Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Sügis - Värvikirev metsatukk, langevad tammelehed ja mädahõng - sügiselised luuletused

Esitatud küsimused

  • Miks keelekasutus on selline nagu see on?
  • Kuidas keel representeerib maailma?
  • Mis valikud tekstis on?
  • Mis tähendusi need valikud loovad?
  • Miks on selliseid valikuid tehtud?
  • Kes sellest kasu saab?
  • Kust tulevad kultuurilise keelekasutuse mallid ja iseenesestmõistetavusest?
  • Kuidas ja mis sõnadega inimesi asju nähtusi nimetatakse iseloomustatakse?
  • Kelle käes on tähendus?
  • Kuidas asjadesse suhtutakse kuidas hoiakuid väljendatakse?
  • Kelle vaatepunktist asju vaadatakse st kes saab sõna?
  • Keda fokuseeritakse st kelle sõnum jõuab pealkirja ja juhtlõiku?
  • Keda refereeritakse pikemalt keda lühemalt?
  • Mis struktuuritunnuseid tekstis on?
  • Kuidas lauseid tekstiks seotakse?
  • Missuguseid suhteid omame?
  • Mida tähendab sugu vanus või rahvus meie praeguses ühiskonnas?
  • Mis on elus tähtis?
  • Mis Su minut maksab?
  • Miks kasutavad reklaamijad küsimusi?
  • Miks kasutavad reklaamid küsimusi?
  • Kuidas valida seda õiget?
  • Millele vastus pakub lahenduse Nt Patarei tühi?
  • Mis on kõige suurem ja ilusam?
  • Miks Tšingis-khaan mängeldes pool maailma vallutas?
  • Kuidas sihtrühma kõnetatakse?
Vasakule Paremale
KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #1 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #2 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #3 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #4 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #5 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #6 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #7 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #8 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #9 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #10 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #11 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #12 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #13 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #14 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #15 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #16 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #17 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #18 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #19 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #20 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #21 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #22 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #23 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #24 KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs #25
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-01-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 30 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mirell Põlma Õppematerjali autor
Tekstianalüüsi sügissemestri loengukonspekt. Õppejõud oli Reet Kasik.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
docx

Reklaamipsühholoogia

Reklaamipsühholoogia Kui tegevus on: · Psühholoogia oskusteabe ning vaimuelu nähtuste ja inimkäitumise alaste kogemuste kasutamine reklaami tulemuslikkuse suurendamiseks. · Reklaami- ja propagandainformatsioon on mõjustav/informeeriv ning kuulub kellelegi kui autorile. Reklaami eripäraks võrreldes silmast silma mõjutamisega on meediakanalite kasutamine reklaamsõnumite edastamiseks. Reklaamipsühholoogia tegevustik: · Selle raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sisulisest probleemidest lähtudes. · Psüh. Mõjustamise valdkonnas on keskseks need võtted, millega üks inimene või mingi grupp paneb teise(d) inimese(d) või inimgrupid käituma endale sobival viisil ning psühholoogilise mõju kujunemise ja kustumise seadusp�

Reklaamipsühholoogia
thumbnail
62
doc

Reklaami psühholoogia

Referaat Talis Bachmann,Reklaamipsühholoogia Tallinn 2009 Reklaamipsühholoogia Mis siis on reklaamipsühholoogia? Reklaamipsühholoogia kui tegevus on psühholoogia oskusteabe ning vaimuelu nähtuste ja inimkäitumise alaste kogemuste kasutamine reklaami tulemuslikkuse suurendamiseks. Enamik nendest seaduspärastustest ja võtetest, mis on kasutatavad reklaamialal, on kasutatavad ka poliitilises propagandas ja olmelises psühholoogilises mõjustamises. Reklaami ja propagandainformatsioon on mõjustav/informeeriv ning kuulub kellelegi kui autorile. Reklaami edastamise vahendeid on palju ­ Internet, raadio, TV, ajalehed, ajakirjad, plakatid, pakendid, tooted ise, reklaamiprospektid, reklaamkirjad, videokassetid jm. Reklaami esmaseks funktsiooniks on eristada produkti või teenust teiste hulgast ning teha seda toote jaoks soodsalt. Reklaam peab ärgitama tarbijaid kasutama uusi tooteid/teenuseid, kaasa aitama toote/teenuse levikule ning ku

Meedia
thumbnail
14
docx

MÕJUMEHHANISMID, PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS

Brändid – kaubad, kuulsad inimesed, mõjuvõimsad organisatsioonid, hästituntud regulaarsed üritused. Reklaamipsühholoogia – psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ja reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks reklaamitegevuse sislustest probleemidest lähtudes. MÕJUMEHHANISMID, PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS Reklaam mõjub siis kui:  Aitab rahuldada isiku jaoks olulisi vajadusi  Identifitseerimine – isik tunneb end ära reklaami kangelase rollis  Osalusmäär – reklaami erinev mõju madala ja kõrge osalusmäära ehk kaasamise tingimustes  Hoiakud – reklaami toime käib hoiaku kaudu  Emotsioonid – kauba/teenusega ning sihtrühma isiksusega sobiv meeleolu suurendab mõju  Margiteadvus – mõjuressurss on suur tugeva margiteadvusega kaupadel,

Psühholoogia
thumbnail
3
doc

Keelekasutus reklaamides

Keelekasutus Reklaamides. Mina saan aru, et reklaami esmane eesmärk on mõjutada tarbijat keele abil soovitud suunas ja kõik reklaami komponendid, sealhulgas ka reklaamikeel, peavad olema ühtse eesmärgi nimel tööle rakendatud. Reklaamikeel on erinev üldisest kirjakeelest oma funktsiooni poolest, reklaamikeel on üks kirjakeele funktsionaalne variant ehk üks kirjakeele kasutusala. Kuna reklaami puhul on tegemist väga levinud ühiskonnanähtusega, siis on reklaamide keelekasutus oluline. Reklaame loetakse, reklaamtekstide üle arutletakse - järelikult reklaam ja reklaamikeel mõjutavad inimesi ja ka nende keelekasutust. Reklaamitekstid koosnevad mitmest erinevast komponendist. Mõned neist on tähtsamad kui teised aga hea reklaami puhul moodustavad meeliköitva terviku, millele inimene suure tõenäosusega tähelepanu pöörab.Sõnavaravalik on reklaami puhul väga tähtis, et andes millelegi meeldiva nimetuse, saa

Suulise ja kirjaliku väljenduse õpetus
thumbnail
25
doc

Reklaamiõpetuse eksam

Reklaamiõpetuse eksami küsimused ja vastused. 1.Mida tähendab mõiste reklaam? Termin reklaam tuleb ladinakeelsest sõnast reclamare, mis tähendab karjuma,vastu hüüdma. Reklaam-see on ideede, kaupade või teenuste mitteisiklik tutvustamine ja propaganda tellija ülesandel. Kasutatakse raadiot, televisiooni, ajalehti, müürilehti, postitatavaid prospekte, bussiplakateid, katalooge, tetamikke, programme, ringkirju jms. Reklaamitööd on samastatud tihtipeale kogu turundustegevusega. Tegelikult on reklaam vaid müügitoetuse üks meetmeid, kusjuures toetus on turunduse kui terviku osa. Reklaam võib olla suunatud tootele või tootjale. Tootereklaam on tootja või turustaja sõnum toote toetamiseks, millega tuuakse esile konkreetse toote omadused, funktsioonid, harud, eelised ja mud aspektid. Tootjareklaam loob soodsa pildi ettevõttest ja tema toodetest ning ei ole mõeldud mingi ühe toote müümiseks. Reklaam on marketingi ning promotsioonitegevuse üks osa, on kommunikatsioon n�

Ökoloogia ja keskkond
thumbnail
44
doc

Reklaamipsühholoogia

3.6 Image...................................................................................................................25 3.7 Keelekasutus reklaamis.......................................................................................27 IV Hinnastrateegiad..................................................................................................29 V Uurimuslik osa.....................................................................................................31 VI Küsimustiku analüüs, arutelu ja tabelid...............................................................32 Kokkuvõte............................................................................................................39 Kasutatud kirjandus..............................................................................................42 Lisa 1....................................................................................................................43

Psühholoogia
thumbnail
66
pdf

Talis Bachmann "Reklaamipsühholoogi a"

3) Kultuuriomased märgisüsteemid ja reklaam. 4) Reklaamteates kirjeldatu kui sümboolne tarbimine. 5) Toote kasutamine kui süntaktiline struktuur. 6) Reklaamteate kui narrativ oma tüüpstruktuuridega. 7) Konteksti mõjud reklaamteate märgitõlgendusele. 8) Retoorilised tegelased reklaami imagos. 9) Reklaamteate struktuur kui iseseisev teade. 10) Telereklaami kui mütoloogia. 11) Omandamise semiootika ja reklaam. 12) Firmamütoloogia peegeldumine reklaamis. 13) Terbimiskultuuri semiootiline analüüs. Abelsoni kontseptsioon - mõttekäike saab formuleerida teatud lausetena ning et teatud lauseterühmi saad liita samalaadilistekd tüüpideks sõltuvalt sellest, kuidas suhestuvad psühholoogilised elemendid nende lausete sees (need laused nimetatakse impulikatiivseteks molekulideks). Induktiivne järeldamine - üksikfaktidelt või -tunnustelt üldistele järeldustele või tõdemustele liikumise viis.

Reklaamipsühholoogia
thumbnail
15
docx

Reklaamipsühholoogia seaduspärasused

Headquarters of the American Marketing Association, Chicago; üksiknumbri hind 2 $) - reklaamiuurimustes on neli põhilist küsimusteringi: 1. teemauurimused - mida tuleb tarbijale teadustada; 2. vormiuuringud - kuidas tuleb seda teha; 3. teabelevimeediumide uuringud - kus, kuna ja mille kaudu seda teha; 4. efektiivsusuuringud - kui efektiivne see oli ning milles väljendus efekt. D: reklaamiuuringud on süstemaatiline teabe kogumine ja analüüs selleks, et edustada või hinnata reklaamistrateegiaid, reklaamiteateid ja reklaamikampaaniaid - arvesse tulevad kõik psühholoogia meetodid, mille puhul ärritajana saab vaadelda reklaamiteadet või selle aspekte ning käitumuslike tingimustena reklaami vastuvõtu ja sellele reageerimise situatsioone Rakenduslike reklaamiuuringute etapid ja nende iseloomustus - eeltestimise meetodeid trükireklaamis: · otsene küsitlus · rühmaarutelu

Meedia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun