Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kirjandus - Antiik, Barokk, klassitsism, valgustus, sentimentalism (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on kõige tähtsam?
  • Kellel on rohkem õigust?
  • Miks Petsorin ei tegutsenud?
  • Miks kõik ta oskused läksid naiste võrgutamisele?

Lõik failist

Kirjandus
Antiik:
  • Jumalad/jumalakultus
  • Kangelased olid tähtsal kohal.
  • Gilgameši/Odüsseuse seiklused
  • Lepiti surmaga
  • Mütoloogilised kohad/Olümpose mägi
  • Delfi oraakel
  • Kreeka ( Ateena )
  • Eeposed ja tragöödiad

Klassitsism :
  • Mõistuse kultus/ tähtsustamine
  • Kultuse algus Prantsusmaal
  • Sümmeetrilisus
  • Must-valge vastandamine
  • Reeglipärane, ratsionalistlik
  • Kõlbeline
  • Näited inimese allakäigust
  • Ametlik
  • Kodanlik
  • Seos antiigiga

Barokk:
  • Sidus vastandeid
  • Mitmemõtteline
  • Reeglite puudumine
  • Parimad näited Hispaania kirjandusest
  • Skeptiline
  • Sensuaalne
  • Loov

  • Inimene on oluline (inimene õpib tegema õigeid valikuid)
  • ↑ M.Koperniku õpetus → Maa ei ole keskpunkt → heliotsentrilisus. (M. Kopernik oli poola teadlane, astronoom )
  • ↑ G. Bruno (itaalia astronoom, sügavalt usklik ); jumal=inimene.
PARADOKS : leiti, et ta on katoliku usule ohtlik → kuulutati ketserik (põletati)
  • Mikro- (inimene) ja makrokosmos kattuvad
  • ↑ utoopia
  • Itaallane Galileo Galilei
PARADOKS: maa- keskne süsteem… tegi kõige raskema patu – reetmise, kuid jäi ellu.
  • Jumal on oluline (käitumisjuhend/ moraaliõpetus)
  • 1517. Luther ( usupuhastus )
  • Mikro- ja makrokosmos kattuvad
  • Katoliiklus vs luterlus → ususõjad
  • 30-aastane sõda: 1618-1648 (väga verine)

→ inimese avastatud teadus…avastused → teadus&usk lahutamatult koos
Sevilla täht“ Lope de Vega : …
Sünd…mäss (~12-30)…rahunemine…surm. („Elu on unenägu“ Calderón)
Richelieu
  • Üks salongiründajaist
  • Riikliku mõtlemise kaasaegsete põhimõtete rajaja
  • Prantsuse absolutismi rajaja
  • Võttis poliitilise terminina kasutusele mõiste „kodumaa“
  • Juhtis Louis XIII nõukogu
  • Avaldas kuningale olulist mõju
  • Ajaloolistes romaanides kujutatakse teda salakavala intrigaanina
  • Surus maha mistahes opositsiooni (eesmärgiks tugev ja ühtne absoluutne monarhia )
  • Rajas Prantsuse akadeemia
  • Õukonnakultuur

Täiuslik monarhia“: kunst pidi kehastama niisuguse täiuslikkuse taotlust ja näidist, korrastama ja parandama seda, mis tegelikkuses korrale vastu seisis. Keskne koht kuulus kuninga isiksusele.
Päikesekuninga iseloomustus: ladina ja kreeka keele oskus oli pinnapealne, oli omandanud poliitilise tarkkuse ja humanitaarsed teadmised. Tal oli kaasasündinud hea maitse ja elegants. Kulutas palju ilustuste/dekoratsioonide peale, korraldas etendusi, ehitas (ümber) mitmeid losse , korraldas pidusid; pidi olema kõigist ülim ja parem.
Boileau : kehtestas 17. sajandi Prantsusmaal poeetika seadused, mis läksid tal korda ainult tänu tema andele, maitsele ja autriteedile. Tema põhimõtteid hakati hiljem nimetama normatiivseks poeetikaks. Oli satiiride meister.
Normatiivse poeetika“ iseloomustus: kehtestatud normid, mida toetavad mõistus ja peen, haritud maitse. Tragöödia ja eepiline poeem kuuluvad „kõrgete“ žanride hulka. Kolme ühtsuse reegel: tegevuse, koha ja aja ühtsus. Tuleb järgida tõepärasuse nõuet. Igal žanril on oma kangelane. Eeskujuks tuleb pidada
Vasakule Paremale
Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #1 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #2 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #3 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #4 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #5 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #6 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #7 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #8 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #9 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #10 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #11 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #12 Kirjandus - Antiik-Barokk-klassitsism-valgustus-sentimentalism #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-10-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ellu varru Õppematerjali autor
Moliere "Don Juan"
Voltaire "Mikromegas"
Rousseau
Puškin

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

17. ja 18. sajandi ajastud Euroopas

1. Milline kirjandusvool on barokk /klassitsism /valgustus /sentimentalism /romantism? Mis sellele voolule eelnes, mis järgnes? Rahvad, kellele barokk/ klassitsism /valgustus /sentimentalism /romantism on kõige omasem. 1.1. Barokk on 17. sajandi kirjandusvool Hispaanias ja Itaalias. Kirjanduses rõhutatakse tegelaste kõlbelisusele, kritiseeritakse kuningat, esinevad konfliktid (kire tõttu), irratsionaalsus, keeruline, inimesed muutuvad järsult, konfliktid on teravad. Kirjanikest Lope de Vega, Pedro Calderon, Cervantes. Barokile eelnes renessanss ja järgnes . 1.2. Klassitsism on 17. sajandi kirjandusvool Prantsusmaal. Seda iseloomustasid

Kirjandus
thumbnail
6
rtf

"Meie aja kangelane"

Kirjandusteose analüüs Meie aja kangelane Mihhail Lermontov 1. Teose sisu lühikokkuvõte Minategelane kohtub Maksimiga. Maksimõts jutustab loo Petsorinist. Toimub ball, Petsorinile hakkab meeldima Bela. Azamet tahtis saada endale Kazbitsi hobust. Azameti ja Petsorini kokkuleppe. Azamet sai hobuse ja Petsorin Bela. Maksim ja Petsorin läksid jahile, tagasi tulles kuulsid pauku ja nägid, et Kazbits röövib Belat. Bela surm. Siinkohas lõppes Maksimõtsi jutustus ja nad läksid lahku. Maksim ja minategelane kohtusid taas ning tuli välja, et samas kohas viibis ka Petsorin. Minategelane sai endale Petsorini päeviku. Järgev lugu on Petsorini päeviku põhjal. Petsorin saabus Tamanisse, kohtus pimeda poisi ja tütarlapsega. Näitsik tahtis teda uputada. Tuppa jõudes märkas Petsorin, et ta asjad on varastatud. Minek Pjat

Kirjandus
thumbnail
5
pdf

Kirjanduse arvestus secunda humanitaar 2011.aastal talv

Kirjanduse arvestus secunda humanitaar 2011.aastal talv Pilet nr. 1 1. Vene kirjanduse algus, vene keskaja kirjandus, 17. ja 18. sajandi kirjandus Vene kirjandus tekkis 10.saj lõpul ­ 11.saj algul. Kirjanduse tekke põhjus oli religioon (988. võttis Kiievi-Vene ristiusu vastu). Vajati kiriklikku kirjandust, toodi sisse vaimuliku sisuga raamatuid, tõlgiti vana-slaavi keelde. Vene vanad kombed säilisid rahvalaulude ehk bõliinade kaudu. Kloostrites kirjutati kroonikaid ehk leetopisse, olulisemad sündmused pandi kirja valitsejate käsul. Tuntuim leetopiss "Jutustus vanadest aegadest". "Lugu Igori sõjakäigust" - üks vene eepos. 13

Kirjandus
thumbnail
5
docx

Romantism ja tema kuulsaimad esindajad

Hiljem oli romantismi kantsiks ka Prantsusmaa ja ka terve maailm, aga eri piirkondades oli erinev mõju. Nooremates kultuurides oli valgustusliku kallakuga nt. Ida-Euroopa. Toodi tulevikulisi toone, romantikud rõhutasid vabadust ja õiglust, vabaduse ja õiglust vaatlus-ühiskonnas mõisteti, et ameeriklased jms ei ole halvemad. Kõik on võrdsed. Romantikud toovad sisse kangelase. Idealiseeriti keskaega ja keskaja inimesi. Tähtis oli loomulikkus. Kirjandus oli tihti muinasjutu laadne, tulid maagia, müstika. Tegevus toimub (romaani puhul) mineviku eksootilistes paikades- Hispaania, Kreeka, need on põnevad kohad, teistsugused. Esiplaanile tõusis lüürika. Hakati hindama vanu rahvalaule, nt. Rolandi laul. Inglismaal sai kuulsaks Shakespeare. Keskaegased kangelaslaulud innustasid ka äärealasid üles tähendama oma kangelaslaule. Loominguvabadus, võimalikult vähe reegleid. Loomulikkus asub looduses. Looduspildid iseloomustavad inimese tundeid

Kirjandus
thumbnail
23
odt

Kirjanduse arvestus II - Keskaeg-Renessannss

draamakirjandus keskajal 1. Islandi eepika, ,,Vanem Edda", kenningi mõiste, näited Tekkekoht Skandinaavia, Norra Stavangeris (?) oli suur hulk talupoegi ja väepealikke =Jaarlid =Keeldusid 885 allumast kuningas Harold Kaunisjuuksele =Lahkusid peredega ja purjetasid Islandile =Võtsid kaasa oma rahvaluule Islandil ristisõdu ei olnud =Võtsid ristiusu vastu aastal 1000 =Säilitasid õiguse oma rahvausule Areneb kirjandus =Anglosaksi alfabeet =Panid kirja Skandinaavia rahvaloomingut Skaldilaulud =9 sajand =Laulikud ehk skaldid -Mõjukad ja sõjakad -Laulude peateema ajaloolised sündmused, genealoogia, ülikute kangelasteod Proosasaagad =12 sajand =Ladina kirjas =Ajalooline (10 ­ 11 sajand), mütoloogiline ,,Vanem Edda" =Islandist =Kirjanduse kõrgsaavutus

Kirjandus
thumbnail
6
doc

Kirjanduse talve arvestus

Vene kirjanduse algus, vene keskaja kirjandus, 17. ja 18. sajandi kirjandus Vene kirjandus tekkis 10.sajandi lõpul, religiooni vastu võtmisega ja sisse hakati tooma vaimuliku sisuga raamatuid, mis tõlgiti vene keelde. Vene vanad kombed säilisid rahvalaulude ehk bõlinade kaudu, kuid kloostrites hakati kirjutama kroonikaid ehk leetopisse. Tuntuim leetopiss on ,,Jutustus vanadest aegadest". Lisaks on tuntud ka 13.-16.sajandi eepos ,,Lugu Igori sõjakäigust", mis räägib ajast, kus oli palju siserahutusi ja võõrvallutusi, mille tulemusena tekkis uus kirjanduskangelane,

Kirjandus
thumbnail
4
rtf

" Meie aja Kangelane"

Kirjandusteose analüüs Koostaja: 18.05.2011 ,,Meie aja kangelane" Mihhail Lermantov Tln 2006 1. Teose sisu lühikokkuvõte Mina tegelane kohtus Maksim Maksimõtsi Kaukaasias.Too jutustas huvitavaid seiklusi. Maksim kohtas Petsoriniga, nad sõbrunesid. Pulmas kohtas Maksim Kazbitsi, kellel oli parim hobune. Azama ihkas väga teda. Petsorin ja Azama tegid vahetuskaupa. Azama röövis õe ning Petsorin varastas hobuse. Kui Petsorn ja Maksim olid jahil, röövis Kazbits Bela. Petsorin tulistas, hobune l

Kirjandus
thumbnail
11
doc

Kirjandus - Secunda

Secunda 1. Goethe (1749-1832) Goethe isa oli jurist, kohaniku keisri nõunik, järelikult oli ta majanduslikult kindlustatud perest. See võimaldas tal saada hea hariduse. Esmalt koduõpe, hiljem kooliharidus. 16-aastaselt läks Goethe Leipzigisse ülikooli. Ta asus õppima juurat. Ta oli laialdaste huvidega, lisaks õigusteadusele huvitas teda kirjandus, füüsika ja ka loodusteadused. Mingi aeg ta haigestus ja oli ligi aasta aega kodus. Pärast tervenemist läks ta edasi Strasbourg'i ülikooli. Seal lõpetas ta õigusteaduse kursuse, aga oluline on see, et seal mõjutas teda Herder. Neist said sõbrad. Goethe leidis enda jaoks ka Shakespeare'i. Ülikoolipäevil tegeles Goethe luuletajana, luuletas armastuse teemal. Tal oli olnud palju armumisi, mis õhutasid teda luuletama ja oma elamusi väljendama

Kirjandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun