Kirjandus- ja teatriteaduse alused (0)

5 Hindamata
 
FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused
Kordamisküsimused eksamiks (teatriteadus)
1. Millised on teatriteaduse peamised uurimisalad? Peamised
uurimismeetodid?
Teatriteaduse peamised uurimisalad:
· Ajalugu
· Etenduse analüüs
Peamised uurimismeetodid:
· Teatrisemiootika ­ nähakse erinevaid märgisüsteeme, otsitakse nende tähendusi
· Teatrifenomenoloogia ­ vastandub semiootikale; nähtuslikud esemed, mida
tajutakse kehaliselt (nt atmosfäär, mõjumine)
· Teatriantropoloogia ­ näitlejate tehnika uurimine
· Teatrisotsioloogia ­ psühholoogia tasandil uurimine
· Publiku- ja retseptsiooniuuringud ­ kuidas publik etenduse vastu võtab
2. Mis eristab teatrit teistest kunstiliikidest?
Teatri tegemine on etlemiskunst. Kirjandusteos tehakse liikuvaks, näitlejad toovad teksti
kehakeele abil vaatajani. Teater on publikust sõltuv kunst.
3. Kuidas suhestuvad draama ja teater omavahel?
Draama on näitekirjandus. Draama tähistab ka sõnateatrit. Tragöödia ja komöödia
kõrval tähistab ta zanrit ja põhiliiki lüürika ja eepika kõrval (dramaatika ehk
draama). Draama oluliseks tunnuseks on tegevuslikkus. Draama on orienteeritud
teatrile. Kirjanik peab näidendit kirjutades kas otseselt või kaudselt silmas teatrit
ning selle tehnilisi võimalusi.
4. Millised on teatrikunsti liigid (ja nende alaliigid)?
Teatrikunsti põhiliigid on lüürika, eepika ja dramaatika ehk draama. Teatrikunsti zanrid
94% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Kirjandus- ja teatriteaduse alused #1 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #2 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #3 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #4 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #5 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #6 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #7 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #8 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #9 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #10 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #11 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #12 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #13 Kirjandus- ja teatriteaduse alused #14
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2014-06-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
18 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Lauri Kasak Õppematerjali autor

Lisainfo

FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused (2. osa)
näitleja , draama , lavastus , lavastaja , publik , grimm , teatriteadus

Sisukord

  • FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused
  • Kordamisküsimused eksamiks (teatriteadus)
  • Teatriteaduse peamised uurimisalad
  • Peamised uurimismeetodid
  • Tragöödia
  • Komöödia
  • Draama
  • Tegelase kommentaar
  • Autori kommentaar
  • Teksti suulise
  • Miimika
  • Žestid
  • Liikumine
  • Misanstseen
  • Lavamaailm
  • Stanislavskiliku teatri
  • Brechti teatri
  • Grotowski teatri

Teemad

  • Millised on teatriteaduse peamised uurimisalad? Peamised
  • uurimismeetodid?
  • Teatriteaduse peamised uurimisalad
  • Peamised uurimismeetodid
  • Mis eristab teatrit teistest kunstiliikidest?
  • Kuidas suhestuvad draama ja teater omavahel?
  • Millised on teatrikunsti liigid (ja nende alaliigid)?
  • Millised on dramaatika ja eepika sarnasused ja erinevused?
  • Mis on tragöödia, komöödia ja draama (kui sõnateatri žanri)
  • põhitunnused?
  • Mis on dramatiseering, mis on dramaturgiline tekst?
  • Mis on näidend, mis on lavastus, mis on etendus?
  • Tegevus ja konflikt draamas, mida need tähendavad?
  • Milline on suletud, milline avatud vormiga draama?
  • Mille poolest kõne draamas ja teatris erineb argikõnest?
  • argielus
  • Mis on dialoog, mis on monoloog? Kuidas need üksteiseks üle
  • võivad minna?
  • Mis on remark, mis on repliik?
  • Millised on etenduse kaks ajatasandit?
  • Millised on teatriruumi eripärad?
  • Miks on tegelane draamas kõige olulisem?
  • Nimeta ja iseloomusta lühidalt kolme põhilist tegelaskontseptsiooni
  • Millised on tegelaskuju loomise vahendid draamas ja teatris?
  • Mis on aktantmudel ja kuidas seda tegelase ning tegelaskonna
  • analüüsis rakendada?
  • Millised on näitleja peamised väljendusvahendid?
  • Millised tegurid mõjutavad näitlejat tegelaskuju loomisel (ja
  • vaatajat selle vastuvõtul)?
  • Kuidas 20. saj. kolm põhilist näitlemisteooriat näevad näitleja ja
  • rolli suhet? Kes on nende teooriate loojad?
  • Millal tekkis lavastajateater? Mille poolest see erineb
  • näitlejateatrist?
  • Millised on lavastaja ülesanded teatris?
  • Mis on väline, mis sisemine režii?
  • väliseks režiiks
  • sisemiseks režiiks
  • Mis on misanstseen?
  • Mis on lavamaailm, millistest komponentidest see koosneb?
  • Millised on lavakujunduse ülesanded? Milline on tinglik, milline
  • realistlik lavakujundus?
  • Millised on teatrikostüümi ja grimmi liigid?
  • Milline on publiku roll teatris? Kuidas see erinevate
  • teatrikonventsioonide puhul erineb?
  • Millele toetudes analüüsida etendust?
  • Millisteks erinevateks tasanditeks analüüs etenduse jaotab?
  • Millised on etenduse analüüsis kolm põhilist lähenemisviisi etendusele?
  • Omal valikul üks lavastus ja seda analüüsida
  • Lavastuse analüüs: Jan Uuspõld (osas) ja Andrus Vaarik (lav)
  • Ürgmees“
  • Analüüsige nähtud lavastuse lavamaailma (milline on üldmulje, kuidas
  • erinevad komponendid koos töötavad, mis tüüpi on lavakujundus ja kuidas see
  • aitab näitlejat, kuidas aitab lava-, heli- ja valguskujundus kaasa lavastuse
  • sõnumi edastamisele jne)
  • Analüüsige nähtud lavastuse mõnd näitlejatööd (kuidas näitleja oma tegelast
  • kehastab, kas rollilahendus on pigem füüsisele (kehakeelele) või psühholoogiale
  • toetuv, kui arusaadavaks ta tegelase mängib, kuidas suhestub teiste tegelastega
  • kas mängib ansamblis, samas stiilis?), kuidas näitleja rollitõlgendus erineb
  • varasematest sama rolli tõlgendustest (juhul kui olete näinud) jne)
  • Analüüsige nähtud lavastuse lavastajakontseptsiooni (milline on lavastuse
  • sõnum, kuidas lavastaja tõlgendab alusteksti, mille poolest see erineb
  • varasematest tõlgendustest (eriti kui see on klassika või olete muidu
  • varasemate tõlgendustega kursis), kas lavastus pakub midagi uut nt esteetiliselt
  • kunstnikutöö), näitlejatehniliselt (ootamatute väljendusvahenditega loodud
  • rollilahendused), kui veenvalt on lavastaja terviku kokku sidunud jne)

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

14
doc
62
pdf
20
rtf
11
doc
14
docx
14
doc
17
doc
11
doc





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto