ei sisalda numbreid, va aastaarv. Kõrget kvaliteeti ja kõrgel tasemel tegevust käsitlev visioon on pidevalt muutuvas maailmas suunanäitajaks ning peab olema loodud ja läbi tunnetatud võimalikult paljude inimeste poolt. Kui meeskond on visiooniga kursis, on see võimsaks motivaatoriks. Näiteks ettevõtte OÜ Aken visioon on olla aastaks 2014 Põhjamaade tuntuim aknatootja, kelle tooted on laialdaselt nõutud Missioon - kuidas sinna välja jõuda? Ärimissioon - ettevõtte eksistentsi põhiprintsiip: kelle, milliseid vajadusi, kuidas ettevõte rahuldab pikaajalises perspektiivis. · Lühike, kergesti arusaadav ja meeldejääv, pandlik ning eristav. · Milles seisneb ettevõtte roll? · Mida lühemalt õnnestub missioon kirja panna, seda parem! Näiteks ettevõtte Aken missioon on pakkuda tööd kaasaegse tehnoloogiaga firmas,
Seetõttu on sellel, kes omab korraliku äriplaani tunduvalt kergem alustada turundusplaani koostamisega. Alljärgnev joonis püüab selgitad nende kahe plaani omavahelist seost. Äriplaan ja turundusplaan Nagu jooniselt näha, on turundusest ka äriplaanis juttu, kuid tunduvalt üldisemalt, kui turundusplaanis. Sageli on ettevõtte turundusplaan isegi mahukam, kui äriplaan, kuna sisaldab väga põhjalikku käsitlust selle kohta, kuidas on kavandatud ettevõtte turundustegevus. Korralikult koostatud turundusplaan võib olla ettevõttele mitmeti vajalik: 1 omatakse selgemat nägemust turunduskeskkonnast, milles tegutsetakse, valitsevatest ohtudest ja võimalustest aitab selgusele jõuda ettevõtte toodete tugevustes ja nõrkustes sunnib suuremat tähelepanu pöörama tarbijatele, nende vajadustele ja soovidele
Äriplaani koostamise juhend Äriplaan koosneb kahest osast - sõnad ja numbrid. Äriplaani sõnalises osas kirjeldatakse oma äriideed, toodet, tootmist, klienti ja teid, kuidas kaup kliendini jõuab. Äriplaani numbriline osa koosneb tavaliselt kolmest tabelist: - planeeritud kassavoogude aruanne - planeeritud kasumiaruanne - planeeritud bilanss Numbrilise osa koostamise kohta saab täpsemalt lugeda artiklist "Äriplaan - finantsprognoosid". Äriplaani sõnaline osa Äriplaani sõnaline osa peaks olema 10-20 lehekülge pikk. Tähtis on jälgida, et kirjas oleks ainult oluline. Näiteks toote detailsed spetsifikatsioonid, täismahus turuuuringud, hinnapakkumised,
potentsiaalseid kliente. 2.1 Turundus  uuring Turundusotsused peavad põhinema informatsioonil. Mida täpsemad ja usaldusväärsemad on andmed, seda pädevamaid turundusotsuseid saab vastu võtta. Kui koostada turundusplaan, mis põhineb vaid oletustel ja arvamustel, siis võib see osutuda lihtsalt ajaraiskamiseks. Turundusplaani allosas "turundus  uuring" peaks näitama seda, millistel infoallikatel baseeruvad järgnevad turundusotsused. Kust ja kuidas on saadud informatsiooni turu, konkurentsi ja klientide kohta. Välja ei ole vaja tuua iga pisemat detaili, turundus-uuringute läbiviimise ja andmete kogumise kohta, küll peaks aga ära märkima kõige olulisema. Turundusplaani tuleks kirja panna, mille kohta informatsiooni on otsitud ja kogutud, ning kuidas seda täpsemalt tehtud on: Probleemi kirjeldus. Millist informatsiooni otsiti ja mille kohta andmeid koguti? Kuidas informatsiooni koguti
ärivõimalusi (opportunity entrepreneurs) Sundettevõtjad, kes on hakanud ettevõtjaks, kuna teised töövõimalused puuduvad või on mitterahuldavad (necessity entrepreneurs) 2. Ärimudeli mõiste, erinevad ärimudelite näited (,,bite and hook", ,,bricks and clicks business model" ,,freemium business model" jt) Ärimudeli mõiste: G. Kawasaki järgi ärimudeli defineerimiseks tuleb vastata kahele küsimusele: 1) Kelle taskus on sinu raha? 2) Kuidas sa kavatsed selle oma taskusse saada? St tuleb määratleda kliendid, ning nende lahendatav probleem. Samuti müügimehhanism, millega tagad, et su tulud ületavad kulusid. Erinevad ärimudelite näited: - ,,Bite and hook" ehk ,,sööt ja konks"  odavalt, ka kahjumiga, seejärel teenitakse lisatoodetelt või teenustelt  nt ziletihoidik ja ziletid, mobiiltelefonid ja kõned, tindiprinterid ja tindikassetid.
hindamises. Strateegia väljatöötamisele eelneb välis- ja sisekeskkonna analüüs. Strateegia käsitlus ... on üldine kirjeldus käitumisest ja astutavatest sammudest. ... on pikaajaliste eesmärkide saavutamise põhiteede ja tegevuspõhimõtete kogum, mis on ettevõtte arengu juhtimise aluseks. Strateegia käsitlemine Strateegia kui : Perspektiiv  tugineb missiooni ja visiooni määratlemisele Positsioon  põhiotsustused, kuidas end tegevusharus positsioneerida Plaan  määratletakse tegevuse eemärgid ja püütakse need läbimõeldud tegevuse läbi saavutada Tegevusmall  otsustatakse, kuidas toimida, tagasiside kaudu tehakse tegevuses korrektsioone. Strateegia välja töötamisel peab arvestama RISKI! Strateegia hõlmab ettevõtte KÕIKI olulisi funktsioone ja tagab otsustuste KOOSKÕLA. Strateegia kavandamine ja elluviimine on juhtimise olulised funktsioonid.
Üldjuhul paindlikud, puudub detailne plaan ja fikseeritud on vaid üldsuund. Uuringute valimid on väikesed. Niisugused uuringud on kasulikud selgitamaks uuringuküsimusi ja probleeme, mis võivad uuringu korraldamisel tekkida.  Kirjeldavad uuringud – eesmärgiks on võimalikult igakülgne ja täpne probleemiga seotud muutujate väljaselgitamine.  Põhjuslikud uuringud – eesmärgiks on välja selgitada, kuidas vaatluse alla võetud sõltumatud muutujad on seotud sõltuva muutujaga. Eesmärgiks on leida muutujate funktsionaalne seos uuritava probleemiga. Projekti suuna järgi:  Andmekogumisuuring – uurija ette püstitatakse konkreetne ülesanne. Uurimise suund on antud ja uurijal on vaja määrata andmeallikad ning koguda vajalikud andmed.  Rakendus- ehk probleemuuringud – tellija annab uurijale ülevaate probleemi
î rahvusvaheliselt tegutsevale ettevõttele pakub kõige suuremat huvi seadusandlus, mis reguleerib mingil moel äritegevust: ettevõtlust reguleeriv seadusandlus, töösuhteid reguleeriv seadusandlus, konkurentsitingimusi reguleeriv seadusandlus, maksuseadused; î rahvusvahelisel turul tegutsev ettevõte peab arvestama seda, et paljudes riikides on läbi seadusandluse piiratud kommunikatsioonialast tegevust. Turundusuuring peab andma vastuse: kuidas on reguleeritud lastele suunatud ja võrdlev reklaam,millised on reklaamipiirangud, kas reklaamil on mahulised ja ajalised piirangud. D majanduslik keskkond - majandusliku keskkonna uuringud peavad andma vastuse, millised on: î turu potentsiaal ja maht î kasutatavad protektsionistlikud meetmed: toetused, riiklik hankepoliitika, sisseveo jälgimine, kvantitatiivne impordi piiramine, dumpinguvastased meetmed, miinimumhinnad
Kõik kommentaarid