Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mille poolest erinevad kognitiivsed õppimisteooriad biheivioristlikest ?
  • Mis on konstruktivism õppimisel ?
  • Milles seisnes gestaltpsühholoogide panus avastusõppe teooria tekkimisel ?
  • Kuigi mul oli tekst sõna-sõnalt peas. Miks ?
 
Säutsu twitteris
Tartu Ülikool Sotsiaal- ja haridusteaduskond Eripedagoogika õppekava
Sally Lepik
KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS. KOGNITIIV-INFORMATSIOONILISTE ÕPPIMISTEOORIATE ÜLDISELOOMUSTUS
referaat
Juhendaja : Liina Lepp
Läbiv pealkiri: Kognitiivsed õppimisteooriad
Tartu 2011 Kognitiivsed õppimisteooriad 2
Sisukord
Sisukord ...................................................................................................................................... 2
Sissejuhatus ................................................................................................................................ 3
1 Õppimisteooriad .................................................................................................................. 4
1.1 Biheivioristlikud õppimisteooriad ............................................................................... 4
1.2 Kognitiivsed õppimisteooriad...................................................................................... 4
1.3 Biheivioristlike ja kognitiivsete õppimisteooriate võrdlus .......................................... 6
2 Kognitiivsete õppimisteooriate olemus ............................................................................... 7
2.1 Tunnetusprotsess ja õppimine ..................................................................................... 7
2.2 Informatsiooni vastuvõtmine ja rekonstrueerimine ..................................................... 8
2.2.1. Informatsiooni vastuvõtmine................................................................................ 8
2.2.2. Informatsiooni rekonstrueerimine ........................................................................ 9
2.2.3. Empirism ja ratsionalism ...................................................................................... 9
2.3 Gestaltpsühholoogide panus tunnetusprotsessi kujunemisel ..................................... 10
2.4 Õppimine avastuse teel .............................................................................................. 10
3 Tunnetusprotsess ja õppimine informatiivse töötlemisena ............................................... 11
Kokkuvõte ................................................................................................................................ 13
Kirjandus .................................................................................................................................. 14
Lisa 1
Lisa 2
Lisa 3 Kognitiivsed õppimisteooriad 3
Sissejuhatus
Käesoleva referaadi põhieesmärgiks on tutvustada kognitiivsete õppimisteooriate olemust ja põgusalt tutvustada ka informatsiooni töötlemise mudelit. Referaadis võrreldakse ka kognitiivseid õppimisteooriaid biheivioristlikega, et paremini mõista kognitiivsete õppimisteooriate voorusi ja puudusi.
Referaadi jooksul saavad vastuse järgmised küsimused:
- Mille poolest erinevad kognitiivsed õppimisteooriad biheivioristlikest? Mis on põhiliseks õppimise ajendiks/motiiviks kognitiivsete õppimisteooriate abil seletatavates õppimisilmingutes?
- Mida kujutavad endast tunnetusprotsess ja õppimine Piaget' skeemide moodustamise teooria järgi? Mis vahe on tunnetuse ja õppimise vahel õppimise definitsioonist lähtudes?
- Millised kaks gestaltpsühholoogide olulist ideed panid aluse (Piaget') tunnetusprotsessi mudeli kujunemisele?
- Millised kaks äärmuslikku suunda on eristatavad tunnetusprotsessi mudeli kujunemisel? Mis on konstruktivism õppimisel?
- Milles seisnes gestaltpsühholoogide panus avastusõppe teooria tekkimisel?
- Mida kujutab endast tunnetusprotsessi ja õppimise vaatlemine informatsiooni vooluna meie teadvuses? Kognitiivsed õppimisteooriad 4
1 Õppimisteooriad
1.1 Biheivioristlikud õppimisteooriad
Biheivioristide jaoks on õppimine inimese ja teiste kõrgemate organismide võime vältida kogemuse alusel sündmusi, mis on ebameeldivad või mis võivad kaasa tuua kannatusi. See alateadvuslik ajend kujundab inimestel käitumisharjumusi ja iseeneselikke reageeringuid keskkonna märguannetele. Biheivioristide arvates saab kogu inimkonna käitumist seletada õigete reageeringutega keskkonna märguannetele. Mõtlemine on biheivioristide arvates õppimise juures teisejärguline ( Krull , 2001). Biheivioristlikes õppimisteooriates käsitletakse peamiselt klassikalist , assotsiatiivset ja operantset tingitust (Krull, 2001). Klassikaline tingimine seisneb indiviidi võimes õppida tootma emotsionaalseid ja füsioloogilisi reaktsioone sarnaselt instinktiivsetele või reflektiivsetele vastustele. Me kasutame klassikalist tingimist, et seletada kuidas inimesed õpivad kasutama tahtmatuid emotsionaalseid ja füsioloogilisi reaktsioone klassisiseste tegevuste jm tagajärjel ( Eggen , Kauchak, 2007). Assotsiatiivne õppimine on stiimulite või reaktsioonide seostamine (uute käitumisviiside omandamine, vanade käitumisviiside modifitseerimine ja asendamine uutega, uued seosed käitumise ja keskkonna vahel) (Hannuste, s.a). Operantse tingituse korral vallandab käitumise vajadus reageerida keskkonnale kindlal viisil (Krull, 2001). Kõik organismid kalduvad kordama käitumist, mis pakub neile rahuldust, ja vältima käitumist, mis tekitab ebameeldivusi (Hannuste, s.a).
1.2 Kognitiivsed õppimisteooriad
Kognitiivsed õppimisteooriad aitavad meil mõista mõtlemise protsesse kui inimese vastust keskkonnast tulenevale stiimulile, mõtestada see stiimul ja säilitada see mälus (Eggen, Kauchak, 2007). Kognitiivsed õppimisteooriad said laiemalt tuntuks 1960. aastatel. Kognitiivsete õppimisteooriate kohaselt ajendab õpilast õppima tema sisemine huvi õpitava vastu ja sellest lähtuvalt sisemine aktiivsus. Enamiku kognitiivsete õppimisteooriate teoreetiliseks lähteallikaks on Piaget' tunnetusprotsesside üldmudel, kus õppimine tähendab uue teadmise integreerimist eelnevate kogemustega (Eggen, Kauchak, 2007). Õppimise kognitiivses käsituses saab eristada peamiselt kahte suunda. Esimene suund Kognitiivsed õppimisteooriad 5
käsitleb õppimist kui informatsiooni vastuvõtmist ja teine suund, mida esindab nn radikaalne konstruktivism, vaatleb õppimist kui informatsiooni rekonstrueerimist (Krull, 2001). Eggen ja Kauchak (2007) väitel on enamik uurijaid nõus, et kognitiivsed õppimisteooriad on
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #1 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #2 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #3 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #4 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #5 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #6 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #7 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #8 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #9 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #10 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #11 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #12 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #13 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #14 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #15 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #16 KOGNITIIVSETE ÕPPIMISTEOORIATE KUJUNEMINE JA OLEMUS #17
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-12-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 161 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Lalaaaa Õppematerjali autor

Lisainfo

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (1)

juhhaidii profiilipilt
juhhaidii: väga hea
11:30 05-06-2012


Sarnased materjalid

102
docx
Pedagoogiline psühholoogia
22
doc
Ülevaade psühholoogiast
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
107
docx
Õigusdeaduskonna sissejuhatus psühholoogiasse
128
docx
Ülevaade psühholoogiast eksamiks valmistumine-Õppejõud-Kristjan Kask
14
docx
Kordamisküsimused 2013 Õppe kavandamise aines
14
doc
Ülevaade psühholoogiast - konspekt
14
doc
Pedagoogilise psühhologia referaat



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun