Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kirjandus- ja teatriteaduse alused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised on teatriteaduse peamised uurimisalad?
  • Mis eristab teatrit teistest kunstiliikidest?
  • Kuidas suhestuvad draama ja teater omavahel?
  • Millised on teatrikunsti liigid ja nende alaliigid?
  • Millised on dramaatika ja eepika sarnasused ja erinevused?
  • Mis on dramatiseering mis on dramaturgiline tekst?
  • Mis on näidend mis on lavastus mis on etendus?
  • Mida need tähendavad?
  • Milline on suletud milline avatud vormiga draama?
  • Mille poolest kõne draamas ja teatris erineb argikõnest?
  • Mis on dialoog mis on monoloog?
  • Mis on remark mis on repliik?
  • Millised on etenduse kaks ajatasandit?
  • Millised on teatriruumi eripärad?
  • Miks on tegelane draamas kõige olulisem?
  • Millised on tegelaskuju loomise vahendid draamas ja teatris?
  • Kui suur ja milline on tema sõnavara?
  • Millised on näitleja peamised väljendusvahendid?
  • Kes on nende teooriate loojad?
  • Millal tekkis lavastajateater?
  • Millised on lavastaja ülesanded teatris?
  • Mis on väline mis sisemine rezii?
  • Mis on misanstseen?
  • Mis on lavamaailm millistest komponentidest see koosneb?
  • Millised on lavakujunduse ülesanded?
  • Millised on teatrikostüümi ja grimmi liigid?
  • Milline on publiku roll teatris?
  • Millele toetudes analüüsida etendust?
  • Millisteks erinevateks tasanditeks analüüs etenduse jaotab?
  • Millised on etenduse analüüsis kolm põhilist lähenemisviisi etendusele?

Lõik failist

FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused
Kordamisküsimused eksamiks ( teatriteadus )
  • Millised on teatriteaduse peamised uurimisalad? Peamised uurimismeetodid ?
    Teatriteaduse peamised uurimisalad:
    • Ajalugu
    • Etenduse analüüs

    Peamised uurimismeetodid:
    • Teatrisemiootika – nähakse erinevaid märgisüsteeme, otsitakse nende tähendusi
    • Teatrifenomenoloogia – vastandub semiootikale; nähtuslikud esemed, mida tajutakse kehaliselt (nt atmosfäär, mõjumine)
    • Teatriantropoloogia – näitlejate tehnika uurimine
    • Teatrisotsioloogia – psühholoogia tasandil uurimine
    • Publiku - ja retseptsiooniuuringud – kuidas publik etenduse vastu võtab

  • Mis eristab teatrit teistest kunstiliikidest?
    Teatri tegemine on etlemiskunst. Kirjandusteos tehakse liikuvaks, näitlejad toovad teksti kehakeele abil vaatajani. Teater on publikust sõltuv kunst .
  • Kuidas suhestuvad draama ja teater omavahel?
    Draama on näitekirjandus. Draama tähistab ka sõnateatrit. Tragöödia ja komöödia kõrval tähistab ta žanrit ja põhiliiki lüürika ja eepika kõrval ( dramaatika ehk draama). Draama oluliseks tunnuseks on tegevuslikkus. Draama on orienteeritud teatrile. Kirjanik peab näidendit kirjutades kas otseselt või kaudselt silmas teatrit ning selle tehnilisi võimalusi.
  • Millised on teatrikunsti liigid (ja nende alaliigid )?
    Teatrikunsti põhiliigid on lüürika, eepika ja dramaatika ehk draama. Teatrikunsti žanrid on tragöödia, komöödia ja draama.
    Tragöödia alaliigid: tragikoomika ja absurd .
    Komöödia alaliigid:
  • Vasakule Paremale
    Kirjandus- ja teatriteaduse alused #1 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #2 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #3 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #4 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #5 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #6 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #7 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #8 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #9 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #10 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #11 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #12 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #13 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #14
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-06-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 27 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Lauri Kasak Õppematerjali autor
    FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused (2. osa)

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    14
    doc

    Teatriteaduse eksam kevadsemestril

    FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused Kordamisküsimused eksamiks (teatriteadus) 1. Millised on teatriteaduse peamised uurimisalad? Peamised uurimismeetodid? Teatriteaduse peamised uurimisalad: · Ajalugu · Etenduse analüüs Peamised uurimismeetodid: · Teatrisemiootika ­ nähakse erinevaid märgisüsteeme, otsitakse nende tähendusi · Teatrifenomenoloogia ­ vastandub semiootikale; nähtuslikud esemed, mida tajutakse kehaliselt (nt atmosfäär, mõjumine) · Teatriantropoloogia ­ näitlejate tehnika uurimine

    Kirjandus- ja teatriteaduse alused
    thumbnail
    14
    doc

    Teatriteaduse aluste kordamisküsimused vastustega

    FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused Kordamisküsimused. 1. Millega tegelavad draamauuringud (dramatic studies), teatriteadus ja etendusuuringud (performance studies)? Mis on ühist, mis erinevat? Teatriteadus tegeleb teatriga kogu selle mitmekesisuses ja keerukuses. Draamauuringud 2. Millised on teatriteaduse peamised valdkonnad ja nende uurimisprobleemid? Teatriteaduse peamised valdkonnad on nt · teatriajalugu · etenduse analüüs · teatrisemiootika - tegeleb teatrikeele uurimisega · teatriantropoloogia · publiku- ja retseptsiooniuuringud - kuidas publik etenduse vastu võtab 3. Nimetage tuntumaid teatriteoreetikuid ja nende uurimisalasid Konstantin Stanislavski, Bertolt Brecht, · K

    Kirjandus- ja teatriteaduse alused
    thumbnail
    20
    rtf

    Teatriteaduste alused

    FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused Kordamisküsimused. 1. MILLEGA TEGELAVAD DRAAMAUURINGUD, TEATRITEADUS JA ETENDUSUURINGUD? MIS ON ÜHIST, MIS ERINEVAT? Draamauuringud (dramatic studies) Teatriteadus (theatre studies, Theaterwissenschaft) Etendusuuringud (performance studies) 2. Millised on teatriteaduse peamised valdkonnad ja nende uurimisprobleemid? · Teatriajalugu on teatriteaduse haru, mis tegeleb allikate (alustekstid, reziiraamatud, kostüümid, dekoratsioonikavandid, kavad, fotod-videod, teatrikriitika, mälestused jm) abil uurimisobjekti rekonstrueerimise, kontekstualiseerimise ja periodiseerimisega. · Etenduse analüüs on vaataja subjektiivne arusaamine etendusest (see võib erineda teiste vaatajate arvamusest). Analüüsides on hea teha märkmeid ning kasutada mitmeid allikaid. · Tekstist lavale ülekandeprotsessi uurimine

    Kirjandus- ja teatriteaduse alused
    thumbnail
    20
    docx

    Teatriteaduse alused (kordamisküsimused)

    üksteisele ja tekitavad sümbioose tantsu-, muusika- ja sõnateater, mis olid 19.saj lahku läinud. Tänapäeval tegeletakse etendusuuringutega. Teatriteadus Eestis ­ enne 20.saj saksakeelsed teatriajalood. Professionaalse teatrikriitika väljakujunemine toimus 19.saj lõpus ja 20.saj algul (Vilde, Bornhöhe). Noor-Eesti ,,Teatri-raamat" ilmus 1913, kuhu kirjutasid literaadid, milline võiks teater ideaalis olla. Pärast II MS keskenduti teatriajaloole ­ Nõukogude tsensuuri mõjud. Teatriteaduse eriharu TÜs kujunes välja 1992, pärast mida hakkas teatriteadus ka eraldi arenema. TÜ on ainus keskus, kus tegeletakse teatriteadusega teoreetiliselt. Teatriteaduse naabervaldkonnad ­ a) kirjandusteadus ­ teatriteadus tegeleb (draama)tekstidega. Teatriteadus on kirjandusteadusest välja kasvanud. Kasutavad samu meetodeid ja teooriaid. Lavastuse elus on kirjanduslik tekst. b) kultuuri-uuringud ­ etenduskunstid kui kultuurisüsteem, etendus ja etenduslik käitumine kui kultuuriline

    Draama õpetus
    thumbnail
    11
    doc

    Teatriteaduse alused

    Teatriteaduse alused Tarkust jagas Anneli Saro Draama on verbaalne dialogiseeritud tekst, mis on sobiv etendamiseks teatris. "Draama" kasutamisel "dramaatika" sünonüümina tuleb siiski tähele panna, et esimene käibib ka kitsamas tähenduses, märkides üht näitekirjanduse kolmest klassikalisest anrist (tragöödia - komöödia - draama). Dramatiseering ­ eepilise teose ümbertöötlus näidendiks. Dramaturgiline tekst ­ teistele tekstidele tuginev, teatris esitamiseks mõeldud draamateos (nt luulekava). Alustekstide suhtes on see tõlgendus. Kuuldemäng ­ lugemiseks/kuulamiseks raadios esitamiseks mõeldud draamateos. Liberto ­ muusikalise lavateose lühike sisukirjeldus Stsenaarium ­ filmi või saate kirjanduslik alustekst Lavastus ­ kirjaniku, lavastaja, näitlejate, kunstnike jmt loodud teos. Lavastus on füüsilisel kujul olemas vaid selle ette kandmise ajal. Etendus ­ lavastuse 1x esitus. Retsitatiiv ­ lauldes kõnelemine Parateatraalne eksperiment ­ lava ja saali e

    Teatriteaduse alused
    thumbnail
    14
    docx

    Teatriteaduse alused: mõisted

    Teatriteaduse mõisted: Näidend – draamavormis kirjanduslik tekst, mis on mõeldud teatris esitamiseks Lavastus – kirjaniku, lavastajate, näitlejate, heliloojate jt koostööl loodud teos, mida esitatakse reaalses teatriruumis Etendus – lavastuse ühekordne esitamine Näitleja – reaalne inimene, kes kehastab laval tegelast Tegelane – fiktsionaalne olend draamatekstis Roll – tegelane näitleja kehastatuna Tuntud teatriteoreetikud: P.Brooke, K.Stanislavski, B.Brecht / P.Pavis, E.Fischer- Lichte, H-T.Lehmann Teatrikriitika funktsioonid: jäädvustamine, tagasiside teatrile, teatri vahendamine publikule: informeerimine, tähenduste selgitamine, hindamine ja väärtustamine antropoloogia – teadus inimesest kui liigist; hermeneutika – tõlgendusõpetus Teatrisemiootika uurib teatri märgisüsteeme, märkide loomist ja kasutamist etenduses. Performatiivsus: atmosfäär, kehalisus, sündmuslikkus (Erika Fischer-Lichte) Retseptsiooniuuringud – keskendutakse etenduse va

    Teatriteaduse alused
    thumbnail
    14
    docx

    Teatriteaduse alused I eksami mõisted

    TEATRITEADUSE ALUSED, MÕISTED 1. Theatron – Vana-Kreeka keeles vaatemängu koht, vaatamise viis Etenduskunstid – performing arts – laiem valdkond kui teater, hõlmab tantsu, tsirkust, muusikat jne Näidend – draamavormis kirjanduslik tekst, teatris edastamiseks mõeldud Lavastus – koostöös kirjaniku, lavastaja, näitlejate, helilooja jne loodud teos, mida esitatakse teatris Etendus – lavastuse ühekordne esitamine, variant Näitleja – reaalne inimene, kes kehastab tegelast Tegelane – fiktsionaalne olend draamatekstis Roll – tegelane näitlejana kehastatuna, näitleja + tegelane = roll 2. Teatriuurimise perspektiivid (kuidas uuritakse): Ajalooline teatriuurimise perspektiiv – alates Vana-Kreekast, kuidas teater kultuurides välja kasvas, Roomas, Euroopas jne Esteetiline ja teoreetiline teatriuurimise perspektiiv – kunstiküsimused, mis toimub laval, publikus, erinevad vaatepunktid Sotsiaalne ja kultuuriline teatriuurimise perspektiiv – teatud

    Teatriteaduse alused
    thumbnail
    6
    docx

    Teatriteadus II

    Etenduskunst(id)- laiem valdkond kui teater, hõlmab tantsu, tsirkust, muusikat, tegevuskunsti vms Näitekunst- teatri ja näitlemise sünonüüm Näidend- draamavormis kirjanduslik tekst, teatris esitamisex mõeldud dialoogiline tekst Lavastus- kirjaniku, lavastaja, näitlejate, kunstnike jt koostöös loodud teos, mida esitatakse reaalses teatriruumis. Virtuaalne kunstiteos, mis realiseerub etenduses. Etendus- lavastuse ühekordne esitamine Lavastuse põhiinfo- kavalehed, afišid, flaierid jne Teatriantropoloogia tegeleb teatri tekke, piiride ning f-de uurimisega Publiku- ja reseptsiooniuuringud uurivad teatripubliku ja etenduse vastuvõttu Sõnateater e draamateater põhineb kirjalikul tekstil- näidendil. Peamised väljendusvahendid on näitleja kõne ja mäng. Ooper- klassikaline, rangelt reglementeeritud muusikateatri žanr Operett- koomilise sisuga muusikaline teos, kus laulud vahelduvad dialoogide ja tantsudega

    Teatriteaduse alused




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun