Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

KUIDAS TEGUTSEDA LABORIS TARGALT JA OHUTULT? (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • KUIDAS TEGUTSEDA LABORIS TARGALT JA OHUTULT?

Lõik failist

Kuidas tegutseda laboris targalt ja ohutult?
Laboris tuleb töötada väga erinevate ainetega, millest mitmed on ohtlikud, söövitavad, mürgised või võivad süttida, teiste ainetega tormiliselt reageerida või isegi plahvatada. Seepärast tuleb täita vajalikke ohutusnõudeid ning tunda ohusümboleid ja laborivahendite kasutusvõimalusi.
  • Ohutusnõuded keemialaboris
  • Järgi täpselt tööjuhendi ettekirjutusi ja õpetaja/ juhendaja nõuandeid.
  • Kui katse käigus juhtub mingi äpardus, pöördu KOHE abi saamiseks õpetaja poole.
  • Ole ettevaatlik tulega. Hoia katseklaasi ava kuumutamisel poolviltu suunaga endast ja teistest eemale.
  • Hoia töökoht puhas ja korras! Väldi ainete sattumist kätele, lauale, riietele, põrandale . Aseta korgid alusele tagurpidi .
  • Kui mõnd ohtlikku ainet satub käele , tuleb käed kohe käed rohke jooksva veega pesta ning pöörduda abi saamiseks õpetaja poole.
  • Kasuta võimalikult väikesi ainekoguseid – nii tegutsed ohutult ja säästlikult!
  • Tundmatuid aineid nuusuta eemalt eemalt käega õhku enda poole juhtides!
  • Laboratoorseid töid sooritades ei tohi midagi maitsta ! Ka igapäevaelus laialt kasutatavad ained võivad olla kokku puutunud teiste mürgisemate kemikaalidega.
  • Pärast katset korrasta töökoht ja pese käed. Küsi õpetajalt, kuhu asetada jäägid.
  • Ohumärgid
    mürgine aine tuleohtlik aine plahvatusohtlik keskkonnaohtlik söövitav kahjulik
    Söövitavad ained on näiteks happed, aga ka leelised .
    Tuleohtlike ainete seas on kütused (bensiin) ja mitmed alkoholid ( etanool ja metanool)
  • Olulisemad katsevahendeid
    • Katseklaas – peamiselt lihtsamate katsete tegemiseks. Katseklaasi ei tohi täita üle veerandi kogu tema mahust.
    • Keeduklaas – lahuste valmistamiseks ja kuumutamiseks. Samuti mitmesuguste katsete tegemiseks. Ei tohi vahetult leegis kuumutada.
    • Kolb ( kooniline kolb ja ümarseisukolb) – lahuste valmistamiseks ja hoidmiseks, suletavad korgiga.
    • Lehter – vedelike valamiseks ja filtrimiseks.
    • Uhmer – paksuseinaline portselanist anum tahkete ainete peenestamiseks uhmrinuia abil.
    • Piirituslamp – ainete kuumutamiseks koolilaboris. Piirituslamp süüdatakse tikuga ja tema leegi kustutamiseks suletakse see kuplikesega. Piiritus on süttiv vedelik!
    • Vedelike mõõtmiseks kasutatakse mõõtesilindrit, mensuuri , pipetti.
    • Vajadusel kinnitatakse katsevahendid statiivi külge, kasutades seejuures klambreid ja rõngaid.
  • KUIDAS TEGUTSEDA LABORIS TARGALT JA OHUTULT #1 KUIDAS TEGUTSEDA LABORIS TARGALT JA OHUTULT #2
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2014-12-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 2 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Liinuzka15 Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    4
    doc

    Kokkuvõte 8 kl keemiast.

    energia eraldub. Võrrandi tasakaalustamine ­ aatomite arvu võrdsustamine võrrandi mõlemal poolel. Hapnik ja vesinik, nende ühendid Õhu koostis: lämmastik ~78%; hapnik ~21% (organismid kasutavad energia saamiseks); süsihappegaas ~0,03% (taimed kasutavad fotosünteesi lähteainena); argoon ~0,93%; veeaur Puhas õhk on läbipaistev, värvuseta, maitseta ja lõhnata. Hapniku saamine: tööstuses õhu fraktsioneeriv destillatsioon ja vee elektrolüüs. Laboris vee elektrolüüs ja hapniku sisaldavate ainete lagundamine (näiteks KMnO4 kuumutamine) Hapniku kindlakstegemine ­ hõõguv pird süttib hapnikus Põlemine ­ ainete reageerimine hapnikuga. Liht- ja liitainet epõlemisel tekivad nende elementide ja hapniku ühendid ehk oksiidid. Põlemisel ained oksüdeeruvad. Osüdeerumine ­ elektronide loovutamine Oksüdeerija ­ ühend, mille osakesed liidavad elektrone Oksiid ­ hapniku ühend mingi teise keemilise elemendiga

    Üldkeemia
    thumbnail
    12
    doc

    Keemia - Referaat

    Keemia Referaat Pille Riin Pipar Kostivere Põhikool 7.klass juhendaja: Ingmar Kokk 1.1 Millega tegeleb keemia ? Keemia on teadusharu, mis käsitleb ainete koostist, ehitust ja omadusi ning nende muundumise seaduspärasusi. Keemia oli tuntud juba kivi-ja pronksiajal. Ürgajal oli tuli mis kaitses loomade eest, soojendas ja valgustas. Keemia on alguse saanud avastusest, et tule mõjul võib üks aine muunduda teiseks. Egiptuses u 6 tuhat aastat tagasi hakati tule abil metalle tootma ja sulatama, põletati saviesemeid, et need vastupidavamad oleksid. Keemia on teadus ainetest ja nende muundamisest. Teaduse ajaloos alkeemia nime all, püüdsid teadlased leida tarkade kivi. Tarkade kivi e. aine mis muudab tavalised metallid kullaks

    Keemia
    thumbnail
    937
    pdf

    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat Toimetaja Raul Adlas Koostajad: Andras Laugamets, Pille Tammpere, Raul Jalast, Riho Männik, Monika Grauberg, Arkadi Popov, Andrus Lehtmets, Margus Kamar, Riina Räni, Veronika Reinhard, Ülle Jõesaar, Marius Kupper, Ahti Varblane, Marko Ild, Katrin Koort, Raul Adlas Tallinn 2013 Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames. Õppematerjali (varaline) autoriõigus kuulub SA INNOVEle aastani 2018 (kaasa arvatud) ISBN 978-9949-513-16-1 (pdf) Selle õppematerjali koostamist toetas Euroopa Liit Toimetaja: Raul Adlas – Tallinna Kiirabi peaarst Koostajad: A

    Esmaabi



    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun