Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kriitiline lugemine ja kirjutamine (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline on teksti raskusaste?
  • Kui palju aega kulub teksti lugemiseks?
  • Millised on teksti pealkiri ja alapealkirjad?
  • Kui pikk on tekst?
  • Mil määral ja kuidas on tekst illustreeritud?
  • Kui palju esineb tekstis andmeid?
  • Milline on teksti stiil sõnavara lausestus?
  • Mida tahab autor tekstiga öelda?
  • Mis juhtub tegelastega järgnevalt?

Lõik failist

Vasakule Paremale
Kriitiline lugemine ja kirjutamine #1 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #2 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #3 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #4 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #5 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #6 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #7 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #8 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #9 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #10 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #11 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #12 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #13 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #14 Kriitiline lugemine ja kirjutamine #15
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-03-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 95 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kartia Õppematerjali autor
Lugemisoskuse mõiste. Tekstide liigid. Lugemise funktsioonid. Lugemisstiilid. Rasked tekstid. Lugemine kui protsess. Kirjutamine. Tekstiloome eeldused. Tekstide ülesehitus. Arutleva teksti arendus. Stiil

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
25
doc

Tekstiõpetus

fantaasiale, kasutab ilukirjandulikku stiili. Publitislikus tekstis esitatakse oma seisukohti või arutletakse mingi probleemi üle nii, et lugejaid suunata või mõjutada (näiteks uudis, intervjiu, ajaleht, report). Teaduslikus tekstis esitab mingi teadus valdkonna andmeid ja probleeme enne, mis on uuringute tulemused või on leitud mingi huvitavat eriala kirjeldusest. Ja teadus teksti eesmärk on edastada uuringuid/tulemusi. TEKSTI AINESTIK Teksti kirjutamine algab ainestiku ehk materjali kogumisest. 3 peamist ainestiku allikat on : 1. Autori teadmised, tundmused, kogemused, fantaasia; 2. Kirjalikud allikad ­ teatmeteosed, ilukirjandus, massiteadus; 3. Teiste inimeste tähelepanekud, mõtted, arvamused. Eeltöö ainestiku kogumiseks : Kirjandi ainestiku kiireks ja süstemaatiliseks kogemuseks on mandala, inimsuhete kaart, loetelu, heuristilised küsimused ja klassikaline ülesehitus. Mandala tähendab sanskriti keeles keskust, s

Eesti keel
thumbnail
45
doc

TEKSTID, MIDA LOEVAD MINU EAKAASLASED

10.B klass Juhendaja: õp Helge Maripuu Jõgeva 2009 2 SISUKORD Sissejuhatus..................................................................................................................................... 4 1.TEKSTID LOOVAD MAAILMA............................................................................................... 5 2. LUGEMINE, SELLE TÄHENDUS INIMESELE....................................................................15 Kokkuvõte.................................................................................................................................... 37 Kasutatud materjalid......................................................................................................................40

Eesti keel
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

Vali teema *mille ainesse on sul isiklik suhe ­ varasemad elukogemused ja kokkupuuted vastavate probleemidega; *mis on sulle südamelähedane ja mille arendamisel suudad jääda iseendaks ja vältida üldtuntud fraase ja mõttekäike; *mille juures on täpselt teada, mida tahad lugejale sisendada ja kuhu kavatsed välja jõuda. Kirjutamine kui protsess Kirjutamisprotsess koosneb järgmistest osadest: 1.ainestiku kogumine; 2.ainestiku piiritlemine; 3.mustandi kirjutamine, 4.teksti viimistlemine; 5.puhtandi kirjutamine. Ainestiku kogumine. Tsiteerimine ja refereerimine Kolm peamist ainestiku allikat on: 1.kirjutaja teadmised, tundmused, kogemused ja fantaasia; 2.kirjalikud allikad (ilukirjandus, teaduskirjandus, teatmeteosed, ajakirjandus); 3.teiste inimeste mõtted, arvamused ja tähelepanekud. Iga kirjandi kirjutaja on alustades kogenud, et pea on tühi. Sellist seisundit kutsutakse kirjutamiskrambiks

Eesti keel
thumbnail
14
docx

Kriitiline lugemine ja kirjutamine

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut Õpetajahariduse osakond Margit Onga KRIITILINE LUGEMINE JA KIRJUTAMINE Referaat Juhendaja: Pilvi Kula Tallinn 2014 Sisukord Sissejuhatus..............................................................................................................................................................3 1.Lugemis- ja kirjutamisoskuse määratlusi..........................................................................................................4 2

Kirjandus
thumbnail
12
pdf

arutlev kirjand

probleemidega; * mis on sulle südamelähedane ja mille arendamisel suudad jääda iseendaks ja vältida üldtuntud fraase ja mõttekäike; * mille juures on täpselt teada, mida tahad lugejale sisendada ja kuhu kavatsed välja jõuda. Kirjutamine kui protsess Kirjutamisprotsess koosneb järgmistest osadest: 1. ainestiku kogumine; 2. ainestiku piiritlemine; 3. mustandi kirjutamine; 4. teksti viimistlemine; 5. puhtandi kirjutamine. Ainestiku kogumine. Tsiteerimine ja refereerimine Kolm peamist ainestiku allikat on: 1. kirjutaja teadmised, tundmused, kogemused ja fantaasia; 2. kirjalikud allikad (ilukirjandus, teaduskirjandus, teatmeteosed, ajakirjandus); 3. teiste inimeste mõtted, arvamused ja tähelepanekud. Iga kirjandi kirjutaja on alustades kogenud, et pea on tühi. Sellist seisundit kutsutakse kirjutamiskrambiks. Mõtete püüdmine ja paberile kirjutamine on kirjutamise algus. Kes

Eesti keel teise kelena
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

probleemidega; * mis on sulle südamelähedane ja mille arendamisel suudad jääda iseendaks ja vältida üldtuntud fraase ja mõttekäike; * mille juures on täpselt teada, mida tahad lugejale sisendada ja kuhu kavatsed välja jõuda. Kirjutamine kui protsess Kirjutamisprotsess koosneb järgmistest osadest: 1. ainestiku kogumine; 2. ainestiku piiritlemine; 3. mustandi kirjutamine; 4. teksti viimistlemine; 5. puhtandi kirjutamine. Ainestiku kogumine. Tsiteerimine ja refereerimine Kolm peamist ainestiku allikat on: 1. kirjutaja teadmised, tundmused, kogemused ja fantaasia; 2. kirjalikud allikad (ilukirjandus, teaduskirjandus, teatmeteosed, ajakirjandus); 3. teiste inimeste mõtted, arvamused ja tähelepanekud. Iga kirjandi kirjutaja on alustades kogenud, et pea on tühi. Sellist seisundit kutsutakse kirjutamiskrambiks. Mõtete püüdmine ja paberile kirjutamine on kirjutamise algus. Kes

Kirjandus
thumbnail
60
pdf

Eesti keel ja kirjandus

Keele ja kirjanduse valdkonna õppeainete õpetamise eesmärgiks põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane keele- ja kirjanduspädevus, see tähendab suutlikkus mõista eakohaseid ilukirjandustekste ja nende osatähtsust Eesti ja maailma kultuuriloos ning tajuda keelt ja kirjandust kui rahvusliku ja iseenda identiteedi alust; keeleteadlikkus ja oskus end vastavalt suhtlussituatsioonile ja keelekasutuseesmärkidele nii suuliselt kui ka kirjalikult väljendada; arusaamine, et lugemine teeb vaimselt rikkamaks. Keele ja kirjanduse õpetamisega taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane: 1) väärtustab keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit; 2) teadvustab keeleoskust õpioskuste alusena ning identiteedi osana; 3) omandab põhiteadmised keelest ja saavutab õigekirjaoskuse; 4) väljendab end selgelt ja asjakohaselt nii suuliseltkui ka kirjalikult, arvestades kultuuris välja kujunenud keelekasutustavasid;

Kirjandus
thumbnail
9
pdf

ajutine aja kriisiplaan

Teadustekst on üles ehitatud järgmiselt: 1. Milles seisneb probleem? (Sissejuhatus) 2. Kuidas probleemi uuriti? (teoreetilised seisukohad ja uurimismetoodika) 3. Mida probleemi uurimise käigus avastati? (tulemused) 4. Millist tähendust teadustöö tulemused omavad? (arutelu ja järeldused) 5. Millistele allikatele on tuginetud (kasutatud kirjanduse loetelu) 1 Teadusteksti lugemine võib esmapilgul tunduda üsna raske. Siis on mõistlik üles leida kohad, mis probleeme tekitavad ning nendega tegeleda. Mõtle oma senisele kogemusele, mis Sulle teadusteksti lugemisel raskusi on tekitanud: ... sõnakasutus (liiga palju võõrsõnu) ... liiga palju uusi mõisteid, mida ei ole selgitatud tekstis ... lauseehitus (liiga pikad põimlaused) ... liiga palju informatsiooni, mistõttu on raske eristada olulist ... teemakohaste seoste puudumine eelnevate teadmistega ..

Akadeemiline enesejuhtimine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun