Facebook Like
Hotjar Feedback

Kõnearendustegevused sõimerühmas (1)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Palju, eriti:"Miks ?
 
Säutsu twitteris
POLE-TÄHTIS-MIS-KOOL
Pole-tähtis-mis-teaduskond






KÕNEARENDUSTEGEVUSED SÕIMERÜHMAS
Arvestustöö
Pole-tähtis-mis nimi




Juhendaja : pole-tähtis


Aasta-pole-tähtis


Sisukord
1. Kõnearendus kui sissejuhatus lugema õppimiseks 3
2. 2.a. laps- grammatika omandamise periood 3
3. Süsteemid, mida kasutada 5
3.1. Jäljendusmängud 5
3.2. Nukumängud 6
3.3. Muusika 6
3.4. Käelised tegelused 7
3.5. Lastekirjandus ja ettelugemine 7
4.Ülevaade rühmas toimuvast kõnearendustööst 8











1. Kõnearendus kui sissejuhatus lugema õppimiseks.
Kõnelema õppimine on kõige keerukam ülesanne, millega laps peab hakkama saama. Maimikuiga on kõne arengu sensitiivseks perioodiks . Lapse kõne areng on sel ajal kõige efektiivsem ja laps on eriti vastuvõtlik vastavate mõjutuste suhtes.
Kuulamise ja kõnelemise tegevused aitavad täita järgmisi ülesandeid:
  • Anda lastele võimalus luulata grammatiliselt õiget kõnet,
  • Tutvustada lastele uusi sõnu, rikastades laste sõnavara,
  • Anda lastele võimalus kõnelda erinevatel teemadel, rikastades laste silmaringi,
  • Anda lastele võimalus väljendada oma emotsioone, suhtumist ,
  • Aidata lastel orienteeruda esemete ja nähtuste seas.
Vaimse arengu seisukohalt on kõne arengul väikelapseeas oluline tähtsus. Aktiivse kõne kujunemine on lapse kogu psüühilise arengu aluseks. Kõnelemine võimaldab lapsel teiste inimestega aktiivselt suhelda. Kõne kaudu saab laps teadmisi ümbritsevast maailmast.
Kõne areng põhineb lapse oskusel luua omi sümboleid. Laps hakkab mõistma et sõnad tähendavad erinevaid sündmusi ja esemeid. 1,5-2-aastane laps teeb elu suurima tähelepaneku avastades, et igal asjal on oma nimi, et sõnadel on mingi tähendus. Algul on sõnad lapse jaoks vaid signaalid, mis kaasnevad täiskasvanu ja lapse vahelise vastastikuse tegutsemisega. Laps saab eseme ja sõna seosest aru ainult siis, kui ese on lapse vaateväljas. Kolmandal eluaastal hakkab laps aru saama kõnest, mis pole vahetult seotud konkreetse situatsiooniga. Kõne abil hakkab saama teadmisi, mis on kätteasaamatud ta enese tunnetusele.

2. 2.a laps – grammatika omandamise periood
Kaheaastseks saades kasutab laps juba 200-300 sõna. Passiivne sõnavara (sõnad, mille tähendust lapsed mõistavad, aga ei kasuta) on tunduvalt suurem.
Kolmandal eluaastal suureneb
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Kõnearendustegevused sõimerühmas #1 Kõnearendustegevused sõimerühmas #2 Kõnearendustegevused sõimerühmas #3 Kõnearendustegevused sõimerühmas #4 Kõnearendustegevused sõimerühmas #5 Kõnearendustegevused sõimerühmas #6 Kõnearendustegevused sõimerühmas #7 Kõnearendustegevused sõimerühmas #8 Kõnearendustegevused sõimerühmas #9
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-05-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 106 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor romm5 Õppematerjali autor

Lisainfo

Arvestustöö
lasteaed , kõnearendus , laste areng

Mõisted


Kommentaarid (1)

scream profiilipilt
scream: Ootasin reaalseid mänge....
20:35 01-02-2012


Sarnased materjalid

68
doc
Kõnetegevuse psühholoogia
4
docx
10 mõtet lapse muusikalise arengu kohta
17
docx
Eesti rahvamuusika
9
docx
Sissejuhatus muusikapsühholoogiasse
56
pdf
Modernism ja muusikateater
32
pdf
Levimuusika
524
doc
Arengupsühholoogia
13
doc
Eesti rahvamuusika



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun