Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kuidas saada liidriks? (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • KUIDAS SAADA LIIDRIKS?
  • Millise liidriga on hea koos töötada?
  • Millise liidriga on hea koos töötada?

Lõik failist

Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
Ettevõtluse õppetool
Juhtimine
Magnus Kolk
EV - 1 Kursus Päevane
KUIDAS SAADA LIIDRIKS ?
Referaat
Tallinn 2013

SISUKORD


SISSEJUHATUS 3
1 LIIDRI MÕISTE JA OMADUSED 4
1.1 Liidri primaarsed omadused 4
1.2 Liidri sekundaarsed omadused 4
2 LIIDRIKÄITUMINE 6
2.1 Liidri mõjuvõimu allikad 6
2.2 Liidrikäitumise tüübid 7
2.3 Käitumuslikud liidrid 7
3 LIIDRIKS SAAMINE 9
3.1 Viive Einfeldt’i soovitused 9
3.2 Keskendu oma loomulikule talendile 9
3.3 Millise liidriga on hea koos töötada? 9
KOKKUVÕTE 11
KASUTATUD ALLIKMATERJALID 12

SISSEJUHATUS


Liider on see, kelle arvamused ja käitumine mõjutavad kõige enam töörühma teiste liikmete tegevust ja suhtumisi. Ühed inimesed saavad ja võtavad liidri rolli sagedamini kui teised.
Liidrilt oodatakse oskust juhtida rühm parimate tulemusteni või päästa täbarast olukorrast. Liidrile on vaikimisi antud õigus maitsta esimesena hüvesid, mida sihi saavutamine kaasa toob.
On täheldatud, et hästi toimivas töögrupis on sageli kaks liidrit . Üks neist korraldab ja juhib eesmärkide seadmist, lahenduste otsimist ja tööülesannete täitmist. Teine hoolitseb koostöö ja hea emotsionaalse toonuse eest, suunab koos tegutsema ja on konfliktide puhul vahendaja , jagab teavet tundlikel teemadel ja pakub toetust.
Esimest tüüpi liidrit läheb rohkem vaja töörühmas, mille tegevus on kas väga rangelt reglementeeritud või vastupidi, töö tegemiseks ei ole üldse mingeid reegleid. Teist tüüpi liider domineerib olukorras, kus ülesanded on küll olemas, kuid veidi segased ning tulemus sõltub pigem koostööst kui iga üksiku lüli tublist tegutsemisest.( Elenurm , 2001)
  • LIIDRI MÕISTE JA OMADUSED


    Liidrit kui isikut on defineeritud väga erinevalt. Ei saaks öelda, et oleks leitud täpne ja ühtne tähendus, sest erinevates eluaspektides võidakse liidrit erinevalt mõista. Samas läbib
  • Vasakule Paremale
    Kuidas saada liidriks #1 Kuidas saada liidriks #2 Kuidas saada liidriks #3 Kuidas saada liidriks #4 Kuidas saada liidriks #5 Kuidas saada liidriks #6 Kuidas saada liidriks #7 Kuidas saada liidriks #8 Kuidas saada liidriks #9 Kuidas saada liidriks #10 Kuidas saada liidriks #11 Kuidas saada liidriks #12
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-01-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 31 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor maxu11 Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    16
    docx

    Eestvedamine ja võimustamine

    Negatiivne järgnemiskäitumine:  konkurents liidriga,  kriitika puudumine („jah“-inimene, kes automaatselt nõustub),  vastuhakkamine ( opositsioonis hea liidriga või halva liidri toetamine),  passiivsus. Käitumuslikud liidristiilid Liidristiil tähendab kombinatsiooni filosoofiast, oskustest, omadustest ja hoiakutest, mis ilmnevad isiku käitumises. Töötajad ei vasta mitte sellele, mida liidrid mõtlevad ja teevad ning ütlevad ja kavatsevad, vaid kuidas nad tajuvad liidrite käitumist. Eestvedamine on tegelikult vaataja silmades. Positiivsed ja negatiivsed liidrid Liidrid püüavad inimesi motiveerida mitmel viisil. Positiivses eestvedamises keskendutakse hüvitustele – majanduslikele ja muudele ja toetavale lähenemisviisile. Mida parem on töötaja haridus ja suuremad nõudmised iseseisvusele, seda enam on töötaja motivatsioon sõltuvuses positiivsest eestvedamisest.

    Organisatsiooni juhtimine
    thumbnail
    13
    doc

    Liidriks sündinud

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool R09 Gerda Silm LIIDRIKS SÜNDINUD Uurimuslik referaat Juhendaja: Virve Transtok Mõdriku 2011 SISSEJUHATUS...........................................................................................................3 1 LIIDRI MÕISTE......................................................................................................... 4 1.1 Juhi ja liidri erinevus.................................................................

    Analüüsimeetodid äriuuringutes
    thumbnail
    16
    pdf

    Kas lennukad ideed kujundavad liidri - Richard Branson

    Ettevõtluse instituut Kas lennukad ideed kujundavad liidri? Richard Branson Referaat Tartu 2011 RESÜMEE Kas lennukad ideed kujundavad liidri? Richard Branson ­ valisin selle teema, kuna tahtsin teada, kas head ideed on alati liidripositsiooni tagajaks. See teema on kindlasti aktuaalne mitmete juhtide hulgas, kes mõtlevad, kuidas jõuda liidri tasemele. Seda sellepärast, et juhi positsioonil olemine ei ole veel sama, mis on liidriks olemine. Juhil on kohustatud alluvad, kuid liidril on vabatahtlikud järgijad. Töö eesmärgiks oli endale selgeks teha, kas juht on sama mis liider ning kuidas oleks võimalik tõhusalt liidriks saada. Referaadi materjaliga töötades sain teada, et headest ideedest ainuüksi ei piisa selleks, et saada liidriks. Samuti selgub

    Arendustegevus
    thumbnail
    36
    docx

    Juhtimise etapid

    kooskõlastada oma tegevusi ja töötada meeskonnana. 2. Planeerimine vähendab ebaselgust, sest juhid näevad eesolevaid muutusi, võtavad neid arvesse ja töötavad välja vastavad abinõud. 3. Planeerimisel vähenevad kattuvad ja asjatud tegevused. Kui tegevuskava ja lõpptulemus on selge, saab ebaefektiivsus ilmnähtavaks ning saab parandatud või kõrvaldatud. 4. Planeerimine annab standardid kontrollimiseks. Kui me pole kindlad, mida me püüame saavutada, kuidas me saame siis kindlaks teha, kas me selle saavutasime? Kontrollimisel me võrdleme tegelikku saavutust eesmärkidega, saame määrata kindlaks kõrvalekalded ja võtta kasutusele vajalikud korrigeerivad abinõud. Strateegilised ja operatiivsed plaanid Plaanid, mis kehtivad kogu organisatsiooni kohta, kehtestavad organisatsiooni üldised eesmärgid ja püüavad organisatsiooni määratleda oma keskkonna suhtes, on strateegilised plaanid. Plaanid, mis

    Juhtimine
    thumbnail
    46
    doc

    LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS

    both ­ employees and leaders. 3 SISUKORD SUMMARY...................................................................................................................2 SISUKORD................................................................................................................... 4 SISSEJUHATUS.......................................................................................................... 5 1. EESTVEDAMINE JA LIIDRIKS OLEMINE......................................................7 1.1LIIDRI MÕISTE JA EESTVEDAMISE OLEMUS ............................................................ 7 1.2LIIDRI EELDUSED JA TUNNUSED.............................................................................7 1.3LIIDRI TÜÜBID......................................................................................................10 1.4EESKUJUKS OLEMINE JA EESTVEDAMISE TÄHTSUS ORGANISATSIOONIS..............10 1

    Juhtimine
    thumbnail
    56
    doc

    Sotsiaalpsühholoogia

    Meie - lai pilt SP-st - alus kitsamatele kursustele ­ isiksusepsühholoogia, suhtlemispsühholoogia, mõjustamispsühholoogia jt Sotsiaalpsühholoogia kujunemislugu SP eelkäijad: filosoofia, teoloogia, 19. saj viimasel kolmandikul kujunev psühholoogia. Praktiline SP toiminud sajandeid: mõjutajad, nõiad, shamaanid, teadjad, usuliidrid ... Esimesed uurijad: prantslane Gustave LeBon (1841-1931), itaallane Gabriel Tarde (1843-1904). Massipsühholoogia: kuidas inimesed käituvad suurde gruppi sattudes (nt. Egiptuses rahutused. LeBon, Tarde. Grupiteadvus, sugestioon, massipsühoos. Filosoofiline/spekulatiivne SP. Teoretiseerib, ei mõõda. Wilhelm Wundt (1832 ­ 1920, kirjeldas kollektiivset moraali) ja Völkerpsychologie ­ rahva moraal, tavad, õiglustunne ... Joonis 1: Gustave LeBon 20 sajandi algul inimsuhted, grupiprotsessid operatsionaliseerimise ja mõõtmise objektiks.

    Sotsiaalpsühholoogia
    thumbnail
    13
    doc

    Inimeste juhtimine organisatsioonis

    vabadus või kehtivad kokkulepped. Juht käitub grupiliikmena. Mittesekkuv liider- juht ei sekku aktiivselt grupi töösse, väldib seisukohavõtte, lubab toimida töötajatel oma äranägemise järgi. Sobilik spetsialistide juhtimisel, ülesannete korral kus rollid ja panused on selgelt määratletud. Juhi edukuse tagab valitud käitumisstiil, situatsiooni taju ja hindamine kui ka isiksuse omadused. 8. Juhtimist ja juhtimisstiili kujunemist mõjutavad tegurid. Juhtimisstiil- kuidas juht käitub alluvatega, kuidas tema ülesandeid ja funktsioone täidetakse. Mõjutavad liidri ja järgijate vahelised suhted. Halbade suhete korral tuleb rohkem kontrollida ja juhtida. Ülesande struktuur- kui selge on eesmärk, kuivõrd spetsiifiline on ülesanne, kui selgelt on jagatud grupiliikmete rollid ja ülesanded. reguleerimatuse korral on juhi roll suurem. Positsiooni võim- volituste ja kontrolli ning ressursside jagamise ulatuses ja võimes

    Juhtimispsühholoogia
    thumbnail
    17
    docx

    Juhtimine - KT2 vastused

    12. Mida nimetatakse juhtimistasandiks? Millised on juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid? Juhtimistasand kujutab endast ühel ja samal tasandil olevate juhtimise ametikohtade kogumit. Juhtimistasandid moodustuvad tööjaotuse ja sellest tuleneva organisatsiooni sügavuti hargnemise tulemusena. Juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid: · Organisatsiooni suurus · Tööjaotuse sügavus · Alluvate tegevuse kooskõlastamine · Kontrollimise vajaduse määr · Juhtimisulatus 13. Kuidas on juhtimisulatuse suurus ja juhtimistasandi arv omavahel seotud? Kitsas juhtimisulatus ­ väike arv inimesi ühe juhi juhtida ja kontrollida ning palju juhtimistasandeid. Lai juhtimisulatus ­ suur arv inimesi ühe juhi juhtida ja kontrollida ning vähe juhtimistasandeid. 14. Mida nimetatakse rivi (liini)- ja staabiorganisatsiooniks? RIVI ­ kujutab endast ülesehituse osa, mis koosneb organisatsiooni eesmärke vahetult taotlevatest (põhitegevuse) ametikohtadest ja allüksustest

    Juhtimine




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun