Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused (0)

5 Hindamata
 

INTERAKTIIVNE   TURUNDUS  
 

Põhimõisted :  
● Vahetus, tehing ( exchange , transaction) 
Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud 
toode teiselt subjektilt hüvituse vastu. 
Sellist ostja ja  müüja  vahelist  kokkulepet  nimetatakse tehinguks. 
 
Eristatakse nelja vahetuse vormi: 
­ Turu vahetus 
­ Suhte vahetus 
­ Ümber jagav vahetus 
­ Vastastikune vahetus 
 
● Turu vahetus ( market  exchange) 
Lühiajalise  orientatsiooniga  ja omakasust motiveeritud.  
Turu vahetus toimub sellele  eelnenud  ja sellele  järgnevast  vahetusest sõltumata. 
 
● Suhte vahetus ( relationship  exchange) 
Pikaajaline  orienteeritus .  
Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest. 
 
● Ümber jagav vahetus (redistribution) 
Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena.  
Üksuse liikmed astuvad vahetusse, sest soovivad omavahel ressursse jagada.  
Maksusüsteem  on näide ümber jagavast vahetusest. 
 
● Vastastikune vahetus ( mutual
Põhineb kinketehingutele.  
Poolte vahel on lähedased suhted.  
Kingituse tegemine teisele poolele ootab sedasama vaikimisi ka teiselt poolelt, kuid 
omakasu ei ole siin motiveerivaks asjaoluks. 
 
Turundus  ( marketing
“Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele 
vahetusprotsessi kaudu” ( Philip  Kotler) 
 
Turunduses  tuleb eristada vajadusi ja soove. Vajadused on üldised (vajadus süüa, juua, 
liikuda jne), soovid on konkretiseeritud vajadused (mida süüa ja juua ning millega liigelda ­ 
see väljendub näiteks auto brändis, kvaliteedis, funktsionaalsetes omadustes, disainis, 


98% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #1 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #2 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #3 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #4 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #5 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #6 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #7 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #8 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #9 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #10 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #11 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #12 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #13 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #14 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #15 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #16 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #17 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #18 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #19 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #20 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #21 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #22 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #23 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #24 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #25 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #26 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #27 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #28 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #29 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #30 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #31 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #32 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #33 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #34 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #35 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #36 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #37 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #38 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #39 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #40 Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused #41
10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
~ 41 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2016-01-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
18 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
zut Õppematerjali autor

Lisainfo

Aine Interaktiivne Turundus (TMM0230) - õppejõud Rene Arvola - eksami kordamisküsimused : mõisted ja mudelid
TMM0230 , Interaktiivne turundus , turundus , kordamisküsimused , klient , nõudlus , market , segment , turundus , vahendaja , marketing , reklaam , kaubad

Mõisted

Sisukord

  • INTERAKTIIVNE TURUNDUS 
  • Põhimõisted:  
  • Vahetus, tehing (exchange, transaction) 
  • Turu vahetus (market exchange) 
  • Suhte vahetus (relationship exchange) 
  • Ümber jagav vahetus (redistribution) 
  • Vastastikune vahetus (mutual) 
  • Turundus (marketing) 
  • Toode (product) 
  • Hind (price) 
  • Turustus, jaotus (distribution) 
  • Turundusmeetmestik (marketing mix) 
  • Turunduskeskkond (marketing environment) 
  • Turuosa (market share) 
  • Vajadus (need) 
  • Nõudlus (demand) 
  • Homogeenne turg, homogeensed eelistused (homogeneous market, homogeneous 
  • Heterogeenne turg, heterogeensed eelistused (heterogeneous market, 
  • Hajunud eelistused (diffused preferences) 
  • Kobardunud eelistused, rühmitunud eelistused (clustered preferences) 
  • Diferentseerimata turundus, massturundus (undifferentiated marketing, mass 
  • Diferentseeritud turundus (differentiated marketing) 
  • Sihtturundus on protsess, mille käigus tehakse kindlaks turu koosseisu kuuluvad 
  • Kontsentreeritud turundus, nišiturundus (concentrated marketing, niche marketing) 
  • Segmentimine, segment (segmentation, segment) 
  • Segmentimise alus, segmentimistunnus (segmentation variables) 
  • Sihtrühma valik (targeting) 
  • Positsioonimine (positioning) 
  • Ettevõtte positsioon, brändi positsioon, toote positsioon jne (corporate position, 
  • Positsioonimiskaart (position chart) 
  • Positsioonimise alus, positsioonimistunnus (positioning strategy) 
  • Tarbija osalusmäär, kõrge osalusmäär, madal osalusmäär (involvement rate, high 
  • Toote tuum (core product) 
  • Konkreetne toode (actual product) 
  • Laiendatud toode (augmented product) 
  • Esmatarbekaubad (convenience products) 
  • Valikkaubad (shopping products) 
  • Erikaubad (speciality products) 
  • Võõrkaubad (unsought products) 
  • Toetusmeetmestik (promotion mix) 
  • Reklaam (advertising, advertisement) 
  • Müügi soodustamine, müügiedendus, müügitoetus (sales promotion) 
  • Isiklik müük (personal selling) 
  • Suhtekorraldus, avalike suhete juhtimine (public relations) 
  • Otseturundus (direct marketing) 
  • Sponsorlus (sponsorship) 
  • Sündmusturundus, üritusturundus (event marketing) 
  • Messidel ja näitustel osalemine (shows and exhibits) 
  • Multimeediakommunikatsioon (multimedia) 
  • Tõmbestrateegia ja tõukestrateegia (pull strategy and push strategy) 
  • Integreeritud turunduskommunikatsioon (integrated marketing communications) 
  • Vahetushind, barterhind (barter price) 
  • Hinnatundlikkus, nõudluse hinnaelastsus (price elasticity) 
  • Turustus, jaotus, distributsioon (distribution) 
  • Turustuskanal (distribution channel) 
  • Vahendaja (intermediary; distributor) 
  • Edasimüüja (reseller) 
  • Intensiivne turustuse strateegia (intensive distribution strategy) 
  • Eksklusiivne turustuse strateegia, välistusturustus (exclusive distribution strategy) 
  • Valiv turustusstrateegia, selektiivne turustus (selective distribution strategy) 
  • Bränd (brand) 
  • Kaubamärk (trademark) 
  • Esmane info (primary data) 
  • Teisene info (secondary data) 
  • Võrreldav näitaja 
  • Primaarsed andmed 
  • Sekundaarsed andmed 
  • Täpne vastavus ettevõtte vajadustele 
  •    Harva 
  • Andmete omandamise kulukus 
  •   Kulukas 
  • Andmete kogumise kiirus 
  •   Aeglane 
  •    Kiire 
  • Värskeima info kättesaadavus 
  • Allikate paljusus 
  •    Sageli 
  • Salastatus konkurentidele 
  • Kvalitatiivne uuring (qualitative research)
  • Kvantitatiivne uuring (quantitative research) 
  • Valim (sample) 
  • Teised mõisted:  
  • Geograafiline segmentimine (geographical segmentation) 
  • Demograafiline segmentimine (demographical segmentation) 
  • Psühhograafiline segmentimine (psychographical segmentation) 
  • Tarbekaubad (consumer products) 
  • Kestvuskaubad (durables) 
  • Teenused (services) 
  • Tootevöötkood, EAN kood (bar code, EAN code) 
  • Toote kvaliteedimärk (product certification mark) 
  • Pakend (package) 
  • Brändi identiteet (brand identity) 
  • Brändi kuvand (brand image) 
  • Brändi tuntus (brand awareness) 
  • Brändi tajutud kvaliteet (brand perceived quality) 
  • Brändi assotsiatsioonid (brand associations) 
  • Brändi lojaalsus (brand loyalty) 
  • Eksperiment (experiment) 
  • Vaatlus (observation) 
  • Küsitlus (survey) 
  • Omnibuss (omnibus) 
  • Intervjuu (interview) 
  • Põhimudelid 
  • Turundustegevuse planeerimine ja turundusplaan (planning marketing activities; 
  • Turunduse juhtimise kontseptsioonid (tootmis­, toote­, turustus­, turundus­ ja 
  • production, product, selling, marketing, and societal marketing concept) 
  • Turunduse mikrokeskkonna elemendid (marketing microenvironment forces)
  • Tarnijad
  • Vahendajad
  • Kliendid (tarbijad)
  • Konkurendid
  • Huvigrupid
  • Firma
  • Turunduse makrokeskkonna elemendid (marketing macroenvironment forces) 
  • Majanduslik keskkond ­ 
  • Juriidilis­õiguslik (v. poliitiline) keskkond ­ 
  • Demograafiline keskkond ­ 
  • Kultuuriline keskkond ­ 
  • Tehnoloogiline keskkond ­
  •          
  • Looduslik (ökoloogiline) keskkond ­ 
  • BCG maatriks (BCG matrix) 
  • The growth–share matrix (aka the product portfolio
  • Boston 
  • Consulting Group
  • Bruce D. Henderson
  • Boston Consulting Group
  • product lines
  • brand marketing
  • product management
  • strategic management
  • portfolio analysis
  • Rahalehmad 
  • Tähed 
  • Küsimärgid 
  • Koerad 
  • Segmentimise strateegiad (diferentseerimata, diferentseeritud, kontsentreeritud 
  • Sihtrühma valiku strateegiad (targeting strategies) 
  • Turu (tarbija) eelistuste mustrid ja nende sobivus segmentimiseks (consumer 
  • Segmentimistunnused, segmentimise alused (segmentation variables) 
  • Positsiooni mõõtmine ja selle tulemuste esitamine positsioonimiskaardil 
  • positioning) 
  • Tarbija ostuotsustusprotsess (vajaduse määratlemine, info kogumine, alternatiivide 
  • ETAPP ­ Vajaduse määratlemine /probleemi teadvustamine 
  • Vajadus tekib, kui inimene märkab erinevust asjade soovitud seisu ja tegeliku olukorra vahel
  • Ostuvajadus tekib, kas sisemiste tegurite toimel (nt nälg ja janu) või välimiste tegurite mõjul
  • tuttava uus auto, isuäratav lõhn jne). Mida intensiivsem on vajadus, seda suurem on
  • Turundustöötaja roll 
  •  ETAPP ­ Informatsiooni otsimine 
  • Turundustöötaja roll
  • Turundus peab leidma vastused küsimustele: millist, kui palju ning millisel kujul infot peab
  •  ETAPP ­ Alternatiivide hindamine 
  • Tarbija hinnangukriteeriumid: 
  • ETAPP ­ Ostuotsuse vastuvõtmine 
  • Turundustöötaja roll
  •  ETAPP ­ Ostujärgne hindamine 
  • Raamatus lk 82­91. 
  • Toote elutsükkel (arendusfaas, juurutusfaas, kasvufaas, küpsusfaas, langusfaas) 
  • product life cycle (development, introduction, growth, maturity, decline stage)) 
  • Toote elutsükli 
  • Lineaarse kommunikatsiooni protsess (linear communication process) 
  • Toetus, toetusmeetmestik ja selle osad (promotion, promotion mix, and its 
  • Hinna primaarne roll (price as a primary element) 
  • Hinna sekundaarne roll (price as a secondary element) 
  • Nõudluse hinnaelastsus, hinnatundlikkus (elasticity of demand, price elasticity) 
  • Hinnakujundusmeetodid (pricing approaches) 
  • Kulukeskne hinnakujundusmeetod (cost­based pricing) 
  • Tarbijakeskne hinnakujundusmeetod, väärtuspõhine hinnakujundus 
  • consumer­based pricing, value­based pricing) 
  • Konkurentsikeskne hinnakujundusmeetod (competitionbased pricing) 
  • Teised mudelid:  
  • Turunduse strateegilise juhtimise protsess (analüüsimine, eesmärkide püstitamine, 
  • Pareto analüüs (Pareto analysis) 
  • Hinda ja hinnaotsuseid mõjutavad tegurid (factors that affect pricing) 
  • Hinna poolt mõjutatavad tegurid (price effects) 
  • Hinnatundlikkuse mõjurid (factors that affect price elasticity) 
  • Brändi funktsionaalsed hüved (functional brand benefits) 
  • Brändi emotsionaalsed hüved (emotional brand benefits) 
  • Brändi tuntuse mõõtmise meetodid (brand awareness indicators) 
  • Turundusuuringu läbiviimise etapid (marketing research stages) 
  • Probleemi defineerimine
  • Situatsiooni analüüs
  • Eriuurimus
  • Andmeid töödeldakse ja analüüsitakse
  • Järelduste ja soovituste väljatöötamine

Teemad

  • sisemist
  • turundust
  • preferences) 
  • heterogeneous preferences) 
  • marketing) 
  • tarbijarühmad ja tooteid valmistatakse valitud sihtrühma või ­rühmade jaoks. 
  • brand position, product position etc) 
  • involvement rate, low involvement rate) 
  • P mudel 
  • C mudel
  • marketing plan) 
  • ühiskondlik turunduskontseptsioon) (marketing management concepts 
  • production, product, selling, marketing, and societal marketing concept) 
  • turundus)) (segmentation strategies (undifferenciated, differenciated, concentrated 
  • marketing)) 
  • Mass­ ehk laus­ ehk diferentseerimata turundust
  • Diferentseeritud turundus 
  • Kontsentreeritud turundus 
  • preference patterns, and suitability for segmentation) 
  • positioning) 
  • võrdlemine, ostu sooritamine, ostujärgne hindamine)) (consumer decision­making 
  • process, buyer decision­making process, buying process (need recognition, 
  • information search, evaluation of alternatives, purchase, postpurchase behaviour)) 
  •  ETAPP ­ Informatsiooni otsimine 
  •  ETAPP ­ Alternatiivide hindamine 
  • ETAPP ­ Ostuotsuse vastuvõtmine 
  • et al 
  •  ETAPP ­ Ostujärgne hindamine 
  • product life cycle (development, introduction, growth, maturity, decline stage)) 
  • elements) 
  • consumer­based pricing, value­based pricing) 
  • planeerimine, rakendamine, kontrollimine) (strategical marketing management 
  • process (analysis, setting objectives, planning, implementation, control)) 

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

110
docx
69
doc
69
doc
68
docx
120
docx
1072
pdf
46
docx
29
doc





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto