Innovatsioon loeng 3, 5, 6 (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist rolli võib nõudlus mängida innovatsioonide esile kutsumisel ?
  • Milline on riigi roll ettevõtluskeskkonna arendamisel ?
  • Mis tähenda kui ühes või teises valdkonnas on plahvatuslikud tootlikuse kasvud ?
  • Miks õppimiskõverad muutuvad laugeks ?
 
Säutsu twitteris
Loeng 3:
Innovatsioon on üldjuhul seostatud ühe ettevõtte majandustegevuses mingi uuendusega, mis annb sellele ettevõttele konkurentsi eelise. Tema toode, teenus on parem kui konkurentidel ja tänu sellele ettevõte teenib ka rohkem raha.

  • Miks spetsialiseeruvad ettevõtted erinevates riikides erinevatesse valdkondadesse?
    Majandusteaduses ehk majanduspoliitikas on kaks täiesti erinevat arusaama sellest kus spetsialiseerumised või konkurentsieelised tulenevad. Ühelt poolt on meil klassikaline majandusteadus, mille idee seisneb selles, et kui me vaatame miks ettevõtte toodavad erinevaid asju erinevates piirkondades, siis on näha, et looduslik ja geograafiline keskkond soodustab ühes piirkonnas näiteks veini tootma ja teises mitte. Ja on mõistlik, et need geograafiliselt erinevate piirkondade riigid omavahel kauplevad. Ettevõtjad keskenduvad sellel mis on nende keskkonnas füüsiliselt, geograafiliselt, loodusvaraliselt olemas.
    Teine ja vastanduv arusaam põhineb selles, et kui me vaatame ajaloos edukaid riike, kus innovatsioon ja majandusareng on olnud väga jõuline ja kus inimeste elatustaset on kõvasti parandatud, siis me peaaegu mitte kunagi ei leia riike nende hulgast kellel on olulised looduslikud eelised. Idee on selles, et peaaegu kõik konkurentsieelised või põhjused miks ettevõtted ühesse või teise valdkonda spetsialiseeruvad on inimeste poolt loodud. Ehk on loodu mingi ühistegevuse käigus, me oleme teinud mingisuguseid poliitikaid mis loovad ühe või teise tingimuse ettevõtjate jaoks. Klassikalisesks näiteks on Veneetsia , seal puuduvad looduslikud varad või eelised, millega nad saaksid kaubelda, kuid nad olid üks suurimaid kaubavahetus mehhanisme. Nt. Jaapan, Taiwan

  • Millist rolli võib nõudlus mängida innovatsioonide esile kutsumisel?
    Konkurentsieelised:
    Siseriiklik nõudlus: kui tahate luua ettevõetet Itaalias või Prantsusmaal vms riigis, siis on võimalik mõelda moe- ja muu kvaliteetkaubanduse peale kuna seal on nii öelda pikemaajaline kogemus-harjumus inimestel selliseid kaupu osta, on kergem leida ka inimesi kes on harjunud selles valdkonnas töötama. Nt. Positiivne Eestis: internet , paljudele on see kätte saadav, sageli on see vaba ja tasuta, paljudel on olemas arvutid . E-teenused. Negatiivne Eestis: Inimesi on vähe, turg on väga väike.
    Konkurents keskkonna mõttes: oluline on konkurents iseenesest, kas valdkonnas kuhu te tahate siseneda on väga palju suuri ettevõtteid või üksikud suured ettevõtted, palju väikeettevõtteid. See on sageli väga oluline tegur, et millised on teie võimalused ettevõtjana ellu jääda, olla edukad jne. Valdkondadeks kus on palju suurettevõtjaid: autotööstus jne. Palju väikeettevõtjaid: juuksurid, muu teenindus.
    Kompententsid: ehk milline on inimeste, elenike haridustase. Kompententsi on võimalik mõõta väga erinaval moel, milline on lugemisoskus, matemaatilised võimed jne. Mõtekas minna valdkondadesse kus inimeste õppimine on oluline, kes suudavad lahendada kompleksied ülesandeid. Alustava ettevõtte seisukohalt on oluline vaadata kas tööturulut on võtta rohkem inimesi kes on harjunud isesesiva tööga, harjunud väga palju õppima või on teie keskkonnas palju inimesi kes oskavad teha liinitööd, mitte väga palju muud. On mõtekas minna siis valdkonda kus on palju liinitööd.
    Oluline on konkurentsieeliste puhul aru saada, et kui nad tekivad mingis keskkonnas, siis on ka palju tegureid mida ei saa muuta.
    Keskkond ise iseenesest väga paljuski nii öelda annab võimalusi millega ettevõtted tegelevad ja kus nad saavad olla innovaatilised.

  • Milline on riigi roll ettevõtluskeskkonna arendamisel?
    Saksa VS Briti:
    Keemiatööstus tekib Inglismaal, see oli 19 sajandil väga innovatiivne ettevõtmine, väga tihedalt tuli turule rida uusi tooteid. Enamasti neid tooteid-värve patendeeriti, oluline põhjus miks seda tehti oli see, et patendiseadusandlus oli väga hea-tugev, väga lihtne oli teadlasena, laborandina patendeerida oma toodet. Hea patendeerimiskliima aintas ettevõtetel kiiresti kasvada, soodustas väga eksperimentaalset keemiat. Samaaegselt Saksamaal ettevõtjad nägid, et huvitav valdkond , kasumid kasvavad, nad tahaks ka sellega tegeleda. Ettevõtjad üritava ka luua värve, aga probleem on selles, et patentimise seadsuandlsu on oluliselt nõrgem, ehk ka siis kui mõni Saksa ettevõtja suutis mõne värviga välja tulla oli tal seda keeruline või suht võimatu patendeerida, kui ta ei saa toodet patendeerida, ei saa ta kaitsta ennast selle eest, et keegi ta toodet järele tegema ei hakka. Oli kaks võimalus, kas minna Inglismaale või üritada olla radikaalsemalt innovaatiline . Saksa keemiatööstus läks üle juhuslikust eksperimenteerimisest täpsele leitamisele.
    Poliitika roll on väga oluline, aga ka poliitika muutub. Nt. tööjõuturu regulatsioon , kas meil on ametiühingud või mitte.
    Ida- Aasia riikide tõus:
    Kui vaadata aastat 1950, sii Korea oli sama vaene või riaks kui Somaalia , ehk siis tegemist oli maailma ühe vaesema riigiga. Väga palju ei erinenud sellest ka Jaapan, kes alustas natukene varem oma arenemist . Siin on mitu olulist aspekti mida siis need riigid ja riikides olevad ettevõtted oskasid väga oskuslikult ära kautada.
    1.
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Innovatsioon loeng 3-5-6 #1 Innovatsioon loeng 3-5-6 #2 Innovatsioon loeng 3-5-6 #3 Innovatsioon loeng 3-5-6 #4 Innovatsioon loeng 3-5-6 #5 Innovatsioon loeng 3-5-6 #6 Innovatsioon loeng 3-5-6 #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-03-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 61 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Kristi72 Õppematerjali autor

    Lisainfo

    1. Miks spetsialiseeruvad ettevõtted erinevates riikides erinevatesse valdkondadesse?
    2. Millist rolli võib nõudlus mängida innovatsioonide esile kutsumisel?
    3. Milline on riigi roll ettevõtluskeskkonna arendamisel?
    1. Defineeri mõisted positiivne, negatiivne ja konstantne mastaabiefekt.
    2. Kirjelda mastaabiefekti erinevust mastaabisäästu ja mitmekülgsussäästu puhul.
    3. Analüüsi mastaabiefekti erinevust erinevate majandusvaldkondade puhul ja selle muutumist ajas.
    4. Miks õppimiskõverad muutuvad laugeks?
    1. Kirjelda toote elutsüklit konkurentsi ja tehnoloogilise küpsuse vaatevinklist.
    2. Kuidas on tehnoloogilised trajektoorid ja organisatsiooniline võimekus omavahel seotud?

    konkurentsieelised , mastaabefekt , mitmekülgsussääst , economies of scope , economies of scale , internal & external , econimies of location , õppimiskõver , informatsiooniline asümeetria , rajasõltuvus , trajektoorid

    Mõisted

    Teemad

    • Loeng 3
    • Miks spetsialiseeruvad ettevõtted erinevates riikides erinevatesse
    • valdkondadesse?
    • Millist rolli võib nõudlus mängida innovatsioonide esile kutsumisel?
    • Konkurentsieelised
    • Milline on riigi roll ettevõtluskeskkonna arendamisel?
    • Saksa VS Briti
    • Ida-Aasia riikide tõus
    • Loeng 5
    • Defineeri mõisted positiivne, negatiivne ja konstantne mastaabiefekt
    • Mastaabiefekt
    • Positiivne
    • Negatiivne
    • Konstantne
    • Kirjelda mastaabiefekti erinevust mastaabisäästu ja mitmekülgsussäästu puhul
    • Economies of scope
    • Economies of scale
    • Economies of network
    • Econimies of location
    • Economies of integration)
    • Analüüsi mastaabiefekti erinevust erinevate majandusvaldkondade puhul ja selle
    • muutumist ajas
    • Microsoft
    • operatsioon
    • Ravimid
    • Teenindussektor
    • Põllumajandus
    • Miks õppimiskõverad muutuvad laugeks?
    • informatsiooniline
    • asümeetria
    • Loeng 6
    • Kirjelda toote elutsüklit konkurentsi ja tehnoloogilise küpsuse vaatevinklist
    • Rajasõltuvust
    • Kuidas on tehnoloogilised trajektoorid ja organisatsiooniline võimekus omavahel
    • seotud?

    Kommentaarid (1)

    easytosay profiilipilt
    easytosay: sain abi, aitäh !
    18:00 29-10-2012


    Sarnased materjalid

    4
    doc
    Innovatsioon loeng 2
    3
    doc
    Innovatsioon loeng 1
    25
    doc
    Innovatsiooni loengu kordamisküsimused
    12
    docx
    Innovatsioon
    8
    doc
    Innovatsiooni vaheeksam - essee 2011
    12
    docx
    Innovatsioon vastused
    66
    docx
    Maailmamajanduse geograafia
    161
    pdf
    Juhtimise alused





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !