Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED (1)

4 HEA
Punktid

Lõik failist


Inimressursi
juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED:

K 16 Jaanuar 9.30 – 10.30

  • Personalijuhtimise olemus ja kujunemine
    Personalijuhtimine kui tegevus, mis on seotud inimeste kui ühe olulisema ressursi
    juhtimisega pärineb ammustest aegadest. Tegevust hakati aga
    teadvustama üsna hiljuti , 19. sajandil. Erilise tähelepanu sai
    personali juhtimine ajal, mil tehnoloogilse revolutsiooni käigus
    uuendati kogu masinapark, mis aga vajas hulgaliselt personali
    masinapargi hooldamiseks.
     
    XX
    saj. algus
     –
    personalijuhtimine seisnes teatud soodustuste, teenuste osutamises
    töötajatele, näiteks lõunasöök tehase kulul; Mary Parker
    Folletti ja Elton Mayo  
    20-30-ndad – ilmnes personali administreerimine , värbamise ja baasõppe
    dokumentatsiooni haldamine – niinimetatud kaadriküsimustega
    tegelesid “valgekrae ohvitserid”;
    40-50-ndad –
    kujunes välja personalijuhtimine kui iseseisev valdkond , algas
    sõjajärgne hoogne värbamine, testimine ja õpetamine.
    USA-s
    1940.a
    .
    - toimus massiline personaliosakondade loomine. Tõuke selleks andis
    1935.a. vastu võetud Wagneri seadus, mis andis õiguse pidada
    läbirääkimisi tööandjatega palkade ja töötingimuste üle. Sõja
    ajal värvati hulgaliselt sõdureid, mis tingis vajaduse sobivate protseduuride leidmiseks ja välja töötamiseks, kuna:

    • paljud naised asusid tööle esmakordselt;
    • vaja oli lendureid, vahendeid selleks aga nappis, tuli leida sobivaid väiksemate kulutustega – parimateks vahenditeks osutusid testid;
    • edutamiseks sobivate ohvitseride leidmiseks – töötajate hindamine;


    60-70-ndad –
    süstemaatilise personalijuhtimise algus, konkurentsi kasv, a/ü
    võimu suurenemine, arenes tööseadusandlus, personalitöötaja
    muutus vahendajaks tööandja (TA) ja töötaja vahelistes suhetes;
    80-ndad –
    personalijuhtimine kui äristrateegia osa;
    XX
    saj. lõpp
     –
    inimressursi juhtimine, töötajad kui kriitiline ressurss ja konkurentsieelis , personalitöö kui töötajate ja juhtide
    nõustamine.
    Kui
    varasem personalijuhtimine sisaldas töötajate valikut, koolitust,
    personaliarvestuse pidamist ja kollektiivsete vaidluste lahendamist,
    siistäna on lisandunud – organisatsioonisiseste muutuste
    korraldamise roll.
    Kui aastateni
    1970-75
     olid
    firma juhtidel ja töötajatel juhtimisest sarnased arusaamised , mis
    õige, mis vale, siis nüüdseks on materiaalse heaolu kasv,
    haridustaseme tõus, massiteabevahendite mõju suurenemine ja
    väärtushinnangute muutumine aga suurendanud vajadust
    eneseteostuseks, eneseväärtustamiseks ja ühtekuulumiseks.
    SIFO
    (Rootsi Arvamusuuringute Instituut) andmetel
    võib 90.aastaid nimetada pädevuse
    kümnendiks
    :
  • Vasakule Paremale
    Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #1 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #2 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #3 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #4 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #5 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #6 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #7 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #8 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #9 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #10 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #11 Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED #12
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-01-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 256 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor pekirull123 Õppematerjali autor
    Suulise eksami kordamisküsimused ja vastused.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    5
    docx

    Inimressursi juhtimise konspekt eksamiks

    Inimressursi juhtimine 1. Personal ­ kogu organisatsiooni liikmeskond ­ töötajad (juhid, alluvad, omanikud, kui nad organisatsioonis töötavad). 2. Personalijuhtimine ­ tegevus, mida tehakse personaliga selleks, et saavutada organisatsiooni eesmärke. 3. Juhtimine on organisatsiooni eesmärkide saavutamise protsess läbi nelja põhilise juhtimisfunktsiooni (planeerimine, organiseerimine, eestvedamine, kontrollimine). (tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil ülilühidalt) PERSONALIJUHTIMISE ERIPÄRAD 21. sajandil 1) oluline on teadmised, informatsioon, know-how 2) tehnoloogia kiire areng toob kaasa teadmiste ja oskuste kiire vananemise 3) majanduse globaliseerumine, tööjõuturu avanemine

    Inimressursi juhtimine
    thumbnail
    19
    docx

    "Personalijuhtimine& quot; Alas, R.

    Tootlikkus ­ kui palju suudab 1 töötaja organisatsiooni tootele või teenusele väärtust lisada. Suureks ohuks on ajude väljavool konkuredi juurde. Töötajate ebakindlus töökoha säilimise suhtes. Kõik eelnev on eelduseks personalijuhtimise arengule ja selle osakaalu suurenemisele organisatsiooni juhtimisel. 11. Strateegiline personalijuhtimine Personalijuhtimise ja juhtimise oluliseim tegevus ­ luua firmale konkurentsieelis inimeste ja protsesside näol. Personali strateegiline juhtimine on kujunenud personalijuhtimise kõige olulisemaks tegevuseks. Strateegilise partneri rolli täites arendab personaliosakond ettevõttes välja niisugusel tasemel personali, kes suudab kindlustada firma strateegiliste eesmärkide saavutamise. Selle saavutamiseks tuleb tegeleda firma infrastruktuuri juhtimisega. Töötajate advokaadina tuleb personaliosakonnal tagada töötajate isiklike panuste suurendamine eesmärgiga luua firmale konkurentsieelis seal töötavate inimeste näol

    Personali juhtimine ja arendamine
    thumbnail
    38
    docx

    Personali juhtimine ja arendamine

    kliima, grupiprotsessid, organisatsiooni kultuur). Juhtimises vahetule juhtidele palju uusi rolle (sh töötajate värbamine ja arendamine). Personalijuhtimist mõjutavad suunad 21. sajandi alguses: tehnoloogia kiire areng; majanduse globaliseerumine; demograafilised muutused; paindlikud struktuurid, projektid; töösuhted lühemad; virtuaalne organisatsioon; informatsioon; lojaalsus eriaala vs organisatsioon; juhtimine organisatsiooni kultuuri kaudu; maandussurutise mõjud ja järelmõjud; “vajaduspõhised” töötajad (nt FIE, goworkabit, uber jm); inimkapitali nõuete muutused (nõutud uutele kompententsidele vs ülekvalifitseeritus). Personalijuhtimise eripärad 21. Sajandil: oluline on teadmised, informatsioon, know-how; 1) tehnoloogia kiire areng toob kaasa teadmiste ja oskuste kiire vananemise; majanduse globaliseerumine, tööjõuturu avanemine;

    Organisatsiooni psühholoogia
    thumbnail
    20
    pdf

    4. loeng. Personalijuhtimine

    Juhtimise alused Personalijuhtimine Mare Kurvits Personalijuhtimine ÕPPE-EESMÄRGID: defineerida mida tuleb mõista personalijuhtimise all määratleda personalitöö eesmärgid kirjeldada personalitöö erinevaid valdkondi arutleda kes on professionaalne personalijuht tänapäeval miks vaatamata erinevate valikumeetodite kasutamisele valitakse töökohale vale inimene Personalijuhtimine kui juhtimisfunktsioon Personalijuhtimise funktsioonid: -töötajate valik -töötajate treenimine -personali arvestuse pidamine -kollektiivvaidluste lahendamine Lisandunud: -organisatsioonisiseste muutuste juhtija roll Personalitöö eesmärgid 1. Efektiivselt töötava personali ligimeelitamine 2. Personali efektiivsuse suurendamine 3. Efektiivse tööjõu säilitamine Personalijuhi võtmerollid 1. Juhtkonna huve esindav äriinimene 2. Muudatuste kujundaja vastavalt äri vajadustele. 3. Organisatsioonisisene k

    Juhtimise alused
    thumbnail
    14
    doc

    Praktiline personalijuhtimine ja töösuhted Eksami kordamisküsimused 2016

    Majanduslikud arengueeldused, Sotsiaal-kultuurilised arengueeldused, Poliitilised ja õiguslikud arengueeldused, Tehnoloogilised arengueeldused. Mikrokeskkond koosneb: Konkurendid, Kliendid, Tarnijad, Regulaatorid, Strateegilised liitlased. Veel mõjutab personalijuhtimist: Ettevõtte suurus Arengufaas Kas ettevõte on kodumaine või rahvusvaheline Riigi- või erasektoris Ettevõtte juhtimine, kultuur ja väärtused Personalitöötajad ja nende ettevalmistus 5. Nõudmised, mis esitatakse personalijuhile kaasaegsetes organisatsioonides Omab ettekujutust keskkonnast, kus organisatsioon tegutseb Tunneb situatsiooni, kus organisatsioon asetseb Saab aru, kuidas tulu saadakse ja milleks seda kasutatakse Suudab kontseptuaalselt mõelda ja mõtteid väljendada Suudab formuleerida organisatsiooni personalipoliitika ja ­arengukava

    Personali juhtimine ja organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    10
    pdf

    Kordamiskusimuste-vastuse d-personalijuhtimine docx

    KORDAMISKÜSIMUSED ÕPPEAINES ‘PERSONALI JUHTIMINE' 1. Personalijuhtimise eesmärk Eesmärgiks on tagada inimressursi maksimaalselt efektiivne rakendamine organisatsiooni eesmärkide saavutamise huvides. Personalijuhtimise eesmärk on tagada töö suurim võimalik efektiivsus nii töötajate, firma kui ka ühiskonna seisukohalt. 2. Personalijuhi rollid 1) Juhtkonna huve esindav äriinimene 2) Muudatuste kujundaja vastavalt äri vajadustele 3) Organisatsioonisisene konsultant ja partner allüksuste juhtidele 4) Firma strateegia ja äri planeerija: 5) Talentide leidja ja juhtija:

    Personali juhtimine ja organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    25
    pdf

    Praktiline ülesanne personalijuhtimises

    sündmuste vahelist sidet. 4.2. Milliseid meetodeid ja viise saab kasutada hindamiseks? Kasutatakse järgmisi personalihindmaise meetodeid: Tagasivaatemeetodid: · graafilised hindamisskaalad · kontroll-lehed · kriitilised intsidendid · käitumisel põhinevad hindamisskaalad Tulevikku suunatud meetodid: · hindamisintervjuud · juhtimine eesmärkide kaudu Võrdlevad hindamismeetodid: · järjestamise meetod · paarisvõrdluse meetod · sundjaotuse meetod 14 Kirjalikud meetodid: · essee · personalijuhi koostatud ülevaade · enesehinnangud 4.3. Milliseid otsuseid teie arvates mõjutavad/võiksid mõjutada hindamise tulemused ning milles see mõju avaldub

    Personalitöö
    thumbnail
    4
    docx

    Personalijuhtimisest ja selle põhimõisted

    interpreteerimine ­ kord aastas. -mitteametlik - töötajate hindamine igapäevaselt, so subjektiivne, ei leia töötajate poolt heakskiitu, mitteusaldusväärne. Personali hindamise meetodid: · tagasivaatemeetodid; · tulevikku suunatud meetodid; ( Hindamisintervjuude puhul keskendutakse töötaja käitumisele ja töötulemustele, mitte isiksuseomadustele ning see peaks kaasa aitama juhi käitumisele tulevikus. Juhtimine eesmärkide kaudu aga eeldab eesmärkide püstitamist ja neist juhindumist ­ sellest kasvas välja tasakaalustatud tulemuskaart ja tulemusjuhtimine.) · võrdlevad meetodid;(essee, paarisvõrdluse meetod) · kirjalikud meetodid. ( Järjestamine kujutab endast hinnatavatest töötajatest ühise pingerea koostamist. Personalijuhi koostatud ülevaade eeldab personalitöötaja aktiivset osalemist hindamises ­ küsitleb kõiki juhte alluvate töö kohta jne

    Juhtimine




    Meedia

    Kommentaarid (1)

    123451122 profiilipilt
    123451122: Tegelikult on personalijuhtimise ja inimressursi juhtimise lähenemised ja teooria täiesti erinevad. Selle faili pealkiri peaks olema kindlasti personalijuhtimise eksamiks.
    20:29 17-11-2016



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun