Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Juhtimise aluste kordamine eksamiks (1)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida saab juht ise teha eetilise käitumise tagamiseks organisatsioonis ?
  • Milliseid muutujaid arvestada ?
  • Mis on organisatsioon ?
  • Kuidas ühitada töötajate gruppide huvid ja väärtushinnangud organisatsiooni huvide ja eesmärkidega ?
  • Mis asub väljaspool ettevõtet ?
  • Kuidas saada oma organisatsioonist rohkem tulu ?
  • Kuidas kasutada oma eeliseid ?
  • Mis ülesanded peavad olema täidetud ?
  • Kuidas saab neid ülesandeid jagada inimeste ja masinate, sealhulgas arvutite vahel ?
  • Kuidas ülesanded rühmitada, et moodustuksid ametikohad ?
  • Milline on optimaalne ülesannete hulk töötajale ?
  • Milline peaks olema vahekord organisatsiooni efektiivsuse ja inimeste rahulolu vahel ?
  • Miks mõned organisatsioonid tegutsevad väga edukalt ja teised on sunnitud tegevuse lõpetama ?
  • Kus on organisatsioon praegu ?
  • Millised tegevused aitavad neid eesmärke saavutada ?
  • Mida tähendab strateegiline juhtimine ettevõtte jaoks ?
  • Mis äris me peame olema ?
  • Kuidas me konkureerime ?
  • Kuidas me toetame äristrateegiat ?
  • Miks ollakse turul ?
  • Milline on antud äri olemus ?
  • Mida püütakse teha oma tarbija jaoks ?
  • Mida tahetakse saavutada ?
  • Kuhu tahetakse jõuda ?
  • Miks peab otsustama ?
  • Miks uurida protsessi lähemalt ?
  • Mille alusel liigtada ?
  • Kuidas sünnivad õiged otsused ?
  • Mida teha? Kelle suhtes ?
  • Milline iseseisvusaste ?
  • Mida delegeerida ?
  • Kellele delegeerida ?
  • Kuidas delegeerida ?
  • Kuidas töötajale ülesannet anda ?
  • Kuidas juhendamiseks valmistuda, juhendada ?
  • Mida te täpselt tahate ?
  • Millal ja kuidas te seda tahate ?
  • Miks delegeerida ?
  • Mida annab delegeerimine ?
  • Miks välditakse delegeerimist ?
  • Kes? Vahendid? Volitused ?
  • Millal ülevaatamised ?
  • Millal tulemusvestlused ?
  • Millal tekib vajadus kooskõlastada ?
  • Miks rivi ja staabi vahel tekivad vastuolud ?
  • Millised on kooskõla suurendamise võimalused ?
  • Milliseid personalivaliku meetodeid teate ?
  • Miks valitakse ikkagi vale kandidaat ?
  • Millest sõltub koolituse intensiivsus ja sisu konkreetses organisatsioonis ?
  • Kuidas olla edukas liider ?
  • Mille kaudu saab töötajat mõjutada ?
 
Säutsu twitteris
JUHTIMISE ALUSED
TEEMA1 : Juhtimise mõiste, funktsioonid, tasandid
Juhtimine on:
  • Üks huvitavamaid inimtegevusi
  • ligitõmbav, sest, see on seotud võimuga ja teistest üleoleku tundega.
  • seotud teiste inimeste tähelepanuga, lugupidamisega, autoriteediga.
  • huvitav, sest see on seotud riskiga. Juhtimine on mäng.
  • Juhtimine võimaldab midagi enamat korda saata kui üksinda.

Juhtimise ülesanne:
  • Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ja üheks hästi talitlevaks tervikuks sulatamine , selleks et rakendada organisatsiooni varad , saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused.
  • Juhtimine on tegevus, kus juht mõjutab teiste inimeste tegevust eesmärgipärases suunas. Juhitakse tegevusi (protsesse), mitte inimesi, esemeid ja asju.

Lähtumine:
  • objektist
  • juhtimisprotsessist

Juhtimine on eesmärgipärane protsess, kus juhtimisorgan mõjutab juhtimisobjekti.
Juhtimine on toimingute kogum, mis moodustavad kokku juhtimistegevuse. Juhtimistegevusega kaasnevad juhtimistoimingud e. meetodid.
  • juhtimismeetodist

Mõisteid:
  • Juhtimine on tegevus, kus juht mõjutab teiste inimeste tegevust eesmärgipärases suunas. Juhitakse tegevusi (protsesse), mitte inimesi, esemeid ja asju.
  • “Juhtimine on eriline tegevus, mis muudab korratu jõugu efektiivseks,eesmärgile suunatud tootlikuks grupiks” P. Drucker
  • Juhtimine peab olema kellegi või millegi teenistuses –ta ei ole eesmärk omaette .
  • Juhtimine on organisatsiooni töö planeerimise, organiseerimise, juhendamise, motiveerimise ja kontrollimise protsess, mis peab tagama püstitatud eesmärkide saavutamise
  • Juhtimisstiil –juhi hoiakud, tema poolt rõhutatud osategevused ja toimingud, nende sooritamisel eelistatavad menetlused, viisid ja võtted
  • Juhtimiskultuur –võib kujuneda mõjuka juhi poolt pikemat aega viljeldud ja teiste juhtide poolt ulatuslikult järgitud juhtimisstiilist

Juhi ülesanded:
  • tööde planeerimine ja jaotamine, töö efektiivsuse tõstmise kavade väljatöötamine
  • alluvate allüksuste jooksva töö täitmise kontrollimine ja hindamine
  • kontaktide pidamine, info vahetamine
  • tööde organiseerimine , alluvate tegevuse kooskõlastamine, nõupidamiste läbiviimine
  • arvestus või selle kontrollimine, vajalike materjalide, toorme ja info tellimine
  • otsuste tegemine
  • alluvatega tootmis-ja muude probleemide arutamine ja analüüsimine
  • alluvatele ülesannete andmine ja vormistamine
  • alluvate stimuleerimise vormide kindlaksmääramine, tulu jaotamine jne
    Juhtimisfunktsioonid :
  • Planeerimine
  • Korraldamine (organiseerimine, mehitamine , siirmine , kooskõlastamine, suhtlemine , otsustamine)
  • Juhendamine
  • Hindamine ja kontrollimine
    Juhtimistasandidvertikaalselt
    Juhtimisfunktsioonide sisu järgi saab eristada kolme tasandit:
    Sügavuti kolm juhtimistaset

    Juhtimistasandid horisontaalselt
    Tegevuse ulatuse järgi – mille eest juhid vastutavad
    • Erialajuhtimine –funktsionaalsed juhid, vastutavad teatud funktsionaalse tegevusala eest
    • Üldjuhtimine-vastutavad kas kogu organisatsiooni või mõne suurema allüksuse tegevuse eest tervikuna
    • Projektijuhid-vastutavad teatud projekti teostamiseks erinevatest allüksustest kokku pandud töötajate tegevuse koordineerimise eest

    TEEMA2: juht, juhi karjäär, eetilise juhtimise põhimõtted
    Juht
    • Juht on isik, kes vastutab alluvate tegevuse eest. Kui alluvaid ei ole, ei ole ka juhti.
    • Juht on see, kes võtab enesele vastutuse.
    • Juhile alluvad täitjad, kes töö ära teevad.
    • Spetsialist on täitja, kellel on teatud tööde tegemiseks kõrge kvalifikatsioon ja kogemused.

    Juhtide põhilised funktsioonid
    • Rolliks nimetatakse käitumist, mida oodatakse isikult, kes on organisatsioonis teatud positsioonil.
    • Oma kohustuste täitmisel sooritavad juhid sarnaseid tegevusi.Neid tegevusi võib nimetada juhi rollideks.
    • Rolliootused võivad olla täpselt formuleeritud või mitteformaalsed
    • Sageli on rolliootused teadvustamata
    • Prof . Henry Mintzberg
      • Akadeemik , äri-ning juhtimisalaste raamatute autor (strateegiline planeerimine)
      • Üle 150 artikli ja 15 raamatut
      • The Rise and Fall of Strategic Planning (1994)
    • Juhi rollid Mintzbergi järgi(1973)
    Suhtlusrollid–esindaja, juhtijaeestvedaja , sidepidaja
    Infoga seotud rollid –vastuvõtja- jagaja -kõneleja
    Otsustamisega seotud rollid –uuendaja, ressursside jagaja, arusaamatuste lahendaja, läbirääkija
    Juhi oskused (Daft 1995)
    • Tehnilised oskused-olulisemad esmatasandil
    • Suhtlusoskused-oluline kõikidel tasanditel, kus lahendatakse inimeste probleeme
    • Kontseptuaalsed oskused-tähtsus suurem kõrgematel tasanditel
    • Lisaks veel poliitiline kompetentsus s.o. võime saada enesele eesmärkide saavutamiseks piisavalt võimu.

    Eetilise juhtimise põhimõtted
    • Täida seadusi
    • Räägi tõtt
    • Osuta inimestele lugupidamist
    • Kuldne reegel
    • Kõige tähtsam, ära tee haiget
    • Paternalismi asemel arenda osavõttu
    • Tegutse alati, kui see on sinu kohus


    • Asjaolud , mis mõjutavad eetilist käitumist

    • Keskkonna tegurid
    • -tugeva konkurentsiga keskkond
    • - kitsi keskkond
    • -suur sõltuvus


    • Organisatsiooni sisemised tegurid
    • -suur surve kõrgete tulemuste saavutamiseks
    • -ebaefektne finantstegevus
    • -tööga rahulolematus
    • -õiguste delegeerimine ja uuendused


    • Juhi karjäär (ametialane kasv, ametiredelil ülespoole liikumine, millega kaasneb kõrgem prestiiž ja sissetulek) sõltub:

    • Eriettevalmistus
    • Isikuomadused ja kogemused
    • Organisatsiooni vajadused ja õnnelik juhus


    • Karjääri eetilised probleemid

    • Väärtushinnangud ja enesekaitse
    • -küsida hinnanguid ja arvamusi
    • -tegutse, muuda asju, kui vaja
    • -võta midagi ette enesekaitseks
    • Eetiliste konfliktide ettenägemine
    • -töökohta otsides ole tähelepanelik
    • -analüüsi ettevõtte tegevust
    • -väldi ka väikesi eetilisi konflikte


    • Mida saab juht ise teha eetilise käitumise tagamiseks organisatsioonis?

    • Palgata õigeid inimesi
    • Seada rohkem norme kui reegleid

    • Juht peab vältima enese isolatsiooni sattumist
    • Juhi eetiliselt laitmatu käitumise eeskuju


    • Juhi ebaedu põhjused

  • Orienteerumine oma töötasule
  • Orienteerumine võimu sümbolitele
  • Kõrgendatud tähelepanu oma isikule
  • Isoleeritus teistest inimestest
  • Oma arvamuste ja tunnete varjamine

  • Juhi edu põhjused
  • Oskus teha läbikaalutud otsuseid
  • Valmisolek uuendusteks, novaatorlus
  • Oskus suhelda, säilitada vajalikke kontakte
  • Kõrgendatud tähelepanu allüksuste ja kogu firma töö efektiivsusele
  • Pidev juurdeõppimine, enesetäiendamine
  • Paindlikkus

  • Tüüpilised vead, mis takistavad edukat karjääri (Hineywelli uuringu põhjal)
  • Võimetus arvestada kõiki detaile
  • Mittevalmisolek vastastikuseks asendamiseks
  • Hüvitise ootamine lihtsalt teadmiste omamise eest, selle asemel, et neid asja huvides kasutada
  • Täitjatepoolse konkurentsi kartmine
  • Kujutlusvõime puudumine
  • Egoism(soovimatus tööga kaasnevat kuulsust alluvatega jagada
  • Taltsutamatus
  • Reetlikkus, kohusetunde puudumine
  • Autoritaarsus juhtimises
  • Teadmistega eputamine



  • TEEMA3: Juhtimine kui teadus, Klassikalised, Neoklassikalised, Kaasaegsed juhtimisteooriad

  • Juhtimine kui teadus
    • Juhtimisteadus analüüsib ja üldistab juhtimise praktilist kogemust ja töötab selle põhjal välja praktilised soovitused juhtimise kõikide vormide ja tahkude täiustamiseks ja juhtimise efektiivsemaks muutmiseks.
    • Juhtimine on juhtimise printsiipide, meetodite, vahendite ja vormide ühtsus.

  • Juhtimisteooria
    • Selgitab juhtimise olemust ja tähtsust puudutavaid seaduspärasusi
    • Püüab selgeks teha asjaolusid ja tegureid, mis on juhtimisel olulised ja millest juht peab lähtuma
    • Organisatsiooni ja juhtimisteooria on organisatsiooni ja juhtimise seaduspärasuste ja põhitõdede kogumit.

  • Teadusliku juhtimise printsiibid
  • Kolm nõuet:
    • Üldkehtivus (ei sõltu juhtimistegevuse liigist ega valdkonnast)
    • Objektiivsus (ei sõltu üksikute juhtide soovist)
    • Kohustuslikkus (neid kasutamata on edukas juhtimine võimatu)

  • Juhtimine on sama vana kui inimkond

  • Klassikalised juhtimisteooriad
    • Klassikalised teooriad = teadusliku juhtimine ja administratiivne koolkond
    • 20. saj. Algus
    • Tööstusrevolutsioon 1836-1913 mass-tootmine, töö spetsialiseerimine

  • Klassikalised juhtimisteooriad jagatakse:
    • Teaduslik juhtimine
    • Administratiivne koolkond
    • Bürokraatlik koolkond

  • Teaduslik juhtimine
    • Teaduslik juhtimine püüdis rakendada teaduslike põhimõtteid tööülesannete täitmise efektiivsuse tõstmiseks. Keskenduti tootlikkuse tõstmine, mitte töötajate heaolu.
    • Frederick W. Taylori töö organiseerimise printsiibid:
  • Iga töö tegemisel tuleb traditsioonilised võtted asendada teaduslikega.
  • Töölisi tuleb teaduslikul alusel valida, treenida ja õpetada.
  • Töölistega tuleb teha koostööd selleks, et iga töö saaks tehtud parimal teaduslikult põhjendatud viisil.
  • Töö ja vastutus jaotub tööliste ja juhtkonna vahel ligilähedaselt võrdselt
    • Frank ja Lillian Gilbreth–töö lihtsustamise põhimõtted (Uurisid aja kasutust ja liigutuste tehnikat )
    • Henry Gantttöö planeerimine, Gantti tabel(ühel teljel töö, teisel aeg), tegeles veel majanduse sotsiaalse vastutuse probleemiga. Oluline tasakaal kasumi ja ühiskonna heaolu vahel.

  • Administratiivne koolkond
    • Keskendub sellele, kuidas organisatsioon tuleks üles ehitada ja kuidas peaks toimime, et tagada efektiivne juhtimine.
    • Henry Fayol : 5 juhtimise osategevust: planeerimine, organiseerimine, käsutamine, koordineerimine , kontroll. 14 juhtimise printsiipi – rõhutas, et suhtlemine on vajalik organisatsiooni madalaimalt tasemelt tipuni

  • Bürokraatlik koolkond
    • Max Weber (1864-1920) Sõnastas bürokraatiale iseloomulikud tunnused. Defineeris kolme tüüpi autoriteedi olemasolu:
  • Traditsiooniline-tuleneb inimesest ja positsioonist
  • Karismaatiline -isiku omadustest
  • Seaduslik-reeglitest ja regulatsioonidest


  • Neoklassikalised juhtimisteooriad
    • inimsuhete koolkonna teooriateks
  • H.Münsterberg, Mary Parket Follet, Elton Mayo
    • inimressurssi koolkonna teooriad
  • Abraham Maslow , Douglas McGregor jt


  • Kaasaegsed juhtimisteooriad

  • Süsteemiteooria
    • Organisatsiooni eduks on vajalik tegutsemine avatud süsteemina, mis reageerib väliskeskkonna mõjudele.
    • Organisatsioon on süsteem, mille kõik allsüsteemid peavad töötama efektiivselt ja üksteisega harmooniliselt, oluline on hästitoimiv kommunikatsioon
    • Sünergia tekkimine kui süsteemipõhine käsitlus on rakendatud edukalt

  • Süsteemiteoreetiline lähenemine jagatakse:
  • Eesmärgiline juhtimine
  • Douglas McGregor, Peter Drucker
  • Terviklik kvaliteedijuhtimine
  • Edward Deming
  • Ameerikas 1950-ndatel ignoreeriti kvaliteedi tähtsust, Jaapanis kvaliteet väga oluline.
  • Protsesside kulgemise matemaatiline määratlemine, kontroll-lehed, meeskonnatöö, pidev tulemuste parandamine -kõik see sobis jaapani kultuuri suurepäraselt.



  • Situatiivne käsitlus.
  • Edukaima juhtimisstiili valik oleneb olukorrast. Milliseid muutujaid arvestada?
    • Väliskeskkonna stabiilsus
    • Ülesande keerukus
    • Töötajate oskuste tase ja professionaalsus
    • Soovitud osalemise aste
    • Riski ja ebakindluse tase
    • Juhtide ja töötajate suhted
    • Organisatsiooni suurus


    • Kokkuvõte
    • Klassikaline käsitlus
    • 1) rõhutab teaduslikku lähenemist juhtimisele ja tööjaotust;
    • 2) väidab, et töömeetodeid on sageli võimalik parandada uurimisega;
    • 3) toob välja rea tähtsaid põhimõtteid, mis on organisatsiooni tegevuses kasulikud;
    • 4) rõhutab töötasu tähtsust töötajate ergutamisel

    • Käitumislik käsitluse. bihevioristlik
    • 1) tõstab juhtimises oluliste teguritena esile kommunikatsiooni, grupidünaamika, motivatsiooni, eestvedamise;
    • 2) selgitab käitumise uuringute tulemuste rakendamise võimalusi;
    • 3) koondab ühte mitmete uurimisvaldkondade tulemused, nagu juhtimine, psühholoogia, sotsioloogia, antropoloogia, majandusteooria ;
    • 4) rõhutab organisatsiooni liikmete kui aktiivse ressursi tähtsust passiivse töövahendi asemel

    • 1) pakub praktilisi abivahendeid otsustamisel ;
    • 2) arendab kvantitatiivseid töövahendeid kaupade ja teenuste tootmise juhtimiseks ( operatsioonide analüüs ja juhtimine);
    • 3) algatab arvutitel baseeruvate informatsioonisüsteemide arendamise.

    • Kaasaegsed käsitlused(süsteemsus, situatiivsus)
    • 1) rõhutavad, et organisatsiooni võib vaadelda kui omavahel seotud osadest koosnevaid süsteeme (logistika);
    • 2) toovad esile keskkonnast saadava tagasiside tähtsuse organisatsiooni edukusele;
    • 3) väidavad, et ei ole üht parimat juhtimise viisi ning selgitavad tingimusi ja situatsioone, millest oleneb, milline lähenemine juhtimisele on antud olukorras tõhusam. Olulised on tehnoloogia , keskkond ja strateegia.


    • TEEMA 4: Organisatsioon, organiseerimine

    • Mis on organisatsioon?
    • 1) Sotsiaalne nähtus, objekt (asutus, ettevõte, ühing, selts jne.)
    • 2) Objekti struktuur, kui juttu selle sisemisest ehitusest. Objekti teatud omadus.
    • 3)Organiseerima –töö ja äritegevuse plaanipärast korraldamist, organisatsiooni loomist.

    • Organisatsiooni mõiste ja funktsioon
    • Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus
    • See on grupp inimesi, kelle tegevust teadlikult suunatakse ühiste eesmärkide saavutamise poole.
    • Organisatsiooni tähtsaim funktsioon on kõigi liikmete tegevuse korrapärastamine ja eesmärgile suunamine

    • Organisatsiooni loomise ja talitlemise mõte
    • Saavutada ühiselt tegutsedes rohkem ja väiksemate jõupingutustega kui eraldi tegutsedes.
    • Organisatsioonis tekkiv sünergiline mõju: - organisatsiooniline – aineline - vaimne
    • Organisatsioon on keskkond, kus mingi sihi või taotluse nimel toimub tema liikmete mitmesugusel viisil korraldatud ja kooskõlastatud tegevus.
    • Organisatsiooni tüübid

    • Tüüp Kasusaajad Näited
    • Äriühing Omanikud Ajaleht, arvutibüroo
    • Mittetulundusühing Kliendid Ülikool, haigla
    • Liit Liikmed Ühistud
    • Avalik-õiguslik asutus Rahvas Politsei

    • Organisatsiooni tunnusjooned

    • 1.Eesmärgi olemasolu
    • 2.Ressursside olemasolu.
    • 3.Funktsioonide jaotamine selle liikmete vahel (tööjaotus)
    • 4.Võimu jaotamine (juhtimine)
    • 5.Reeglite olemasolu, mis reguleerivad inimeste vahelisi suhteid.
    • 6.Oma väärtussüsteemi kujundamine.


    • Organisatsiooni koostisosad: inimesed, siseehitus , tegevused, ainelised ja rahalised varad

    • Organisatsiooni iseloom

    • 1.Võimule suunatud organisatsioon
    • 2.Rollile suunatud organisatsioon
    • 3.Ülesandele suunatud organisatsioon
    • 4.Inimesele suunatud organisatsioon


    • Organisatsiooni stiil ja kultuur.
    • Organisatsiooni iseloom väljendub tema eripärases tegutsemis-ja käitumislaadis ehk stiilis, mille esindajaiks on liikmed.
    • Organisatsiooni kultuur on pikema aja jooksul kujunenud püsiväärtuste kogum , mis otseselt ja kaudselt toimides mõjutab eripärasel viisil liikmete tegutsemist ja käitumist.

    • Organisatsiooni sisekeskkond
    • Organisatsiooni sees toimivaid mõjureid nimetatakse sisemisteks muutujateks. Organisatsiooni tähtsamad sisemõjurid:
    • 1. Eesmärgid 2. Struktuur 3. Ülesanded 4. Tehnoloogiad 5. Inimesed
    • Mõjurid, mis mõjutavad organisatsiooni seestpoolt, on põhiliselt juhtide poolt vastuvõetud vanade ja uute otsuste tulemus.

    • Eesmärgid.

    • Eesmärk -siht, kuhu tahab organisatsioon tervikuna jõuda kaugemas tulevikus ja seejärel lähemas perspektiivis.
    • SMART mudel

    • Eesmärgi omadused:
    • -mõõdetavus-saavutatavus
    • -arusaadavus-paindlikkus
    • -motiveeritus- sobivus
    • -reaalsus

    • Organisatsiooni struktuur
    • Struktuur ehk ülesehitus, seda moodustavate funktsionaalsete allüksuste ja üksikute töötajate korrapärastatud tervik, milles kajastub organisatsiooni-sisene tööjaotus ja koopereerumine.
    • Tööjaotus on teatud töö kinnistamine spetsialistidele ja allüksustele.

    • Ülesanded
    • Ülesanded on tööde kirjeldused, milliseid täitjad peavad ära tegema kindlaksmääratud mahus , kindlaksmääratud viisil ja kindlaksmääratud tähtajal.
    • Kolm gruppi: 1.Töö inimestega 2.Töö mitmesuguste esemetega 3.Töö infoga

    • Tehnoloogiad
    • Tehnoloogiad on mingi toorme nõutavaks kaubaks või teenuseks ümberkujundamise viisid.

    • Inimesed
    • Isikuomadused 1. Võimed 2. Eelsoodumused 3. Vajadused 4. Ootused 5. Taju 6. Sotsiaalsed hoiakud, suhtumised 7. Väärtused

    • Grupi käitumine
    • Kuidas ühitada töötajate gruppide huvid ja väärtushinnangud organisatsiooni huvide ja eesmärkidega?

    • Organisatsiooni väliskeskkond
    • Väliskeskkond –see on organisatsiooni ümbritsev maailm.
    • Mis asub väljaspool ettevõtet?
    • Tooraine , seadmed, hankijad ning tarbijad. Kaasaegne ettevõte võtab enda ülesehitamiseks vajalikud põhielemendid väliskeskkonnast ja tegutseb selle vajaduste rahuldamiseks.
    • Väliskeskkonna mõjurid väliskeskkonna valdkondade järgi:
    • Majanduslikud, Õiguslikud, Poliitilised, Tehnoloogilised , Sotsiaalsed

    • Väliskeskkonna mõjurid.
    • Väliskeskkonna mõjurid väliskeskkonna valdkondade järgi:
    • Majanduslikud, Tehnoloogilised, Sotsiaalsed, Õiguslikud, Poliitilised

    • Põhiküsimus
    • Kuidas saada oma organisatsioonist rohkem tulu?
    • Tugevad ja nõrgad küljed, võimalused ja ohud
    • Kuidas kasutada oma eeliseid
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Juhtimise aluste kordamine eksamiks #1 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #2 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #3 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #4 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #5 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #6 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #7 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #8 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #9 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #10 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #11 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #12 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #13 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #14 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #15 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #16 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #17 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #18 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #19 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #20 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #21 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #22 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #23 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #24 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #25 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #26 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #27 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #28 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #29 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #30 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #31 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #32 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #33 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #34 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #35 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #36 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #37 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #38 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #39 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #40 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #41 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #42 Juhtimise aluste kordamine eksamiks #43
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 43 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-01-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 198 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor mary667 Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Mõisted


    Kommentaarid (1)

    Maivee profiilipilt
    Maivee: Kahjuks oli docx failis, mida ei saanud avada!
    13:25 24-04-2012


    Sarnased materjalid

    161
    pdf
    Juhtimise alused
    17
    pdf
    Juhtimise aluste kordamine eksamiks
    20
    docx
    Juhtimise kordamisküsimused
    36
    pdf
    Juhtimise alused konspekt
    17
    doc
    Valmistumine eksamiks
    16
    docx
    Juhtimise alused
    8
    odt
    Juhtimise aluste konspekt
    8
    odt
    Juhtimise aluste konspekt



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun