KÜSIMUSED 2013 sügissemestril teede projekteerimise eksamiks
Loetlege teeprojekti erinevad liigid ( faasid , etapid) –
Liigid:
Üleriigiline
planeering ,
maakonnaplaneering,
üldplaneering ja
detailplaneering.
Etapid (faasid):
Projekti idee ja realiseerimise otsus (
tasuvusarvutus );
Otsus projekteerimise kohta (Teostatavusuuring);
Otsus ehitamise kohta (Ehituse tehniline kavandamine);
Ehituse alustamine (Tee-ehitusloa taotlemine, ehitaja valik, ehituslepingu sõlmimine);
Vastuvõtuotsus (Tööjooniste koostamine, ehitamine, järelevalve);
Kasutamine (Teekasutusluba, evitamine ja garantiikontroll).
Loetlege teeseadusega kehtestatud riigimaantee liigid - Riigimaanteed on: põhimaanteed,
tugimaanteed, kõrvalmaanteed.
Mille alusel määratakse maantee klass - Maantee klass määratakse arvestades eeldatavat
liiklussagedust, piirkonna arenguvajadusi ja rahvusvahelist liiklust, regionaalpoliitilisi
eesmärke ja majanduslikke võimalusi. Eeldatava liiklussageduse alusel aastal, mil
esimesest ekpluatasiooni aastast möödub 20 aastat.
Millega on määratud projekteeritava maantee projektkiirus – Projektkiirus on määratud
lähtudes maantee
klassist ja projekteerimise lähtetasemest.
Millest lähtub linnatänavate liigitus – liiklusintensiivsusest, linnatänavate funktsioonist
Mis aasta kohta prognoositakse eeldatav liiklussagedus -20 aastat
rajatise kavandatud
valmimisaastast.
Kiirtee erisus I klassi teest – kiirteel puuduvad samatasandilised lõikumised teiste teedega;
laiem
eraldusriba ; ristmike
vahekaugus ei tohi olla väiksem kui 10 km (I klassi teel väiksem kui
5 km); bussipeatust ei tohi kavandada vahetult kiirteega külgnevana.
Kiirteel peavad olema tarad loomade eemale hoidmiseks teelt, kiirteel ei tohi
liikuda aeglased
sõidukid, kiirteel on peatumine keelatud
Miks on vajalik muuta kehtivat maanteede tehnilist liigitust - Senine maanteede liigitus on
liialt liiklussageduse
keskne ega pea piisavalt silmas maantee funktsiooni.
Defineerige mõiste "arvutuslik auto" - erinevate liiklusvahendite rühmi esindav kindlate
piirmõõtmetega teoreetiline liiklusvahend.
Mis on „punane joon“ linnas ja maal – tänava maa-ala ja tänavaäärsete maavalduste vaheline
piirjoon, millest edasi ehitada ei tohi.
Loetlege küsimused, millele tuleb leida vastus liiklusnõudluse leidmise neljaetapilises
otsustusprotsessis - EKSAMISSE EI TULE SEE KÜSIMUS
Miks V klassi maanteele ei kavandata lisarada tõusule - Kuna projektkiirus on juba niigi
madal, lisarada kavandatakse I-III klassi maanteedele.
Milline võiks 2+1 teedel olla möödasõiduala pikkus (ühel suunal) – 1 km
Loetlege vähemalt neli maantee põhiparameetrit, mille vähim lubatud väärtus sõltub
projektkiirusest - Plaanikõveriku raadius koos viraažikaldega; nähtavuskaugused;
püstkõverike raadiused;
pikikalle ;
Millest on tingitud Eesti autostumistaseme statistiliste väärtuste langus mõnedel aastatel,
kui vaadata viimast 10..15 aastat - Vanade ülevaatusel mitte käinud autode registrist
kustutamisest.
Majanduslangus ja majanduskasv
Nimetage need täiendavad toimingud, mida projekteerija peab sooritama et ta võiks
kasutada erandlikule lähtetasemele vastavat parameetrit - Teeprojektis võib üksikute
parameetrite osas projekteerimise lähtetase olla „
erandlik “ või sellest madalam, kuid seda tuleb
põhjendada projekti seletuskirjas ning see peab olema kooskõlastatud nii projekteerimisnõuete
väljastaja kui ka Maanteeametiga(tellijaga).
Audiitorile esitatavad nõuded - Teehoiutööde
tegevusluba teede projekteerimiseks ja
ekspertiisiks või vähemalt insener V kutse erialal mille õppekava sisaldas õppeainet, mis vastab
sisule „
liiklusohutus ja –korraldus“ ning kes on täiendavalt viimase nelja aasta jooksul läbinud
liiklusohutuse audiitori/
hindaja koolituse Eesti Vabariigis.
Mis juhul tuleb sooritada liiklusohutuse auditeerimine ja millal liiklusohutuse
inspekteerimine – Auditeerimine tuleb teha uusehitise juures, teistel juhtudel võib piirduda
inspekteerimisega.
Kuidas tähistatakse normides ja standardis liikluse teenindustaset ja mis olukordade
tarbeks neid rakendatakse - A-F, enamus liiklusrajatisi projekteeritakse tasemele D, linnas ja
selle lähialal lubatakse ka E.
Mis näitaja alusel määratakse teenindustase I klassi maanteel - liiklusvoo tihedus, sa/km
ühel sõidurajal.
Mis näitaja alusel määratakse teenindustase tavalisel kaherajalisel maanteel - ajakulu
suhteline pikenemine, %; keskmine kiirus, km/h.
Lähtuvalt liiklusvoogude teooriast, defineerige mõiste "liiklusummik" - liikluse seisund,
kus normaalne liiklusvoog lakkab, liiklustihedus läheneb piirtihedusele, liiklussagedus ja kiirus
lähenevad nullile.
Milliseid parameetreid seob liiklusvoogude teoorias baasdiagramm ( Fundamental
Diagram) - Teelõigu keskmise liiklusvoo ning keskmise liiklustiheduse suhte
graafiline väljendus antud ajaperioodi jooksul.
Mis on IRI, tema mõõtühik ja kui suur ta ligikaudu on väga heal teekattel - IRI
(
International Roughness Index) iseloomustab üksikute 100 m pikkuste kattelõikude tasasust
mm/m, mis määratud kiirusel 80 km/h lainepikkustele 0,3–30 m. IRI nõutav väärtus on
saavutatav katendikihtide arvu valiku ja paigaldusvahendite tasandusvõime arvessevõtu
tulemusena. Väga heal maanteel
Kõik kommentaarid