TALLINNA TEENINDUSKOOL Jevnika Samofalova 011KM Eesti kohupiimatootjatest ja nende erinevatest toodetest Referaat Juhendaja: Riina Laht Tallinn 2010 Kohupiimakreem Hellus mustika-banaani-jogurti-kohupiimakreem 150g Koostis: rasvata kohupiimapasta, piim, suhkur, rõõsk koor, mustikad, kiudaine (inuliin), banaanid, paksendaja modifitseeritud tärklis, zelatiin, lõhna- ja maitseained, happesuse regulaator sidrunhape, juuretis, probiootilised piimhappebakterid Lactobacillus fermentum ME-3 (lisatud Tartu Ülikooli litsentsi alusel). Tootes on 32% jogurtit, 2,3% mustikaid ja 1,5% banaane. 100 g toodet sisaldab keskmiselt 113 energiatkcal süsivesikuid16,1 g (475 kJ) valke 5,6 g rasvu 2,5 g Lumivalgekese sidruni-kohupiimakreem 150g Koostis: rasvata kohupiimapasta, rõõsk koor, suhku
TALLINNA TEENINDUSKOOL Kristina Manilkina TO11MK Jogurtite sortiment erinevate tunnust alusel Juhendaja: Aive Antson Tallinn 2010 JOGURT on piimatoode, mille valmistamiseks kasutatakse väga kvaliteetset piima ja vaid jogurtile omaseid mikroobe, mis annavad jogurtile tüüpilise maitse ja konsistentsi. Hapendatud piimatooteid, sealhulgas jogurtit hakati valmistama ning toiduks kasutama 5000 aastat eKr. Elbruse mäe jalamil. Tänaseks on jogurtist saanud üks populaarseim piimatoode kogu maailmas. Menule on kaasa aidanud nii uued suunad toitumises kui ka legendid üle 100 aasta elavatest jogurtit tarbivatest mägilastest. Ka eestlaste toidulaual on jogurt leidnud kindla koha. Mis on jogurtis eriti väärtuslik? Jogurti koostises on valku, rasva, piimasuhkrut ehk laktoosi, mineraalaineid ja vitamiine. Kõik need ühendid on inimorganismile eluks hädavajalikud. Ainult pii
jõudluselt IBMist ja HPst maha. HP võib olla tavakasutajale atraktiivsema välimusega, kuna korpus on läikiv ja sisaldab ka veebikaamerat. IBM-i välimus on kõige rohkem konservatiivne ja ,,igav", aga see eest ikkagi vastupidav. Tavatarbija eelistab ilmselt HP-d, kuna on odav, atraktiivsema välimusega ning kuna igapäeva elu ei sõltu niivõrd arvutist, siis pole ka suur probleem, kui arvuti mõne nädala garantiiremondis viibib. 2) Millised on valitud toodete puhul asendustooted? Asendukstooteks on kas sama firma sülearvuti või konkureeriva firma sülearvuti. 3) Milles seisnevad iga võrreldud toote kaks peamist nõrkust ja tugevust? Dell + garantii aeg - ei saa mälusid vahetada + vastupidav - puudub veebikaamera IBM T60 + aku peab kaua - kallis + vastupidav - puudub veebikaamera HP DV6000
süsteemis) Kas kohas oli võimalik Jah Jah Jah kanapastat süüa Emotsionaalsed võrdluskriteeriumid: Teenindus Viisakas, sõbralik Ebaviisakas Viisakas Koha maine Väga hea Rahuldav Hea Toidu/koha 8 4 7 väljanägemine (10 p) 1 Vastake toodete analüüsimisel järgmistele küsimustele: 1) Milline valitud toodetest vastab kõige paremini Teie poolt kirjeldatud tarbija vajadusele? Põhjendage vastust. Meie poolt kirjeldatud tarbija vajadustele vastas kõige paremini kohvik- lounge Werner. Kuna kõige olulisemaks oli see, et saaksime kõhu täis, siis seal pakutav ports oli täpselt paraja suurusega. La Dolce Vitas oli see liiga suur ning seetõttu jäi toitu
vajadusele? Põhjendage vastust. Kui arvestada kliente, kes kasutavad telefoni ainult suhtlemiseks, siis neile sobiks LG, sest see on mõistliku hinnaga, aku püsivus on hea, pole liiga suur ja on olemas ka neti kasutamise võimalus. Kliendid, kes ootavad telefonilt natuke rohkem, neile sobiks Samsung, sest tal on põhiliselt olemas kõik funktsioonid mis iphone'l, aku kestvus on parem ja ta on odavam. 2. Millised on valitud toodete puhul asendustooted? Asendustoodeteks võivad olla konkureeriva firma või sama firma telefonid või siis tahvelarvutid, millega saab helistada. 3. Milles seisnevad iga võrreldud toote kaks peamist nõrkust ja tugevust? Apple iPhone5 Samsung LG Tugevus Kiire, suurem On olemas nii Olemas ning parem esi kui ka tagu Fm-
Kakao- ja sokolaaditoodete puhul tuleb järgida «Toiduseaduse» § 38 lõike 5 alusel kehtestatud toidu märgistusele esitatavaid nõudeid, märgistamise ja muul viisil teabe edastamise korda ning lõigetes 28 esitatud märgistamise nõudeid. Selle määrusega kindlaksmääratud kakao- ja sokolaaditoodete koostis- ja kvaliteedinõuete kohaste toodete puhul peab kasutama selles määruses esitatud nimetusi. Paragrahvi 1 lõikes 1 toodud toodete nimetusi võib kasutada teiste toodete nimetustes juhul, kui neid tooteid ei saa segi ajada selles määruses käsitletud toodetega ja kui see on kooskõlas Euroopa Liidu selle liikmesriigi tava või õigusaktiga, kus toodet tarbijale müüakse. Sokolaaditoodete, mis sisaldavad § 1 lõikes 2 nimetatud taimseid rasvu, välja arvatud kakaovõi, märgistusel peab esitama ühes vaateväljas koostisosade loeteluga, kuid sellest selgelt eraldatuna teksti «lisaks kakaovõile sisaldab taimseid rasvu»
1) 2) 3) Kirjeldage tarbija probleemi või vajadust. Tarbija vajaduse määratlemisel tuleb lähtuda õppetöö käigus käsitletud vastavasisulistest õppematerjalidest. Kirjeldage, mis on tarbijale toote puhul oluline ja mida ta tootelt ootab. Tooge välja vähemalt kolm olulist ootust ja järjestage toodud ootused tähtsuse järjekorras (1- väga oluline, 2 oluline, 3 - oluline, kuid mitte väga). 1.2. Võrdluskriteeriumide püstitamine, andmete kogumine ja toodete võrdlemine Teie ülesanne on: a) lähtuvalt tarbija vajadusest leida tema ootusi kõige paremini rahuldavad võimalikud tooted (tuleb tuua ka põhjendus, miks valiti just need tooted); üks võrreldavatest toodetest peab olema see, mida te kirjeldasite töö "Turundusmeetmestiku kirjeldus" käigus; b) leida tarbija vajadusest ja ootustest lähtudes toodete võrdluseks vajalikud kriteeriumid,
herned), dzemmid (aprikoosi, maasika, metsamarja ja mustsõstra), pähklikreemi, jäätised, kuivtoidud ja konservid lemmikloomadele lisaks ka piimatooteid (piim, kohvikoor, vahukoor, hapukoor, jogurt, keefir jne). Lisaks veel nõudepesuvahendi õuna või sidruni lõhnaga. Selveri pesugeel "Karged alpid" ja "Metsaõied" Selveri pesuloputusvahend "Roheline värskus" ja "Sinine värskus", pesupulber. Private labeli tooted on head, kuna klientidele muudab selliste toodete olemasolu elu lihtsamaks, sest see aitab ilma riiulite vahel pikalt hindu võrdlemata kiiresti oma valikud teha, sest tavaliselt on nad odavamad. Kuid suureks miinuseks on see, et kauplused valivad private label'i toodete valmistajaks enamasti selle, kes pakub kõige odavamat hinda ja nii saavad nad omatooteid müüa teistest sarnastest kaupadest soodsamalt, kuid see suretab välja kohaliku tootja. Tarbijad ei saa paljudel juhtudel aru, kus kohas on see toode tehtud
Kõik kommentaarid