Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt (0)

1 Hindamata
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Mis on olukorra põhjustanud?
  • Mida tahame saavutada?
  • Mida ette võtta?
Vasakule Paremale
Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #1 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #2 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #3 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #4 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #5 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #6 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #7 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #8 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #9 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #10 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #11 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #12 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #13 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #14 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #15 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #16 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #17 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #18 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #19 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #20 Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt #21
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-02-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 39 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kerliriisman Õppematerjali autor
Organisatsioon ja juhtimine. Juhi põhitegevused. Juhi peamised rollid ja kompetentsid.

Juhtimisteooria ajalugu
Teadusliku juhtimise koolkond. Bürokraatia koolkond. Administratiivse juhtimise koolkond. Inimsuhete koolkond. Süsteemi koolkond. Situatsiooniline koolkond. Õppiv organisatsioon.

Organisatsiooni keskkond
Makro- ja mikrokeskkond. Organisatsiooni keskkonda iseloomustavad tegurid. Ärieetika. Sotsiaalne vastutus juhtimises. Organisatsioonikultuur. Kultuuridimensioonid Hofstede järgi.

Planeerimine ja otsustamine
Planeerimise tasandid. Strateegiline planeerimine. Strateegiline juhtimine. Porteri äriharusisene konkurentsijõudude mudel. Strateegia 3 tasandit. Korporatiivse tasandi strateegiad. Porteri äritasandi strateegiad. Funktsionaalsed strateegiad. Juhtimine eesmärkide kaudu. Otsustamine ja otsuste liigid.

Organiseerimine
Organisatsiooni ülesehitus ja tööjaotus. Organisatsiooni struktuuri loomine ja struktuuritüübid. Funktsionaalne struktuur. Divisjoniline struktuur (asukoha järgi, tarbijate järgi, toodete järgi). Maatriksstruktuur. Virtuaalne struktuur. Organisatsiooni elutsükkel. Juhtimisulatus. Detsentraliseerimine ja tsentraliseerimine. Delegeerimine. Personalijuhtimise põhiülesanded: planeerimine, töö analüüs, värbamine, valik, arendamine, hindamine, töö tasustamine.

Eestvedamine, motiveerimine ja meeskonnatöö
Juht ja liider. Liidriomadused ja –käitumine, juhtimisstiilid. Situatsioonist lähtuv juhtimisstiilide käsitlus. Võimu allikad. Motivatsiooni olemus, sisemised ja välised motivaatorid. Peamised motivatsiooniteooriad (Maslow, Herzberg, McClelland, võrdsuse teooria). Meeskonnatöö. Eeldused tulemuslikuks meeskonnatööks. Rollid meeskonnas. Meeskonna arengustaadiumid.

Kontrollimine
Kontrollimise eesmärgid ja liigid. Kontrollimisele esitatavad nõuded

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
18
doc

Mõisted

Juhtimise alused mõisted 1.Juht (tasandite järgi, valdkondade järgi) Juhtimistasandite järgi jagunevad juhid: · Tippjuhid (juhatus, juhatuse esimees, tegevdirektorid ja asetäitjad ) Ülesanne on firma tegevuse üldine ja põhimõtteline suunamine ja kooskõlastamine, see on eeskätt juhtide tegevuse suunamine. · Keskastme juhid Ülesanne on tegelda strateegiast lähtuvate kindlate tegevuskavade väljatöötamine ja allpool saavutatud tulemuste kokkuvõtmisega

Juhtimise alused
thumbnail
17
doc

Valmistumine eksamiks

o Teadmised juhtimisest tähendab, et me kõik peame õppima mõtlema nagu juhid Juhtimise mõiste: o 3 põhilist lähenemisviisi Lähtumine objektist (keda juhitakse) Lähtumine juhtimisprotsessist Lähtumine juhtimismeetodist o Juhtimine on eesmärgipärane protsess, kus juhtimisorgan mõjutab juhtimisobjekti. o Juhtimine peab olema kellegi või millegi teenistuses ­ ta ei ole eesmärk omaette. o Juhtimisteadus analüüsib ja üldistab juhtimise praktilist kogemust ja töötab selle põhjal välja praktilised soovitused juhtimise kõikide vormide ja tahkude täiustamiseks ja juhtimise efektiivsemaks muutmiseks. Juhtimisfunktsioonid: 1. Planeerimine 2. Korraldamine 3. Juhendamine 4. Hindamine ja kontrollimine 5. Eesmärkide püstitamine ja nende teoks tegemine Korraldamine jaguneb: o Organiseerimine o Mehitamine o Siirmine (deleg-ne) o Kooskõlastamine o Suhtlemine o Otsustamine

Juhtimise alused
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused eksamiks

o Esmastasandi juhid ­ juhendada üksiktoimingute elluviimist ja neid kontrollida. (eestvedamine) Valdkonniti: finants-,turundus-, personali-, operatsiooni-, haldus- ja muud juhid Juhtide rollid ­ o Suhtlusroll ­ esindada organisatsiooni, alluvate motiveerimine, sidepidaja o Inforoll ­ vastuvõtja, jagaja, kõneleja o Otsustusroll ­ uuendaja, strateegiliste otsuste tegemine, arusaamatuste lahendaja, läbirääkija Juhtimisteooria areng: o Teadusliku juhtimise koolkond ­ Friederic Taylor, rusikareeglid, mida peaks täitma, et edukalt toime tulla. ( Leida teaduslikult parim meetod, inimese oskused on tööle vastavad, treening ja koostöö, innustamine ja osalemine, juhtkonna ja töölise roll) o Bürokraatia koolkond ­ Max Weber, organisatsioon peab töötama nagu õlitatud masinavärk (selge tööjaotus, hierarhia, reeglid ja protseduurid, reeglite sõltumatus isikust, tulemuste hindamise alusel edutamissüsteem)

Analüüsimeetodid äriuuringutes
thumbnail
30
docx

ORGANISATSIOONI JUHTIMINE

Tehniliste täitjate suunamine ja kontrollimine.  Juhtide jaotus juhtimisvaldkondade järgi o Finantsjuhid o Turundusjuhid o Tootmisjuhid o Personalijuhid o Kvaliteedijuhid o Haldusjuhid o Jne 6. Milliste oskuste poolest erinevad teooria kohaselt suurettevõtte ja väikefirmajuht ning esmatasandi ja tippjuht? 7. Millised olid teadusliku juhtimise koolkonna põhiideed, kes olid koolkonna rajajateks? 1.1Teaduslik juhtimine F. Taylor - lõi nn teadusliku juhtimise koolkonna. Puutus tihedalt kokku juhtimise, töökorralduse ja tootmise efektiivsuse küsimustega. Teadusliku juhtimise neli põhiprintsiipi:  Töö tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod ülesandega toimetulekuks.  Töötaja oskused ja võimed peavad olema talle antud tööle

Organisatsiooni juhtimine
thumbnail
23
docx

Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused

TMO0010 JUHTIMINE - KORDAMISEKS kevad 2015 1. Organisatsioon - kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus. 2. Juhtimise kui protsess on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 3. Organisatsiooni edukuse eeldused Organisatsiooni tähtsaim ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus ning ainelised ja rahalised varad.

Juhtimine
thumbnail
43
docx

Juhtimise aluste kordamine eksamiks

JUHTIMISE ALUSED TEEMA1 : Juhtimise mõiste, funktsioonid, tasandid Juhtimine on: · Üks huvitavamaid inimtegevusi · ligitõmbav, sest, see on seotud võimuga ja teistest üleoleku tundega. · seotud teiste inimeste tähelepanuga, lugupidamisega, autoriteediga. · huvitav, sest see on seotud riskiga. Juhtimine on mäng. · Juhtimine võimaldab midagi enamat korda saata kui üksinda. Juhtimise ülesanne:

Juhtimise alused
thumbnail
40
docx

Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused

inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. 2. Organisatsiooni edukuse eeldused Org peab andma tulemusi, märksõnadeks loovus, uuendused, muudatused. Neli koostisosa: inimesed, tegevused, siseehitus, ainelised ja rahalised varad. Org peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda tegemaks muudatusi ja uuendusi. Uuendustel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib. 3. Juhtimise kui protsessi mõiste Inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, et saavutada organisatsiooni eesmärgid ja rahuldada tema liikmete vajadused. Tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. 4. Juhtimise funktsioonide definitsioonid (kavandamine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine, otsustamine, delegeerimine, koordineerimine, mehitamine, suhtlemine)

Organisatsiooni juhtimine
thumbnail
16
docx

JUHTIMISE KT1 KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA 2016/17

Tehniliste täitjate suunamine ja kontrollimine. 6. Milliste oskuste poolest erinevad teooria kohaselt suurettevõtte ja väiksfirmajuht ning esmatasandi ja tippjuht?  Väikefirmajuht peab omama ülevaadet kõige firmas toimuva kohta ning palju tööd ise ära tegema.  Suurfirmajuhil on palju alluvaid juhte, kes selle töö tema eest ära teevad.  Esmatasandi juhid peavad ellu viima tipptaseme juhtide seatud eesmärke. 7. Millised olid teadusliku juhtimise koolkonna põhiideed, kes olid koolkonna rajajateks? Teadusliku juhtimise koolkonna rajajaks oli F. Taylor. Tema 4 printsiipi: 1. Töö tuleb teaduslikult uurida, et leida parim meetod ülesandega toimetulekuks. 2. Töötaja oskused ja võimed peavad olema talle antud tööle vastavad, seega tuleb töötajaid hoolega valida, treenida ja arendada. 3. Tööliste ja juhtkonna vahel peab olema koostöö. 4. Tööliste ja juhtkonna vahel olgu konkreetne tööjaotus

Juhtimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun