Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Konflikt, probleem, läbirääkimine, lahend (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

  • Konfliktiga toimetulekuoskused


    Konflikti on defineeritud kui võitlust; kokkupõrget; võistlust; vaimset võitlust; arvamuste ja eesmärkide vastuolu teravnemise piirjuhtumit; lahkheli, mis ajendab partnereid üksteise vastu tegutsema ( Lacey 2002:25).
    Inimesed on erinevad ja niikaua kui eksisteerivad erinevused, tekivad ka konfliktid. Konflikt ei ole iseenesest hea ega halb, see on lihtsalt elu tõsiasi. Ilma vastandlike arvamusteta ei toimuks muutusi, arengut ega edasiliikumist.
    Konflikti puhul takistab ühe osapoole tegutsemine teisel osapoolel eesmärgi saavutamist. Eriarvamusi on võimalik väljendada nii positiivsel kui negatiivsel moel. Konflikti lahendamine ei tähenda selle vältimist ja allasurumist, vaid ärakasutamist, et ise kasu saada ja edasi liikuda . Konflikti lahendamise filosoofia põhineb usul , et enda eest vastutust võttes saadakse üheskoos asjaga hakkama (Lacey 2002:7-8, 26).
    Konflikt ei avaldu alati ilmselgelt avalikes lahkarvamustes, sõimamises või karjumises. Konfliktist annavad tunnistust ka liialdatud viisakus , halvustavad kommentaarid, iroonia , pidev norimine ja alavääristamine, samuti ignoreerimine, mitte kohale ilmumine jne (Lacey 2002:30).
  • Konflikti tasandid


    Eristatakse nelja tasandi konflikte (Lewicki, Saunders, Minton 1999:31-32).
    1. Isiksusesisene konflikt. Sisekonflikt ehk tunnetuslik ebakõla ( kognitiivne dissonants) tähendab seda, et meil on ühe ja sama idee, mõtte, soovi, tunde, väärtuse, eelarvamuse, nähtuse või inimese kohta korraga mitu vastuolulist teadmist. Näiteks ülemus käib närvidele, aga vallandamishirmust ei julge seda välja näidata. Tohutult maitseb šokolaad, aga see teeb paksuks.
    Sisekonflikti saab leevendada. Näiteks ütleb üldiselt kena inimene mulle või kellelegi teisele midagi halvasti. Ma imestan, kuidas nii kena ja tark inimene niimoodi küll räägib. Leevendamiseks võib:
    • Informatsiooni ignoreerida. Ma ei tee jutust välja, nagu poleks seda olnudki. Võin mõelda, et see pole selle inimese puhul lihtsalt võimalik ning ma sain valesti aru.
    • Uut infot hankida. Võin uurida välja, mis tingis sellise käitumise - kas tal oli kehv päev või ajas ta mind kellegagi segi vms.
    • Muuta enese käitumist.
    • Seletada/ põhjendada nähtuse või teise inimese käitumise enda jaoks sobivaks . Ühest küljest võib see olla enesepettus , teisalt aga teise inimese mustamine (Vihma 2006:47-48).
  • Vasakule Paremale
    Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #1 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #2 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #3 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #4 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #5 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #6 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #7 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #8 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #9 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #10 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #11 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #12 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #13 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #14 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #15 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #16 Konflikt-probleem-läbirääkimine-lahend #17
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-04-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 185 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Maria18 Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    50
    docx

    Konfliktid ja nende lahendamine

    SISUKOR Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole mingeid võlunippe, mis probleemid olematuks muudaks. Küll on aga meil endil hea tahte puhul võimalik konfliktid tulemusrikkalt lahendada. Käesoleva õpimapi eesmärgiks on välja selgitada mis on täpsemalt konflikt ja millised on konfliktide peamised tekkimispõhjused. Millised on need kõige levinumad lahenduse stiilid, viisid ja reeglid. Millised on konflikti lahendamise ohud. Lõpetuseks annan täpsema ülevaate, et kuidas konflikt on lahendatud ja omapoolse hinnangu. Samuti lisasin õpimappi mõned artiklid, mis minu meelest on väga head ja haakuvad hästi teemaga..........................................................3 1.1 Mis põhjustel konflikt tekib ?..........................................

    Sotsiaalpsühholoogia
    thumbnail
    15
    doc

    Konflikti lahendamise võimalused organisatsioonis

    me seda käsitleme. Ilma vastandile arvamusteta ei toimuks muutusi, arengut ega edasiliikumist. Eriarvamusi võime aga väljendada nii positiivselt kui ka negatiivselt. Konflikti lahendamine ei tähenda mitte selle vältimist ega allasurumist, vaid konflikti ärakasutamist, et saaksime sellest ise kasu ning võimaluse edasi liikuda." ( Lacey, 2002:7). 1.1. Konflikti tunnused, tüübid ja tekkepõhjused Ruth Alas (2001:130) on välja toonud tunnused, mille järgi konflikt ära tunda: · ei jõuta kokkuleppele; · hääle kõrgendamine; · süüdistamine; · nääklemine pisiasjade üle; · pilgete ja solvangute kasutamine; · kolleegi leeridesse ajamine; · pealekaebamine, ässitamine, laim; · vastaspoole olek mõjub ärritavalt; · jäine viisakus; · boikott; · apaatia, loidus, passiivsus. Konfliktis kalduvad inimesed kasutama psühholoogilisi kaitsemehhanisme. Kasutatakse

    Ainetöö
    thumbnail
    17
    docx

    KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK

    KONFLIKTID JA NENDEGA TOIMETULEK Referaat Sissejuhatus Elus tekib inimestel vahel konflikte, kuid ei osata neid õigesti lahendada. Selleks on vaja teada konflikti lahendamise põhimõtteid. Inimesed peavad teadma, millal ja kuidas kuidagi käituda. Tavaliselt peetakse konflikti negatiivseks nähtuseks, mida iga hinna eest vältida üritatakse. Tegelikult aga võib konflikt viia uute paremate lahenduste juurde. Konflikti vältimine, enda tunnete pidev allasurumine- tavaliselt mingit lahendust kaasa ei too ja võib hoopiski põhjustada suuremaid vihapurskeid. Seetõttu tuleks meelespidada, et ka konfliktis on kaks poolt- hea ja halb. Kuna konfliktid on paratamatud, siis tuleks meil õppida nendega võimalikult hästi toime tulema. Mis on konflikt? Tänapäeva närvilises ja stressirohkes ühiskonnas kohtame kõikjal pidevalt erinevaid

    Suhtlemispsühholoogia
    thumbnail
    16
    rtf

    KONFLIKT

    KONFLIKTIDE AVALDUMISE TASANDID....................................Error: Reference source not found Organisatsioonikonfliktid.....................................................................Error: Reference source not found Võimaliku konflikti tunnetamiseks......................................................Error: Reference source not found Väärtuskonfliktide lahendamine väärtuste selgitamise kaudu.........Error: Reference source not found Konstruktiivne konflikt.........................................................................Error: Reference source not found Positiivse konfliktilahendi puhul..........................................................Error: Reference source not found Positiivse konfliktilahendi puhul..........................................................Error: puhul Reference source not found

    Psühholoogia
    thumbnail
    19
    doc

    Konflikti lahendamine

    KUIDAS LUUA OMA KONFLIKTIDIAGNOSTIKA SÜSTEEM Oma konfliktidiagnostikasüsteemi läheb tarvis kõigil, kes tahavad konkreetset konflikti mõista ja analüüsida. See süsteem võib olla nii range ja teadlikult sõnastatud kui ka intuitiivne ja sõnaselgelt väljaütlemata. Oma süsteemi loomine taandub suuresti hindamiskriteeriumite valikule. 1. Konfliktidiagnostikat mõjutab uurija või nõustaja teoreetiline taust ja suhtumine konflikti üldse. 2. Konflikt on mitmetähenduslik nähtus, mis võib avalduda tunnetes, seisukohtades, käitumises, kuuluvuses, motiveerituses, suhtlemises, moraalsuses ja väärtushinnangutes. 3. Kollektiivselt tunnustatud diagnostlised kriteeriumid on kaalukamad kui individuaalselt kasutatavad. 4. Oluline on silmas pidada ka praktilisi eesmärke, miks me konflikti üldse hindame või analüüsime. 5

    Psühholoogia
    thumbnail
    23
    doc

    Kursusetöö: KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA ORGANISATSIOONIS

    ORGANISATSIOONIS Kursusetöö Juhendaja : Anne Muusik Tallinn 2011 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 3 1. Konflikt................................................................................................................................... 4 1.1 Konflikti liigid...................................................................................................................5 1.2 Mis põhjustel konflikt tekib.............................................................................................. 6 1.3 Mis on konfliktis head ? .............................................................

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    34
    doc

    Konfliktipsühholoogia

    mille peale ei oleks ehk ilma konfliktita tulnudki. Konfliktidega kokkupuutumisel tekib alati küsimus, et kuidas seda lahendada, mis on selle valdkonna keerulisem osa. Selle tõestuseks on aastaid vinduvad konfliktid inimeste, organisatsioonide ja rahvaste vahel. Seega igal halval on ka hea põhjus, nii ka konfliktil meie elus, et inimeste vahelisi probleeme lahendada. Referaat koosnebki viiest osast mis püüavad anda ülevaate sellest mis on konflikt ja mida üldse mõeldakse konflikti mõiste all. Tutvustame konflikti erinevaid tüüpe, mida on aastaid püütud klassifitseerida. Juttu on ka psühholoogilistest põhjustest mis konflikte tekitavad. Konflikti arengust, mille käigus konflikt väljub kontrolli alt, kaasates üha rohkem inimesi ja hakates keerlema üha rohkema arvu küsimuste ümber, mis halvimal korral võib minna üle osapoolte füüsilise hävitamiseni. Ning sellest

    Psühholoogia
    thumbnail
    11
    doc

    Konfliktid

    kindel, igal juhul on sageli väga raske inimesega taas kontakti leida. Seepärast püüangi oma töös veidi konflikti olemust valgustada, et saada ise sellest edaspidisteks probleemide lahendamiseks juhtnööre kuid ka selleks, et juhuslik lugeja mõistaks, et konflikti tekkimine ei tähenda, et sellega oleks tutvused lõppenud. Tuleb vaid probleemide lahendamiseks vestelda. 3 KONFLIKT ,,Ladinakeelne sõna communicatio tähendab suhtlust, sidet, ühendusteed. Sotsioloogias tähendab kommunikatsioon inimestevahelist suhtlemist, majanduses ja tehnikas aga ka infovahetust, ühendusteid. ... Suhtlemine on info ülekandumine edastajalt vastuvõtjale ja sellest arusaamine." (Alas, R.1997:191-192) See, mida keegi tahab teisele öelda, võib suuresti erineda sellest, mida teine aru saab. ,,Konflikt on mingi sekkumise või vastasseisu tulemusena tajutav sobimatu erinevus

    Ajakasutuse juhtimine




    Kommentaarid (1)

    belladonnakillz profiilipilt
    belladonnakillz: asjalik töö
    13:22 17-10-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun