Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kliendi teekond (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Klienditeekond
Klienditeekond personalivahendusega tegeleva ettevõtte „X“ näitel
Antud töö eesmärgiks on kavandada ettevõttes „X“ klienditeekond, et viia sisse vajalikke parendusi ning suurendada klientide rahulolu ning ettevõtte konkurentsivõimet. Selleks koostasin klienditeekonna analüüsi etappide kaupa.
  • Esmane kokkupuude ettevõttega
    1. Ajalehe reklaam - reklaamitakse tihti, et klientidele silma jääda; reklaamid on hästi ja arusaadavalt koostatud; reklaamina mõjub ka ajalehte pandud töökuulutus.
    2. Kodulehekülg - info firma kohta; võimalus sisestada oma CV; kodulehel on üleval tööpakkumised.
  • Esialgne kontakt

    1. Helistamine – telefonile vastatakse mitte hiljem kui neljandal kutsumistoonil; telefonile on peale pandud automaatvastaja ja kliendile helistatakse tagasi esimesel võimalusel, kindlasti samal päeval.
    2. Kirjutamine – vastatakse esimesel võimalusel (samal päeval, kui võimalik); kirjad kirjutatakse ametlikus vormis; kirjad sisaldavad viisakusvorme.
    3. Telefonile vastamine – kõnele vastatakse meeldiva ja rahuliku hääletooniga, viisakalt, tutvustatakse ennast; kui ei osata klienti aidatata/küsimusele vastata, siis antakse info edasi või uuritakse järele ja helistatakse kliendile tagasi esimesel võimalusel.
  • Ettevõtte kättesaadavus
    1. Transport – maja kõrval asub tasuline parkla ; maja ees on bussipeatus.
    2. Viidad - majal firma reklaamlogo; välisuksest sisenedes seinal nimekiri ettevõtetega ning viited; kontori uksel firma logo .
    3. Juhised – kodulehel üleval teedekaart.
  • Teeninduskeskkonna loomine

    1. Kohene märkamine – pööratakse kohe kliendile sisenedes tähelepanu; hoitakse silmsidet; naeratatakse lahkelt; minnakse kliendile vastu.
    2. Tervitamine – tervitatakse viiskalt koos naeratusega.
    3. Naeratamine – suheldakse terve teeninduse aja meeldivalt ja tagasihoidlikult naeratades.
    4. Tee, kohvi, vee jne. pakkumine – kliendile pakutakse alati midagi juua, olenemata sellest, kas ta peab teenindajat natuke ootama või mitte; ootamise korral juhatatakse klient ooteruumi, kus on diivan koos värskete ajalehtedega.
    5. Kehakeel – käsi hoitakse keha kõrval (mitte puusas), selg sirge, õlad taga; kliendiga hoitakse mugavat distantsi , ei tungita tema privaattsooni; keha liigutused on sujuvad ja rahulikud.
    6. Sõbralikkus – teenindaja käitumine on sõbralik, isegi siis kui klient on/käitub ebameeldiv(alt).
    7. Info edastamine – teenindaja oskab vastata kliendi küsimustele või kutsub teenindaja, kes oskab vastata; infot antakse ooteaja kohta, kui palju aega kulub.
    8. Probleemi lahendamine – teenindaja oskab klienti aidata, lahendab probleemi viisakalt, rahulikult ja sõbralikult; klient ei tohi lahkuda probleemiga.
  • Füüsiline keskkond
    1. Interjöör/sisekujundus – kontor on avar, palju ruumi, piisavalt valgust; kontoris on mõned suuremad palmid, laudadel väiksed potililled; klientidele mugav diivan istumiseks, väike laud kovi/tee jne. joomiseks , ajalehtede korv koos värskete ajalehtedega.
    2. Puhtus – kontor on puhas, maas ei vedele pabereid; põrandad ei tohi olla porised; laudadel ei ole musti nõusid (kohvitass jne.).
    3. Muusika – kontoris käib vaikselt rahulik taustamuusika ; raadio mängimine on keelatud.
    4. Lõhnad – kontoris on värske õhk, ei tohi olla toidulõhnasid ega muid spetsiifilisi lõhnu.
    5. Kokkupuude teiste klientidega – kui kliente on rohkem kui kolm, siis suunatakse nad boksi, kus teenindaja neid vastu võtab; kui toimub rühmatöö, siis suunatakse kliendid suurde saali istuma.
    6. Kokkupuude teiste teenindajatega – kontoris võtab kliente vastu sekretär ja teised teenindajad on oma kabinettides; kui teenindajatel on vaja midagi omavahel arutada, siis minnakse teenindussaalist kabinetti .
  • Müügi kinnitamine/teenuse osutamine
    1. Professionaalsus – teenindaja oskab oma tööd hästi ja on pädev vastama kõigile kliendi küsimustele teenuse kohta; teenindaja on aus ja usaldusväärne; teenindaja oskab pakkuda lahendusi kliendi probleemile.
    2. Kiirus – teenindaja reageerib kliendi probleemile koheselt ja asub tegutsema; teenindaja on kliendile alati kättesaadav nii telefonitsi kui kirjateel; teenindaja oskab kiirelt vastata kliendi küsimustele.
    3. Mugavus – klient saab oma probleemi üle anda teenindajale ning ise tegeleda olulisemate asjadega (nt. klient otsib mingile ametikohale töötajat aga pole aega seda inimest leida ning teenindaja korraldab ise konkursi, teeb intervjuud ja selgitab välja sellele ametikohale sobiva töötaja); teenindaja pakub kliendile veel lisateenuseid, et kliendi tööd lihtsustada; kliendil on võimalus valida, kus seda teenust osutatakse, kas teenindaja või kliendi kontoris.
  • Lahkumine
    1. Tänamine – peale igat kontakti lõppu teenindaja tänab viisakalt ja naeratades klienti, hoides temaga silmsidet.
    2. Hüvastijätt – teenindaja tõuseb ja saadab kliendi ukseni; sobivuse korral jäetakse hüvasti kättpidi.
    3. Tagasikutsumine – kui teenuse osutamiseks on vajalik veel kohtuda , siis kutsutakse klient tagasi ning lepitakse uus kohtumine kokku; kui teenus on osutatud, siis jäetakse kliendile visiitkaart või kontaktandmed , et vajadusel saaks klient uuesti ühendust võtta.
  • Järeltegevus
    1. Meelespidamine – teenindaja tuletab aeg-ajalt ennast meelde ning võtab kliendiga ühendust, et oma teenust pakkuda; kui püsikliendil on sünnipäev või mingi muu tähtis päev, siis saadab teenindaja talle kaardi või meili viisaka tervitusega.
    2. Tagasiside küsimine – ettevõttel on koostatud tagasisideküsimustik, mis saadetakse kliendile peale teenuse osutamise lõppemist.
    3. Uutest pakkumistest teavitamine – kõikidele klientidele saadetakse info uutest teenustest ja kampaaniatest kas kirja- või meiliteel.

Parendustegevuste mõõtmiseks ja hindamiseks kasutasin sarnast meetodit nagu 3x3x3M. Analüüsisin ja valisin välja kolm kõige olulisemat klienditeekonna etappi , mida oleks vaja parendada .
  • Esmane kokkupuude ettevõttega
    1.1 Kodulehe külastusi on liiga vähe ja kliendid on kurtnud, et vajalikku infot on keeruline leida. CV-id sisestatakse harva, kuna seal on nõutud liiga palju ebavajalikku infot (liiga põhjalik). Teenindajatel on keeruline lisada kodulehele tööpakkumisi, liiga palju piiranguid.
    1.1.1 Koduleht ümber teha loogilisemaks ja lihtsamaks, vajadusel vahetada
    kodulehe kujundajat.
    1.1.2 CV-de vormistamine lihtsamaks, nõutakse ainult vajalikku infot.
    1.1.3 Töökuulutuste ülespanemiseks lisada rohkem lahtreid, kuhu saab vabalt
    teksti kirjutada.

  • Füüsiline keskkond
    2.1 Teenindajate laudadel on tihti mustad kohvitassid. Kontoris on olemas oma söögituba aga teenindajad söövad ikkagi oma töölaua taga.
    2.1.1 Söögiga ei tohi söögitoast välja tulla.
    2.1.2 Söögitoa uks peab olema suletud, kui seal süüakse.
    2.1.3 Kohvi võib juua oma töölaua taga ainult siis kui saalis pole kliente, mustad
    nõud tuleb koheselt ära viia.
    2.2 Teenindussaalis on sageli vaikus , mis võib kliendi ebamugavasse olukorda
    panna, klient ei julge ennast liigutadagi kuna kardab , et häirib oma sagimimisega teenindajat (tekib piinlik vaikus).
    2.2.1 Anda sekretärile kohustus hoolitseda, et teenindussaalis mängiks alati
    taustamuusika.
    2.2.2 Osta juurde erinevaid taustamuusika plaate .
    2.3 Kuna teenindajad söövad oma töölaudade taga, siis levivad söögilõhnad üle kontori.
    2.3.1 Osta söögiruumi mugav diivan.
    2.3.2 Osta söögiruumi väike telekas .
    2.3.3 Paigaldada parem ventilatsioon, mis viib söögilõhnad kiiresti välja.
  • Järeltegevus
    3.1 Kui teenuse osutamine kliendile on lõppenud, siis unustatakse hiljem temaga uuesti ühendust võtta, et oma teenuseid veelkord pakkuda, samuti unustatakse tähtpäevade puhul õnnitleda.
    3.1.1 Sisestada Outlooki kõikide klientide sünnipäevad ning seadistada automaatne
    meeldetuletus .
    3.1.2 Määrata igas kuus üks kindel päev, kus tegeletakse vanade klientidega ning
    vaadatakse üle kliendibaas ning võetakse vajadusel ühendust.
    3.2 Pärast teenuse osutamist saadetakse kliendile tagasisideküsimustik aga tihti unustatakse see kliendi käest tagasi küsida. Samuti puudub küsimustike analüüs.
    3.2.1 Iga kuu lõpu viimasel koosolekul arutatakse läbi kuu jooksul välja saadetud ja
    tagasi saadud küsimustikke.
    3.2.2 Iga tagasi saadud küsimustiku eest saavad teenindajad boonuspunkte, mis
    läheb hiljem palgaarvestamisel arvesse.

    Kodutöö 29.11.2009
    4
  • Kliendi teekond #1 Kliendi teekond #2 Kliendi teekond #3 Kliendi teekond #4
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-12-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 226 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Kerli Kutan Õppematerjali autor
    Siin on kirjeldatud ühe ettevõtte kliendi teekonda. Milliseid etappe klient läbib ning mida oleks vaja ettevõttes muuta, et teenindus oleks parem. Parendustegevuseks on kasutatud 3x3x3M meetodit.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    27
    doc

    Klienditeenindus

    6. Mida võiksid enda jaoks arvesse võtta? Klienditeenindus Klienditeeninduse tase on kahtlemata üks olulisemaid faktoreid iga organisatsiooni äriedu saavutamisel. Miinimumtaseme garanteerimiseks peaks meie poolt pakutavaga rahule jäädama, kuid silmapaistvaks ja eriliseks muudab meie teeninduse see, kui suudame klienti üllatada tema ootusi ja soove ületades. Paljudes valdkondades, kus teenuste arendamine on muutunud vägagi aktuaalseks, peetakse kliendi mõiste kasutamist veel küsitavaks ning isegi mittesoovitatavaks. Selliste valdkondade hulka näib kuuluvat ka haridus. Inimesed on alati omavahel väärtusi vahetanud, andes mingeid väärtusi teistele ja saades midagi vastu. Kui nad vahetavad raha toote või teenuse vastu, siis on nad kliendid. Kui nad vahetavad oma tööd palga vastu, siis on ettevõtte ja tööandja nende klientideks, samas on nad ise klientideks tööandjale ja ka kaastöötajatele. Kui inimesed osalevad

    Sotsiaaltöö
    thumbnail
    8
    docx

    Teeninduskeel kui organisatsiooni teeninduskultuuri kandja.

    Klientide ja klienditeenindajate vahel toimub suhtlus. Olgu see siis kas suuline, kirjalik vms. Sellist suhtlemist saabki nimetada teeninduskeeleks. Samuti loetakse teeninduskeeleks ka lihtsalt telefoni teel esitatavatele küsimustele vastamine organisatsioonis ning ka e- mailidele vastamist. Üks kõige olulisem hea teeninduskeele tunnus on kohene inimeste märkamine. Kas siis kliendi sisenedes ettevõttesse või ka võimalikult kiirelt kliendi e-mailile vastamine. Teiseks oluliseks punktiks hea teeninduskeele leidmisel on tähtsalt kohal teretamine. Teretamine, sellele lisada siirus ja silmside võrdub suurepärase tervitusega. Teretus on klientidele alati sõnum: Me tunnustame ja väärtustame teid; meil on hea meel, et te tulite; me oleme valmis teid teenindama; me soovime teid aidata; me lahendame teie probleemi. Samuti on olulisteks punktideks kliendiga suheldes viisakate väljendite

    Turismi -ja hotelli ettevõtlus
    thumbnail
    16
    doc

    KLIENDITEENINDAJA KÄSIRAAMAT

    Tallinna Teeninduskool Anna Popova HT13-KE KLIENDITEENINDAJA KÄSIRAAMAT Juhendaja: Helna Karu- Baher Tallinn 2014 Teenindus on teenuste pakkumine, kus kliendi rahulolu tagatakse teenindajapoolse positiivse suhtumise, viisakuse ja teenindusvalmiduse kaudu. Kvaliteetse teeninduse määrab suures osas teenindajapoolne isiklik faktor – teenindaja isikuomadused, hoiakud, suhtumine, oskused ja käitumine. Hea teenindus põhineb spontaansel ausal teenindusvalmidusel ning selle saab kergesti saavutada klientide soovidega kooskõlas oleva lihtsa sõbralikkuse, loomuliku viisakuse ja valmisolekuga. Hea teeninduse määrab nii sise- kui ka välisklient.

    Klienditeenindus
    thumbnail
    22
    docx

    Klienditeeninduse korraldamise praktikaaruanne

    Ohuks on töö erinevatel tasapindadel, võib kergesti libastuda või kukkuda. Seetõttu on vajalikud tööks sobivad jalanõud. Seisva töö puhul on vaja tagada töötajale puhkamisvõimalus. Tööpäeva jooksul on vaja anda jalgadele ja seljale puhkamise võimalus: istuda ja pikutada. 4 KLIENDITEENINDUSE KORRALDAMISE ANALÜÜS Minu kui klienditeenindaja töö on suhtlemine kliendiga, mille eest ta saab palka. Hea teenindus toimib vaid kliendi isiksusest lähtudes. Tuleb olla tähelepanelik, et ära tajuda, millal on õige aeg kliendile oma abi pakkuda, et mitte olla liiga pealetükkiv. Hea klienditeenindaja üheks tähtsaimaks isiksuseomaduseks on hea suhtlemisoskus, ilma milleta ei saa üks teenindaja olla piisavalt pädev. Hea klienditeenindaja tahab ja oskab ennast arendada. Teenindajat võib võrrelda näitlejaga: kui tööle minnes on koduste probleemide tõttu halb tuju, peab siiski teesklema, et kõik on

    ostu-müügi juhtimine
    thumbnail
    13
    doc

    Klienditeeninduse konspekt

    Ilmselt olete kõik kokku puutunud jaotajaga, kes teenindamise asemel on teid pannud sundolukorda seistes kas tummalt või tujutult leti taga, raisates aega, lunides peenraha, mitte tehes pingutusi teie abistamiseks või tekkinud veaolukorra lahendamiseks jne. Mis tundeid on sellised olukorrad teis tekitanud? Ilmselt negatiivseid. Samasugused on sarnastel puhkudel teie klientide tunded. Teenindaja hoolitseb selle eest, et kliendi tunded oleksid positiivsed ja teeb selleks teadlikult jõupingutusi, sest klient annab hinnangu teenindusele enamasti oma tunnete põhjal. Samas on ülioluline mõista ka seda, et rõõmus ja rahulolev klient teeb teenindaja enda töö meeldivamaks ja rõõmsamaks ning see on tema suur ,,kasu" teenindamisele tehtud jõupingutuste eest. 1.3. Teenindusmõttelaad, -hoiakud ja -valmidus Teenindusmõttelaadi, võib ka öelda teenindusmõttekultuur tugineb teenindusfilosoofiale ehk

    Klienditeenindus
    thumbnail
    44
    ppt

    Positiivne klienditeenindus

    Positiivne klienditeenindus Teeninduse alused tööd alustavale klienditeenindajale Merle Vilson Võrumaa Kutsehariduskeskus tel: 785 0818; e-post: [email protected] 1 Sisukord Sissejuhatud Kliendisõbralikkus Esmamulje Teenindussituatsioonid Hea klienditeenindaja iseloomuomadused Klientideta pole tööd! Kliendi ootused Kliendi 10 esmast vajadust Teeninduslubadus Murtud lubaduste heastamine Emaotsionaalses olukorras käitumine Pahas tujus kliendiga käitumine Klienditeenindaja väljendusoskus Teenindusoskused Enesetest Merle Vilson 2 Positiivne teenindus Teenindus peab jätma kliendile kauakestva positiivse mulje, õigustades kliendi ootusi ja vajadusi; Teenindajast sõltub firma maine; Kliendil tekkib ettekujutus firma

    Klienditeenindus
    thumbnail
    8
    docx

    Klienditeenindus

    ettevõtte huvides ja oluline oli kliendisuhete hoidmine ja püsiklientuuri tekitamine. See põhimõte kehtib tegelikult ka tänapäeval. Kui võrrelda suurettevõtte teeninduse kultuuri, kus töötavad palgatöötajad või siis väikeettevõtja, kes teeb ise müüki, siis viimane kindlasti pingutab kliendisuhte nimel rohkem. Suurtes ettevõtetes on klienditeenindus minu arvates muutunud rohkem nii öelda liini tööks. Kliendi teenindaja ei seosta ennast väga ettevõttega, sest tööl käiakse rohkem palgateenimise pärast ja puudub isiklik motivatsioon kliendisuhet luua. Eestlane on kinnine inimene ja väldib võimalusel igasugust lähikontakti võõra inimesega (iskliku tsooni pool meetrit korrutaks rahulikult kahega). Seetõttu sobib minu arust eriti hästi meie klienditeeninduse süsteemi automatiseerimine. Suurtes kaubanduskeskustes

    Klienditeenindus
    thumbnail
    12
    odt

    Klienditeeninduse õpimapp

    Õpimapp Klienditeenindus Teenindus on kliendi vajaduste (probleemi) tuvastamine ja rahuldamine (lahendamine) klienditeenindaja poolt. Erinevad kliendirühmad Klientide rühmitamine võimaldab toote või teenuse pakkujal: · täpselt määratleda "oma" kliente, nende vajadusi, soove, ootusi · õigeaegselt kohaneda muutustega klientide nõudluses (vajadustes, ootustes, soovides) · pakkuda oma kliendirühmade vajadusi ja soove rahuldavaid tooteid / teenuseid (sealhulgas tugi-, lisa- ja täiendteenuseid)

    Klienditeenindus




    Kommentaarid (2)

    YBD profiilipilt
    YBD: aitäh korraliku materjali eest
    09:00 31-03-2013
    mimp4u profiilipilt
    mimp4u: Aitas mind.
    11:09 09-03-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun