Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Kommunikatsiooni barjäärid (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

KOMMUNIKATSIOONI BARJÄÄRID
Referaat

SISIKORD


SISEJUHASTUS. 3
KOMMUNIKATSIOONI PROTSESS. 4
KOMMUNIKATSIOONI BARJÄÄRID JA NENDE TEKE VIISID. 7
KOMMUNIKATSIOONIDE BARJÄÄRIDE LIIGITUS. 9
Keskkonnast tingitud kommonikatsiooni barjäärid 9
Tehnilised barjäärid. 9
Inim- kommunikatsiooni barjäärid 10
KOKKUVÕTE. 13
KASUTATUD ALLIKAD: 13



SISEJUHASTUS.


Me kõik pidevalt on suhtlusolukordades - kodus, tööl, tänaval, transpordis ; lähedaste ja üsna võõraste inimestega. Iga inimese elu on lahutamatult seotud kommunikatsiooniga. Suhtlemine on igapäevase elu lahutamatu osa. Nii, suhtlemise protsessiga on seotud kõik eluvaldkonnad ühiskonnas. Suhtlemises inimene omandab kogemust, mis inimkond on kogunud ajaloo jooksul. Suhtlemises toimub sotsialiseerumise käigus, inimese kujunemise protsess. Suhtlemise kaudu inimene tunnetab mitte ainult teiseid inimesi, kuid ka enda. Samuti suhtlemine on inimestevahelise toime erivorm , mille jooksul teostub mitmesugusr informatsiooni vahetust (kontseptsioonide, ideede, tunnete, meeleolude, hoiakute jne.).
Suhtlemise protsessi eesmärk on mitte niivõrd teabe edastus ühelt inimeselt teisele (teave nagu andmed), kuivõrd sõnumi tähenduse edastus (teave nagu tähendus). Hästi läbimõeldud kommunikatsiooni tulemuseks peaks olema informatsiooni adekvaatne arusaamine suhtlumise osalejate vahel. Info tajumise adekvaatsus sõltub olulisel määral kommunikatsiooniprotsessis kommunikatsiooni barjääride olemasolust või puudumisest, st ridadest takistustest, mis rikuvad kommunikatsiooni efektiivsust ja tulevad erinevate põhjuste kogumist. Barjääri takistamise juhul informatsioon on moonutatud või kaotab oma esmast tähendust, ja mõnel juhul üldse mitte edastatakse saajale .

KOMMUNIKATSIOONI PROTSESS.


Kommunikatsiooni peaeesmärk on vastastikuse mõistmise tagamine inimestele, kes osaleb teabevahetuses. Aga tegelikult, teabe vahetuse fakt ei garanteeri veel suhtlemise efektiivsust. Edastatud sõnum on üsna tihti saadud valesti aru, ja seetõttu kommunikatsioon on ebaefektiivne. Selleks, et paremini teabevahetuse protsessi ja selle tõhususe tingimusi mõista, vaatame kommunikatsiooni protsessi põhielementi ja etappe . (Полукаров 2008: 186)
Kommunikatsiooni protsess võib toimuda ainult järgmiste põhielementide juuresolekul: saatja (kommunikaator või edastaja ), sõnum, kanal , saaja ( retsipient või vastuvõtja ).
 Kommunikatsiooni protsessis alati osalevad vähemalt kaks inimest – teabe saatja ja vastuvõtja. Saatjana võib olla iga isik, kellel on teatud ideed, mõtted, informatsioon ja kommunikatsiooni eesmärk. Saatja sõnastab mõtet, mida, kuidas ja miks ta tahab anna teisele suhtlemise liikmele edasi. (Латфуллин 2004, Громова 2004: 248).
Kodeerimine on saatja teabe tõlge kommunikatsiooni sümbolide kompleksis (sõnade, tegude , näoilmete, jne.). Kodeerimise põhivorm on suhtlemise keel. ( ibid ).
Teade on suhtluse käigus ühelt isikult teisele edastatud teave, sõnum, üksikfaktide jada, vahendatud info vms. Teates on ka teavet sõnumi saatja isiksuse, suhtlemismaneeride, tõekspidamise jms. kohta. ( Janek Tuttar 2011). Sõnum – see on teave, millel on märatud vorm, ja mis on kodeeritud asjakohaste sümbolite abil. (Латфуллин 2004, Громова 2004: 249).
Teated antakse edasi kanali kaudu. Kanaliks võivad olla otsesed (nt. saatja hääl või kehakeel ), esitavad (kirjad, raamatud, ajalehed, ajakirjad, kuulutused reklaamtulbal jne) kui ka tehnilised (telefon, raadio, televiisor, arvuti) vahendid. (Janek Tuttar 2011).
Traditsioonilist kommunikatsiooniprotsessi mudelit on täiendanud Shramm (Verderber & Verderber 2002: 112), kelle transaktsiooniline mudel (vt joonis 1) rõhutab kommunikatsiooni dünaamilisust, kus nii sõnumi saatja kui ka vastuvõtja osalevad aktiivselt igas kommunikatsiooniprotsessi etapis – sõnumi kodeerimises, edastamises, vastuvõtmises ja dekodeerimises. Tähenduse loomine toimub protsessis osalejate kokkuleppel. Antud mudeli puhul rõhutatakse sõnumite järjepidevat vahetamist. (Steinberg 2007: 57) Iga kommunikatsiooniprotsessi mudel koosneb teatud komponentidest: kontekstist, teate edasiandjast ja vastuvõtjast, sõnumist, kanalist ja tagasisidest (Steinberg 2007: 45-51).
Joonis 1. Transaktsiooniline kommunikatsiooniprotsessi mudel. (Talve 2013: 7).
Transaktsioonilise kommunikatsiooni protsessi mudeli joonisel kujutavad ringid teabe saatjat ja vastuvõtjat. Nii, kommunikatsiooni protsess on võimalik esitada mitu omavahel seotud etapide jadana. Need etapid on illustreeritud joonisel 2. nagu graafiline teabevahetuse mudel. (Латфуллин 2004, Громова 2004: 249).
Informatsiooni kodeerimine ja sõnumi moodustamine
Seose kanali valimine ja sõnumi edastus
Idee formuleerimine ja teabe valik
Vastuse edastus saatjale
Sõnumi tõlgendus ja vastuse moodustamine
Sõnumi dekodeerimine ja teabe taju
Joonis 2. Kommunikatsiooni protsessi muudel
Väga sageli, kommunikatsiooni protsess võtab vaid mõne minuti või isegi sekundi, ja praktikas on raske selle üksikuid etappe eraldada ja piiritleda. Kuid praegu me lühidalt analüüsime iga nende hulgas, et paremini nende sisu mõista. (Соколов 2002: 17).
Formuleerimine idee. Teabevahetus algab alati idee formuleerimist ja teabe valikust sõnumi jaoks. Saatja otsustab, millist ideed ta soovib edastada oma retsipiendile. See on väga oluline etapp, sest see on suures osas määrab protsessi efektiivsust tervikuna . Sageli võib jälgida, kuidas läbimõtlematu või halvasti formuleeritud idee tuleneb segaduse allikat ja takistab vastastikuse mõistmise saavutamist. Seepärast saatjaks on oluline veel enne sõnumi edastust – selge määratleda, mida selge peab aru saada retsipient, ja kuivõrd need ideed on asjakohased ja adekvaatsed konkreetsele olukorrale.
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Kommunikatsiooni barjäärid #1 Kommunikatsiooni barjäärid #2 Kommunikatsiooni barjäärid #3 Kommunikatsiooni barjäärid #4 Kommunikatsiooni barjäärid #5 Kommunikatsiooni barjäärid #6 Kommunikatsiooni barjäärid #7 Kommunikatsiooni barjäärid #8 Kommunikatsiooni barjäärid #9 Kommunikatsiooni barjäärid #10 Kommunikatsiooni barjäärid #11 Kommunikatsiooni barjäärid #12 Kommunikatsiooni barjäärid #13 Kommunikatsiooni barjäärid #14 Kommunikatsiooni barjäärid #15
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 3 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Julia Nikolina Õppematerjali autor

Lisainfo

Kommunikatsiooni barjäärid:
SISEJUHASTUS. 3
KOMMUNIKATSIOONI PROTSESS. 4
KOMMUNIKATSIOONI BARJÄÄRID JA NENDE TEKE VIISID. 7
KOMMUNIKATSIOONIDE BARJÄÄRIDE LIIGITUS. 9
Keskkonnast tingitud kommunikatsiooni barjäärid 9
Tehnilised barjäärid. 9
Inim- kommunikatsiooni barjäärid 10
KOKKUVÕTE. 13
KASUTATUD ALLIKAD: 14

Kommunikatsiooni barjäärid , nende liigitus , keskonnast tingitud barjäärid , tehnilised barjäärid , inim-kommunikatsiooni barjäärid , barjäär , saatja , kommunikatsiooni protsess , kommunikatsiooni barjäär , psühholoog , müra , edastus

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

102
pdf
Kommunikatsioonimudel
8
docx
Kommunikatsiooni mudelid
6
docx
Kommunikatsiooniteooria
6
doc
Kommunikatsiooni kokkuvõte
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
1072
pdf
Logistika õpik
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
343
pdf
Maailmataju uusversioon





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun