Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Klassikaline saksa filosoofia (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida kant silmas peab?
  • Mis ajendab seda küsimust esitama?
  • Mille alusel siis võrrelda metafüüsikat ja teisi teadusi?
  • Kuidas selline teadus üldse võimalik on?
  • Kuidas mõisteid rakendada?
  • Mis on probleem Humei kaudu?
  • Miks rakendada põhjuslikkust kogemusele?
  • Mis on traditsiooniline metafüüsika?
  • Kui ei toetu kogemusele?
  • Mis on metafüüsika eripära?
  • Kuidas on aga metafüüsika võimalik?
  • Kuidas on võimalik puhtast mõistusest lähtuv tunnetus?
  • Kuidas on võimalikud aprioorsed sünteetilised laused ?
  • Mis on kahe küsimuse seos?
  • Kuidas on võimalik puhas matemaatika?
  • Kuidas on võimalik metafüüsika üldse?
  • Kui tõelise teadmise tingimused?
  • Kuidas matemaatika loomust mõista?
  • Mida tähendab puhas või aprioorne kaemus?
  • Mida kujutavad endast meeleliuse puhtad vormid?
  • Mis alusel räägib sellistest mõistetest?
  • Kuidas me leiame need üldised mõisted?
  • Mis on siin probleem?
  • Kust selline printsiip siis leida?
  • Mis millele vastab?
  • Mis on substantsis ühtset et süntees on võimalik?
  • Mis on see vorm?
  • Kuskohast on see ühtsust pärit?
  • Kuidas on loodus ise võimalik?
  • Kuidas on võimalik loodusteadus?
  • Milles nad eksisid?
  • Mis on passiivsed mis on järeldus?
  • Midagi mis pole ajaline ebakorrektsus?
  • Kuidas saab aga väiteid põhjendada ja kontrollida?
  • Millegi olemist Loodusteaduse õigustus on vaatlusel ja eksperimendil Aga metafüüsika?
  • Midagi korrast ära?
  • Mille all-seisev on substants?
  • Mis oleks lahus subtantsist?
  • Millel kogemuses vaste puudub Aga meie oma mina?
  • Milliseks predikaadiks seda muuta?
  • Kus on substantsionaalsus puhtal kujul toetutatakse uusaegsele subjekti filosoofiale - meie hing on antud vahetult Aga nii ei saa olla?
  • Mis eristab unenägu välisest kogemusest?
  • Millist seadust valitses traditsioonilises metafüüsikas kui tõesuse kriteerium ?
  • Mis on kogemusest sõltumatud nt ideed Analüütiline tähendas seda et predikaat sisaldub subjekti - mõistes Mis on seaduseks?
  • Milline on see eristus?
  • Mis on mõistuse tegelik funktsioon?
  • Milles rääkida Lk 127 funktsiooni ei täida siis loobuda?
  • Kui inimene teame intellektuaalsusest iseenda põhjal Võib olla ka teine intellektuaalsus - Jumal?
  • Kui metafüüsikas on need ebakindlad kas siis ka teaduse piires?
  • Miks me läheme üle piiri?
  • Mis on hing substanionaalselt?
  • Kuidas kirjeldame piiri?
  • Kuhu me minna ei saa?
  • Kuidas kirjeldada seda seost?
  • Mis ideed täidavad?
  • Mis aitavad reaalsust avada Kas tal on vaste kogemuses?
  • Mis on siis Als Ob?
  • Kuidas see piir üldse tunnetatav on?
  • Kui loomusund Milline teadus võiks metafüüsika olla?
  • Mida on mul võimalik loota?
  • Milline on Kanti praktilise filosoofia küsimusepüstitus?
  • Mida mul tuleb teha?
  • Milline on praktilise filosoofia ees seisev ülesanne?
  • Milles seisneb kõlbluse objektiivsus?
  • Milles seisneb moraalne skeptitsism?
  • Milline on kriitika roll Kanti praktilises filosoofias?
  • Millega põhjendatud?
  • Millises vahekorras on mõisted tahe ja praktiline mõistus?
  • Millise võimalikkuse tingimusega on seotud kõlblus?
  • Kuidas põhjendab kõlbluse võimalikkust Kanti teoreetiline filosoofia?
  • Milline tähendus on vabaduse transtsendentaalsel ideel Kanti teoreetilises filosoofias?
  • Mille poolest erineb empiiriline praktiline mõistus puhtast praktilisest mõistusest?
  • Millise moraalifilosoofilise probleemipüstituse pärib Kant varasemast filosoofiast?
  • Millele me siin toetume?
  • Mis alusel on praktilisel mõistusel võimalik väita et vabadus ka tegelikult eksisteerib?
  • Milline on tahtevabaduse positiivne määratlus ?
  • Milles seisneb tahte heteronoomia printsiip?
  • Mida tähendab termin maksiim ?
  • Milles seisneb inimese empiiriline karakter ?
  • Milline on praktilise filosoofia ülesanne inimese maksiimide suhtes?
  • Millist rolli mängib vormi ja sisumateeria eristus Kanti praktilises filosoofias?
  • Milline on inimtoimingute materiaalsete määratlus-aluste üldine printsiip?
  • Mida tähendab termin imperatiiv ?
  • Mis on hüpoteetiline imperatiiv?
  • Mis on kategooriline imperatiiv ja milline on selle tuntuim formuleering?
  • Millises vahekorras on kategooriline imperatiiv nn kõlbluse kuldreegliga?
  • Miks ei saa õnnelikkuse püüdlus olla moraalseks motiiviks?
  • Milles seisneb moraalse impulsi motiivi probleem?
  • Mille poolest erineb meelevald tahtest?
  • Mille poolest erineb eneseaustus enesearmastusest?
  • Mida tähendab väljend moraalselt ehtne maksiim?
  • Mida nimetab Kant pühaduseks?
  • Mida nimetab Kant kohustuseks?
  • Milles seisneb legaalsete ja moraalsete tegude erinevus?
  • Milline on kategoorilise imperatiivi teine sõnastus ?
  • Mida nimetab Kant eesmärkide riigiks?
  • Milles seisneb praktilise mõistuse dialektika?
  • Mida nimetab Kant ülimaks hüveks?
  • Kuidas on kõlbeline kohustus formuleeritav ülima hüve idee abil?
  • Mida kujutavad endast praktilise mõistuse postulaadid?
  • Milline on nende seos ülima hüvega?
  • Milline on praktilise mõistuse postulaatide kontseptuaalne tähendus?
  • Milles seisneb praktilise mõistuse primaat teoreetilise mõistuse ees?
  • Kui inimesed on lapsikud egoistid jne?
  • Miks on olemas sõda kurjus jne?
  • Mis me faktidega peale hakkama?
  • Millisele probleemile Kant selles kirjutises vastust otsib?
  • Mis võiks Kanti arusaamise kohaselt olla maailmaajaloo ideeks?
  • Millist vahendit kasutab loodus oma inimesega seotud kavatsuse teostamiseks?
  • Milles seisneb Kanti hinnangul looduse kõrgeima ülesande raskus inimese jaoks?
  • Millises vahekorras on Kanti käsitluse kohaselt tsiviliseeritus moraalsusega?
  • Millises vahekorras looduse maailmaajaloolise sihiga on tema sõnul valgustus ?
  • Mis õigustab Kanti järgi maailmaajaloo käsitlemist idee-vormis?
  • Kuidas iseloomustab Kant maailmaajaloo filosoofia vahekorda empiirilise ajalookäsitlusega?

Lõik failist

Vasakule Paremale
Klassikaline saksa filosoofia #1 Klassikaline saksa filosoofia #2 Klassikaline saksa filosoofia #3 Klassikaline saksa filosoofia #4 Klassikaline saksa filosoofia #5 Klassikaline saksa filosoofia #6 Klassikaline saksa filosoofia #7 Klassikaline saksa filosoofia #8 Klassikaline saksa filosoofia #9 Klassikaline saksa filosoofia #10 Klassikaline saksa filosoofia #11 Klassikaline saksa filosoofia #12 Klassikaline saksa filosoofia #13 Klassikaline saksa filosoofia #14 Klassikaline saksa filosoofia #15 Klassikaline saksa filosoofia #16 Klassikaline saksa filosoofia #17 Klassikaline saksa filosoofia #18 Klassikaline saksa filosoofia #19 Klassikaline saksa filosoofia #20 Klassikaline saksa filosoofia #21 Klassikaline saksa filosoofia #22 Klassikaline saksa filosoofia #23 Klassikaline saksa filosoofia #24 Klassikaline saksa filosoofia #25 Klassikaline saksa filosoofia #26 Klassikaline saksa filosoofia #27 Klassikaline saksa filosoofia #28 Klassikaline saksa filosoofia #29 Klassikaline saksa filosoofia #30 Klassikaline saksa filosoofia #31 Klassikaline saksa filosoofia #32
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 32 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-11-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kmiller Õppematerjali autor
Klassikaline saksa filosoofia eksami konspekt

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
doc

Kanti Filosoofia, "Prolegomena"

Paraku ei saa inimese kui lõpliku olendi vaatlused ja eksperimendid kunagi garanteerida tunnetuse ranget üldisust ja paratamatust. Kuna aga teaduslikku teadmist mõisteti just sellise teadmisena ja inimvaim näis eelpool nimetatud teadustes ka faktiliselt olevat niisuguse teadmiseni jõudnud, siis ei paistnud jäävat muud alternatiivi kui eeldada, et puhas mõistus kätkeb endas eeldusi kujundada osutatud 1 Andrus Tool/Klassikaline saksa filosoofia/FLFI.01.020. karakteristikutega teadmist. Ka Kant jagas oma “eel-kriitilisel” loomeperioodil seda ratsionalistlikku seisukohta. Ratsionalistlik traditsioon eeldas, et inimmõistus kätkeb endas võimet kujundada kogemusest sõltumatult üldiseid ja paratamatuid mõisteid, millest on tuletatav teaduslik teadmine kogemusobjektide kohta. Niisuguste mõistetena käsitleti filosoofia traditsioonis juba pikka aega käibinud mõisteid nagu põhjuslikkus, substants jt.

Filosoofia ajalugu
thumbnail
14
docx

Näimises pole süüdi mitte meeled

Tartu Ülikool Filosoofia teaduskond Referaat Prolegomena igale tulevasele metafüüsikale, mis on võimeline esinema teadusena Immanuel Kant Näimises pole süüdi mitte meeled, vaid aru. Juhendaja: Eduard Parhomenko Koostas: Ave Hamatvalejev

Filosoofia
thumbnail
11
doc

Immanuel Kant

- Kant sündis 22. aprillil Königsbergis Preisimaal sadulameistri pojana. - Üks esiisadest oli väljarännanud Sotimaalt mõned sajandid enne Immanueli sündi. - Tänu oma vanematekodule, eriti emale puutus ta lapsepõlves kokku pietismiga. Siin nõuti mõistuse usu asemel tundelist ja ranget vagadust. - Järgnevad seitse aastat õpinguid Königsbergi Fridericanumis. Pärast seda alustab ta õpinguid Königsbergi ülikoolis. - Alul õpib ta teoloogiat, hiljem valib filosoofia ja loodusteadused. - Uurib põhjalikult Leibnitzi ja Wolffi teoseid. - Pärast seda teenib ta üheksa aastat leiba koduõpetajana ümbruskonna mõisades. - Nende pedagoogilist kogemuste alusel annab ta välja oma käsiraamatu. - Tähtsaim põhimõte: Lollpeasid ei saa niikuinii aidata ja geeniused aitavad ennast ise. Järelikult tuleb tegelda keskpärastega." - 1755 aastal ta promoveerub ja asub ülikooli juures tööle eradotsendina.

Filosoofia
thumbnail
14
doc

Kanti filosoofia, "Prolegomena" analüüs 2. osa

mõisted ise. Just selle tõttu on Kanti järgi matemaatikas võimalikud mõistete ranged “definitsioonid” ja “aksioomid” ning selle kaudu apodiktilised tõestused. “Mõistete konstruktsioon” tähendab tema selgituse kohaselt mõistete esitamist “ in concreto” (A 711 / B 739) ja “in concreto” omakorda tähendab “kaemuses”. See ei tähenda mitte joonise tegemist, 1 Andrus Tool / Klassikaline saksa filosoofia / FLFI.01.020. vaid seda, et osutatakse selle operatsiooni skeem, mille järgi kaemuses kujundatakse antud matemaatiline objekt. Niisuguse skeemi esitamine ei ole võimalik pelgalt tavakõnes kasutatavate mõistete abil ilma kaemusele toetumata. Näiteks geomeetrilise kujundi mõiste konstrueerimine on võimalik üksnes ruumikaemusele toetudes. Mitte-eukleidilised geomeetriad on küll loogiliselt võimalikud, kuid Kanti arvates ei ole nad

Filosoofia ajalugu
thumbnail
25
pdf

Immanuel Kant

1 IMMANUEL KANT (1724 - 1804) I. ELU, ISIKSUS, TEOSED Õhtumaine filosoofia saavutab I.Kanti teostes oma kõrg- ja pöördepunkti. Erakordne on seejuures, et kõik see sünnib ühe mehe mõttetöö tulemusena. Samal aastal (1781) kui Lessing, suur saksa valgustusaja luuletaja ja tähelepanuväärseim kriitik, sulges silmad, ilmus Kanti esimene peateos, "Puhta möistuse kriitika". Selle teosega saavutab Euroopa valgustus oma körgpunkti ja ühtlasi ületab end körgemal astmel. Kant sündis 22. aprillil 1724 Königsbergis (Preisimaal) sadulameistri pojana. Üks ta esiisadest oli väljarännanud Sotimaalt mõned sajandid enne Immaneuli sündi. Tänu oma

Filosoofia
thumbnail
14
doc

Kanti filosoofia, "Prolegomena" 3. Osa

empiirilisi otsustusi nagu näiteks “Kui päike paistab kivile, siis soojeneb kivi paratamatult”. Kahe nimetatud otsustusliigi vaheline erinevus on järgmises. Esiteks kehtib kogemusotsustus objekti ja mitte üksnes subjektiivse mulje kohta. Muidugi saab objekt olla inimesele antud üksnes subjektiivse mulje vahendusel ja Kant ei arva sugugi, et igasugune taju tingimata 1 Andrus Tool / Klassikaline saksa filosoofia / FLFI.01.020. moonutab tajutavat objekti. Küll aga on taju alati konkreetse empiirilise isiku taju ja antud tema individuaalse seisundi vahendusel. Teiseks, kui kogemusotsustus on tõene, siis on ta tõene igaühe jaoks. Tema kehtivus ei ole piiratud mingi sellise mööndusega nagu “minu teadvuses” või “nagu mulle paistab”, vaid see on üldkehtiv, s.t. kehtiv igaühe jaoks, igas teadvuses või nagu Kant ütleb – “teadvuses üldse”. “Objektiivne teadmine” tähendab Kanti

Filosoofia ajalugu
thumbnail
17
doc

LÄÄNE FILOSOOFIA

Phileo = armastan. Sophia = tarkus. Filosoofia algselt tarkusearmastus oligi, kuid nii pole see siiski alati olnud. Ka veel hiljuti oli filosoofia ja kohati on ta praegugi pigem teadmisega kui tarkusega tegelev distsipliin. Filosoofia kujunes vana-kreekas 7.-6. sajandil e.m.a. seoses linnriikide ehk poliste tekkimisega. Mütoloogilne maailmapilt asendus filosoofilisega. Esimesed filosoofid olid Thales, Anaximandros, Anaximenes, Empedokles, Pythagoras, Herakleitos, Parmenides jt. Filosoofia oli algselt osa mütoloogiast. Eristatakse Herakleitose joont ja Parmenidese joont filosoofia ajaloos. Herakleitos tunnistas saamise (tekkimine, muutumine, kadumine) ja olemise (see, mis muutumise kestel samaks jääb) ühtsust ning rõhutas saamise poolt, Parmenides tunnistas ainult olemist. Parmenides pidas tõe kriteeriumiks (loogilist) mõtlemist. Tema õpetust kaitses tema õpilane Zenon oma apooriatega: Achilleus ja kilpkonn, lendav nool, lõigu poolitamine...

Filosoofia
thumbnail
64
docx

19 sajandi teise poole ja 20. sajandi filosoofia konspekt

Seminar 1. Wilhelm Windelband. Ajalugu ja loodusteadus 1894. aastal ette kantud Strasbourgi ülikoolis rektoraadikõnena. Avati saksa keelne ülikool. Humanitaarteadused panevad ennast maksma ülikooli kontekstis. Tähtis oli ajalooline käsitlusviis, mida käsitletakse empiirilise viisiga; erinevalt eelolevast spekulatiivest ja metafüüsilisest käsitlusviisist. Konkurentsi vahekord loodusteadustega. Klassikaline ülikoolistruktuur, kus oli neli teaduskonda; filosoofia oma hõlmas kõiki va. meditsiin ja õigus. Milles seisnes teaduslikkus? Humanitaarvaldkonnad olid surve all. See ettekanne on pühendatud sellele teemale: olukord, kus filosoof kõneleb kogu ülikooli ees (laiemale akadeemilisele avalikkusele). Selline teema oli aktuaalne. Lisandus veel üks teema: filosoofia on samuti identiteedikriisis. Ühelt poolt: humanitaarteaduste identiteedi küsimus. Teiselt poolt: mis peaks olema filosoofia roll kaasaegses ühiskonnas. See ettekanne on identiteedi

Filosoofia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun