Facebook Like

Keel ja kõne keeleline areng (1)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
4
Kokkuvõte peatükist Allik , J., Luuk , A., Harro , J., Häidikind, jt. raamatust Psühholoogia gümnaasiumile

KEEL JA KÕNE

(Keeleline areng)


.Keele omandamise teooriad.
 ÕPPIMISTEOORIA: keele õppimine põhineb mudeldamisel, imiteerimisel, harjutamisel ja valikulisel sarrustamisel ehk kinnitamisel. Kõne arengu seisukohalt on oluline lastega palju ja õigesti rääkida, nende vigu parandada.
Vanemad kinnitavad neid lapse öeldud häälikuid, mis on emakeeles olemas ja teisi ignoreerivad, seega pole neljakuulise lapse häälitsustes märgata emakeele mõju, kuid 9- kuune kasutab just emakeele häälikuid.
Teooria vastuargumendid :
  • Lapsed, kellel pole kombeks teiste juttu imiteerida, ei jää oma kõne arengus imiteerijatest maha.
  • Selle teooriaga ei saa seletada ülereguleerimise nähtust, mis on sage 3-4 a laste kõnes. (ülereguleerimine – laps teeb vigu, mida ta varem ei teinud, ilmutades grammaatikareeglite tundmist ja kasutades neid ka erandsõnadel).
  • Tugevate vaimsete häiretega laps saavutab lingvistilise taseme, mis ületab tema teisi tunnetuslikke vilumusi.
 KEELEORGANITEOORIA: keele keerukate reeglite omandamine on võimalik üksnes tänu sellele, et inimesel on keele omandamiseks pärilikud eeldused. Inimese keelevõime on kaasasündinud, iga inimese ajus on juba sünnimomendil eriline organ, mis võimaldab inimesel ümber käia keelemärkidega.
Keeleorgani ülesandeks
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Keel ja kõne keeleline areng #1 Keel ja kõne keeleline areng #2 Keel ja kõne keeleline areng #3 Keel ja kõne keeleline areng #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2007-11-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 196 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor liina Õppematerjali autor

Lisainfo

Tegu on kokkuvõttega peatükist Allik, J., Luuk, A., Harro, J., Häidikind, jt. raamatust Psühholoogia gümnaasiumile.

Materjalis on juttu: keele omandamise teooriatest nagu õppimisteooria, keeleorganiteooria ja kriitiline periood. Keel muutunud keskondades. Keeleline relatiivsus ehk Sapiri-Whorfi hüpotees.

Lõik materjalist:
ÕPPIMISTEOORIA: keele õppimine põhineb mudeldamisel, imiteerimisel, harjutamisel ja valikulisel sarrustamisel ehk kinnitamisel. Kõne arengu seisukohalt on oluline lastega palju ja õigesti rääkida, nende vigu parandada.
Vanemad kinnitavad neid lapse öeldud häälikuid, mis on emakeeles olemas ja teisi ignoreerivad, seega pole neljakuulise lapse häälitsustes märgata emakeele mõju, kuid 9-kuune kasutab just emakeele häälikuid.

Õppimisteooria , keeleorganiteooria , keele omandamine , keel muutunud keskkondades , keeleline relatiivsus , sapiri whorfi hüpotees , kriitiline periood , psühholoogia gümnaasiumile , sissejuhatus psühholoogiasse

Mõisted


Kommentaarid (1)

Krisssuke profiilipilt
Krisssuke: tore
15:58 01-12-2008


Sarnased materjalid

24
ppt
Keel ja laste keele areng
20
doc
Keel ja Kõne
3
doc
Keel ja kõne
30
pptx
Lapse kõne areng
106
pdf
PSÜHHOLOOGIA ALUSED
70
docx
Arengupsühholoogia
13
doc
Konspekt - 10-klass
36
docx
Psühholoogia konspekt



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun