Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kaubamärkide referaat (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
I K
KAUBAMÄRGID JA TOIDUAINETÖÖSTUSED EESTIS
Referaat
Õppejõud: Liina Maasik
Mõdriku
2011

SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 4
1KAUBAMÄRGI MÕISTE JA FUNKTSIOONID. TOIDUAINETÖÖSTUS. 5
1.1Kaubamärgi mõiste 5
1.2Kaubamärgi funktsioonid 5
1.3Toiduainetööstus 6
2LEIBUR 7
2.1Ajalugu 7
2.2Tooted 8
3BALBIINO 9
3.1Tooted 9
4RAKVERE LIHAKOMBINAAT 10
4.1Ajalugu 10
4.2Tooted 11
5KALEV 13
5.1Ajalugu 13
5.2Tooted 15
6EESTI PAGAR 17
6.1Tooted 17
7FELIX 18
7.1Tooted 18
8NÕO LIHAVÜRST 20
8.1Ajalugu 20
8.2Tooted 20
9NOPRI TALUMEIEREI 21
9.1Tooted 21
10SAKU LÄTE 22
10.1Tooted 22
11TERE 23
11.1Ajalugu 23
11.2Tooted 23
12SUUREMAD TOIDUAINETÖÖSTUSED 24
12.1OÜ Saaremaa Lihatööstus 24
12.2AS Paljassaare kalatööstus 24
12.3Valio Eesti AS 25
12.4AS Hallik 26
KOKKUVÕTE 28
KASUTATUD KIRJANDUS 29

SISSEJUHATUS


Teema “Kaubamärgid ja toiduainetööstused Eestis“ on tänapäeval väga aktuaalne. Praegu on palju erinevaid organisatsioone, mis pakuvad teenuseid ning tooteid, peaaegu kõigil on olemas oma käubamärk. Kaubamärke kasutatakse äriisukute toodetud kaubade ja teenuste individualiseerimiseks, st kaubamärk eristab üht firmat , kaupa või teenust teistest, ja on olemas praegusel turul. Kaasaegse konkurentsi tingimustes kaitseb kaubamärgi registreerimine ebaseadusliku kasutamise ja kopeerimise vastu. Kaubamärk on omandiõigus ja ettevõtte mittemateriaalne vara. Kaubamärgi omanik võib lubada või takistada kaubamärgi kasutamist teiste isikute poolt. Tuntud kaubamärk suurendab kasumit, tõstab mainet ning seeläbi suurendab müügikäivet.
Antud referaadis käsitletakse ainult Eesti käubamärke ja toiduainetööstuseid, sest põhieesmärk on uurida Eesti turgu. Referaat käsitleb kümmet tuntud kaubamärki ning nelja suuremat toiduanetööstust.
  • KAUBAMÄRGI MÕISTE JA FUNKTSIOONID. TOIDUAINETÖÖSTUS.

  • Kaubamärgi mõiste


    Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa ja teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest (kaubamärgiseadus § 3).
    Kaubamärgiks võib olla:
    • sõna või sõnad (nt tehissõna, fraas , loosung jms);
    • kujutised (nt sümbolid, ornamendid, geomeetrilised kujundid , esemete, loomade, inimeste stiliseeritud kujundid jms);
    • sõna või sõnade ja kujutiste kombinatsioon;
    • etikett;
    • ruumiline kujund (originaalne pakend või toote originaalne kuju);
    • tähtede kombinatsioon;
    • numbri ja tähe (tähtede) kombinatsioon;
    • ärinimi jms.

    (Eesti Patendiamet 2011)
  • Kaubamärgi funktsioonid


    Lisaks eristusfunktsioonile kannab kaubamärk endas ka päritolufunktsiooni, näidates millise tootja juurest kaup pärineb.
  • Vasakule Paremale
    Kaubamärkide referaat #1 Kaubamärkide referaat #2 Kaubamärkide referaat #3 Kaubamärkide referaat #4 Kaubamärkide referaat #5 Kaubamärkide referaat #6 Kaubamärkide referaat #7 Kaubamärkide referaat #8 Kaubamärkide referaat #9 Kaubamärkide referaat #10 Kaubamärkide referaat #11 Kaubamärkide referaat #12 Kaubamärkide referaat #13 Kaubamärkide referaat #14 Kaubamärkide referaat #15 Kaubamärkide referaat #16 Kaubamärkide referaat #17 Kaubamärkide referaat #18 Kaubamärkide referaat #19 Kaubamärkide referaat #20 Kaubamärkide referaat #21 Kaubamärkide referaat #22 Kaubamärkide referaat #23 Kaubamärkide referaat #24 Kaubamärkide referaat #25 Kaubamärkide referaat #26 Kaubamärkide referaat #27 Kaubamärkide referaat #28
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-11-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 111 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor poisidseenele Õppematerjali autor
    KAUBAMÄRGID JA TOIDUAINETÖÖSTUSED EESTIS

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    15
    docx

    Eesti kaubamärgid

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool I K KÕ Loo Helmrosin EESTI TOOTJATE KAUBAMÄRGID Referaat Õppejõud: Liina Maasik Mõdriku 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS Referaadi teemaks on Eesti kaubamärgid, nende ajalugu ning kaubamärkide all olevad tooted. Lisaks esitatakse viie vabalt valitud kaubamärgi kohta oma arvamus ning kirjeldatakse väljapanekut kauplustes. 1 KAUBAMÄRK SUVA AS Suva sukavabrikul on seljataga pikk ja väärikas ajalugu. Firma eelkäijaks loetakse 1919. aastal asutatud AS RAUANIIT. Alates 1944. aastast töötati tekstiilivabrik Punane Koit nime all. Alates 1991. aastast jätkati RAS SUVA nime all. 1993. aastal vabrik erastati ning moodustati

    Kaubandus ökonoomika
    thumbnail
    15
    doc

    Eesti kaubamärgid

    ................10 9. Tere ..................................................................................................................................................... 11 9.1 Tere missioon.................................................................................................................................12 9.2 Tooted............................................................................................................................................ 12 9.3 Tere kaubamärk..............................................................................................................................12 10. Balbiino .............................................................................................................................................12 KOKKUVÕTE.........................................................................................................................................14 kasutatud kirjandus..............................................

    Kaubandus ökonoomika
    thumbnail
    20
    doc

    Eesti kaubabrändid

    mittepiimapõhiseid tooteid. Tere tootmisüksused asuvad Tallinnas, Kosel, Viljandis, Paides ja Põlvas. Tere tütarettevõtteks on Meieri Transport. Ettevõttes töötab üle 615 töötaja. Tere tootenimekirjas on kokku üle 250 kõrge kvaliteediga toote. Tuntumad kaubamärgid, mille all tooteid müüme on Tere, Hellus, Haps, Merevaik, Emma, Kohuke, Black Mama ja Muu-muu. Lisaks oma toodetele turustab Tere Eestis ka Joya sojajooke. Tere kaubamärk loodi enam kui kümme aastat tagasi - aastal 1996. Tere oli uue aja kõige esimene piima kaubamärk. Täna on see tuntuim ja eelistatuim piima kaubamärk Eestis. 19. juunil 2006 muudeti ka ettevõtte juriidiline nimi selle tuntuima kaubamärgi järgi Tallinna Piimatööstusest Tere AS-iks.Tere AS omanik on Luterma AS. Sponsoreeritavas projektis hindame eelkõige järjepidevust, terviklikkust ja inspireerivust. Peamisteks Tere AS-i poolt toetatavateks valdkondadeks on tervis, sport ja kultuur.

    Tööstuskaup
    thumbnail
    17
    rtf

    10 EESTI KAUBAMÄRKI

    ................................... 6.3 Tooted............................................................................................................................... 7 TERE AS.................................................................................................................................. 7.1 Ettevõte............................................................................................................................. 7.2 Tere kaubamärk................................................................................................................. 7.3 Tooted............................................................................................................................... 8 PREMIA.................................................................................................................................. 8.1 Ettevõte.....................................................................

    Toidukaubandus
    thumbnail
    13
    docx

    Eesti kaubamärgid

    SISSEJUHATUS ,,Toode on midagi, mida tehakse vabrikus. Mark on midagi, mida ostab klient. Toodet saab kopeerida konkurendi pealt. Mark on ajatu." J.Walter Thomson (Tonndorf.2004) Kui mark on registreeritud ja seega seadusega kaitstud siis, nimetatakse seda kaubamärgiks. Ühiskonna , tehnika ja tehnoloogia areng on viinud selleni, et konkurendid turundavad väga sarnaseid tooteid ja teenuseid. Kaubamärk on toote kõige eristatavam külg ja ainuke tunnus, mida konkurent ei tohi järele teha. Ilma kaubamärgita ei suudaks firma oma tooteid eristada.(Turunduse alused 2003) Siin on kümme kaubamärki, mis ma välja valisin referaadi jaoks juhuslikkuse alusel. 1.PUHAS KODU- ORTO KODUKEEMIA Pärast asutamist 1932. aastal Eesti Vabariigi pealinnas Tallinnas oli "Orto" ülesandeks vastata kohaliku turu nõudmistele. Arendati nelja tootesuunda: tarbekeemia

    Kaubandus ökonoomika
    thumbnail
    11
    docx

    5 eesti ja 5 välismaist kaubamärki

    Tallinna Tööstushariduskeskus Kaubamärgid Referaat Tallinn 2010 Sisukord Balbiino .................................................................................................3 Kalev ......................................................................................................4 Felix .......................................................................................................5 A.Le.Coq ......................................................................................

    Müügitöö alused
    thumbnail
    48
    docx

    Toidukaubaõpetuse õpimapp TOIDUKAUBAD

    Kaaliumi sisaldus on suurem merekalades, mis on oluline mikroelement südamehaigetele. Kõik merekalad on rikkad joodist, millest meil rafineeritud toiduainete ajastul tihti vajaka jääb. Kalatoit on seega oluline kilpnäärme alatalituse all kannatavatele inimestele. 2 TOOTJAD EESTIS JA MAAILMAS 2.1 AS Kalev AS Kalev on Eesti suurim ja vanim kondiitritööstusettevõte, mille esimene eelkäija alustas tegevust 1806. aastal Tallinnas. Kalev on olnud aastaid Eesti tuntuim ja mainekaim kaubamärk.Ettevõtte põhitegevuseks on sokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete tootmine ning müük. Lisaks tavasortimendile valmistab Kalev tooteid ka eritellimuste alusel, töötades koostöös kliendiga välja kliendi sõnumiga tooteid.Kalev toodab maiustusi Harjumaal Jüri lähistel Põrguväljal asuvas kaasaegses tootmishoones, mis valmis 2003. aastal. 26 500 ruutmeetril paikneva tootmiskompleksi maksimaalne koguvõimsus ulatub ca 15 tuhande tonnini aastas.Enamik, s.o. ca 88% Kalevi

    Toiduaineõpetus
    thumbnail
    60
    docx

    ÕPIMAPP

    ...................................................................................6 2SALVEST.....................................................................................................................8 1Ajalugu.....................................................................................................................8 2.1Ettevõtte tutvustus.................................................................................................9 2.2Põnn kaubamärk..................................................................................................10 2.3Tooted..................................................................................................................11 2.4Eritoit...................................................................................................................13 2.5Märgistamise nõuded...........................................................................................14 2

    Toidukaubaõpetus




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun