Facebook Like
Hotjar Feedback

Kommunikatsioon (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on koosoleku eesmärk ?
  • Mida tahetakse saavutada ?
  • Mis oleksid koosoleku mittepidamise tagajärjed ?
  • Milline peaks olema päevakord ?
  • Millised on teemad, nende järjekord, eraldatud aeg ?
  • Kes peaks osalema ?
  • Kes koosolekut juhatab ja kes protokollib ?
  • Missugune peab olema osalejate ettevalmistus ?
 
Säutsu twitteris
Project Cycle Management Handbook
8. peatükk

KOMMUNIKATSIOON

Selles peatükis seletatakse lahti kommunikatsiooniprotsessi mõiste ning kirjeldatakse koordineerimise eesmärke ja tasandeid. Eraldi käsitletakse efektiivsete koosolekute korraldamise eeldusi ning antakse ülevaade projekti maine kujundamise võtetest.

Kommunikatsioon ja informatsioon


Mõistetel “kommunikatsioon” ja “informatsioon” on palju käsitlusi ja definitsioone. Seetõttu selgitame esmalt , mida selles käsiraamatus nende terminite all mõistetakse.
Informatsioon on igasugune kirjalik, suuline või visuaalne teave, mida edastatakse kommunikatsiooniprotsessis.
Kommunikatsioon on ühe- või kahesuunaline informatsiooni edastamise protsess.
Kommunikatsiooniprotsessis edastatakse sõnum saatjalt vastuvõtjale. Kommunikatsioon hõlmab saatja , sõnumi ja vastuvõtja vahelist vastastikkust toimet.
Ühesuunalist kommunikatsiooni võib nimetada ka informeerimiseks. Informeerimise puhul edastatakse teave sihtgrupile tagasisidet eeldamata. Mõnikord võib projektis osutuda vajalikuks meeskonnaliikmeid, kasusaajaid või laiemat üldsust informeerida. Näiteks tuleb teil teavitada partnereid telefoninumbrite muutumisest või saata kõigile sidusgruppidele infolehed projekti eesmärkide ja taotluste kohta.
Niipea, kui informatsiooni saajalt eeldatakse reageeringut, on põhjust rääkida infovahetuse keerukamast vormist kahe-suunalisest kommunikatsioonist. Kahesuunaline kommunikatsioon on dialoogiks, mis nõuab informatsiooni edastajalt palju enam planeerimist, läbimõtlemist ja info vastuvõtjaga arvestamist. Kahesuunaline kommunikatsioon kätkeb endas informatsiooni mõistmist, vahetamist, jagamist, suhtlust, sotsiaalset käitumist ning vastastikust mõjutamist.
Kahesuunalist kommunikatsiooni vajame selleks, et:
  • teadvustada probleeme ja vaidlusküsimusi;
  • teha mõistetavaks seisukohti
  • tõsta sihtgrupi teadlikkust
  • saada tagasisidet
  • pakkuda lahendusi
  • saavutada kompromissi jne.
 Järgnev näide “koolitajate valik” illustreerib kommunikatsiooni etappe :
Sõnumi edastamine : Sõnumi saatja määratleb, millised on kandidaatidele esitatavad nõudmised, mida neile pakutakse ning millega motiveeritakse. Sõnumi saatja koostab kuulutuse teksti.Kuulutus avaldatakse sihtgrupile suunatud ajakirjas ning saadetakse
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Kommunikatsioon #1 Kommunikatsioon #2 Kommunikatsioon #3 Kommunikatsioon #4 Kommunikatsioon #5 Kommunikatsioon #6
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-11-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 56 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor LyAnn Õppematerjali autor

Lisainfo

Rahvusvahelise Projektijuhtimise Käsiraamat
projektijuhtimine

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

7
odt
INIMKOMMUNIKATSIOON
12
doc
Kommunikatsioon ja teadmus
6
docx
Kommunikatsiooniteooria
44
ppt
Reklaam kui kommunikatsioon
30
docx
Kommunikatsiooni barjäärid
68
docx
Kultuuridevaheline kommunikatsioon
19
docx
Kommunikatsioon organisatsioonides
40
docx
Ehituse juhtimine



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun