Karl Ristikivi „Hingede öö“ sisukokkuvõte ja lühike analüüs (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kellest enne juttu oli ja kas ta abiellub Bellaga ?
 
Säutsu twitteris

Karl Ristikivi „Hingede öö“ sisukokkuvõte ja lühike analüüs


Raamat koosneb kolmest osast – „Surnud mehe maja“, „Kiri proua Agnes Rohumaale“ ja „ Seitse tunnistajat“.
Esimese osa peatükid ei ole nummerdatud. Iga uus peatükk algab tsitaadiga, tavaliselt värsireaga mõnelt luuletajalt.
Esimene osa algab kirjeldusega vana-aasta õhtust. Autor jutustab kogu lugu mina-vormis, seega nimetagem peategelast siin ja edaspidi jutustajaks . Jutustaja kirjeldab oma suhtumist vana-aasta õhtusse. Ta on loo toimumise hetkel üksi pagulasena võõras riigis, Rootsis, ja hulgub mööda Stockholmi tänavaid, lihtsalt et vana-aasta õhtut mitte kodus mööda saata. Jutustaja ei tahtnud õhtuks minna tuttavate poole, ehkki oli kutsutud. Ta sooviski veeta õhtu teatud üksinduses. Niimoodi mööda tänavaid hulkudes kohtab ta igalpool rõõmsaid nägusid, mis temas vastumeelsust tekitavad. Ta püüab leida kõrvalisemat tänavat, et mööda seda edasi liikuda ja satub nii ühele väiksele pimedale tänavale. Hetkeks tundub jutustajale, nagu oleks ta tänava otsas näinud eesti keelset silti „Era tänav“ ent ta loobub sellest mõttest, kuna teab, et viibib Rootsis ja see oleks võimatu, et seal tema emakeelsed sildid oleks.
Jutustaja liigub mööda tänavat, ühel hetkel teeb tänav väikse käänaku ja ta märkab ootamatult valgusjuga ühest uksest paistmas. Ta arvab , et tegu on mõne avaliku vana-aasta ärasaatmisega kõrvalises kinos või teatris. Ta teab, et selleks kellaajaks peab olema etendus juba alanud, ent soovib sellest siiski osa saada ja läheneb uksele. Uksele lähenedes kuuleb ta muusikat. Valgus muutub järjest heledamaks. Uksele rohkem lähenedes näeb ta sees inimesi istumas tooliridadel, midagi jälgimas. Korraks tundub talle, nagu ta tahaks tagasi minna, aga mingi uudishimulaadne tunne sunnib teda muudkui edasi minema. Jutustaja astub lõpuks sisse.
Eeldades, et üritus on tasuline , otsib ta kohe kassaluuki, ent ei leia seda. Selle asemel ilmub kusagilt garderoobi abiline ja võtab talt mantli, ulatab kava ja saadab saali. Saalis märkab jutustaja mõnda vaba kohta viimastes ridades ja siirdub nende poole. Juba kohale jõudnud, märkab ta, et tema riietus antud ürituse puhul veidi kohatu on. Enamus rahvast on riietatud pidulikult, frakkidesse ja õhtukleitidesse. Oma lohutuseks märkab ta siiski, et on ka inimesi, kes on tavapäraselt riides . Üks sellistest oli jutustaja kõrval istuv isik. Laval esineb keegi noor tütarlaps klaverikontsertiga. Parajasti mängiti Mozarti klaverikontsert number 26’te, mis on tuntud ka Kroonimiskontserdi nime all. Jutustaja süveneb muusikasse, see tõi ta silme ette mälupilte minevikust, kodumaast ja kodust enne sealt lahkumist .
Tema meenutusi häirib siiski naabri närvilisus. Naaber, pealtnäha noor poiss, jälgib pidevalt närviliselt oma kella. Jutustaja märkab ta põlvedel rihmaga kinniköidetud raamatupakki, millest pealmine kannab nime „ Loogika “. Jutustaja järeldab sellest, et naaber on õpilane ja asjaolu, et too pidevalt oma kella uurib, tekitab tunde, nagu kardaks poiss loengusse hilineda. See aga on veider , kuna tegu on vana-aastaõhtuga ja loengud sel ajal ju ei toimu. Kohe kui muusikapala lõpeb, tõuseb jutustaja naaber ja lahkub . Ta lahkub saalist mingi kõrvalukse kaudu, mida valvavad sõdurid. Sõdurite kohalolek ei üllata jutustajat. Oma pagulasaastate jooksul on ta nii palju näinud kõiksugu keelatud sissekäikude ees sõdureid seismas.
Jutustaja tähelepanu koondub seejärel tütarlapsele, kes on klaverimängu lõpetanud ja nüüd lavalt publiku sekka suundub. Jutustaja leiab ta olevat kuidagi tuttavliku, justkui nad oleksid varem kohtunud. Nii on edaspidi peaaegu kõigi inimestega, kellega jutustaja selles majas kohtub. Nad paistavad tuttavad, ent ei saa seda kindlasti olla. Tütarlapsele läheb vastu üks kõrgekasvuline ja helevalgete juustega vanahärra. Jutustaja juurdleb, kas tegu on tütarlapse vanaisa, onu või lihtsalt peoperemehega. Jutustajas tekib kahtlus , kas ehk pidu pole mõeldud eraviisilisena. Sellest hetkest alates hakkab ta tundma end sissetungijana.
Järsku märkab ta enda kõrval istumas leinariietes daami, kelle tulekut ta ei märganud. See on vana naine, kelle olek tundub kuidagi kange ja arg. Samal ajal märkab jutustaja enda teisel käel istumas üht keskealist smokingus härrat, keda ta ka varem ei märganud.
Lavale ilmuvad uued esinejad , kaks noormeest, üks sõdurivormis ja teine erariietes. Erariietes noormees alustab klaverimängu ja teine, sõdurivormis, alustab lauluga. Tegu on džasslooga ja see üleminek Mozartilt džässile tekitab jutustajas veidi imestust. Jutustaja naabriks olev vanadaam avaldab ilmset vastumeelsust, samal ajal kui teine naaber, keskealine härra, vaimustunult kaasa elab. Esitajad kannavad ette neli laulu, enne kui lavalt lahkuvad . Jutustaja kirjeldab kuidas nad seda teevad – kohmakalt ja amatöörlikult.
Kontsert on sellega lõppenud ja rahvas saalis tõuseb oma kohtadelt, et vestelda. Sama teeb ka jutustaja. Kartes, et viibib keelatut pinnal, soovib ta lahkuda, ent selleks peaks ta läbi rahva trügima ja seda ta ka teha ei julge. Leinariietes vanem daam jutustaja kõrvalistmelt järgneb jutustajale rahvamassis ja pomiseb pidevalt midagi pahameelset. Jutustaja otsustab daamilt tema pahameele põhjust küsida ja saab vastuseks säärase lause – „Kõik teavad ometi, et ta on alles siin majas – matmata... Või ei tea te seda?“ Jutustaja ei julge paljastada oma teadmatust. Hirm, et ta on sattunud privaatsele üritusele, kasvab.
Järsku ilmub jutustaja kõrvale ennist laval esinenud tütarlaps ja kõnetab teda kui vana tuttavat. Ta palub, et jutustaja tuleks koos temaga kedagi Ollet vaatama. Jutustajal pole tegelikult aimugi, kes on Olle , kuid ta nõustub tütarlapsega kaasa minema ja nad siirduvad ukse poole, mida valvavad sõdurid. Tütarlaps vestleb veel pisut kahe ukse juures seisva sõduriga ja minnaksegi sisse.
Nad astuvad tuppa , mis meenutab üsna tavalist elutuba. Ühel diivanil märkab jutustaja magamas noormeest, kes enne saalis raamatupakiga ta kõrval istus. Raamatupakk on noormehel endiselt käevangus. Jutustaja ja tütarlaps liiguvad läbi veel mõne ruumi kuni jõuavad trepini. Trepp on hämar ja ebaühtlaste astmetega. Umbes poolel maal teeb trepp käänaku ja jutustaja märkab trepi otsas valgust. Nad jõuavad koridori , mille otsas paistab piimklaasist uks. Selle taga paistab keegi naisterahvas end lahti riietamas ja noor tütarlaps jutustaja kõrval suunab jutustaja kõrvale, teisele teele. Nad hakkavad liikuma paremale ja mööduvad paljudest ustest, enne kui jõuavad üheni, mille kõrval laua najal tukub keegi valges kitlis noormees. Tütarlaps koputab uksele ja nad sisenevad vastust ootamata.
Toas on suur puust voodi, millel lamab keegi meesterahvas. See ongi Olle. Olle nimetab tütarlast Bellaks. Viimane tuletab Ollele meelde, et ta külalist liiga kaua kinni ei peaks, kuna too peab veel lõunasöögile jõudma. Bella lahkub ja Jutustaja jääb Ollega kahekesi. Ta märkab Olle põlenud käsi ja need meenutavad talle kedagi, ent ta ei tea täpselt keda. Üldse on kogu Olle oleks Jutustajale kuidagi tuttavlik.
Haige vastas seinal on suur merekaart Stockholmi saarestikuga. Olle räägib Jutustajale ühest nimeta saarest kaardil, millele ta on juurde mõelnud oma loo. Ta räägib, et saarel elavad vaid linnud ja seal on üks kõrge kalju, mida kutsutakse Surnud mehe mäeks. Saart nimetab ta selle ainsate asukate järgi Lindude saareks ja räägib, et kunagi elas seal ka üks tütarlaps. Ent tütarlapsele tuli kuskilt suurest linnast järele keegi noormees, kes ta naiseks võttis ja linna ära viis. Jutustaja küsib, ega see neiu
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #1 Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #2 Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #3 Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #4 Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #5 Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #6 Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #7 Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #8 Karl Ristikivi-Hingede öö-sisukokkuvõte ja lühike analüüs #9
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-10-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 18 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor hellou. Õppematerjali autor

Mõisted

Teemad

  • Karl Ristikivi „Hingede öö“ sisukokkuvõte ja lühike analüüs

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

8
doc
Karl Ristikivi  Hingede öö-sisukokkuvõte
174
doc
Kirjanduse mõisted A-Z
291
doc
Tõde ja Õigus II Terve tekst
5
odt
Karl Ristikivi  Hingede öö-tegelased ja tsitaadid
0
docx
A dumas Kolm musketäri terve raamat
281
docx
M Twain Tom Sawyeri seiklused-terve raamat
53
doc
Kirjanduse eksami piletid
0
docx
V-Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !