Jüri Arrak Who is Jüri Arrak? Borned 24 October 1936 Estonian painter Graphic designer Metal design artist Makes films Facts about his life Half-brother Henno Arrak (graphic designer) Had been married with Urve Arrak Sons- Arno Arrak and Jaan Arrak The Estonian Academy of Arts (1966 Metal design) Member of Estonian Artists’ Union, 1969 Taxi driver in Leningrad, 1960 Acknowledgements Kristjan Raud’s art prize, 1990 Konrad Mäe’s medal, 1997 Second Class Order of the White Star, 2000 Work Doorknob Jewelry Metal graphics Films Paintings Rugs Paintings Theme- The Bible’s plots, religion “Last dinner“ („Viimane õhtusöök“) Paintings
131 · Impressionism e. Muljekunst Tänu fotograafiale kadus kunstnikel vajadus objekte maalida ülima täpsusega ja hakati edasi andma valgusemänge. Ei pandud enam niipalju rõhku piirjoontele vaid esemetele ja ümbritsevale õhule. Uue kunsti käsitlemist tuleks alustada Edouard Manet'st. Manet sokeeris publikut oma maalimisviisi kui ka teoste vabameelse sisuga- ,,Olympia" parodeerides Tiziani maali ,, Urbino Venus". 1874.aastal tehti oma näitus nimega Claude Monet. Seal esines näitusel lõuendiga ,,Impressioon. Tõusev päike" Selle maali järgi hakati ka kutsuma uut koolkonda-impressionistideks. Monet'st sai viljakaim impressionist. Ta ei maalinud niivõrd objekte vaid valgust ja õhku. Sama kehtib ka kunstniku Camille Pissarro kohta. Peamiselt inimeste kujutamisele pühendas end Auguste Renoir-,,Tütarlaps lehvikuga". Väga meeldejäävaid pilte baleriinidest ja ratsavõistlustest maalis Edgar Degas. ,,Täht
nurgelist joonistust. 8.Millal ja miks lõppes järsult see periood saksa kunstis? 1930ndatel kui Itaalias tulid võimule fašistid, kelle juht Mussolini leidis, et vaja on jätkata Rooma traditsioone, mis tähendas, et kunstis sai valitsevaks antiigi eeskuju. 9.Milline kunstiliik elas 1930. aastate Inglismaa üle suure tõusu? Skulptuurikunst. 16. USA kunst 1900-1940 Mehhiko kunst 1.Milline oli kunsti olukord 20. saj. Alguses USAs? Kunstielus oli vabaturg, üksikud erasponsorid. 2.Milline näitus andis tõuke moodsa kunsti levikule USAs? 1913. toimunud Euroopa moodsa kunsti näitus „Armory Show“ 3.Millised kaks suunda seadsid moodsale kunstile vastu USA kunstis „oma tee“ otsijad? Sotsiaalne realism-suurlinna elu ilustamata, koloriit tume, meeleolu sünge R.Henri Regionalism- romantiline, nostalgiline, väikelinnade ja farmide rahuliku elu kujutamine. G.Wood 4.Kes ja millal käivitas USA-s riikliku kunstipoliitika?
Retsensioon Eesti maalikunstnike uudisloomingu näitus Külastasin Pärnu Uue Kunsti Muuseumis näitust ,,Eesti maalikunstnike uudisloomingu näitus". Tegemist oli Eesti Maalikunstnike Liidu 2012 aasta mahukaima ülevaatenäitusega. Esindatud olid nii liitu kuuluvad kui ka äsja kunstikooli lõpetanud noored kunstnikud. Üldiselt jättis näitus positiivse mulje. Iga näitusel olnud töö oli teistest kardinaalselt erinev. Seda ehk seetõttu, et esindatud olid väga paljud erinevad kunstikud, kuid kindlasti ka sellepärast, et uudislooming ongi väga mitmepalgeline ja selle alla liigitatavad tööd ei oma tihti omavahel mitte vähimatki sarnasust. Mõned teostest olid oma ülesseehituselt nii lihtsad, et ei suutnud minus tekitada erilist emotsiooni. Sellisteks olid näiteks Anne Parmasto ,,Kuufaasid" ja Vano Allsalo ,,Kõheldu"
Fokuseerib ideedele, mitte niivõrd kunsti kui sellise tootmisele. Bruce Nauman. On teinud skulptuure, fotosid, neoontöid, videoid, joonistusi, graafikat, performance'eid. Huvi keele vastu. Mänglisus, huumor. 1990ndatel on ta figureerinud majandusajakirjade poolt koostatud kunstnike top-nimekirjades kunstnikuna nr 1. 6. ,,Sinine revolutsioon" ja ,,roheline revolutsioon". Keha- ja maakunst. Yves Klein tuli 1960ndate alguses Düsseldorfi, Beuysi ja Kleini näitus (mida hiljem eitas) Kleinil "sinine revolutsioon" 1960ndatel, Beuysil "roheline revolutsioon" 1970ndatel. Sinine: Y.Klein ,,Sinine Veenus" Ei pea maalima modelle, vaid modellidega. Roheline: Joseph Beuys ,,7000 tamme" (tema peateos- istutas tammesid kõikjale üle maakera). 7. 1980ndate New Yorgi kunstinähtused. Postkolonialistliku teooria ja kunsti enesekehtestamine. Kuna dollar polnud seotud kullaga, krediitkaardi jõudmine massidesse, võlgu
masendav ja mitte nii huvitav kui Popkunst POPkunst Forever! KUMU majja jõudes, organiseeris tuttav mulle kohe ühe väga terase ,targa ja toreda naise giidiks, kelle nimi oli Viive.Viive tundus Popkunstist kõike teadvat.Mainin ka ära ,et see Popkunst oli ainult, Eesti kunstike poolt teostatud.Värvikaimad nimed : Aili Vint, Toomas Vint, Jüri Arrak, Leonhard Lapin, Kaljo Põllu, Andres Tolts, Rein Tammik, Ülvi Eljand?(Kahjuks jäi käekiri segaseks), Kiwa. Kogu näitus algas Tartu kunstnikerühmituse Visarite fotodega, kus olid peal Rein Tammik ja Kaljo Põllu.Nende kunstiteosed olid esindatud ka näitusel.Mehed mässassid ,seal mingi hiigelsuurt kondoomi meenutava asjaga. Rõõmus POP Järgmiseks liikusin siis Rõõmsa Popi osakonda ,kus oli esindatud abikaasade Aili Vindi ja Toomas Vindi teosed.Nende poolt oli esindatud kahepeale kokku 16 maali. Sügavaima mulje Aili Vindi töödest jättis ,,Lein".Kus värvid ühtisid nagu
Eesti sattus kiirete muutuste keerisesse, millest oli võimatu kõrvale hoida ka seni stabiilselt arenenud kunstielul. Tagantjärele on raske arvata, kas näiteks põlvkondade vahetus oleks olnud sedavõrd otsustav, kui poleks olnud nii radikaalseid muutusi ühiskonnas. Esimesed märgid arenevast ideede konfrontatsioonist olid juba nähtaval viisil olemas seoses küsimusega nn. aastanäituste korraldamisest. Eesti Kunstnike Liidul oli traditsioon korraldada igal aastal suur ja kõrgetasemeline näitus, millest osavõtule pretendeerisid kogu Vabariigi kunstnikud. Tihe sõel näitas läbinute kõrget professionaalsust. Samas hakkasid tekkima galeriid, mille näitused tundusid olevat tunduvalt huvitavamad ja kaasaegsemad: galerii "Vaal", galerii "Luum" (hilisem Linnagalerii), Draakoni galerii kui nimetada olulisemaid. Tõsisema tagapõhjaga poleemika tekkis aga maalikunsti saatuse ümber ning siis polnud
Tartus toimus Pallase väärtuste juurde tagasi pöördumine, kus paljud kunstnikud eirasid täiesti ettekirjutusi ja lõuendil leidis oma koha taaskord artistlik spontaansus. Vastandina akadeemilises koolkonnas kohustuslik formalism. Mentaalne vabanemine sai osaks ka vangilaagrist naasvatele omaaegsetele sõpruskond kunstitudengitele, kes 1956 aastast jätkas kõrvuti tegutsemist ja eneseotsinguid. 1960. Sügisel tartu VIII Keskkoolis toimunud Ülo Soosteri vaimse juhtimise all korraldatus näitus Valve Janovi, Silvia Jõgeveri, Kaja Kärneri, Valrus Okase, Lembit Saartsi, Lüüdia Vallimäe-Margi ja Heldur Viirese osavõtul esitas ilmekalt erinevaid suundi stiilis ja vormis. Tartlastele on eriti iseloomulik kapseldumine oma tegevustesse, mida võibki kirjeldada kui metafüüsilise ruumi, oma individualism, unenäolise veidruse, romantismi ja äärelinna ajatu atmosfääriga. Joonis..... Kaja Kärner Lõuna Eesti maastik Table of Contents 1.1. KUNST 18. SAJ LÕPUST 19
Kõik kommentaarid