Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine (0)

1 HALB
Punktid
Vasakule Paremale
Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #1 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #2 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #3 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #4 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #5 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #6 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #7 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #8 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #9 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #10 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #11 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #12 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #13 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #14 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #15 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #16 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #17 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #18 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #19 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #20 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #21 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #22 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #23 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #24 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #25 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #26 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #27 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #28 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #29 Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine #30
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 30 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-09-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 26 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ksbajeva Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
30
doc

Kognitiiv-käitumuslik paradigma, Fenomenoloogiline lähenemine

Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine George Alexander Kelly (1905-1967) The Psychology of Personal Constructs: Vol. 1-2. New York: Norton (1955) A Theory of Personality: The Psychology of Personal Constructs. New York: Norton (1963) · teadlase metafoor - määramatuse vähendamine teooria kui tulevase sündmuse ennustamise vahend · kontroll sündmuste üle · skeemid, kategooriad konstrueerimise paljususe printsiip (constructive alternativism)

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
178
docx

ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA

muutumatu). Postulaadid – „mis siis tuleb kui..“ Teooria headus: llihtne, ei sisalda kõiksust, mittevastuoluline, teeb mõõdetavaid ennustusi. 2. ISIKSUSE TEOORIAD.  Filosoofilised eeldused: - Determinism. - Pärilikkus. Keskkond muudab pärilikkuse poolt determineeritud skeeme. - Unikaalsus. - Proaktiivsus. Isiksus on aktiivne. - Teaduslikkuse printsiip. 3. ISIKSUSE KIRJELDAMINE:  Nomoteetiline lähenemine – samad isiksuse jooned, erinevus vaid joonte väljenduses. Saavutame võimaluse, et saame võrrelda inimesi, kuna ei saa olla nii et ühel üks omaduste komplekt ja teisel teine.  Idiograafiline lähenemine – igal inimesel on erinev komplekt isiksuse jooni. Omadused pole püsivad ja on muutuvad ajas ning ruumis.  Tüübid – kvalitatiivne erinevus, kuuluvus kategooriasse. On teada looduses esinev kombinatsioon omadusi, mis moodustab tüübi

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
8
docx

Psühholoogia ajalugu

(b) perceptual and learning processes occuring in nonhuman animals differ only in the degree from those processes in humans therefore the info can be generalized to humans. 4. The learning process is of prime importance because it is the primary mechanism by which organism adjust to changing environments. Tolman - created a brand of behaviorism that used mental constructs and emphasized purposive behavior. Cognitive map. S-S teooria molaarne lähenemine / käitumisel eesmärk - behavior that is directed toward some goal and that terminates when the goal is attained. kognitiivsete protsesside mõju. Hull - formulated a complex hypothetico-deductive theory in an attempt to explain all learning phenomena. loogiline positivism (logical positivism divided science into two major parts: the empirical and theoretical, it wedded empiricism and rationalism), mehhanistlik lähenemine, füsioloogilised muutujad.

Psühholoogia ajalugu
thumbnail
8
doc

Mõjustamise teoreetilised eeldused

Loeng 1. Mõjustamise teoreetilised eeldused I Käitumise vormimine Burrhus Frederic Skinner (1904-1990) käitumise modifitseerimine 1.1 Sarrustamine/kinnitamine (reinforcement) · positiivne sarrustamine/kinnitamine (soovitava lisamine) · negatiivne sarrustamine/kinnitamine (mittesoovitava eemaldamine) · karistus (soovitava eemaldamine) 1.2 Primaarne ja sekundaarne sarrustamine/kinnitamine Eesmärk: omandada seos käitumise ja sellele järgneva tulemuse vahel · primaarne kinnitaja ­ näiteks toit, vesi, hapnik, seksuaalne aktiivsus bioloogiliselt neutraalne/ mitteneutraalne · sekundaarne kinnitaja ­ omandatud Iga neutraalne stiimul, mida assotseeritakse primaarse kinnitajaga, muutub sekundaarseks kinnitajaks Inimese käitumist kontrollitakse sekundaarsete kinnitajatega Sekundaarsed kinnitajad: tähele

Mõjustamisepsühholoogia
thumbnail
28
pdf

ISIKSUSE PSÜHHOLOOGIA

ISIKSUSE PSÜHHOLOOGIA METATEOORIAD 07.09 Gordon Allport- isiksuse psüh isa OMADUS- Temperament- bioloogiline osa isiksusest METATEOORIA- viis isiksuse mõistmiseks. Postulaatide kogum. Kontrollitav ja peab sobima teadaolevate faktidega, selle raames saab sõnastada spetsiifilisemaid teooriaid. Bioloogiline lähenemine (reduktsionism)- Eysenck, Zuckerman. Ütleb et individuaalsed tulevad bioloogilistest erinevustest ja nt sotsiaalsest õppimisest. Ekstravertsus on tegelikult dopamiin. Teaduse eesmärk taandada keerulist lihtsamale. Isomorfsuse küsimus- kas isiksusejoonte= bioloogilised süsteemid? DNA-> neuroloogia->biokeemia->füsioloogia­>tingimine->sots käitumine->omadused Hübriidteooria Kognitiiv- käitumuslik teooria (Mischel, Markus)

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
48
docx

Arengu uuringud, käsitlused, mõõdikud

tulemus/kõrvalmõjud • Meie huvi: arengukonstrukti kasutamine, ülejäänud mõisted kontekstiks Uuesti küsimus: areng kui konstrukt - relatiivne või universaalne, individuaalne või üldinimlik? Kriitika: Arenguidee kui ohtlik ja sajandite jooksul väljakujunenud elukorraldust lõhkuv mõtteviis. Arengu taandamine üksikutele mõõdetavatele näitajatele (GDP, oodatav eluiga, patentide arv ... ) Meie lähenemine laiem - interdistsiplinaarsed arengu-uuringud ja arenguhindamine. Arengukonstrukt erinevates uurimistraditisoonides Traditsiooniline, globaalsele arengule pühenduv lähenemine – üks osa meie käsitlusest 2. Inimese areng Vaatepunktid inimese arengule Evolutsiooniline – kuidas homo sapiens tekkis ja kujunes

Sotsioloogia
thumbnail
36
docx

Eksamiks valmistumise abiküsimused «Ülevaade psühholoogiast»

Militaarpsühholoogia Teaduslik meetod psühholoogia Teaduslik meetod psühholoogias PROBLEEMI DEFINEERIMINE 2) PROBLEEM SEOSTADA JUBA OLEMASOLEVA TEOORIAGA JA VARASEMATE UURINGUTE TULEMUSTEGA TÖÖ KIRJANDUSEGA TEOORIA 3) TESTITAVA HÜPOTEESI FORMULEERIMINE 4) UURIMISMEETODITE KINDLAKS MÄÄRAMINE Olulised eelmised andmed mida tasub uurida ja mida saab Samas kontrollida uusi võimalusi lükata eelnevad ümber DEDUKTIIVNE lähenemine probleemile INDUKTIIVNE lähenemine probleemile 5) ANDMETE KOGUMINE JA ANALÜÜSIMINE 6) TULEMUSTE ALUSEL TEOORIA ÜMBERLÜKKAMINE VÕI TOETAMINE, KOKKUVÕTETE TEGEMINE 7) TEADUSLIKU TEADMISE KOHANDAMINE TULEMUSTEGA Reliaablus ja valiidsus Reliaablus e korratavus ­ meetodi täpne kirjeldus ­ Kordustestimine ­ Poolitusmeetod Hindajatevaheline reliaablus Korrelatsioon r Küsimustikes:

Ülevaade psühholoogiast
thumbnail
26
doc

Psühholoogia bioloogiline-, kognitiivne- ja sotsiaalne vaade

PSYCHOLOGY PART 1: CORE Biological level of analysis Outline principles that define the biological level of analysis. 1) Behavior can be innate, because it is genetically based. Evolution may play a key role in behavior. 2) Animals may be studied as a means of understanding human behavior. 3) There are biological correlates of behavior. Cognitions, emotions and behaviors are products of the anatomy and physiology of our nervous and endocrine system. Explain how principles of the biological level of analysis may be demonstrated in research. 1) Correlational studies: Study by Buss, who hypothesized that across cultures, men will prefer to marry younger women because of greater reproductive capacity and women will place greater value on a potential mate's earning potential to provide survival advantages. This evolutionary hypothesis was tested in 37 cultures by sending out questioners. 2) Twin studies (type of correlational stud

Psühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun