpseid kontuure toonitav joonistus , impressionistid ei kasuta kehade tugevat modelleerimist varjudega, valgus õhk, vabaõhumaal, suur heledus, värvid, detailid valguse tõepärane kujutamine, optilised efektid ja kompositsioon, ühiskondlik roll, Kujutised justkui tardunud, vormid lamedad ja läbipaistvad, palju selgeid värve huvi värvi väljenduslikkuse vastu, motiivide vaatlemisel tekkinud kunstniku meeleolu väljendamine, puhtad lokaaltoonid, puäntillism, ekspressiivsus, lihtsus, hoogne pintslitöö Pr: Rahulik õnnetunne, rõõmu nägemine / Saks : rahutus, ühiskonnakriitika, maailmavalu // lihtsustus, üldistus, terav - toore värvikontrast või tuhm porine koloriit , järsk ja äge pintslilöök, samuti palju graafikuid Kandinsky ja tema rühmakaaslaste tööd mõjuvad nagu ekspressionistidelgi enamasti rahutult. Värvilaikude paigutust ei paista valitsevat mingi mõistusepärane süsteem, vaid irratsionaalne tundeküllus. Nõnda võib öelda, et „Sinine ratsanik “ pani aluse abstraktsionismi ekspressiivsele suunale. pinnad, jooned ja hele-tumedusega modelleeritud mahud, pruunid, rohekad ja hallid toonid, vormide ja masside kombineerimine, lihtsustamine ja tükeldamine, objekti erinevate vaadete üheaegne kujutamine ühel pildil sama objekti mitut järgnevat asendit, objekt ise enam-vähem realistlikult / meenutab rahutult voogavat kriiskavavärvilist mosaiiki, üritati kujutada helisid // suured ühtlased värvipinnad, väikesed divisionistlikud tahud Abstraktset pilt ainult sirged vertikaal - ja horisontaal-jooned, ristkülikud jättis valgeks või värvis põhivärviga // abstraktse ja geomeetrilise vormi sõltumatus, ruut jt geom kujundid , erksad värvid elustuvad valgel taustal juhuslikult ühendati seosetuid elemente, hajutas piirid erinevate kunstiliikide (maal, skulptuur) vahel, paljud dadaistlikud teosed tekkisid juhuse läbi Esemed ja nendevahelised suhted enamasti äärmiselt moonutatud ja mõistusevastaseks muudetud. Illusionistlikult maalitud kolmemõõtmeline ruum. ruumilist sügavust eriti rõhutatud ning ruum on täidetud salapärase, nagu tardunud valgusega Suureformaadilised maalid, igal kunstnikul oma väljenduslaad, ühendas frontaalne pildiruumi tunnetus, lõuend kaeti ühtlaselt värviga, minimalism , teosed mängivad musta, valge ja/või erksate algvärvidega Algselt väikeses formaadis ning akvarelliga esile tõstetud joonistused paberil , hiljem suured formaadid , paks õlivärv - kantakse lõuendile pintsli , spaatli või noaga või pigistatakse otse tuubist, EI selgele kujutamisele - laigud, jooned, üksteise peale kuhjatud materjal, vorm hävitatakse materjali ja värviga, joon kramplik, värvid liituvad, voolavad, kuivavad kokku reaalsete materjalide, olemasolevate reaalsete objektide jne. kasutamisele kunsti tegemiseks. Kunst loobugu individualismist, isiklikust eneseväljendusest ja unikaalsusetaotlusest, muutugu standartseks ja lõpmatult paljundatavaks katsetasid kõige värskemate tehniliste ja kommertsvõtetega: akrüülmaal, maalile võõraste materjalide kleepimine lõuendile, serigraafia jne. Kujutamisviis on inspireeritud reklaamist , ajakirjadest, televisioonist ja koomiksitest. Kunstnikud ei tee vahet heal ja halval maitsel. Op-kunstis on kasutatud tajupsühholoogiast tuntud mitmesuguseid illusioone, nagu mõnede lihtsate kujundite suuruse ja vahekorra või siis joonte suuna silmapetteid, ümberpööratavaid geomeetrilisi kujundeid (nn. Schröderi trepp ); ruumilisi illusioone, kus tasapinnal näeb sisse- ja väljaulatuvaid osi, nn. muaree-efekti, mis tekib, kui mingi tasapinnaline struktuur paigutada iseenese peale väikese nihkega jms. TÄIENDVÄRVID!!! Lähtumine mitte silmaga nähtud tegelikkusest, vaid just fotost või slaidist on hüperrealismi olulisim tunnus, mis muudabki hüperrealismi omapäraseks etapiks maalikunsti ajaloos. Suhtumine motiivi oli enamasti „jahe“, kuid mõnel juhul on tajutav kunstniku vaimustus tehniliselt täiuslikust ja külluslikust linnatsivilisatsioonist. inimene - vaimne ja füüsiline tervik anatoomiline õigsus, maalidel taust hele, lage, selged jooned üksikasjade täieslik kooskõla tervikuga , ilmekus, hingeelu ja tundeelu intensiivne väljendus väline tinglikkus kaob freskod , looduslähedus üllas hingestatus õhuperspektiiv Kunstnikud ja teosed LORENZO GHIBERTI - Firenze toomkiriku baptisteeriumi pronksuksed, GIOTTO di BONDONE - Capella dell’ Arena , Ristilöömine, viimne kohtuotsus LEONARDO da VINCI - Mona Lisa, Madonna kaljukoopas, Püha õhtusöömaaeg JAN van EYCK - Abielupaar Arnolfini portree, Kantsler Rolini madonna, Paele altar ALBERT DÜRER - Suur passioon , Aadam ja Eeva , Autoportree, Tarkade kummardamine LORENZO BERNINI - Apollon ja Daphne , Paavst Urbanus VIII hauamonument , Püha Teresa ekstaas, Taavet, Peetri kiriku esine väljak + kolonnaad EL GRECO - Kristuse lahtiriietamine, Krahv Orgazi haudapanek, Kardinal -inkvisiitori portree, Toledo äikeses PETER PAUL RUBENS - Simsoni vangistamine vilistide poolt, Leukippose tütarde röövimine, Diana ja Kallisto, Kolm Graatsiat FRANS HALS vanem - Püha Jüri laskurid, Malle Babbe ehk Haarlemi nõid, Lõbus joodik , Mustlanna NICOLAS POUSSIN - Bakhanaal, Flora triumf, Arkaadia karjased , seeria Neli aastaaega ANTOINE WATTEAU - Ärasõit Kythera saarele, Gilles , Gersain'i silt , Armastuse Gamma , Itaalia koomikud, Les Champs Elysées JAQUES LOUIS DAVID - Horatiuse vanne , Tapetud Marat , Sabiinitarid, Napoleoni kroonimine , portreemaalid JEAN FRANÇOIS MILLET - Viljapeade korjajad , Õhtupalve, Karjane, kõik maaeluga seotu ÉDOUARD MANET - Eine murul , Olympia, Argenteuil, Baar Folies-Bergère`is, GEORGES SEURAT (NEO) - Pühapäeva pärastlõuna GrandeJatte `i saarel, Kankaan, Suplejad Asnières’s HENRI MATISSE - Toredus, vaikus, iharus.; Avatud aken; Elurõõm EMIL NOLDE - Prohvet , Ärritatud inimesed VASSILI KANDINSKY - Kompositsioon musta kaarega, Väike maal kollasega, pmst ainult kompositsioonid-improvisatsioonid PABLO PICASSO - Tütarlaps pallil , Avignoni neiud , Ambroise Vollard’i portree, Natüürmort korvtooliga, Natüürmort viiuli ja puuviljadega GIAGOMO BALLA - Koer keti otsas, Poogna rütmid, Kihutav auto PIET MONDRIAN - Kompositsioon punase, kollase ja sinisega, Pilt II, Victory Boogie -Woogie JEAN (HANS) ARP - Lill-vasar, Mäe laud ankurdab naba , Kell ja kuulid JOAN MIRÓ - Hollandi interjöör, Emadus ARSHILE GORKY - Sochi aed, Agoonia JEAN DUBUFFET - Suur jazz-bänd, kohvi jahvatav naine, kritseldustega sein, subtiilse ninaga lehm, elu muutused, porgandnina YVES KLEIN - nimeta sinine monokroom, sinine pesukäsn, reljeef ja sinine käsn, antropomeetria ( printsess Helena), sinise epohhi antropomeetria RICHARD HAMILTON - Mis teeb tänapäeva kodud nii kauniks, nii eriliseks ?, Minu Marilyn , Interjöör II, Picasso kujud VICTOR VASARELY - Supernovae, Banya, Boo, Lepke-Mi RICHARD ESTES - Diner, Paris Street , Canadian Club , Accademia, View of Barcelona ANDREA del VERROCCHIO - Taavet, Colleoni ratsamonument, MASACCIO - the Cappella Brancacci, Pearahastseen, Paradiisist väljaajamine, Trinity MICHELANGELO BUONARROTI - Pietà, Taavet, Sixtuse kabeli maalingud , Medicite haua- monument HIERONYMUS BOSCH - Lõbude aed, Püha Antoniuse kiusatus MATTHIAS GRÜNEWALD - Isenhaimi altar REMBRANDT - Dr. Tulpi anatoomialoeng, Danae , Öine vahtkond , Staalmeesters, Peetruse ärasalgamine, Juudi Pruut , Perekonna portree, Jaakob õnnistab Joosepi poega , Kadunud poja tagasitulek CLAUDE LORRAIN - Meresadam, Europe röövimine, Maastik Apolloni ja Hermesega EHK MAASTIK FRANÇOIS BOUCHER - Madame de Pompadour , The Rising of the Sun, The Setting of the Sun, The birth of Venus JEAN AUGUSTE DOMINIQUE INGRES - portreed, aktimaalid (Suur obelisk) GUSTAVE COURBET - Matus Ornans’is, maastikud , meremaalid, CLAUDE MONET - Impressioon . Tõusev päike; seeriad : Heinakuhjad, Paplid, Roueni katedraal , Vesiroosid , Thamesi vaated PAUL CÉZANNE - Sainte – Victoire`i mägi Bellevue`st vaadatuna, Provence`i mäed, Natüürmort virsikutega, Kaardimängijad, Suured suplejad MAURICE de VLAMINC - Chatou sild , Maastik punaste puudega, Aednik ERNST LUDWIG KIRCHNER - Autoportree sõdurina, Naised Berliini tänaval PAUL KLEE - Senecio, Peatee ja kõrvalteed GEORGES BRAQUE - Suur akt, Vaikelu viiuliga, Puuviljanõu ja kaardid, Pudel , ajaleht, piip ja klaas, Klaas, karahvin , ajaleht GINO SEVERINI - Bal Tabarini dünaamiline hieroglüüf, TANTSIJAD KAZIMIR MALEVITŠ - Elu ja suur hotell , Must ruut valgel taustal, supermatism , Punane ruut, must ring, must rist MARCEL DUCHAMP - Trepist alla tulev akt; Purskkaev ; Pruut, keda võtavad riidest lahti seitse poissmeest; L.H.O.O.Q. ANDRÉ MASSON - Kalade võitlus, Lahinguvarustus JACKSON POLLOCK - Alkeemia, Võti, Stenografisti figuur , kahvatulilla hämu HANS HARTUNG - kompositsioon musta ja kollasega, (numbri-tähekombinatsioonid, palju nimeta) JEAN TINGUELY - Metamatic nr. 17, apoteoos New Yorkile, Temake DAVID HOCKNEY - Kodune stseen , Mees Beverly Hills ’ist võtab dušši, Suur sulpsatus BRIDGET RILEY - Liikumine ruutudes, Britannia , Kiss , Fall, Descending, Loss, Breath... ROBERT COTTINGHAM - Ode, Roxy , Flagg bros, DONATELLO - Taavet, Püha Jüri, Gattamelata ratsamonument FRA ANGELICO - Firenze San Marco kloostri seinamaalid, Tahvelmaal Maarja kroonimine RAFFAEL - Sixtuse Madonna, Ateena kool, Maarja laulatus, Madonna roheluses PIETER BRUEGEL vanem - Maastik Ikarose kukkumisega, Pimedad, Talupoja pulm, Madalmaade vanasõnad, aastaaegade seeria HANS HOLBEIN noorem - Kunstniku perekond, Kaupmees Gisze, Henry VIII portree ANNIBALE CARRACCI - Bakchose triumf DIEGO VELÁZQUEZ - Ketrajad, Õuedaamid ANTHONIS van DYCK - Inglise kuningas Charles I portree, Madonna põlvitavate annetajatega, PARAADPORTREED
JEAN HONORÉ FRAGONARD - Kiik, Armastuse fontään, Salajane suudlus
AUGUSTE RENOIR - Le Moulin de la Galette, Näitlejatar Samary portree, Tütarlaps lehvikuga, Aerutajate eine PAUL GAUGUIN - Nägemus pärast jutlust ehk Jaakobi võitlus ingliga , Kollane Kristus, Kaks tahiitilannat, Naine viljadega ANDRÉ DERAIN - Istuv naine, Chatou vaated, Paadid Collioure’ i sadamas, Londoni sadam, Tantsija e. naine voodiserval EGON SCHIELE - Surm ja neitsi, Perekond, Embus FRANZ MARC - Loomade saatus, Võitlevad vormid FERNAND LÉGER - Laud ja puuviljad , Pulmad , Naine punases ja rohelises GARLO CARRA - Anarhist Galli matused, Apokalüpsise ratsanik
KURT SCHWITTERS - Merzbild, Hannoveri Merzbau YVES TANGUY - The ribbon of extremes, Aknakivide palee WILLEM DE KOONING - südamedaam, askeville, marilyn monroe, kaevamine ANTONI TĂPIES - suur ovaal või maal, joontega lillakashall, hall või roheline maal, suur valge voodiraamiga, spiraal 3, kollaaž harjaga, Alhambra muld JASPER JOHNS - Lipp , valge lipp, lipp valge kohal, märklaud nelja näoga, roheline märklaud, lipp oranžil väljal, kolm lippu, valestart, kaart CLAES OLDENBURG - Praeahi lihaga, Kummituslik tualett , pepsi cola , põrandaburger, the store , spoonbridge and cherry , dropped cone
DUANE HANSON - La Pieta, Koduperenaine, Turistid, Narkosõltlane, Reisija , Young Shopper , Supermarket Lady ,
FRA FILIPPO LIPPI - Kristuslapse kummardamine, Maarja kroonimine GIORGIONE - Lamav Venus, Kontsert vabas looduses, Äike
CARAVAGGIO - Maarja surm ja Kristuse haudapanek Bartolomé Esteban MURILLO - Melonisööjad, Täringumängijad
VERMEER van DELFT - Tütarlaps pärlkõrvarõngaga, Kupeldaja juures, Kirjalugeja, Pitsikuduja, Köögitüdruk
JEAN SIMÉON CHARDIN - Köögitüdruk, Autoportree, Kanaarilind , Söögipalve, Seebimull , NATÜÜRMORDID
EDGAR DEGAS - Priimabaleriin, Tänu publikule, Absint, Kammiv naine VINCENT van GOGH - Maastik tähe ja küpressidega, Autoportree karvamütsi, kinniseotud kõrva ja piibuga, Kunstniku tuba, Päevalilled
AUGUST MACKE - Naine pargis , Türgi kohvik
UMBERTO BOCCIONI - Inimkeha liikumine, Naer, Mäss galeriis
SALVADOR DALI - Illumineeritud naudingud, Narkissose metamorfoos, Uni MARK ROTHKO - maagiaanum, ooker ja punane punasel, oranž ja punakaspruun , valge tsenter
ROBERT RAUSCHENBERG - Voodi, monogramm, punane maal, kollektsioon, Pilgrim , Lincoln, Retroactive, Sadam ROY LICHTENSTEIN - M-Maybe, Kui ma avasin tule // GEORGE SEGAL - Kino , Picasso tool , köielkõndija, kana , holokaust , mees baaris
SANDRO BOTTICELLI - Kevad, Veenuse sünd, Magnificat TIZIAN - Maarja taevaminek, Kristuse haudapanek, Flora, Urbino Venus, Maksuraha
RENÉ MAGRITTE - Pildi reetlikkus, Hoolimatu magaja , Punane modell , Ravija
JAMES ROSENQUIST - Ma armastan Sind koos minu "Fordiga", F-111, Marilyn, Nomad
ANDREA MANTEGNA - freskod Castello di Cortes , Kristuse leinamine
HENRI de TOLOUSE-LAUTREC - Moulin- Rouge , Aristide Bruant, Salong Rue des Moulin’il, Eksam Pariisi meditsiinifakulteedis
ANDY WARHOL - 25 Marilyni , Campbelli supipurk, Lilled, 100 supipurki, Viis surma,
Vasakule Paremale
Kunstiajaloo ajatabel #1 Kunstiajaloo ajatabel #2 Kunstiajaloo ajatabel #3 Kunstiajaloo ajatabel #4 Kunstiajaloo ajatabel #5 Kunstiajaloo ajatabel #6 Kunstiajaloo ajatabel #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-05-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 22 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor erik899 Õppematerjali autor
Teeb moodsa kunsti õppimise natukene selgemaks. Välja toodud põhilised kunstnikud.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

Aeg Stiil Piirkond Tunnusjooned Kunstnikud 13.saj eelrenessanss Itaalia, Eneseteadvus, humanism, ideaal on üksikisik, viimane Madalmaad isikuvabadus, ühtne ja ühemõõtmeline maailm, veerand ja eesmärgi saavutamiseks vahendeid ei valita, 14.saj algus hinnatakse keha, isiku egoistlik saavutamisvajadus. 15.saj vararenessanss Itaalia Arhitektuur: proportsionaalsus, baasi ja Arhitektuur: kapiteeliga sambad, poolsambad ja dekoratiivsed Leon Battista Alberti (1404-1472) pilastrid, viilud akende ja uste kohal, simissid Filippo Brunelleschi (1377-1446)

Kunstiajalugu
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo Ajatelg

Peter Paul Rubens, Anthonis van Dyck. 17. saj Barokk Ei kasutatud eriti usulisi ega mütoloogilisi teemasid. Kõrgel tasemel zanrimaal, Frans Hals, Rembrandt Harmensz van Rijn, Holland maastik, natüürmort, meremaal, portree. Realistlik kunst. Vermeer van Delft. Kunstnikud õukonna teenistuses enamasti. Temaatikast esindatud enamik zanreid - Vennad Le Nain'id, Georges La Tour, Nicolas Prantsusmaa allegooria, portree, piiblistseenid, maastik jne. Kaks suuna - realistlik ja idealiseeriv. Poussin, Claude Lorrain.

Kunstiajalugu
thumbnail
4
doc

Renesanss

Orgazi haudapanek, Püha Martinus ja kerjus, Püha Maurizius ja Teeba leegion; Itaalia kunstnikest: Parmigianino ­ Madonna piltidel isel. pikk kaarjas kael, Pikakaelaline Madonna; Tintoretto ­ Püha Õhtusöömaaeg, Pacchos ja Ariadne Madalmaad: erines väga It. kunstist; ei toetunud antiigile, kapitalistlike suhete arenemine, isel. suurem fragmaatilisus; 17.saj. kalvinistlikud ideed, kunst peamiselt linnakodanike teenistuses; kunst rohkem olmeline; religioossete piltide kõrval portreed ja olmelised stseenid, ka loodus; õlivärvid (värvide segamine); tähtis hingeelu; vennad van Eyckid(Jan ja Hubert) ­ Jan: kuulsaim töö Genti altar(tiib altar, mille tellis kaupmees van Vydt) ­ väliskülje alumises osas van Vydti ja ta naise kujutamine, nende vahel ristija ja evangelist Johannes; keskne stseen ,,Talle kummardamine", taga märtrid, ees müstilised sümbolid; paremal apostlid, vasakul Kristuse

Kunstiajalugu
thumbnail
22
pdf

Konspekt

Itaalias puhkesid õitsele mitmed suured linnad ­ Veneetsia ja Genova (kaubandus Idamaadega), Firenze (pangandus ja tööstus), Roomas andis tooni paavst. Itaalia linnakodanikele kuulus nii majanduslik kui ka poliitiline võim. Kujunevad nn. linnriigid. · Gootika ja renessansi vaheline piir on hägune, paljud renessanslikud nähtused said tegelikult alguse juba keskajal (looduse teaduslik uurimine, meelelist maailma jäljendav kunst jne.). · Renessansskultuuril on üks kindel tunnus ­ eneseteadvus. Veendumus, et kaasaeg on uue ajastu algus ja põhimõtteliselt erinev möödunust. Eeskujuks saab antiigi hiilgus. Rinascita (it. ­ taassünd), prantsuse keelest renaissance on alus ajastu nimele. · Õpiti tundma antiikaja kunsti, kirjandust, filosoofiat, igapäevast elu. Renessanssliku maailmavaate keskmeks on humanism ­ veendumus, et suurim väärtus on isiksuse vaba areng

Kunstiajalugu
thumbnail
38
docx

kunstiajalugu renessansist romantismini

● LEONARDO da VINCI – kunstnik, teadlane, insener, arst, I kõrgrenessansi suurmeister * vähe lõpetatud teoseid (ehtsaid maale ca 20 tk) * palju kavandeid, ideid, jooniseid * skulptuure pole säilinud * nägemistaju, visuaalse kujundi enda jõud ja veenvus (ei jälgi matemaatikat ja reegleid nagu varem - kõrgrns) kunst üldistav ja suurejooneline, tugineb kogemusele * lahkas salaja laipu, et uurida anatoomiat ( ⟶ mõjutas Euroopa arhitekte → palladionismsüüdistused, põgenemine Pr.le) * inimese anatoomia ja hingeelu täiuslik kujutamine; lähtus hingeelust * “Madonna kaljukoopas” õrn heletumedus, esiplaanil olevad esemed

Kategoriseerimata
thumbnail
23
doc

Romaani stiilist Flandria kunstini

Profaanarhitektuur: 1. Linnused · Eelduseks võimsad kaitsetornid ja ­müürid · Veekogude ja nõlvade lähedus · Suuris Süürias Crac des Chevalier 2. Donjon ehk Bergfried · Ümmargune või neljakandiline London Tower 11 saj lõpp, Windsor Visby kaitsemüürid 12 saj Romaani kujutav ja tarbekunst Ottode kunst: Püha Keisririik Gero rist: · Puuskultuur ristilöödud Kristusest · Krutsifits ümarskulptuur Hildesheimi toomkiriku pronksuksed · Kujutavad stseene Piiblist · Haarav jutustus, nt Paradiisist väljaajamine, Aadam ja Eeva Valitsevad reljeefid uste juures palestikul, tümpanonil, nt Apostlite teod, ka tervel fassaadil nt Notre-Dame-la-Grande, kujutati Viimset kohtupäeva Ornamentika kasutus, seinamaalid erksavärvilised piiblistseenidega, vähe säilinud. Miniatuurmaalid

Kunstiajalugu
thumbnail
7
pdf

Kunstiajaloo arvestus Klassitsismist Popkunstini

- Fantaasiaküllane - Töödes kunstniku isikupära - Vastuseis rangetele reeglitele / tekkis vastandumiseks klassitsismile Inglismaa - maastikud Näide: William Turner “Temeraire’i. Viimane sõit” Prantsusmaa - poliitiline, ajalugu Näide: Eugene Delacroix - “Vabadus viib rahva barrikaadidele” Hispaania- Francisco Goya “Saturn oma poega söömas” (õudusfantaasiad) Saksamaa- rahvus romantiline kunst Näide: Caspar David Friedrich “Kloostri kalmistu lumes” IMPRESSIONISM Tekkis 19. sajandi lõpul Prantsusmaal Hüljatute salong Pariisis - töid esitlesid tundmatud kunstnikud, keda ei tunnustatud - Kujutati ​valgust, õhku​ (ei omanud tähtsust, mida maaliti) - Kõige tõepärasema kujutluslaadi tipp. - Maalimine ​komataoliste pintslitõmmetega - Ühest ja samast kohast maaliti seeriaid erineva valgusega erineval ajal.

Kunsti ajalugu
thumbnail
14
doc

Renessanss - periodiseering, maalid ja kunstnikud

Renessanss 14. saj. FRECENTO ­ eelrenessanss 15. saj. QUATTROCENTO ­ vararenessanss 16. saj. CINQUECENTO ­ kõrgrenessanss Hakkab arenema kapitalism, kaubandus, manufaktuurid. Kujuneb linnakodanlus. Selle aja mõtlejad, nn. humanistid, toetusid elurõõmsale antiikkultuurile. Inimesed olid sel ajal teadushimulised, uurijad, avastajad. Ideaaliks oli mitmekülgne harmooniline inimene, kes hindas maiseid väärtusi, oli teotahteline, teda hinnati omaduste, mitte päritolu järgi. Mõned uuendused 15. saj. loobuti gooti kirjast, võeti kasutusele antiikva, mis lähtub Rooma kapiteelkirjast+väiketähed. Tänapäeva trükikiri. Leiutati graafika, paljundustehnikad: puu- ja vaselõige, söövitus. Mängukaardid jne. Levis kirjaoskus(raamatud trükis)' Haridusel oli humanistlik sisu. Tüdrukud said ka haridust. Majad, mööbel muutusid mugavamaks, tubades enam valgust. Kombeõpetus(nuga, kahvel, taskurätt) Suurene

Kunstiajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun