analüüsida riske ja vältida elektrist tulenevaid ohtusi. Ohuteadlik isik- isik, kes on elektrialaisikute sellekohase juhendamisel õpetatud vältima elektist tulenevaid ohtusid. Tavaisik- isik, kes ei kuulu elektriala isikute ega ohuteadlike isikute hulka. Elektritöö juht-vastavat pädevustunnistust omav isik, kes tagab elektritöö nõuetekohasuse, kellele on pandud täielik vastutus töökorraldamise eest, elektritöö juhil peavad olema erialane ettevalmistus, töökogemus elektritöö tegemisel ning teadmised elektriseadmetes või paigaldistest nende ehitusest ja kasutamise ohutusnõuetest ulatuses, mis tagab tema juhitavate elektritööde ohutu tegemise. Elektripaigaldise käidu korraldaja vastavat pädevustunnistust omav isik, kellel on pandud täielik vastutus elektripaigaldise käidu eest. Käidu korraldajal peavad olema erialane
3) andmed noortelaagri tegevuseks vajalike ruumide (hoonete), sisustuse ja maa-ala kohta ning Tervisekaitseinspektsiooni ja Päästeameti tõendid ruumide (hoonete), sisustuse ja maa-ala vastavuse kohta tervisekaitse-, tuleohutus- ja päästealade nõuetele; 4) laagrivahetuste tegevuskava, mis sisaldab noori arendavate tegevuste loetelu; 5) [Kehtetu RT I 2002, 61, 375 jõustunud 1. 08. 2002] (21) Tegevusloa väljastamise eest peab noortelaagri pidaja tasuma riigilõivu. (3) Noortelaagri juhataja ja kasvatajate kvalifikatsiooninõuded kinnitab haridus- ja teadusminister määrusega. (4) Noortelaagri tegevuseks vajalike ruumide (hoonete), sisustuse, personali ja maa- ala suhtes kohaldatavad tervisekaitsenõuded, nõuded noortelaagrisse lubatava noore tervisliku seisundi kohta ning noortelaagrisse lubatava noore arstitõendi vormi kinnitab sotsiaalminister määrusega.
vahendiks kaubakäsitsejate, laohoidjate, veokorraldajate, logistika klienditeenindajate ja logisti- kute väljaõppeks. Autor tänab retsensente Villo Vuksi ja Aili Kendarut märkuste ja nõuannete eest ja SA-d Innove, tänu kellele käesoleva õpiku koostamine üldse võimalikuks sai. 8 LOGISTIKA ÜLESANDED 1 JA MISSIOON 1.1. Logistika ajaloost
Langeproon Inseneriehitus), Oliver Orro (Tallinna LV, Tallinna Kultuuriväärtuste Amet, Muinsuskaitse osakond), Leele Välja (Eesti Kunstiakadeemia, Muinsuskaitse ja restaureerimise osakond), Karl Õiger, Georg Kodi, Simo Ilomets, Lembit Kurik. Uurimisraporti sisulise poole on toimetanud Targo Kalamees ja keelelise poole Mari-Ann Tamme. Täname uurimistöö rahastajaid ning uuritud elamute elanikke ja korteriühistute esimehi- naisi oma panuse eest uurimistöö õnnestumisesse. Säästva Renoveerimise Infokeskus, Eesti Korteriühistute Liit, omavalitsuste Kultuuriväärtuste Ametid ja Muinsuskaitseamet, restauraator ja ehitaja Jüri Reemann on tänatud abi eest uurimisobjektide leidmisel. Tallinna LV, Tallinna Kultuuriväärtuste Ameti Muinsuskaitse osakond (Oliver Orro) ja Eesti Kunstiakadeemia Muinsuskaitse ja restaureerimise osakond (Lilian Hansar, Leele Välja,
konfidentsiaalse sisuga informatsiooni, kui seadus ei kohusta seda avaldama. Kodanikuna austab erakorralise meditsiini tehnik seadusi ja hoiab kõrgel kodanikuväärikust, professionaalina tegutseb ta koos kolleegide ja kaaskodanikega kõigile inimestele tervishoiu parema kättesaadavuse nimel. Erakorralise meditsiini tehnik peab tõstma oma professionaalset taset ja üles näitama hoolt oma kolleegide erialase taseme hoidmise eest. Erakorralise meditsiini tehnik peab teadma oma vastutust erialastandardite ja koolitusnõuete täitmise eest. Erakorralise meditsiini tehnik kannab vastutust oma professionaalse tegevuse ja erialase assisteerimise eest, peab tundma seadusi, mis erakorralise meditsiini tehniku tegevust reguleerivad. Erakorralise meditsiini tehnik või erakorralise meditsiini tehnikute grupp, kes esindavad- tutvustavad oma eriala, teevad seda erialale sobiliku väärikusega.
muu lisavarustus, mida klassifikatsiooniühingud nõuavad jääs sõitvatele laevadele. Igal juhul peab kapten enne reisi, mille käigus võidakse sattuda jääoludesse, koos tüürimeestega läbi töötama vahtide skeemid jääs sõiduks, tuletama meelde rahvusvahelisi reegleid ja signaale koostööks jäämurdjaga, valmistama ette side- ja signaalvahendid. Kogu reisi vältel tuleb püüda hoida sellist trimmi, et sõukruvi ja rool oleksid alati vee all ja enam-vähem jää eest kaitstud. Trimm ahtrisse parandab laeva jäädläbivust ja tema manööverdavust jääs. 3. Laeva iseseisev liikumine jääs. Iseseisev liikumine jääs on lubatud vaid neile laevadele, kelle klassifikatsiooniühingu poolt omistatud klass sellist tegevust ette näeb. Kui laev jõuab võimaliku jääga kohtumise rajooni, tuleb kanda hoolt, et jää oleks õigeaegselt märgatud. Öisel ajal ja viletsa nähtavuse korral tuleb vähendada kiirust.
3. Hüdrotehnilised meetodid veehoidlad, kanalid 4. Melioratiivsed meetodid polderalad (meil ei ole enam ühtegi töös), metsade-põldude vaheldumine, kaitseribad, agrotehnika. 5. Sanitaar-tehnoloogilised meetodid on seotud eelnevatega, kuid jälgitakse infektsiooniaspektist, mikroobe. 6. Organisatsioonilised seadused, veeseisundi kontroll, saastenormid, load, maastiku kujundus, kaitseribad. Veekaitsevöönd vee kaitsmiseks hajureostuse eest ja veekogu kallaste uhtumise vältimiseks. Veekaitsevööndis on majandustegevus piiratud ja vöönd sätestatakse ranna ja kalda kaitse seadusega. 19 MULLA KAITSE Mullakaitseseadus ja ka -strateegia Eestis puuduvad ikka veel. Eesti keskkonnastrateegias aastani 2030 on mullakaitse osa osaliselt kaetud teiste seadustega. Muldade saastamise vältimine: 1) "Puhta" väetise kasutamine. 2) Taimekaitsevahendite normikohane kasutamine.
2. Kütusekulust tingitud püstuvuse vähenemist peab vajaduse korral kompenseerima ballasti võtmisega vastavaisse tankidesse. See kompenseerimine peab toimuma plaanijärgselt ettemääratud etappidel 3. Poolikult täidetud tankide arvu tuleb nende püstuvust kahjustava toime tõttu hoida minimaalsena. Kui tankis hoitakse vabapinda ülemäära suure metatsentrilise kõrguse vähendamiseks tahtlikult, peab hoolt kandma tankisisu merreloksumise vältimise eest. Loksumistoimet võib oluliselt vähendada tanki täitumusega üle 90 või alla 20 protsendi tema mahust. Ballastivahetus merel 1. Ballstivahetus merel võib olla mõnel juhul vajalik võimalusena vältida ebasoovitavaid vesielukate (aquatic species) regioonidevahelisi ülekandeid. Vastavatele laevadele peab kompanii andma erijuhendi ballastvee vahetamise ( BWE Ballast Water Exchange) plaani näol 2. BWE operatsiooni jooksul peab arvesse võtma laeva püstuvuse, tugevuse,
Kõik kommentaarid