Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Jean Rouch, Moi un Noir (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist



Jean Rouch
Moi, un noir
Lühiuurimus

2011

Sisukord


Sisukord 2
Sissejuhatus 3
1. Jean Rouch ja antropoloogia , lühike elulugu 4
2. Rouch ja film 6
2.1 La Nouvelle Vague 6
2.2 Cinéma vérité, jagatud antropoloogia ja etnofiktsioon 7
3. Moi, un noir 9
Kokkuvõte 10
Kasutatud materjalid 11


Sissejuhatus


Jean Rouch’i nime seostatakse enim visuaalse antropoloogiaga, aga laiemalt ka prantsuse uue laine või prantsuse nouvelle vague’ga. Lisaks seostuvad temaga mõisteid nagu cinéma vérité, jagatud antropoloogia, etnofiktsioon. Sertifitseeritud inseneri ning antropoloogina leidis Rouch innustust nii lapsepõlvest, Nõukogude Liidust kui näiliselt trööstitust Lääne-Aafrikast.
Käesolev töö vaatleb esmalt Jean Rouch’i antropoloogiks saamist, seejärel antakse ülevaade Rouch’ist kui filmitegijast. Alustades üldisemalt prantsuse uue laine mõistest ning selle seostest Rouch’iga püütakse anda ülevaade, millega panustas Rouch filmiajalukku . Mida tähendab tema cinéma vérité ja seda eelkõige visuaalse antropoloogia tõdede kujunemisloo seisukohast . Töö viimane osa keskendub ühele esimestest Rouch’i suurematest filmidest – Moi, un noir (1958) – mille pealt
Vasakule Paremale
Jean Rouch-Moi un Noir #1 Jean Rouch-Moi un Noir #2 Jean Rouch-Moi un Noir #3 Jean Rouch-Moi un Noir #4 Jean Rouch-Moi un Noir #5 Jean Rouch-Moi un Noir #6 Jean Rouch-Moi un Noir #7 Jean Rouch-Moi un Noir #8 Jean Rouch-Moi un Noir #9 Jean Rouch-Moi un Noir #10 Jean Rouch-Moi un Noir #11 Jean Rouch-Moi un Noir #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-03-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 24 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kellukejakomeet Õppematerjali autor
Kes oli, milline filmitegija oli Jean Rouch, kuidas satus tegema dokumentaalfilme. Rouchi tähendus la nouvelle vague liikumises ja cinéma vérité jaoks + mõlema nähtuse lühike tutvustus. Mis on ja kuidas kajastus Rouchi puhul jagatud antropoloogia ja etnofiktsiooni mõisted. Rouch'i 1958. aasta filmi Moi, un Noir tutvustus, varemnimetatud terminite sidumine

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
doc

Visuaalne antropoloogia

iatmuli rahva juures. Bateson oli lisaks veel keele. ja sotsiaalteadlane ja semiootik. Kasutasid fotosid ja filmi., tegid umbes 25 000 fotot. Uurisid iatmulide käitumist. Avastasid erinevuse laste kasvatamises, et kui lapsed on emotsiooni kõrgpunktis, siis emad hakkavad neid ignoreerima. Batesonil ja Meadil oli erinev arusaam kaamera kasutamisest. Mead võttis kaamerat kui nurgas seisvat dokumeteerijat ja Bateson tahtis kaamerat liigutada, zuumida ning filmitavat valida. JEAN ROUCH Jean Rouch oli Prantsuse filmitegija ja antropoloog. Õppis teedeehituse inseneriks ning sattus seda tööd tehes Lääne-Aafrikasse Nigeeriasse (1940). Ehitusel sai kümme kohalikku töölist välgu tagajärjel surma, samaan tegi nende üle riituse. Rouch ütles, et sellest ajast hakkas huvituma antropoloogiast. Kohtus seal Damouré Zika´ga, kes oli ka teedeehitamisel abis ja oli selle sama samaani lapselaps. 1946. käis sõpradega Lääne -Aafrikas paadimatkal, mida nad filmisid

Visuaalne antropoloogia
thumbnail
32
docx

Visuaalne antropoloogia

üle. Näitas seda, et maailma on mitmekesine, on erinevaid kultuure, tol ajal see ei olnud nii iseenesestmõistetav (eksootilised inimesed on võimelised armastama ja kurvastama). Suhtumine rahasse: paljud pärismaalased/eksootilised inimesed ei oska nt raha väärtustada, see on abstraktne mõiste (filmis on raha mõistmine probleemiks). See film on näide sellest, kuidas kultuure eksploteeritakse. Jean Rouch (1917-2004) Tegemist on ühe tuntuma inimesega, kes on kombineerinud antropoloogiat ja filmi. Võimekas filmitegija (keegi ei tea, palju tal filme on, räägitakse 120 ringis). Hukkus autoõnnetuses Afrikas, Nigeris. Tegi seal ka suurema osa oma filmidest. Ei olnud seotud ühegi koolkonnaga, nüüd hinnatakse eelkõige tema filme. Lapsena reisis palju. Suurt mõju avaldas talle Nanooki ja Robin Hoodi filmid. Sattus Nigerisse, Damoure Zika sai tema assistendiks, kes osales tema filmides jne

Visuaalne antropoloogia
thumbnail
33
docx

Visuaalne antropoloogia loengud

Näitas, et maailm on väga mitekesine, 10 kultuure on palju ja inimesed on võimelised armastama ja kurvastama jne, mida ka meie ühiskond teeb. Sisse toodid ka raha abstraktsus, nad ei oska raha väärtustada. Antropoloogia seisukohalt on mitmed asjad küsitavad, antropoloogiat on ära kasutatud muudel eesmärkidel, Flahertyl on põlisrahvaste seas olnud ja oskas nendega suhelda, mistõttu ta meelitati filmi tegmisse 19.11.2014 Jean Rouch (1917-2004). Oli väga võimekas, eriti filmitegijana. Ta elu oli täis legende ja talle meeldis neid alati rääkida, isegi ta surm oli legendilaadne sündmus. Ta ei olnud hinnatud vaid antropoloogia valdkonnas, vaid ka filmimaailmas. Ta ei olnud seotud ühegi koolkonnaga, vaid näitas ise uusi suundi. Pikka aega ei teatud temast väljaspool prantsuse keeleruumi, alles nüüd on hakatud teda ka väljaspool hindama. Lapsena reisis palju

Visuaalne antropoloogia
thumbnail
414
pdf

Tiit Lauk humanitaar

TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 ƒ DOKTORIVÄITEKIRI Kaitsmine toimub 20. novembril 2008. aastal kell 10.00 Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi saalis, Lai 13, Tallinn, Eesti. Tallinn 2008 2 TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 Muusika osakond, Kunstide Instituut, Tallinna Ülikool, Tallinn, Eesti. Doktoriväitekiri on lubatud kaitsmisele filosoofiadoktori kraadi taotlemiseks kultuuriajaloo alal 13. oktoobril 2008. aastal Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste doktorinõukogu poolt. Juhendajad: Ea Jansen, PhD Maris Kirme, kunstiteaduste kandidaat, TLÜ Kunstide Instituudi muusika osakonna dotsent Oponendid: Olavi Kasemaa, ajalookandidaat, EMTA puhkpilliosakonna professor

Muusika ajalugu
thumbnail
132
doc

Massikommunikatsiooni ja Eesti ajakirjanduse ajalugu

Ajalugu kui konstruktsioon Ajalootekstid ei ole midagi enesestmõistetavat ega ka objektiivset. Millest tuleneb väide, et ajalugu on konstruktsioon, kellegi poolt ülesehitatud käsitlusviis? Allpool on mõned mõtlemisainet pakkuvad märksõnad. 1. uurija distantseeritus, kogemuse erinevus 2. konteksti muutused, tõlgendamise küsimused; võimalikud seosed või üldistused, mille tegelik alus on küsitav, järgmise põlvkonna jaoks arusaamatu vms. 3. uurija mitmesugused huvid ajaloo käsitlemisel (nt sõjaajalugu, kaubandusajalugu, põllumajandusajalugu; nt klassipositsioon, võimuküsimused/propaganda, avalik või salajane okupatsioon / kolonialiseerimine ­ kuidas on kasulik ajalugu näidata, millest kasulik vaikida => kes tellib "muusika" ja kes maksab? St millegi õigustamine.) 4. objektiivse ja subjektiivse ajaloo ebamäärasus: subjektiivsete lugude (nt mälestuste) koondamine mingil kindlal teemal võib kokkuvõttes moodustada objektiivsema pildi kui nn objektiivne või tead

Sotsiaalteadused



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun