Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Informaatikainstituut
Infosüsteemide õppetool

Iseseisev töö aines “Andmebaaside projekteerimine
Kaabel -TV teenusepakkuja infosüsteem

Teostajad: Pärtel Lias
(010617)
Martti Remmelgas
(010635)
Eero Ringmäe
(010636)
Õpperühm: LAP41 ja LAP42
e-mail: infomaania@hot.ee
Juhendaja : Erki Eessaar

Tallinn
2003
Autorideklaratsioon
Kinnitame, et käesolev projekt on meie iseseisva töö tulemus ning selle põhjal ei ole enne arvestust taotletud.
Eero Ringmäe
Martti Remmelgas
Pärtel Lias
Sisukord
1. Strateegia etapp 5
1.1 Tervkisüsteemi üldvaade 5
1.1.1 Taust 5
1.1.2 Organisatsiooni eesmärgid 5
1.1.3 Infosüsteemi eesmärgid 5
1.1.4 Lausendid 6
1.1.5 Põhiobjektide loetelu 7
1.1.6 Põhiprotsesside (põhiteenuste) loetelu 7
1.1.7 Põhisündmuste loetelu 7
1.1.8 Tegutsejate loetelu 7
1.1.9 Asukohtade loetelu 8
1.1.10 Terviksüsteemi tükeldus allsüsteemideks 8
1.1.10.1 Pädevusalad 8
1.1.10.2 Funktsionaalsed allsüsteemid 8
1.1.10.3 Registrid 8
1.1.10.4 Pädevusalade jaotus allsüsteemiti 8
1.1.10.5 Registrite kuuluvus allsüsteemide haldusalasse 9
1.2 Töötajate funktsionaalne allsüsteem 9
1.2.1 Eesmärgid 9
1.2.2 Allsüsteemi kasutavad pädevusalad 9
1.2.3 Allsüsteemi poolt kasutatavad registrid 9
1.2.4 Allsüsteemi kasutusjuhtude eskiismudel 10
1.3 Töötajate register 11
1.3.1 Eesmärgid 11
1.3.2 Registrit kasutavad pädevusalad 11
1.3.3 Registrit teenindavad funktsionaalsed allsüsteemid 11
1.3.4 Infovajadused 11
1.3.5 Seosed teiste registritega 11
1.3.6 Ärireeglid 11
1.3.7 Registri kontseptuaalne eskiismudel 12
1.4 Lepingute ja arvete register 12
1.4.1 Eesmärgid 12
1.4.2 Registrit kasutavad pädevusalad 12
1.4.3 Registrit teenindavad funktsionaalsed allsüsteemid 12
1.4.4 Infovajadused 12
1.4.5 Seosed teiste registritega 13
1.4.6 Ärireeglid 13
1.4.7 Registri kontseptuaalne eskiismudel 13
2. Detailanalüüs 14
2.1 Töötajate funktsionaalne allsüsteem 14
2.1.1 Kasutusjuhtude mudel 14
2.2 Töötajate register 17
2.2.1 Andmemudel 17
2.2.1.1 Olemi -suhte diagramm 17
2.2.1.2 Olemite definitsioonid 17
2.2.1.3 Atribuutide definitsioonid 18
2.2.2 Andmebaasioperatsioonide lepingud 19
2.2.3 Registri põhiobjekti seisundidiagramm 20
2.3 Lepingute ja arvete register 21
2.3.1 Andmemudel 21
2.3.1.1 Olemi-suhte diagramm 21
2.3.1.2 Olemite definitsioonid 21
2.3.1.3 Atribuutide definitsioonid 22
2.3.2 Andmebaasioperatsioonide lepingud 24
2.3.3 Registri põhiobjekti seisundidiagramm 25
2.4 CRUD maatriks 26
2.5 Infosüsteemi rollide kirjeldused 26
Jooniste nimekiri
Joonis 1. Töötajate funktsionaalse allsüsteemi kasutusjuhtude esiismudel.. 10 Joonis 2. Töötajate registri kontseptuaalne eskiismudel 12
Joonis 3. Lepingute ja arvete registri kontseptuaalne eskiismudel 13
Joonis 4. Töötajate registri andmemudel 17
Joonis 5. Töötaja seisundidiagramm 20
Joonis 6. Lepingute ja arvete registri andmemudel 21
Joonis 7. Lepingu seisundidiagramm 25
Joonis 8. Arve seisundidiagramm 26
  • Strateegia etapp

  • Tervkisüsteemi üldvaade

  • Taust


    Käesolev organisatsioon on keskmise suurusega Eesti Vabariigis tegutsev kaabeltelevisiooni ning internetiteenuse pakkuja. Pakutava teenuse levialaks on üks osa (suuremad magajarajoonid) riigi suurest linnast (näiteks Tallinnast). Sideteenust osatab firma sisse kodu- ja välismaistelt tarnijatelt. Firma teenused võib laias laastus jagada kaheks – teenuste tarbimiseks vajalike riistvaraliste lahenduste paigaldamine (müük) ning sisuteenuse (ja riistvara ) rent.
    Peale klienditeenindusbüroo toimub asjaajamine ka Internetikeskkonna vahendusel.
  • Organisatsiooni eesmärgid


    • Kasumi teenimine
    • Kaabeltelevisooni-teenuse pakkumine
    • Interneti püsiühenduse teenuse pakkumine

  • Infosüsteemi eesmärgid


    Eesmärk: Ühtse töötajateregistri loomine
    Eelis: Saada ülevaade kuludest tööjõule eri regioonides, seeläbi adekvaatsemalt otsustada teenindusbüroode pidamise otstarbekuse üle.
    Mõõt: Vähendada kulusid tööjõule
    Eesmärk: Ühtse klientideregistri loomine
    Eelis: Tellimuste, rendisuhete ning teenuste eest tasumise arvelduste viimine ühtse kliendiregistri alla, erinevate arvete ühtse genereerimise võimaldamine.
    Mõõt: Kliendiarvelduste ühtlustamine, seeläbi kulutuste minimiseerimine ning tegevuste automatiseerimine .
    Eesmärk: Tarnete arveldussüsteemi loomine
    Eelis: Ülevaate saamine materjalide laoseisu kohta, et kindlustada optimaalne riistvara sisseost, seeläbi vähendada kulusid mahakantud materjalidele ning lühendada tellimuste ooteaegu.
    Mõõt: Vähendada tellimuste täitmise ooteaegu ühe töönädalani.
    Eesmärk: Hõlbustada klientide suhtlust organisatsiooniga
    Eelis: Klient saab suvalisest kohast tellida /loobuda pakettidest. Ei pea tulema kontorisse.
    Mõõt: Klient peab saama suvalisel ajahetkel sisse logida, tellida, muuta, kustutada oma kontole märgitud teenuseid. Ei sõltu klienditeeninduskontorite lahtiolekuaegadest.
    Eesmärk: Saada juurde kliente
    Eelis: Reaalajas on võimalik kontrollida, kas teenus “levib” klienti huvitavas asukohas . Milliseid teenuseid on sellesse asukohta võimalik tellida, millised on nende eelised võrreldes konkurentide poolt pakutavaga.
    Mõõt: Viia infopuuduse või kättesaamatuse tõttu mitte tellivate klientide hulk hinnanguliselt miinimumini.
    Eesmärk:Vähendada kulusid klienditeenindusele.
    Eelis: Klientide teenindamisel Internetikeskkonnas tekib märgatav kokkuhoid tööjõu vähendamise arvelt teeninuskontorites. Internetisüsteemide administreerimisega saab hakkama oluliselt väiksem hulk kaadrit.
    Mõõt: Vähendada klienditeeninduse kulusid 25%.
    Eesmärk: Saada ülevaade eri regioonide klientuurist ning tellitavate toodete konjunktuurist.
    Eelis: Ühtset toote- ning kliendibaasi analüüsides saab luua tervikliku pildi, millistes piirkondades milliseid teenuseid eelisarendada.
    Mõõt: Suurendada eri regioonides eri toodete eelisarendamisel tellimuste arvu (10%).
  • Lausendid


    • Töötaja modifitseerib paketti
    • Paketil on leviala
    • Klient taotleb paketti
    • Rahuldatud taotluse põhjal vormistatakse leping
    • Lepingul on osapool
    • Töötaja on osapool
    • Klient on osapool

    • Pakett on tasuperiood
    • Perioodi lõpul väljastatakse arve
    • Arve koostatakse kliendilepingu alusel
    • Klient tasub arve
    • Klient vaidlustab arve
    • Klient esitab kaebuse

    • Tarnijalt ostetakse materjale
    • Ostmise aluseks on tellimus
    • Töötaja koostab tellimuse
    • Tarnija täidab tellimuse
    • Tellimusele väljastatakse ostu_arve

    • Töötaja koostab töökäsu
    • Töökäsk koostatakse
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #1 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #2 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #3 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #4 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #5 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #6 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #7 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #8 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #9 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #10 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #11 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #12 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #13 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #14 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #15 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #16 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #17 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #18 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #19 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #20 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #21 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #22 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #23 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #24 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #25 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #26 Kaabel-TV teenusepakkuja infosüsteem #27
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 27 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2008-01-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 177 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Rain Ungert Õppematerjali autor

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    110
    doc
    Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon
    82
    doc
    Raamatukogu laenutusosakonna infosüsteem
    1072
    pdf
    Logistika õpik
    81
    doc
    Andmebaaside programmeerimine
    56
    doc
    Andmebaaside eksami kordamisküsimuste vastused
    31
    doc
    Autoparkla infosüsteemi arendus
    114
    doc
    Laondus ja veokorraldus
    288
    doc
    Töövihik-Laondus ja veokorraldus



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun