Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Kaubamärkide referaat (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
I K

KAUBAMÄRGID JA TOIDUAINETÖÖSTUSED EESTIS
Referaat
Õppejõud: Liina Maasik
Mõdriku
2011

SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 4
1KAUBAMÄRGI MÕISTE JA FUNKTSIOONID. TOIDUAINETÖÖSTUS. 5
1.1Kaubamärgi mõiste 5
1.2Kaubamärgi funktsioonid 5
1.3Toiduainetööstus 6
2LEIBUR 7
2.1Ajalugu 7
2.2Tooted 8
3BALBIINO 9
3.1Tooted 9
4RAKVERE LIHAKOMBINAAT 10
4.1Ajalugu 10
4.2Tooted 11
5KALEV 13
5.1Ajalugu 13
5.2Tooted 15
6EESTI PAGAR 17
6.1Tooted 17
7FELIX 18
7.1Tooted 18
8NÕO LIHAVÜRST 20
8.1Ajalugu 20
8.2Tooted 20
9NOPRI TALUMEIEREI 21
9.1Tooted 21
10SAKU LÄTE 22
10.1Tooted 22
11TERE 23
11.1Ajalugu 23
11.2Tooted 23
12SUUREMAD TOIDUAINETÖÖSTUSED 24
12.1OÜ Saaremaa Lihatööstus 24
12.2AS Paljassaare kalatööstus 24
12.3Valio Eesti AS 25
12.4AS Hallik 26
KOKKUVÕTE 28
KASUTATUD KIRJANDUS 29

SISSEJUHATUS


Teema “Kaubamärgid ja toiduainetööstused Eestis“ on tänapäeval väga aktuaalne. Praegu on palju erinevaid organisatsioone, mis pakuvad teenuseid ning tooteid, peaaegu kõigil on olemas oma käubamärk. Kaubamärke kasutatakse äriisukute toodetud kaubade ja teenuste individualiseerimiseks, st kaubamärk eristab üht firmat , kaupa või teenust teistest, ja on olemas praegusel turul. Kaasaegse konkurentsi tingimustes kaitseb kaubamärgi registreerimine ebaseadusliku kasutamise ja kopeerimise vastu. Kaubamärk on omandiõigus ja ettevõtte mittemateriaalne vara. Kaubamärgi omanik võib lubada või takistada kaubamärgi kasutamist teiste isikute poolt. Tuntud kaubamärk suurendab kasumit, tõstab mainet ning seeläbi suurendab müügikäivet.
Antud referaadis käsitletakse ainult Eesti käubamärke ja toiduainetööstuseid, sest põhieesmärk on uurida Eesti turgu. Referaat käsitleb kümmet tuntud kaubamärki ning nelja suuremat toiduanetööstust.
  • KAUBAMÄRGI MÕISTE JA FUNKTSIOONID. TOIDUAINETÖÖSTUS.

  • Kaubamärgi mõiste


    Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa ja teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest (kaubamärgiseadus § 3).
    Kaubamärgiks võib olla:
    • sõna või sõnad (nt tehissõna, fraas , loosung jms);
    • kujutised (nt sümbolid, ornamendid, geomeetrilised kujundid , esemete, loomade, inimeste stiliseeritud kujundid jms);
    • sõna või sõnade ja kujutiste kombinatsioon;
    • etikett;
    • ruumiline kujund (originaalne pakend või toote originaalne kuju);
    • tähtede kombinatsioon;
    • numbri ja tähe (tähtede) kombinatsioon;
    • ärinimi jms.

    (Eesti Patendiamet 2011)
  • Kaubamärgi funktsioonid


    Lisaks eristusfunktsioonile kannab kaubamärk endas ka päritolufunktsiooni, näidates millise tootja juurest kaup pärineb. Kaubamärgil on ka kvaliteedi- ja garantiifunktsioon, mis annab tarbijale kauba suhtes teatud kvaliteediootused ja kindluse, et kaup vastab nendele ootustele. Kaubamärgil on oluline tähendus ka reklaami ja turunduse seisukohalt. Kui kaup ei vasta aga tarbija ootustele, võib kaubamärgist saada ka hoiatav tähis.
    Kaubamärgi valikul tuleks läbi mõelda, kas kaubamärki plaanitakse kasutada mõne kindla toote või tootegrupi tähistamiseks või on soov, et kõiki tooteid tuntakse selle tähise kaudu. Samuti tuleks silmas pidada sihtgruppi ja turgu, kus kaubamärki soovitakse kasutama hakata. Arvestada tuleks nii kultuuriliste kui ka keeleliste erisustega, et valitud tähis reaalselt ka kasutatav oleks.
    (Jents 2011)
  • Toiduainetööstus


    Toiduainetööstus tegeleb põllumajandus- ja kalatoodangu töötlemisega. Seega sõltub see tugevasti kohaliku põllumajanduse ja kalanduse arengust. Kuna Eestis puudub siiani kindlasuunaline põllumajanduspoliitika, siis tulenevad sellest ka raskused toiduainete tootmises ja vastava kaubanduse arendamises. Sellegipoolest on toiduainetööstus Eesti üks olulisemaid ja suuremahulisemaid tööstusharusid, mis annab tööd enam kui 22 000 inimesele ja mille toodang moodustab kogu tööstuse toodangust ligi 30 %.
    Eesti toiduainetööstus jaotatakse allharudeks:
  • LEIBUR


    Leibur on Eesti lemmikleibade küpsetaja aastast 1762. Juba 247 aastat on Leibur teinud leiba kohalike traditsioonide ja retseptide järgi Eesti tarbija toidulauale.
  • Ajalugu


    1762 – novembris ostis linnakodanik Julius Valentin Jaeksch Tallinna vanalinna krundi koos kahekorruselise kivimajaga ja asutas sinna pagaritöökoja. Seda aega loetakse tööstusliku leivatootmise alguseks Eestis.
    1899 – rajati sõjaväe leivatehas – tehas nr 3.
    1912 – käivitati leivatehas Rotermanni kvartalis aadressil Hobujaama 1, mis oli 1886 . aastal ostetud Dethloffi leivavabriku teine käivitamine. Tootmise taasalustamise põhjuseks oli Tallinna elanike arvu kiire kasv.
    1949 – kirjutati alla korraldusele Tallinna leivatehase nr 2 käivitamiseks Peterburi maanteel .
    1962 – moodustati Tallinna Leivakombinaat seniste Tallinna Leivakombinaadi, Tallinna Leiva- ja Makaronikombinaadi ning Tallinna Leivatehase nr 2 ühendamisel.
    1976 – liideti neli tehast ja viis tootmisüksust ning võeti kasutusele nimi Leibur.
    1993 – erastati ¾ ettevõttest toiduainetööstuskontsernile Cultor ja ¼ kontsernile Cerealia. (Cultor leivadivisjonist arenes hiljem välja tänane VAASAN Grupi tehaste kett).
    1998 – vahetus Leiburi omanik ning uuteks omanikeks said 55% osalusega Vaasan & Vaasan Oy ja 45 % osalusega Cerealia AB.
    2000 – osteti Tartus paiknev leivatehas Ceres Pagar.
    2006 – alustati röstsaia eksporti Baltikumi.
    2009 – omistati Leiburile ISO 22000 :2005 standardile vastava toiduohutuse juhtimissüsteemi sertifikaat .
    2009 – alustati Leiburi toodete eksporti Soome.
  • Tooted


    Leibur pakub parimate rukkileivatraditsioonide kohaselt valmistatud leiba, kasutades selleks tänapäevast tehnoloogiat. Valikus leidub lisaks sellisele leivale, mida on eestlased harjunud sööma läbi aegade, rohkesti ka uudseid pagaritooteid. Eesti populaarseim sai on Leiburi Kirde sai, populaarseim leib aga Leiburi Tallinna peenleib .
    Lähtudes tarbijate soovidest ja nõudmistest, on Leibur uuendanud oma pagaritoodete valikut. Nii näiteks tulid 1990. aastate keskpaigast müügile röstsaiad, seejärel lisandusid traditsioonilistele pagaritoodetele täisteraleivad ja - saiad ning koorikleivad . 2009. aastal tuli Leibur turule innovaatiliste 100% täisteranisust Ela saiadega, 2010. aastal aga täiesti uudse ja ainulaadse vaid rukkijahust küpsetatud, kuid saia pehmuse ja struktuuriga Leiburi Saibiga.
    (Leiburi koduleht : http://www.leibur.ee/ )
  • BALBIINO


    1995. aastal asutatud AS Balbiino on üks Eesti suurimaid jäätisetootjaid, kelle koduturuks on Balti riigid. Ettevõte põhineb 100% Eesti kapitalil, kuulub NG Investeeringute kontserni ning annab tööd enam kui 200 inimesele, suviti ligikaudu 300 inimesele. Balbiino on külmavaldkonna ekspert ning pakub külmutatud kauba logistikateenust .
    Balbiino toodang, käitlemisprotsessid ja teenused on kvaliteetsed ja vastavad toiduainetööstusele seatud kõrgetele nõudmistele. Ainsa Eesti jäätisetootjana on Balbiinole omistatud rahvusvaheline BRC ( British Retail Consortium) toiduohutuse ja kvaliteedijuhtimise sertifikaat. British Retail Consortium sertifikaat hõlmab Balbiino jäätise ja toidujää tootmist ning jahutatud ja külmutatud toodete hulgikaubandust ja ladustamist. Sertifikaadi olemasolu kindlustab nii müüjale kui ka tarbijale ostetud kauba stabiilse kvaliteedi. Lisaks omistati sellel suvel Balbiinole õiglase kaubanduse ehk Fair trade sertifikaat, mis garanteerib, et lähtume tootmisel keskkonnasäästlikest põhimõtetest ja lubab toodetel kasutada Fairtrade märki. Märk tagab kauba keskkonnahoidliku tootmise ja sotsiaalse õigluse. Õiglane kaubandus välistab lapstööjõu ja orjade kasutamise tootmises.
  • Tooted


    Balbiino toodab naturaalsest toorainest jäätist, ei lisa sinna säilitusaineid ega tervisele kahjulikke värvi- ja lõhnaaineid (asovärve). Balbiino tootearendus peab alati silmas tervislikkust ning eelistab seetõttu naturaalseid lisandeid nagu keedised, pähklid ja rosinad.
    Praegu on Balbiino sortimendis ligi 100 erineva nimetusega jäätist. See valik hõlmab pere-, topsi-, vahvli - ja pulgajäätiseid, mahlapulkasid, jäätiste multipakke ning kohvikujäätiseid. Eriti olulisel kohal Balbiino toodete seas on klassikalised koorejäätised, mida võib pidada Eesti magusasõprade tõelisteks lemmikuteks.
    Samas ei pea pettuma jogurtijäätise sõbrad, sest Balbiino sortimendis on jätkuvalt biojogurtijäätis Dixi , milles on säilinud nn elus jogurt . Dixi jogurtijäätised on funktsionaalsete omadustega jäätised, mis sisaldavad atsidofil- ja bifidobaktereid.
    (Balbiino koduleht: http://www.balbiino.ee/ )
  • RAKVERE

  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Kaubamärkide referaat #1 Kaubamärkide referaat #2 Kaubamärkide referaat #3 Kaubamärkide referaat #4 Kaubamärkide referaat #5 Kaubamärkide referaat #6 Kaubamärkide referaat #7 Kaubamärkide referaat #8 Kaubamärkide referaat #9 Kaubamärkide referaat #10 Kaubamärkide referaat #11 Kaubamärkide referaat #12 Kaubamärkide referaat #13 Kaubamärkide referaat #14 Kaubamärkide referaat #15 Kaubamärkide referaat #16 Kaubamärkide referaat #17 Kaubamärkide referaat #18 Kaubamärkide referaat #19 Kaubamärkide referaat #20 Kaubamärkide referaat #21 Kaubamärkide referaat #22 Kaubamärkide referaat #23 Kaubamärkide referaat #24 Kaubamärkide referaat #25 Kaubamärkide referaat #26 Kaubamärkide referaat #27 Kaubamärkide referaat #28
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-11-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 106 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor poisidseenele Õppematerjali autor

    Lisainfo

    KAUBAMÄRGID JA TOIDUAINETÖÖSTUSED EESTIS
    kaubamärgid , eesti , referaat , kaup , märgid

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    16
    doc
    Kaubamärgid
    60
    docx
    ÕPIMAPP
    48
    docx
    Toidukaubaõpetuse õpimapp TOIDUKAUBAD
    110
    docx
    Toidukaubaõpetuse õpimapp
    15
    docx
    Eesti kaubamärgid
    33
    docx
    Koka kutseeksami küsimused ja vastused
    15
    doc
    Eesti kaubamärgid
    20
    doc
    Eesti kaubabrändid



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun