Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Keskkonnakaitse ja säästev arengu täielik TV (1)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

KÜSIMUSED 2013 sügissemestril teede projekteerimise eksamiks
Loetlege teeprojekti erinevad liigid ( faasid , etapid) – 
  Liigid: 
Üleriigiline  planeering
maakonnaplaneering, 
üldplaneering ja 
detailplaneering.  
  Etapid (faasid): 
Projekti  idee ja realiseerimise otsus ( tasuvusarvutus ); 
Otsus projekteerimise kohta (Teostatavusuuring); 
Otsus ehitamise kohta (Ehituse tehniline kavandamine); 
Ehituse alustamine (Tee-ehitusloa taotlemine, ehitaja valik, ehituslepingu sõlmimine); 
Vastuvõtuotsus (Tööjooniste koostamine, ehitamine, järelevalve); 
Kasutamine (Teekasutusluba, evitamine ja garantiikontroll).
Loetlege teeseadusega kehtestatud riigimaantee liigid - Riigimaanteed on: põhimaanteed, 
tugimaanteed, kõrvalmaanteed.
Mille alusel määratakse  maantee  klass - Maantee klass määratakse arvestades eeldatavat 
liiklussagedust, piirkonna arenguvajadusi ja rahvusvahelist liiklust, regionaalpoliitilisi 
eesmärke ja majanduslikke võimalusi. Eeldatava liiklussageduse alusel aastal, mil  esimesest  
ekpluatasiooni aastast möödub 20 aastat.
Millega on määratud projekteeritava maantee projektkiirus – Projektkiirus on  määratud 
lähtudes maantee  klassist  ja projekteerimise lähtetasemest.
Millest lähtub linnatänavate liigitus – liiklusintensiivsusest, linnatänavate funktsioonist
Mis aasta kohta prognoositakse eeldatav liiklussagedus  -20 aastat  rajatise  kavandatud 
valmimisaastast.
Kiirtee erisus I klassi teest –  kiirteel  puuduvad samatasandilised lõikumised teiste teedega; 
laiem  eraldusriba ; ristmike  vahekaugus  ei tohi olla väiksem kui 10 km (I klassi teel väiksem kui 
5 km); bussipeatust ei tohi kavandada vahetult kiirteega külgnevana. 
Kiirteel peavad olema tarad loomade eemale hoidmiseks teelt, kiirteel ei tohi  liikuda  aeglased 
sõidukid, kiirteel on peatumine keelatud
Miks on vajalik muuta kehtivat maanteede tehnilist liigitustSenine maanteede liigitus on 
liialt liiklussageduse  keskne  ega pea piisavalt silmas maantee funktsiooni.
Defineerige mõiste "arvutuslik auto" -  erinevate liiklusvahendite rühmi esindav kindlate 
piirmõõtmetega teoreetiline liiklusvahend.
Mis on „punane joon“ linnas ja maal – tänava maa-ala ja tänavaäärsete maavalduste vaheline 
piirjoon, millest edasi ehitada ei tohi. 
Loetlege küsimused, millele tuleb leida vastus liiklusnõudluse leidmise neljaetapilises 
otsustusprotsessis
 -  EKSAMISSE EI TULE SEE KÜSIMUS
Miks V klassi maanteele ei kavandata lisarada tõusule Kuna projektkiirus on juba niigi 
madal, lisarada kavandatakse I-III klassi maanteedele.
Milline võiks 2+1 teedel olla möödasõiduala pikkus (ühel suunal) – 1 km
Loetlege vähemalt neli maantee põhiparameetrit, mille vähim lubatud väärtus sõltub 
projektkiirusest - 
Plaanikõveriku raadius koos viraažikaldega; nähtavuskaugused; 
püstkõverike raadiused;  pikikalle ;
Millest on tingitud Eesti autostumistaseme statistiliste väärtuste langus mõnedel aastatel, 
kui vaadata viimast 10..15 aastat - 
Vanade ülevaatusel mitte käinud autode registrist 
kustutamisest.  Majanduslangus  ja majanduskasv
Nimetage need täiendavad toimingud, mida projekteerija peab sooritama et ta võiks 
kasutada erandlikule lähtetasemele vastavat parameetrit - 
Teeprojektis võib üksikute 
parameetrite osas projekteerimise lähtetase olla „ erandlik “ või sellest madalam, kuid seda tuleb 
põhjendada projekti seletuskirjas ning see peab olema kooskõlastatud nii projekteerimisnõuete 
väljastaja kui ka Maanteeametiga(tellijaga).
Audiitorile esitatavad nõuded - Teehoiutööde  tegevusluba  teede projekteerimiseks ja 
ekspertiisiks või vähemalt insener V kutse erialal mille õppekava sisaldas õppeainet, mis vastab 
sisule „ liiklusohutus  ja –korraldus“ ning kes on täiendavalt viimase nelja aasta jooksul läbinud 
liiklusohutuse audiitori/ hindaja  koolituse Eesti Vabariigis. 
Mis juhul tuleb  sooritada  liiklusohutuse  auditeerimine  ja millal liiklusohutuse 
inspekteerimine – 
Auditeerimine tuleb teha uusehitise juures, teistel juhtudel võib piirduda 
inspekteerimisega.
Kuidas tähistatakse normides ja standardis  liikluse  teenindustaset ja mis olukordade 
tarbeks neid rakendatakse 
- A-F, enamus liiklusrajatisi projekteeritakse tasemele D, linnas ja 
selle lähialal lubatakse ka E.
Mis näitaja alusel määratakse teenindustase I klassi  maanteel  - liiklusvoo tihedus, sa/km 
ühel sõidurajal.
Mis näitaja alusel määratakse teenindustase  tavalisel  kaherajalisel maanteel - ajakulu 
suhteline pikenemine, %; keskmine kiirus, km/h.
Lähtuvalt liiklusvoogude teooriast, defineerige mõiste "liiklusummik" - liikluse seisund, 
kus normaalne liiklusvoog lakkab, liiklustihedus läheneb piirtihedusele, liiklussagedus ja kiirus 
lähenevad nullile. 
Milliseid parameetreid seob liiklusvoogude  teoorias  baasdiagramm ( Fundamental  
Diagram) - 
Teelõigu keskmise liiklusvoo ning keskmise liiklustiheduse suhte  graafiline  
väljendus antud ajaperioodi jooksul.
Mis on IRI, tema mõõtühik ja kui suur ta ligikaudu on väga heal teekattel - IRI 
(International Roughness Index) iseloomustab üksikute 100 m pikkuste kattelõikude tasasust 
mm/m, mis määratud kiirusel 80 km/h lainepikkustele 0,3–30 m. IRI nõutav väärtus on 
saavutatav katendikihtide arvu valiku ja paigaldusvahendite tasandusvõime arvessevõtu 
tulemusena. Väga heal maanteel  
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-02-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 188 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
Terve töövihiku lahendused

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
0

Bangladeshi transpordi ja turismimajanduse ülevaade

docstxt/.txt

Geograafia



Kommentaarid (1)

kmx125 profiilipilt
kmx125: 2012 aasta vihik, ajas on ülesandeid lisandunud
12:23 29-02-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun