Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Kiirus ja vastupidavus (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
Tabasalu Ühisgümnaasium
Referaat
Kiirus ja vastupidavus
Koostaja : Rebekka Vainov
2013
Sisukord
  • Vastupidavus…………………………..2
  • Vastupidavuse arendamine………….…3
  • Kiirus………………………………..…4
  • Kiiruse arendamine………………….…7
  • Lisad…………………………………...8
    Vastupidavus
    Vastupidavus on võime säilitada vajalikku töö intensiivsuse taset pika aja vältel, olles tähtis nendel spordialadel, kus töö kestus on üle ühe minuti, näiteks kiirkõnd , pikamaa jooks , rattasõit, aeroobika , sõudmine, suusatamine , ujumine , korvpall , jalgpall, triatlon .
    Peamine kasu vastupidavuse arendamisest enamusel sportlastel seisneb väsimusele vastuseisu võimekuse omandamises, mis tekib intensiivsete treeningute ja võistluse käigus. Sportlik tulemus sõltub 70% ulatuses indiviidi pärilikust lihaste koostisest. Teiseks faktoriks, mis mõjutab vastupidavusnäitajaid, on psühholoogiline häälestatus: motivatsioon , tahtejõud ja võidu soov.
    Vastupidavus treeningutel on kehale väga suured plussid ka lihtsalt tervisesportlasele, kuna treening:
    • parandab töövõimet, annab igapäevatoimetusteks rohkem energiat
    • tugevdab südant
    • tõhustab vereringeelundkonna tööd, alandab vererõhku
    • tugevdab luustikku
    • kiirendab ainevahetust
    • põletab rasva
    • leevendab stressi, parandab meeleolu
    • vähendab diabeedi tekkimise ohtu

    Vastupidavustreening tagab samuti korraliku taastumise; tõstab psüühilist taluvusastet; aitab langetada stressi; aitab ära hoidu hirmutunnet; vähendab depressiooni; aitab unehäirete vastu; parandab peaaju verevarustust; parandab kontsentratsioonivõimet; parandab mäluomadusi; aitab ära hoida veenihaigusi, sapikivide jm teket; parandab sotsiaalset seisundit .
    Tugevat vastupidavust vajavad peaaegu kõik spordialad. Kiirussportides jõutakse varem tippu kui vastupidavussportides, kuna kiiruse arendamist on võimalik efektiivselt varem arendada. Olulised on ka muidugi geneetilised alused.
    Vastupidavust jaotatakse, kas tavaliseks (üldiseks) ning ka spetsiaalseks ehk erialaseks.
    Üldine vastupidavus on keha poolt võime teha möödukat tööd lihastega.
    Spetsiifiline aga seevastu on võistlemisel ja tugeval treeningul vajalik. See on võime taluda väsimust ning teha ka lihastega tööd.
    Vastupidavusel on ka oma reeglid. Aeroobse vastupidavuse aluseks oleks aeroobse ja anaeroobse läve vastupidavus. Aeroobset vastupidavust on võimalik hakata parandama umbes 11 või 12 aastaselt. Sellist
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Kiirus ja vastupidavus #1 Kiirus ja vastupidavus #2 Kiirus ja vastupidavus #3 Kiirus ja vastupidavus #4 Kiirus ja vastupidavus #5 Kiirus ja vastupidavus #6 Kiirus ja vastupidavus #7 Kiirus ja vastupidavus #8 Kiirus ja vastupidavus #9 Kiirus ja vastupidavus #10
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-02-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 4 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Rebecca Vainovi Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    4
    odt
    Pikamaa jooks ja vastupidavus
    21
    doc
    Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening
    248
    pdf
    Akadeemilise sõudmise üldised alused
    19
    odt
    Tervisesportlase treening
    14
    doc
    Toit-toitumine ja sportlik saavutusvõime
    139
    pdf
    Spordi üldained 1 tase
    106
    pdf
    Murdmaasuusataja treeningprotsess ja sauna kasutamine taastumisvahendina
    937
    pdf
    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun