Facebook Like
Hotjar Feedback

Kohalik omavalitsus (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
1. Kohaliku omavalitsuse majandustegevuse õiguslikud lähtealused.
Võib teenuste osutamiseks asutada ametiasutuse hallatavaid asutusi , olla osanikuks või aktsionäriks äriühingus, samuti asutada SA-d ja olla MTÜ liikmeks- selle küsimuse otsustab volikogu , kuid ülejäänud pahnaga tegeleb valitsus- nimetab nõukogu liikmed, teostab muid aktsionari õigusi.
2. Avalike ülesannete eraõiguslikele isikutele üleandmine- haldusül. täitmine väljaspool töö-, teenistus - vm alluvussuhet ja väljaspool teenistuslikku järelevalvet. KOV võib volitada juriidilist või füüsilist isikut täitma:
1) seaduse alusel antud haldusaktiga või
2) seaduse alusel HKTS-s sätestatud tingimustel ja korras sõlmitud halduslepinguga
Võime iseloomustada 4 alusel:
1. formaalne privatiseerimine = avalike ül. Üleandmine KOVi poolt moodustatud eraõiguslikule isikule. Volikogu otsusega kas AÜ-le, mille ainus omanik, aktsionär on KOV, SA-le, mille ainuasutaja Halduslepingu sõlmimisele kohaldatakse RHS-s ettenähtud pakkumismentlust.
2. materiaalne privatiseerimine = avalike ül. üleandmine lihtsalt eraisikule ja allutamine vabale konkurentsile- sisuliselt loobub.
3. täidesaatva riigivõimu volitusi eeldava haldusülesande täitmiseks volitamine;- on võimalik erandjuhul ja eeldab seadusest tuleneva volitusnormi olemasolu. Uus tätja muutub vastutavaks subjektiks ja haldusorganiks. Tulenevalt võimu kandja poolt tekitatud kahju eest KOV üksus,.
•4) avalike teenuste üleandmine (ei eelda võimuvolitusi), kui see on: 1. Majanduslikult põhjendatud 2. Ei halvene täitmise kvaliteet, 3) ei kahjusta avalikke huve ega nende isikute õigusi, kelle suhtes haldusülesannet täidetakse. Enne volitamist teostab volikogu analüüsi, tuleb kohaldada RHS-s teenuste tellimise hankelepingu sõlmimise tingimusi.
Kontroll kohaliku omavalitsuse tegevuse üle.
Kontroll- õigusaktide kehtetuks tunnistamine
Järelevalve- vigadele tähelepanu juhtimine, ettekirjutused, kuid kehtetuks tunnistamine on järelvalvetava õigus
Kontroll- kontroll valikuline ise või teise taotluse alusel.
Järelevalve- pidev jälgimine.
Inerntne kt- teenistuslik järelvalve, revisjonikomisjoni kt, poliitliline kt
Eksterne- riiklik järelvalve, arvestuskt, ÕK järelvalve, kohtukt
Teenistuslik- kt, mida teevad kõrgemad organid , ametnikud neile alluvate suhtes, et kt otstarbekus ja seaduslikkus. KOVi puhul valitsus: ettekirjutus, peatada akti kehtivus, toimingu sooritus , tunnnistada akt keht .
Ebaotstarbekus- ei vasta KOV põhimõttele, vara/eelarve vahendite ebaratsionaalne kasutamine
Revisjonikt- valituste tegevus kt seaduslikkusele, raapatupidamine asutustel, tulude sissenõue ja kulude vastavus, lepingute täitmine,
Poliitiline kontroll- interpellatsiooniõigus: volikogu liikme õigus aru pärida teiselt, resolutsiooniõigus- volikogu õigus esitada üleskutse sooritada toiming või hoiduda, ankeetõigus- komisjonide moodustamise õigus valituse liikmete, ametnike süütegude uurimiseks Umbusaldusavaldus: 4ndik volikogust. Ühiskondlik: erakondade, survegruppide jne kt (KOV tegevuse analüüs, avalikuse tähelepanu)
Riiklik järelvalve- ametisutuste poolne nt asutus, ametnik kt, mittesub. ning kt haldstoimingute seaduslikkuse. Järelvalve peab olema seaduses kirjas ja teostatkse kohtu kt all: õigus pöörduda kohtusse kui ei nõustu, protestiga peab pöörduma kohtusse. EKOH- kt ainult seaduse alusel, et kt seadsulikkust, sekkumine tasakaalus kaitstavate huvidega. KOVi üle- maavanem (ükikaktid ja haldustoimingud, riigivara kasutamise otstarbekkus- Riigikt ettepanek, riiklike ül täitmine) ja ametid, inspektsioonid (nt maaamet maareformil)
Arvestuskt- haldusorganisatsioonist väljas asuva organi kt majandustegevuse seaduslikkuse, otstarbe kohta. Võib ka inertne olla- Riigikontroll ka SA kui KOV asutaja ja AÜ, milles KOVil on enamusoaslus, lisaks kt munistpaalvara valdamisel (ei kt tulemuslikkust). Põhiliselt majanduskt e audit : aruanded, majandustegevuse seaduslikkus, juhtimise tulemuslikkus, infosüsteeme- Tulemuslikkus: a)säästlikus- kulutuste min eesmärgite saavutamiseks b)tõhusus- suhe kulutuste ja saavutuste vahel c)mõjusus- tegelik mõju.
ÕK järelvalve- kas ÕK algatusel , avalduse alusel, maavanema pöördumisel. Ettepanek. määruste üle järelkt, kuid ka põhiõiguste ja –vabaduste.
Kohtukt: 1. kohtunikud teostavad 2. Algatus kaebus, protest. RK: jõustumata õigustloov akt PS-ga vastuolus , jõustunud akt kehtetus , tunnistada, et on vastuolus PS-ga, jääta rahuldamata. Halduskohus - lahendab a.õ vaidlusi- rikutud õigusi või piiratud vabadusi- appelatsioon, kui on eabõigesti kohaldatud normi, hinnatud tõendedi või rikutud kohtumentluse normi.
Delikt - igasugune õigusvastane tegu, mis põhjustas ebaõiguse ja toob jur vastutuse.
Riigivastutus 1. Ametniku poolt tekitatud kahju eest vastutab KOV kui avaliku võimu kandja 2. Vastutus ei ole piiratud 3. Vastutus tüüpilise kahju eest 4. Rahalist hüvitust ei saa nõuda, kui kahju saab kõrvaldada muude vahenditega 5. Erakorraline kahju- kui suur riive 6. Nõude saab esitada nii haldusorganile kui kohtule
Riigivastutusõiguse üldised eeldused: 1) avõimu kandja on tegutsenud aõ suhte raames 2) subj õiguste rikkumine
Esmased õiguskaitsevahendid- 1) haldusakti kehtetuks tunnistamise nõue 2) toimingu lõpetamise nõue 3) haldusakti andmise või toimingu sooritamise nõue 4) haldusaktist või toimingust hoidumise nõue-
Lisanõuded- Õigusvastaste tagajärgede kõrvaldamine: alusetult saadud asja tagastamine või selle hüvitamine +intress raha eest, mis alusetult saadud ja kasu,mis tekkis asja kaustamisest, võõrandamisest
Kahju hüvitanud avaliku võimu kandja võib esitada regressinõude: a) avõimu ül täitnud füsisiku vastu, kelle tegevusena kahju tekkis b) füsisiku või jurisiku vastu, kelle tegevusega kahju tekkis ja kellel oli aül täitmiseks volitused 2) kelle eest solidaarvastutuse alusel hüvitati. Füs ainult süüliselt!
Regressi erijuhud :
1) ametnik vastutab avaliku võimu kandja ees ATS-s sätestatud alustel ja korras
2) isik, kes tekitas kahju tema ja avaliku võimu kandja vahelise eraõigussuhte alusel tegutsedes , vastutab avaliku võimu kandja ees üksnes eraõiguses sätestatud alustel
Eraõiguslik vastutus avaliku võimu kandja poolt, kui:
1) too rikkus VÕsist tulevast kohustust 2) kinnisasja , tee, veekogu vm asja omanikuna, 3) liikluses osalemisel või ohtliku seadme kasutamisel või aine valdamisel, kasutamata avaliku võimu kandja eriõigusi 4) muul viisil eraõiguslikus vormis tegutsedes
.Finants-, maksu- ja eelarveõigus
  • PS-lik finantsgarantii- õigus piisavatele rahalistele vahenditele on (tulubaasile) PS §156 ja EKOH ning 157 lg 2 tuleneb KOV-i õigus seaduse alusel kehtestada ja koguda makse.
    Õigus piisavale tulbaasile=nii riiklikud ül, kui KOVi olemuslikud ül., ka vabatahtlikud ül- otsustamisvabaduse andmine
    EKOH:
  • rahalised vahendid vastavuses PSga seotud kohustustega
  • osa peab tulema maksudest, koormistest
  • rahandussüsteem peab olema paindlik, et kaasas käia kulutuste muutustega
  • tuleks väiksemate KOVide kaitseks rakendada ühtlustamismehhanisme
  • rahaliste vahendite ümberjaotamisel tuleks KOVga konsulteerida
  • toetused- nende projketide fnantseerimisega
  • laenude võtmise õigus KOVil piiratud seadusega
    PS 154
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Kohalik omavalitsus #1 Kohalik omavalitsus #2 Kohalik omavalitsus #3 Kohalik omavalitsus #4 Kohalik omavalitsus #5 Kohalik omavalitsus #6 Kohalik omavalitsus #7 Kohalik omavalitsus #8 Kohalik omavalitsus #9 Kohalik omavalitsus #10 Kohalik omavalitsus #11
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-01-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 37 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Lexi Law Õppematerjali autor

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    75
    doc
    Kohaliku omavalitsuse õigus
    236
    pdf
    J-Liventaal sissejuhatus õigusesse - I osa
    40
    docx
    Kohaliku omavalitsuse õigus
    62
    doc
    Ühiskonna riigieksami kokkuvõte
    117
    docx
    Haldusõiguseõpik
    44
    doc
    Kõik vajalik ühiskonnaõpetuse riigieksam iks
    62
    docx
    Ühiskonnaõpetuse riigieksam 2012
    80
    doc
    Haldusõigus



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun