Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks on küsimus uurimustööks oluline ?
  • Mis vahe on küsimusel, teemal ja hüpoteesil ?
  • Kuidas/kust leida küsimus (3 võimalust) ?
  • Millist tüüpi küsimusi ja vastuseid võib välja tuua ?
  • Mis on eksperimenteerimine ja selle eelised ning puudused ?
  • Millised on kolm uuemat meetodit ja milleks need on head ?
 
Säutsu twitteris
Keeleuurimise meetodid, sügis 2014
Eksamiks kordamine
1. Mõista teema, uurimisküsimuse ja hüpoteesi olemust ja nende iseärasusi keeleteaduses. Osata leida neid teiste uurimustest ja sõnastada ise.
Miks on küsimus uurimustööks oluline?
Küsimusest oleneb, milliseid andmeid on vaja, mis meetodeid ja andmeanalüüsi kasutada. Konkreetselt sõnastatud küsimused tagavad uurimuse parema kvaliteedi.
Mis vahe on küsimusel, teemal ja hüpoteesil?
Hüpotees on oletuslik põhjendus mingi nähtuse olemuse ja toimumise seletamiseks. Sõnastatud väitena, mida tuleks uurida ja kinnitada või ümber lükata.
Küsimus on laiem ja uurivam kui hüpotees. Küsimus peaks olema sõnastatud nii, et sellele saaks vastata ainult lähemalt uurides.
Teema on laiem valdkond , mida uuritakse.
Kuidas/kust leida küsimus (3 võimalust)?
  • Kirjandusest – küsimuse võib leida lugedes või oma teemaga seonduvatest raamatutest arvustust kirjutades
  • Eelnevalt olemasolevast teemast
  • Oma leidudest – võib leida vastuse küsimustele, mida sa ei küsinud
Millist tüüpi küsimusi ja vastuseid võib välja tuua?
  • Kirjeldavad (descriptive)
  • Selgitavad (explanatory)
  • Hindav (evaluative)
  • Esmane/teisene ( primary /secondary)– mõned küsimused võivad olla uurimuse seisukohast tähtsamad kui teised
  • Põhiline/ toetav (main/contributory)– võib olla võimatu vastata põhilisele küsimusele enne kui varasem toetav küsimus on vastatud
  • Ülemine/alam (overarching/subordinate)2+ küsimust võivad olla grupeeritud ühe kõrgema alla
  • Empiiriline/metodoloogiline/teoreetiline (empirical/methodological/theoretical)
  • Uurija loodud/osaleja loodud (researcher-generated/participant-generated)
  • Empiirilised / spekulatiivsed (empirical/speculative)

2. Teada peamisi keeleteaduses kasutatavaid kvantitatiivseid meetodeid. Tunda nende erinevusi. Teada võimalusi, kuidas siduda eri meetodeid erinevate keeleteaduse harudega.
Kvantitatiivne uurimus – keskendub sellele, kui palju või kui mitu tunnust või eset on. Võimaldab võrrelda suhteliselt suurt hulka inimesi/asju. Enamasti deduktiivne .
Kvalitatiivne uurimus – hõlmab mustreid ja struktuure ning seda kuidas miski on. Enamasti induktiivne.
Induktsioon – teooria luuakse uurimistulemuste põhjal. Kvalitatiivsed uurimused on induktiivsed.
Deduktsioon – hüpotees luuakse olemasolevate teooriate põhjal ja uuringu käigus kinnitatakse või lükatakse ümber. Kvantitatiivsed uurimused on deduktiivsed.
Operatsionaliseerimine – hüpoteeside viimine sellisele kujule, et neid on võimalik mõne katsega kontrollida. Iga teoreetilise mõistega tuleb vastavusse seada mingi konkreetne mõõdetav parameeter .
Usaldusväärsus e reliaablus kasutatava metoodika stabiilsus ja järjekindlus. Näitab, kui suure tõenäosusega saadaks katse kordamisel sama tulemus.
Kehtivus e valiidsus – kasutatava meetodi paikapidavus, kehtivus või adekvaatsus. Näitab, missugusel määral mõõdab katse seda, mida ta on plaanitud mõõtma.
Ristlõikeline/läbilõikeline uurimus ( cross -sectional) – võrdleb erinevas vanuses laste keelelisi tunnuseid, tulemuseks palju infot paljudelt uurimisalustelt.
Pikaajaline ehk longituuduuring (longitudinal) – (tavaliselt) väikest valimikogumit uuritakse pika aja jooksul. Tulemuseks sobiv info paarilt või ainult ühelt lapselt.
Intervjuu – vähem ettekirjutatud, vestluskõne, meenutab korpusandmeid. Mingil määral struktureeritud, kuid siiski vaba kõne. Kontroll öeldu üle ja suurem ülevaade inimese hoiakutest.
Küsimustik – vahend, mida kasutatakse keeleteaduses andmete kogumiseks. Eeliseks on, et nende abil on võimalik saada suur hulk andmeid, mida on lihtne töödelda. Intervjuust vähem paindlikum . Koostamiseks kulub kaua aega, loomulikku kõnet ei koguta.
Nominaalskaala – variandid on korrapäratud, nt inimese sugu. Järjekord tõuseb või langeb mingil viisil, kuid intervalle ei saa absoluutarvudeks tõlgendada.
Have your heard people in Malta say XXX?’
A: 1=yes, 0=no
Ordinaalskaala – variandid on kindlas järjekorras (tõusevad või langevad), nt koolihinded. Ordinaalskaala intervalle ei saa absoluutarvudeks ümber tõlgendada.
How often do people in Malta say XXX?’
A: 3=frequently, 2=sometimes, 1=hardly ever
Intervallskaala – kasutatakse kvantitatiivsete andmete puhul, mille väärtust saab mõõta. Pideva muutuja puhul võib iga väärtus esineda, diskreetse muutuja korral ainult kindlad väärtused. Pidevad muutujad saadakse otsesel mõõtmisel ja tegemist on lõpmatu arvu võimalike väärtustega. Diskreetsed tunnused saadakse loendamisel ja tegemist on lõpliku arvu täisarvulise väärtusega.
Diskreetne:
How many schools in Valletta are English -only schools?’
A: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,…
Pidev:
How long have you been exposed
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #1 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #2 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #3 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #4 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #5 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #6 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #7 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #8 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #9 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #10 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #11 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #12 Keeleuurimise meetodid kordamisküsimused #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 11 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor MissBrightside Õppematerjali autor

Lisainfo


Kommentaarid (1)

alice95 profiilipilt
alice95: Oli suureks abiks, väga hea ja põhjalik materjal. Aitäh!
17:43 19-01-2016


Sarnased materjalid

16
docx
Keeleteaduse kordamisküsimused 2013
30
docx
TÜ Keeletüpoloogia kordamisküsimused-2016
5
doc
Keeleuurimise meetodid
25
docx
Keeleteaduse aluste kordamisküsimuste vastused 2014
56
doc
Keeleteaduse alused kevad kordamisküsimused 2016
18
doc
Keeleteaduse alused-kordamisküsimused
6
doc
Pedagoogika uurimismeetodid kordamisküsimused
72
doc
KALAKASVATUSE eriala kordamisküsimused





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun