ettepanekutega. Aga alati on võimalik muuta otsust nii, et oleks " Lambad söönud ja hundid rahul". Ma ei suru kunagi oma otsuseid kellelegi jõuga peale, asjade konsensus on see mis on minu jaoks oluline. 2 3. Mina kui konfliktidega toimetuleja ,,Konflikt on lahkheli , mille tulemusena tekkiv pinge ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema". (Kotkas, M 1998) Erinevates töösituatsioonides on konfliktid kerged tekkima. Suurtes ettevõtetes pole võimalik, et kõik mõtlevad ja teevad ühtmoodi. Igale konfliktile ja selle lahendamisele tuleb lähendada erinevalt. Konfliktid on enamjaolt seotud ikka emotsioonidega. Minu hea moto on kuula neutraalsel pinnal mõlemad konflikti osapooled ja otsusta ilma emotsioonideta. Arvan, et parimaid tulemusi annavad kompromiss ja oma vaheline koostöö. Loengus kogetu ja nähtu kinnitab minu seisukohti mis on tasakaalutletud ja objektiivne
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA12KÕ Maarja Kiisk KONFLIKTID, LAHENDAMISE VÕIMALUSED Õpimapp Õppejõud: Anu Leuska, MA Mõdriku 2014 SISUKOR Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole
teada konflikti lahendamise põhimõtteid. Inimesed peavad teadma, millal ja kuidas kuidagi käituda. Tavaliselt peetakse konflikti negatiivseks nähtuseks, mida iga hinna eest vältida üritatakse. Tegelikult aga võib konflikt viia uute paremate lahenduste juurde. Konflikti vältimine, enda tunnete pidev allasurumine- tavaliselt mingit lahendust kaasa ei too ja võib hoopiski põhjustada suuremaid vihapurskeid. Seetõttu tuleks meelespidada, et ka konfliktis on kaks poolt- hea ja halb. Kuna konfliktid on paratamatud, siis tuleks meil õppida nendega võimalikult hästi toime tulema. Mis on konflikt? Tänapäeva närvilises ja stressirohkes ühiskonnas kohtame kõikjal pidevalt erinevaid konfliktsituatsioone, olgu need siis kliendi ja teenindaja, vanema ja lapse, kolleegide või sõprade-tuttavate vahel tekkinud. Mis on üldse konflikt? Seda võib defineerida kui verbaalset või füüsilist kokkupõrget kahe üksiku indiviidi või inimgrupi vahel. Tavaliselt peetakse
Tavaliselt peetakse konflikti negatiivseks nähtuseks, mida iga hinna eest vältida üritatakse. Mis on konflikt? Konflikt - kui lahkheli või arusaamatus, mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt Konfliktide tüübid Akuutsed konfliktid enamasti kordumatud,ootamatud, uued, puuduvad olemasolevad lahendused Kroonilised konfliktid pidevad, korduvad,enamasti peegeldavad struktuuri vigu Latentsed konfliktid konflikt võib pikka aega kulgeda varjatult enne kui muutub nähtavaks, kuid võivad jääda varjatuiks, neid suruvad alla sotsiaalsed struktuurid. Põhjust ja tagajärge on kerge segamini ajada Kuidas konfliktidega toime tulla? Konfliktide põhitõed: Ükski konflikt ei lahene iseenesest Iga lahendamata vana konflikt genereerib uusi konflikte Konfliktid võivad olla põhjustatud: Erinevast informeeritusest- Konflikti osapoolte erinevast
Konflikt (ladina keelest conflictus) on huvide, vajaduste või väärtushinnangute kokkupõrge. Väga üldiselt võiks konflikti defineerida kui lahkheli või arusaamatust, mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab partnereid üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt ja valdkonnad, kus nende huvid kokku puutuvad. Konflikti vaatlemine vaid erimeelsusena on liiga lihtsustatud. Iga inimese elus ilmneb pidevalt olukordi, kus teised ei jaga temaga sama arvamust, ent ometi ei arene igast lahkarvamusest konflikti. Seega on konfliktil vähemalt veel üks komponent - emotsioonid. Kui emotsiooni situatsioonis ei ilmne, ei arene ka konflikt. Lihtsustatult selgitades tähendab see, et kui ühele osapoolele meeldib Keskerakond ja teisele Reformierakond, siis sedalaadi
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool R14KÕ1 KONFLIKTID MEESKONNAS Referaat Õppejõud: Mõdriku 2014 SISUKOR SISSEJUHATUS............................................................................................................4 1KONFLIKTI DEFINITSIOON....................................................................................5 2KONFLIKTIDE TEKKIMINE....................................................................................6 2
instituudid, asutused, klubid, peod - veedavad enamik meist lõviosa ajast töötajate või juhtidena. Organisatsiooni liikmed suhtlevad regulaarselt oma ülemuste ja alluvatega, suhtlevad kolleegidega, loovad ühiseid tegevusi ettevõtte partneritega. Paljude tegurite tõttu, mis on seotud asjaoluga, et töökollektiiv on ühendatud konkreetsete organisatsiooniliste eesmärkide saavutamiseks, on konfliktid nende saavutamise käigus vältimatud. Nii tiheda suhtlemise korral on palju põhjuseid, miks inimesed ei mõista üksteist õigesti, mis viib komunikatsiooni probleemide (vaidluste ja konfliktideni). Enamik juhte ei tervita konfliktide tekkimist töökollektiivis, arvates, et need häirivad tavapärast tööprotsessi. Seepärast on oluline, et konflikte võimalikult palju välditaks või nende tekkimisel võimalikult kiiresti lahendataks ja tehtaks õiged järeldused
instituudid, asutused, klubid, peod - veedavad enamik meist lõviosa ajast töötajate või juhtidena. Organisatsiooni liikmed suhtlevad regulaarselt oma ülemuste ja alluvatega, suhtlevad kolleegidega, loovad ühiseid tegevusi ettevõtte partneritega. Paljude tegurite tõttu, mis on seotud asjaoluga, et töökollektiiv on ühendatud konkreetsete organisatsiooniliste eesmärkide saavutamiseks, on konfliktid nende saavutamise käigus vältimatud. Nii tiheda suhtlemise korral on palju põhjuseid, miks inimesed ei mõista üksteist õigesti, mis viib komunikatsiooni probleemide (vaidluste ja konfliktideni). Enamik juhte ei tervita konfliktide tekkimist töökollektiivis, arvates, et need häirivad tavapärast tööprotsessi. Seepärast on oluline, et konflikte võimalikult palju välditaks või nende tekkimisel võimalikult kiiresti lahendataks ja tehtaks õiged järeldused
Kõik kommentaarid