Innovatsioon kordamisküsimused (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas on arusaam innovatsiooniprotsessi toimumisest muutunud läbi aja ?
  • Mis on patent ning millises tehnoloogia elutsükli faasis enam patenteerimist aset leiab ?
  • Kuidas erinevad innovatsioon majandussektorite kaupa ?
  • Miks spetsialiseeruvad ettevõtted erinevates riikides erinevatesse valdkondadesse ?
  • Millist rolli võib nõudlus mängida innovatsioonide esile kutsumisel ?
  • Milline on riigi roll ettevõtluskeskkonna arendamisel ?
  • Miks õppimiskõverad muutuvad laugeks (flat) ?
  • Kuidas on tehnoloogilised trajektoorid ja organisatsiooniline võimekus omavahel seotud ?
  • Mida tähendab termin ,,riskikapital" ?
 
Säutsu twitteris

1.Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega?
Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia , sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad.
2.Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise ; tooge näiteid.
Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted.
  • Pakutava toote või teenuse uudsus : pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani, sulepea , fotoaparaadi, nõudepesumasina, telefonipanga jne turuletoomine maailmas.
  • Protsessi uudsus: pakkuda seda viisil, millele teisel pole midagi vastu panna – kiiremini, madalamate kuludega, kliendile kohandatumalt jne. Nt: Pilkingtoni leht- ehk floatklaasi protsess, Bessemeri terase protsess, internetipangandus, online-raamatukaubandus.
  • Keerukus : Pakkuda midagi, mida teistel on raske põhjalikult omandada. Nt: Rolls -Royce ja lennukimootoreid- ainult käputäis konkurente suudavad toime tulla seonduva keeruka mehaanika töötlemise ja metallurgiaga.
  • Intellektuaalse omandi õiguslik kaitse. – pakkuda midagi mida teised ei saa ilma litsentsi-vm tasu maskmata (ülimenukad ravimid Zantac).
  • Konkurentsieelise rea laiendamine. – konkurentsi aluste nihutamine. Nt toote hinnalt hinnale ja kvaliteedile. (jaapani autotööstus)
  • Ajastamine. esmategija eelis – esimeseks olemine võib tagada märkimisväärse turuosa uutes tootevaldkondades (amazon.com, yahoo ).
  • Kiire järgneja eelis – jälgida kedagi teist alguses vigu tegemas ning liikuda siis kiiresti jätkutoote juurde ( Palm Pilot)
  • Viimilistlemata/platformi disain . – pakkuda midagi, millele on võimalik üles ehitada teisi variatsioone ja põlvkondi.( CD, DVD, Walkmani arhitektuur, Intel)Reeglite ümberkirjutamine. – pakkuda midagi, mis esindab täiesti uut toote või protsessikontseptsiooni. (kirjutamismasinad vs elektrooniline tekstotöötlus, jää vs külmikud) Protsesside ümberpaigutamine – süüsteemi osade omavahelise töö ümberkorraldamine (efektiivsemate võrgustike ehitamine; Zara ja Benetton rõivaste, Dell arvutite ülekanne ühest rakenduskontekstist teise – väljakujunenud elementide kombineerimine eri turgude tarbeks. (polükarbonaatraattad- nagu veerevpagas arendatud laste mänguasjadeks)
3.Kirjeldage innovatsiooni erinevaid tüüpe ning tooge näiteid, sh inkrementaalsest ja radikaalsest innovatsioonist.
1)Tooteinnovatsioon-muutused asjades (tooted/teenused), mida organisatsioon pakub. Nt: uue disainiga auto, uus väikelapse õnnetusjuhtumi kindlustuspakett, uus kodumeelelahutussüsteem
2)Protsessi-innovatsioon- muutused nende loomise ja kättetoimetamise moodustes. Nt: Muutus auto või kodumeelelahutussüsteemi tootmismeetodites ja kasutatavates seadmestes.
3)Positsiooni-innovatsioon- muutused toodete/teenuste turuletoomise kontekstis. Nt: Suurbritannia vanaks tooteks oli Lucozade, mis oli suunatud kosumist vajavate lastele ja vanuritele, kuid hiljem esitleti toodet uue tervisejoogina, mis oli sihitud kasvavale fitness -turule, kus seda pakutakse treeningu jõudlust parandava tervisejoogina.
4)Paradigmainnovatsioon- muutused organisatsiooni tegevust raamivates ja selle aluseks olevates mõttemallides. Nt: nihe odavlennuliinide suunas, kindlustus - jm finantsteenuste pakkumine online´is.
5) Inkrementaalne e järkinnovatsioon – järk-järguline olemasolevate toodete edasiarendamine. Nt: autode, lennukite, telerite uued versioonid.
6) Radikaalne või baasinnovatsioon – olemasolevate toodete, protsesside, organisatsiooniliste korralduste, tootmis-, levitamis-, kommunikatsioonisüsteemide põhjalik muutus. Nt: auruenergia, IKT-„ revolutsioon “, biotehnoloogia .
4.Kuidas on arusaam innovatsiooniprotsessi toimumisest muutunud läbi aja?
Innovatsioon on leiutise, avastuse, uue või olemasoleva teadmise uudne kasutamine majanduslikus protsessis (Joseph A.
Schumpeter).
“Ettevõtted saavutavad innovaatiliste tegude kaudu konkurentsieelise. Nad lähenevad innovatsioonile selle kõige
laiemas mõttes, hõlmates nii uusi tehnoloogiaid kui ka uusi toimimisviise” Michael Porter (1990)
“Innovatiivne äri on selline, mis elab ja hingab “väljaspool karbimõtlemist”. See ei seisne pelgalt heades ideedes, see
on kombinatsioon headest ideedest, motiveeritud töötajatest ja vaistlikust mõistmisest, mida teie klient vajab” Richard Branson (1998)
“Innovatsioon on uute ideede edukas rakendamine” – Suurbritannia kaubandus‐ ja tööstusministeeriumi innovatsiooniosakond (2004).
5.Kirjeldage innovatsiooniprotsessi eri faase ning edu orientiire.
Faasid :1)Vaadelda ja uurida oma keskkondi (sise-ja väliskeskkonda), et püüda ja töödelda signaale potentsiaalse innovatsiooni kohta.
2)Teha strateegiline valik nende potentsiaalsete innovatsiooni käivitajate hulgast- valida, mille tegemisse organisatsioon ressursse suunab.
3)Eraldada valikule ressursse- võimaldades teadmusressursse selle rakendamiseks.
4)Innovatsioon ellu viia, kasvatades seda alates ideest läbi erinavate astmete kuni lõpliku rakendamiseni.
5)Eelnenud faaside edu-ja läbikukkumiskogemuste analüüs, et õppida, kuidas protsessi paremini juhtida.
Edu orientiirid (lk.88):1)Otsingufaas 2)Valikufaas 3)Elluviimine 4) Teadmusressursside omandamine 5)Projekti elluviimine 6)Innovatsiooni käivitamine 7)Õppimine ja reinnoveerimine
6.Kirjeldage tehnoloogia elutsükli erinevaid faase, tooge näiteid.
Esimeses faasis on tootearendus , standardite
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Innovatsioon kordamisküsimused #1 Innovatsioon kordamisküsimused #2 Innovatsioon kordamisküsimused #3 Innovatsioon kordamisküsimused #4 Innovatsioon kordamisküsimused #5 Innovatsioon kordamisküsimused #6
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-05-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 148 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Alison77 Õppematerjali autor

Lisainfo

kordamisküsimused eksamiks
innovatsioon , projekti juhtimine

Mõisted

Sisukord

  • VEEL?
  • NÄIDE

Kommentaarid (3)

maryyyyy profiilipilt
maryyyyy: põhjalikult tehtud
09:27 05-06-2011
ChiccyX profiilipilt
Kätlin Joala: Aitäh :)
22:42 01-06-2014
Alps123 profiilipilt
alps -: ei
22:13 21-02-2016


Sarnased materjalid

25
doc
Innovatsiooni loengu kordamisküsimused
20
pdf
Operatsioonijuhtimine kordamisküsimused
19
pdf
Strateegiline juhtimine kordamisküsimused
23
docx
Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused
20
docx
Juhtimise kordamisküsimused
40
docx
Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused
23
odt
Töösotsioloogia kordamisküsimused
17
docx
INIMRESSURSI JUHTIMISE KORDAMISKÜSIMUSED





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !