Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest (1)

3 KEHV
Punktid
 
Säutsu twitteris

Kilingi -Nõmme Gümnaasium





Koostaja : Rauno Leesi
Klass: 11rl





Keskmaajooksjate ettevalmistuse
võimalustest
Uurimistöö








Juhendaja : Ülo Liblik



Kilingi-Nõmme 2010

SISUKORD

SISSEJUHATUS 3
Noorte keskmaajooksjate treeningut käsitleva kirjanduse analüüs 4
MEETOD I 5
MEETOD II 6
MEETOD III 7
KESKMAAJOOKSU TREENINGUMEETODITE ALUSED 8
TREENINGUMEETODITE METOODIKA 10
MEETOD I 10
Meetod II 12
Meetod III 14
Meetodite analüüs kirjanduse uurimise tulemuse põhjal 17
Meetod I 17
Meetod II 17
Meetod III 18
KOKKUVÕTE 19
Kasutatud kirjandus 20

SISSEJUHATUS



Iga aasta läheb tuhandeid uusi noori jooksutreeningusse. Vaatamata osavõtjate suurele arvule jõuavad kõrgete tulemusteni vähesed noored keskmaajooksjad. Viimasel ajal on päevakorda tõusnud kasutavate treeningumeetodite otstarbekohasus noorde keskmaajooksjate treeningus, mida tingib eelkõige asjaolu, et on kiiresti tõusnud keskmaajooksjate tase.
Samal ajal aga paljud andekad noored, kellest nende seniste heade tulemuste põhjal palju oodati , et ei ole täitnud nende pandud lootusi. Põhjuseks võib olla treeningumetoodika ebaõige rakendamine või mõne muud tegurid.
Noorde keskmaajooksu probleemid on juba rea aastate vältel köitnud kogu maailma treenerite tähelepanu. Keskmaajooksus ettevalmistuvad noored peavad kõigepealt omandama mitmekülgse kehalise ettevalmistuse, selles on kõik treenerid üksmeelsel seisukohal.
Erinevad on arvamusel kasvueas kasutava jooksutreeningu, tempo ja distantside valiku kohta, seda juba möödunud sajandi algusest oma töös uuriksin noorte keskmaajooksjate jooksutreeningu, dempo ja distantside valiku ja sellega kaasnevarengu seisukohti.










  • Noorte keskmaajooksjate treeningut käsitleva kirjanduse analüüs


    Eelolevas töös on noorde keskmaajooksjate treeningumeetodite jagamisel gruppidesse I, II ja III aluseks võetud neli treeningukomponenti:
  • üldine kehaline ettevalmistus
  • kiirjooksu treening
  • üldise vastupidavuse treening
  • erialase vastupidavuse treening
    Üldise kehalise ettevalmistuse all on mõeldud:
    • kooli kehalisekasvatuse tunnid
    • võimlemistreeningud
    • hüpete, heidete ja tõkkejooksu tehnika õppimine ja treening
    • teiste Individuaal –spordialade ja mängude harrastamine, mis ei arenda esmajoones keskmaajooksuks vajalikku üldist vastupidavust .

    Üldise kehalise ettevalmistuse raames kindlustab mitmekülgne kehaliste võimete(jõud, kiirus, vastupidavus, osavus jne.)arendamine harjutajale:
    • hea tervise
    • küllaldase organismi funktsionaalse baasi keskmaajooksu erialase treeningu läbiviimiseks.

    Vastava treeninguga on haaratud tegevusse organism: lihastik , närvisüsteem, ainevahetus , südame-veresoonte ja hingamissüsteem, vegetatiivne sfäär jne.
    Kiirjooksu treeninguga on mõeldud sellise treeninguga, millede eesmärgiks on parimate tulemuste saavutamine kiirjooksus. Selleks arendatakse esmajoones absoluutset kiirust, mis on seotud peamiselt lihaste ja närvisüsteemi funktsioonide täiustamise ning nende koostöö parandamisega.
    Üldse vastupidavuse treeninguga on mõeldud:
    • aeglase ja mõõduka tempoga jooksud , kus südame löögisagedus ei ületa 120-150 lööki minutis .
    • Spordialade harrastamise, mis arendavad keskmaajooksjale vajalikku üldist vastupidavust nagu jalgpall, suusatamine , jalgrattas, korvpall , ujumine jne.

    Selline treening tõstab üldist vastupidavust väsimusele ja võimaldab pikema aja vältel joosta aiavahetuses tasakaalu tingimustes.
    Peamist osa etendavad siin südame-, veresoonte ja hingamissüsteemi ning veketatiivse sfääri funktsioonide täiustamine.
    Erialase vastupidavuse treeninguna on mõeldud:
    • Kordus- ja intervalljooksud, kus vsatav distantsilõik läbitakse võistlustempoga või sellest kiiremini
    • Jooksud, kus pulsisagedus tõuseb minutis 180 löögini või kõrgemale.

    Erialase vastupidavuse treening on seotud ja piiritletud konkreetse võistlusdistansiga.(800-1500m jooks )
    Vastava treeninguga arendatakse peamiselt lihaste ainevahetust, närviprotsesside kulgu, energiavarusid, leelisreservide hulka ja hapnikuvõla talumisvõimet.

  • MEETOD I


    Meetod I koosneb põhiliselt kahest komponendist (Karikosk 1965: 119).
  • Üldine kehaline ettevalmistus.
  • Kiirjooksu treening
    Osa autoreid asub seisukohal, et noorte keskmaajooksjate treening tuleb rajada eelkõige kiiruse baasile. Nende arvates on alles hiljem õige üle minna üldise erialase vastupidavuse treeningule.
    Endine Saksa treener F.Dtechsel kirjutab 1962 a (Karikosk 1965: 521,522)
    Noortel on väga vajalik mitmekülgne kehaline ettevalmistus. Eriti on kasvueas vajalik arendada kiirust.
    Vastupidavust ei tule selles eas veel spetsiaalselt arendada.
    Eksperimendi tulemuse alusel järeldti, et:
  • Noored keskmaajooksjad peavad eelistama kiiruse arendamist . See loob tingimused hapnikuvõlaga, mis on aluseks erialase vastupidavuse arendamisele.
  • Järgnevalt tuleks arendada üldist vastupidavust ja selle järele erialast vastupidavust.
    Bioloogiadoktor A.Viru rõhutab kiiruse arendamise vajalikust juba 10-14 aastaselt.(Viru 1960: 58) Tema arvates puberteediealistel noortel on eeldused kiiruse arendamiseks , kuid puuduvad eeldused kiirusliku vastupidavuse arendamiseks. Ta märgib, et algajatel noortel, kellel puudub jooksualane ettevalmistus ei tohiks alustada sprinditreeninguga, kuna see on liialt koormav. Noortele on sprinditreening alles siis jõukohane, kui sellele on eelnenud aeglane mänguvormis läbiviidud jooksutreening.
    Noorte vastupidavuse treeningule tuleb tuleb läheneda erakordse ettevaatlikkusega.
    Täiskasvanute sportlaste suurt treeningukoormust ei või mingil juhul rakendada noore, alles kasvava organism juures. Seda sellepärast, et noorte füsioloogiliste protsesside juhtimine ei ole veel saavutanud täiuslikkust . Üksmeelel spordiarstid ja füsioloogid selles osas , tenoor ei talu sel määral hapnukuvõlga kui täiskasvanud.
    Se tõsiasi sunnibki erialase vastupidavuse treeningusse kasvueas suhtuma ettevaatlikult.
    Läbiviidud ulatuslikul laste ja noorte tippsportlaste uurimisel on leitud, et vastupidi täiskasvanutele on noorte arengus kaks erinevat momenti :
  • Noorte organism vajab veel palju energiat ja toitaineid, vitamiine
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #1 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #2 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #3 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #4 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #5 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #6 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #7 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #8 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #9 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #10 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #11 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #12 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #13 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #14 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #15 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #16 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #17 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #18 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #19 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #20 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #21 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #22 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #23 Keskmaajooksjate ettevalmistuse võimalustest #24
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 24 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-05-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 48 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Rauno Leesi Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Uurimistöö
    keskmaajooks

    Mõisted

    Sisukord

    • Kilingi-Nõmme Gümnaasium
    • Koostaja: Rauno Leesi
    • Klass: 11rl
    • Keskmaajooksjate ettevalmistuse
    • Uurimistöö
    • Juhendaja: Ülo Liblik
    • Kilingi-Nõmme 2010
    • SISUKORD
    • SISSEJUHATUS
    • Noorte keskmaajooksjate treeningut käsitleva kirjanduse
    • KESKMAAJOOKSU TREENINGUMEETODITE ALUSED
    • TREENINGUMEETODITE METOODIKA
    • Meetodite analüüs kirjanduse uurimise tulemuse põhjal
    • KOKKUVÕTE
    • Summary
    • Kasutatud kirjandus
    • Karikosk.O
    • Viru.A
    • Pihkala.L
    • Karikost.O
    • Treeningumeetod I
    • Treeningumeetod II
    • Treeningumeetod III
    • Tabel 3

    Teemad

    • võimalustest
    • Noorte keskmaajooksjate treeningut käsitleva kirjanduse analüüs
    • MEETOD I
    • MEETOD II
    • MEETOD III
    • Meetod II
    • Meetod III
    • Meetod I
    • analüüs

    Kommentaarid (1)

    unustama profiilipilt
    unustama: Oli väga asjalik ning sain kasu
    20:55 28-09-2012


    Sarnased materjalid

    139
    pdf
    Spordi üldained 1 tase
    21
    doc
    Uurimistöö teemal-Vastupidavustreening
    29
    docx
    UJooksmise populaarsus Paide Ühisgümnaasiumi gümnasistide seas
    106
    pdf
    Murdmaasuusataja treeningprotsess ja sauna kasutamine taastumisvahendina
    20
    docx
    Jõusaalitreeningud ja haigused
    937
    pdf
    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
    4
    doc
    Võrkpall-jõutreening-jooksutreening
    34
    docx
    Treeningõpetuse alused





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !