Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

KT Selgroolised ja kahepaiksed - kordavad küsimused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mille poolest loomad erinevad teistest organismirühmadest?
  • Millisesse klassi kulub kõige rohkem liike?
  • Milleks on vaja meeli?
  • Kuidas meeleelundid töötavad?
  • Millised meeli elusorganismidel veel on?
  • Milleks on vaja kõrvalesta?
  • Millisel loomarühmal on kõrvalest?
  • Miks on kuulmine vahel tähtsam kui nägemine?
  • Millega loomad kombivad?
  • Miks vajavad loomad haistmis- maitsmismeelt?
  • Mida ja kuidas tunnetab kala küljejoonega?
  • Kuidas ja milleks kasutab kala ujupõit?
  • Kuidas ja milleks kasutab kala lõpusekaant?
  • Kuidas kala erinevaid uimi kasutab?
  • Kuidas kalu jaotatakse?
  • Kuidas on kala kohastunud eluks vees?
  • Mis mõjutab kalade elupaika?
  • Miks osad kalad ujuvad parves?
  • Kuidas kalad ja kahepaiksed end kaitsevad?
  • Mis on toiduvõrk?
  • Kuidas kalad ja kahepaiksed inimesele tähtsad on?
  • Mis ohustab kalu ja kahepaikseid?
  • Kuidas kalu ja kahepaikseid kaitstakse?
  • Mis on alammõõt?
  • Milleks on vaja püüginorme ja mida nende kehtestamisel arvestatakse?
  • Kuidas reostus kalu ja kahepaikseid mõjutab?
  • Kes on võõrliik?
  • Kuidas jaotatakse kahepaikseid?
  • Kuidas jaotatakse konni?
  • Millised kuival maal?
  • Mille poolest kahepaiksete ehitus kaladega sarnaneb ja mille poolest erineb?
  • Miks konn ei pea jooma?
  • Mis ja kuidas mõjutab kahepaiksete levikut maailmas?

Lõik failist

Kordamine 7. Klassile 2
  • Mille poolest loomad erinevad teistest organismirühmadest?
    Nad kasvavad, liiguvad, mõtlevad, saavad järglasi.
  • Võrdle selgroogseid ja selgrootuid!
    Roolised- on selgroog, arenenud lihased, luud on sees pool, luud kasvavad koos loomaga .
    Rootud- pole selgroogu, vähem arenenud lihased, luud on rohkem väljas pool, luud ei kasva koos olendiga.
  • Nimeta selgroogsete klassid ! Millisesse klassi kulub kõige rohkem liike?
    Roomajad , kahepaiksed, linnud , imetajad , roomajad, KALAD .
  • Nimeta selgrootute hõimkonnad!
    Ämblikud, putukad, vähid, limused , käsnad, ainuõõsed.
  • Milleks on vaja meeli?
    Tajubad ümbritsevat maailma.
  • Nimeta inimese meeled ja meeleelundid!
    Nägemine, kuulmine , haistmine , maitse tundmine , kompimine.
  • Kuidas meeleelundid töötavad?
    Igas meele punktis on reageerivad rakud , mis reageerivad just kindlale ärritusele.
  • Võrdle erineva eluviisi ja toitumisega loomad nägemist! Näited!
    Kotkas- lendab kõrgel ja näeb väga teravalt ja hästi päeval,
    Kass- näeb päeval, aga näeb ka öösel.
  • Millised meeli elusorganismidel veel on? Näited!
    Pimepunkt, närilise uriini rajanägemine ( maol ), soojustundlkud *** (maol).
  • Milleks on vaja kõrvalesta? Millisel loomarühmal on kõrvalest?
    Et heli jõuaks kõrva, imetajatel.
  • Miks on kuulmine vahel tähtsam kui nägemine? Näited!
    Kui pimedas ei näe siis tuleb liigelda kas kompimise või hääle abil, nt oled keldris kus pole tuld .
  • Millega loomad kombivad? Näited!
    Kombitsatega, vurrudega, tundlad . Nt, putukas katsub maad või midagi muud tundlatega.
  • Miks vajavad loomad haistmis- maitsmismeelt?
    H- muidu nad ei tea kust toitu otsida, nt lõvi looduses;
    M- aitab kindlaks teha kas objekt on söödav.
  • Mida ja kuidas tunnetab kala küljejoonega?
    Tunneb ümbritseva vee liikumist.
  • Kuidas ja milleks kasutab kala ujupõit?
    See läheb õhku täis siis kui kala tõuseb pinnale ja tühjaks kui ta laskub sügavamale.
  • Kuidas ja milleks kasutab kala lõpusekaant?
    Väljapoole lahti ja vastu pead uuesti kinni, kasutab hingamiseks.
  • Nimeta kala uimed! Kuidas kala erinevaid uimi kasutab?
    Rinna-, kõhu-, selja-, saba-, pärakuuim. Saba- edasiliikumiseks, kõhu, rinna- tasakaal
  • Kuidas kalu jaotatakse? Näited!
    Luukala( ahven ), kõhrkala(hai), sõõrsuu(silm).
  • Kuidas on kala kohastunud eluks vees?
    Värvus-alt tume pealt hele, Soomused, lõpused...
  • Mis mõjutab kalade elupaika? Näited!
    Soolane ja mage vesi. Kilu soolases, haug magedas .
  • Miks osad kalad ujuvad parves? Näited!
    Nad ujuvad kõrvalliikuja järgi. Kilud .
  • Kuidas kalad ja kahepaiksed end kaitsevad ?
    Värvus, häälitsemine, asendid, mürk, hambad.
  • Koosta toiduahelaid rööv- ja lepiskaladega ning kahepaiksetega!
    R.k.-väike ahven- suur ahven; L.K.- tigu- koger ; K.P.- taim- nälkjas-konn.
  • Mis on toiduvõrk?
    Ring kus toidu ahel kordub.
  • Kuidas kalad ja kahepaiksed inimesele tähtsad on? Näited!
    Söögiks, aias kahjurite hävitamine, ilu jaoks. Konn hävitab putukaid.
  • Mis ohustab kalu ja kahepaikseid ?
    Reostus , sigimis paikade vähenemine.
  • Kuidas kalu ja kahepaikseid kaitstakse?
    Mitte reostada(nt.veekogusid), rajada konnade jaoks maanteedele sildu või tunneleid.
  • Mis on alammõõt?
    Mõõdetakse kala nina otsast saba uime alguseni. Kalad kes on alamõõdust väiksemad (alamõõdulised) ei tohi püüda.
  • Milleks on vaja püüginorme ja mida nende kehtestamisel arvestatakse?
    Vaja selleks, et ei püüta/hävitata liiga palju kalu, arvestatakse sigimis perjoode.
  • Kuidas reostus kalu ja kahepaikseid mõjutab?
    Reostus jõuab veekoguni, kus elab ka ja onna kullesed , nad ujuvad selle sees ja hingavad seda.
  • Kes on võõrliik? Näited!
    Väljast sisse toodud liik.
  • Kuidas jaotatakse kahepaikseid?
    Sabakonad ; Päriskonnad.
  • Kuidas jaotatakse konni? Näited!
    Konnad(Tiigi konn); Kõrnkonnad(Hr. Kärnkonn)
  • Nimeta Eesti kahepaikseid!
    Harivesilik, Tähnikvesilik;
    Hr. Kärn-, Tiigi-, Kõrekärn-, Raba -, Vee- Järve- Rohu- MudaKONN
  • Millised kahepaiksete kehaehituse iseärasused võimaldavad neil elada vees ja millised kuival maal?
    Sabakonn -saba
    H.konn-niiske nahk
  • Mille poolest kahepaiksete ehitus kaladega sarnaneb ja mille poolest erineb?
    Voolujooneline keha
  • Miks konn ei pea jooma?
    Nende nahk on niiske
  • Mis ja kuidas mõjutab kahepaiksete levikut maailmas?
    Inimesed- kodustades, allaajades, veekogude tühjendamisel.
  • KT Selgroolised ja kahepaiksed - kordavad küsimused #1 KT Selgroolised ja kahepaiksed - kordavad küsimused #2 KT Selgroolised ja kahepaiksed - kordavad küsimused #3 KT Selgroolised ja kahepaiksed - kordavad küsimused #4
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-02-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 45 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor M. P6lder Õppematerjali autor
    7 klass Kordamis küsimused (38) + vastused Kontrolltööle - kahepaiksed, kalad, selgroogsed, selgrootud.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    52
    pdf

    Eluslooduse eksam

    Süda pikk ja torujas osalised. • lihased olemas, kinnituvad vähema arenenud, kimpudena keha sisemuses siseskeletile või keha ümber • hingavad kopsude või Hingavad kehapinnaga, lõpuste või lõpustega. Gaasi transpordib kopsudega, trahheedega (putukad). Hapnik võib veri imenduda otse kudedesse Kõik kalad, kahepaiksed, roomajad, linnud ja imetajad on selgroogsed. Selgroogsetel on siseskelett. Selgroog on luuline, jäsemete - ja koljuluud. Kogu maailma loomaliikidest 96 % selgrootud. Kõik ainuõõssed, ussid, limused, lülijalgsed ja okasnahksed on selgrootud. Selgrootutel on välisskelett (kitiinist, ränist või lubiainest). Neil on mitmesugused sisetoesed- looma sees olev vedelik surub vastu kehaseina lihaseid ning nii omandab loom kuju ja tugevuse , nt ussid

    Loodusõpetus
    thumbnail
    25
    docx

    BIOLOOGIA EKSAM (8. klass)

    BIOLOOGIA EKSAM (8. KLASS 2011) 1. ELUSORGANISMIDE ELUAVALDUSED ( Õ LK 14-17) Elusorganismid koosnevad rakkudest (ainuraksed ­bakter, kingloom või ka hulkraksed ­ imetajad, puud). Iga rakk on iseseisev tervik ning tal on kindel talitlus ja koostis. Rakk on väikseim üksus, kellel on olemas kõik elu tunnused. Elusorganismid kasvavad ja arenevad. Kasvamisega suureneb rakkude arv ning rakud suurenevad. Arenemine on täiustumine ja igasugune muutus ning toimub koguaeg ja kõikide organismidega. Arenemine võib olla nii otsene (moondeta), kui ka moondega. Elusorganismid paljunevad ning see on oluline selleks, et liik välja ei sureks. Paljunemist esineb nii suguliselt kui ka mittesuguliselt. Elusorganismides toimub ainevahetus ­toitumine, hingamine, jääkide eritamine. Samuti elusorganismid reageerivad ümbritseva keskkonna muutustele. 2. ELUSORGANISMIDE SÜSTEMAATIKA ( Õ 11-13) Meil on seda vaja selleks, et tundma õppida erinevaid taime ja looma lii

    Bioloogia
    thumbnail
    84
    docx

    ELUSLOODUS

    .....27 ALGLOOMAD....................................................................................................................................................30 SELGROOGSED.................................................................................................................................................34 Kalad................................................................................................................................................................34 Kahepaiksed.....................................................................................................................................................36 Linnud.............................................................................................................................................................. 42 IMETAJAD..........................................................................................................................................................46 SELGROOTUD...

    Bioloogia
    thumbnail
    72
    doc

    KALAKASVATUSE eriala kordamisküsimused

    KALAKASVATUSE ERIALA Kordamisküsimused bakalaureuseastme lõpueksamiks kalakasvatuse erialale Kalakasvatus 1. Akvakultuuris kasvatatavad organismid, nende toodangu maht ning levik maailmas. a. 2011 andmetel : vees elavad loomad (va kalad) 780 tuh tonni; veetaimed 21mln tonni; peajalgsed 3 tonni; vähilaadsed 6mln tonni; merekalad 1mln tonni; magedavee kalad 40 mln tonni; molluskid 14 mln tonni. Kõiki kokku kasvatati Aafrikas 1,5mln tonni; Ameerikas 3 mln tonni; Aasias 76 mln tonni; Euroopas 2,7 mln tonni, Okeaanias 0,2 mln tonni. 2. Eestis kasvatatavad veeorganismid, nende toodangu maht ja väärtus aastas. a. Müügiks kasvatatavad: Vikerforell ca 800 tonni (10mln kr); karpkala 70 tonni (ca 2mln kr); siberi ja vene tuur 30 tonni (); angerjas 30 tonni (ca 2mln kr); jõevähk 1 tonn (); teised kalaliigid paarsada kilo ().Need on 2009 aasta andmed. b. 2011 ­ Vähk 1 tonn (33000USD); kasvata

    Kalakaubandus
    thumbnail
    98
    docx

    Kogu keskkooli bioloogia konspekt

    liitrit). Väljaminev on: uriin, higi, hingamine, rooja koostises. Veebilanss on liikuvas tasakaalus. Veefunktsioonid ökosüsteemi tasandil. Vesi kui elu, paljunemise, arengu ja leviku keskkond. Loetelule vastavad kõigi viie riigi esindajad. Vesi määrab ökosüsteemide bioproduktsiooni (taime fotosüntees). Vesi on kliimat kujundav faktor (sademed, hoovused. Kliima mõjutab jällegi eluorganisme). Riigieksami küsimused bioorgaanilisest keemiast. 1. Valikvastustega (valik viiest) mikroelementide biofunktsiooni seletamiseks (raua ül on.. jne). 2. Väidete õigsuse hindamine (lähtuvalt mikroelementidest). 3. Keskkonnakaitsega soetud küsimused ( Põhjenda miks ei tasu korjata seeni ja marju magistraalide äärest ja linnaparkidest- Pb. rikkad). 4. Graafiku lugemine (meeste ja naiste luude kaltsiumi sisalduse hindamine). 5. Vee kohta küsimsed on lähtuvalt

    Bioloogia
    thumbnail
    90
    pdf

    Öko ja keskkonnakaitse konspekt

    Inimese mõju tugevnemine loodusele Kauges minevikus reguleeris inimeste arvukust maa peal toit ­ selle hankimine ja kättesaadavus. umbes 2 miljonit aastat tagasi kui inimesed toitusid metsikutest taimedest ja jahtisid metsloomi, suutis biosfäär st. loodus ära toita ca 10 miljonit inimest st. vähem, kui tänapäeval elab ühes suurlinnas. Põllumajanduse areng ja kariloomade kasvatamine suutsid tagada toidu juba palju suuremale hulgale inimestest. inimeste arvukuse suurenemisega suurenes ka surve loodusele, mida inimene üha rohkem oma äranägemise järgi ümber kujundas. Kiviaja lõpuks elas Maal ca 50 milj. inimest. 13. sajandiks suurenes rahvaarv 8 korda ­ 400 milj. inimest. Järgneva 600 aasta jooksul, st. 19. sajandiks rahvaarv kahekordistus ning jõudis 800 miljoni inimeseni. Demograafiline plahvatus 19. sajandi alguses toimus inimkonna arengus läbimurre ja inimeste arv Maal suurenes 90 aastaga 2 korda (st. 7 korda kiiremini kui

    Ökoloogia ja keskkonnakaitse1
    thumbnail
    528
    doc

    Keskkonnakaitse lõpueksami küsimused-vastused

    KESKKONNAKAITSE JA KORRALDUS 1. loodus- ja keskkonnakaitse üldküsimused  Keskkonnakaitse: atmosfääri, maavarade, hüdrosfääri ratsionaalse kasutamise ja kaitse, jäätmete taaskasutamise või ladustamise, kaitse müra, ioniseeriva kiirguse ja elektriväljade eest. Keskkonnakaitse on looduskaitse olulisim valdkond.  Looduskaitse : looduse kaitsmist (mitmekesisuse säilitamist, looduslike elupaikade ning loodusliku loomastiku, taimestiku ja seenestiku liikide soodsa seisundi tagamine), kultuurilooliselt ja esteetiliselt väärtusliku looduskeskkonna või selle elementide säilitamine, loodusvarade kasutamise säästlikkusele kaasaaitamine 2. loodus- ja keskkonnakaitse mõiste  Keskkonnakaitse- rahvusvahelised, riiklikud, poliitilis-administratiivsed, ühiskondlikud ja majanduslikud abinõud inimese elukeskkonna saastamise vähendamiseks ja vältimiseks ning l

    Keskkonnakaitse ja säästev areng
    thumbnail
    937
    pdf

    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat Toimetaja Raul Adlas Koostajad: Andras Laugamets, Pille Tammpere, Raul Jalast, Riho Männik, Monika Grauberg, Arkadi Popov, Andrus Lehtmets, Margus Kamar, Riina Räni, Veronika Reinhard, Ülle Jõesaar, Marius Kupper, Ahti Varblane, Marko Ild, Katrin Koort, Raul Adlas Tallinn 2013 Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames. Õppematerjali (varaline) autoriõigus kuulub SA INNOVEle aastani 2018 (kaasa arvatud) ISBN 978-9949-513-16-1 (pdf) Selle õppematerjali koostamist toetas Euroopa Liit Toimetaja: Raul Adlas – Tallinna Kiirabi peaarst Koostajad: A

    Esmaabi




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun