18. Mis on Jaan Koorti tuntuim skulptuur? Metskits 19. Mis on kubismi iseloomulikud jooned? 3 1) inimkehad olid jagatud geomteerilisteks vormideks, 2) esemeid kujutati ühekorraga mitmest vaatevinklist, 3) värvid jäeti tahaplaanile, 4) ruumilisus puudub 20. Keda võib pidada kubismi rajajaks? Kust sai ta oma eeskujud? Pablo Picasso 21. Mis on kollaaz? Kollaaz on kunstivorm, milles kinnitatakse alusele erinevaid kujundeid /materjale. 22. Mis sõnast tuleneb mõiste futurism? Tulevikust. 23. Mis maal sündis futurism? Millised olid selle maa ühiskondlikud olud? Itaalias, 24. Kuidas suhtusid futuristid vanasse kunsti ja kultuuritraditsioonidesse? Futurismile ongi omane vanade kultuuritraditsioonide hülgamine. Futurism väljendabki tänapäeva maailma kiirust ja eripalgelisust. 25. Kuidas püüdsid futuristid maalidel edasi anda liikumist? 2 1) liikumise illusioon geomeetriliste kildude abil 2) erksate värvidega, 3) kompositsiooni abil 26
30. peamine kujundava kunsti õppeasutus. · IXX ja XX sajandivahetus tõi Eestisse postmodernismi ja rahvusromantika. · 1920. aastate kunstis on tunda saksa sõjajärgse ekspressionismi mõjusid, mis oli enamasti mõõdukas, pehmunud ja dekoratiivne. · Eestis oli esindatud ka kubismist lähtunud konstruktivism. · Eesti kunsti oli omaks võtnud rahvusvahelise kunstipealinna, Pariisi arengurütmi. 14. Ants Laikmaa loomingu mõjututasid impressionism ja postimpressionism. Ta maalis nii kohalikke talupoegi kui ka Eesti tuntuid inimesi. Tema tuntuimad tööd on: "Marie Underi portree", "Autoportree", "Lääne neiu", "Vigala taat", "August Kitzbergi portree". 15. XX sajandi silmapaistvaim loodusmaalija Eestis oli Konrad Mägi. (Tegelikult mul pole õrna aimu ka, googlel ka mitte.) 16. Kristjan Raud ammutas oma loomingulisi ideid Eesti rahvapärimustest ja talurahva elust. 17. Kristjan Raua loomingut iseloomustavad:
Inimeste ja esemete deformeerimise teel näitasid nad oma suhtumist ümbritsevasse. Joonistuse üldistamiseks ja moonutamiseks kasutati teravaid ja tooreid värvikontraste või tuhmiks muudetud koloriiti. Nende töödes oli inimene sageli jõhkra ilmega, mille taga võis aimata sisemist piina ja traagikat. Loodus, mis neid ümbritses oli kujutatud äreva ja pingestatuna. Ekspressioniste ei huvitanud harmoonia, dekoratiivsed väärtused ja maaliline ilu. Futurism Futurism kui programm sündis enne kui sellele vastav kunst. Seetõttu erineb futurism enamikest eelnevaist kunstivooludest, kus teooriad ja ideoloogiad tekkisid juba loodud teoste tõlgendusena. Futuristid kandsin oma plaane manifestidena, mida kanti ette rahvakogunemistel ja levitati ajakirjandus. Filippo Tommaso Marienetti oli futuristlike manifestide tähtsaim autor ja nende ettevõtmiste peakorraldaja. Marinetti avaldused olid alati ülepakutud teatraalsuse ja tundeküllase stiiliga
KUNSTIAJALOO III KURSUS Impressionism 1) Vaata Claude Monet` maali Palazzo Mula Veneetsias lk 225 ja too selle näitel välja kolm impressionismile omast tunnust! * Tähelepanu pöörati eeskätt õhu ja selle valguse maalimisele. Kuna need muutusid kiiresti, tuli ka maalida ka kiresti ja vabas õhus. * Musta värvi peaaegu ei kasutatud. Kui seda siiski tehti, otsiti musta sees omakorda erinevaid värvivarjundeid * Suured muutused kompositsioonis ehk maali üleehituse alal. Loobuti rangest,läbimõeldud kompositsioonist.
1 Impressionism Iseseisev töö õpiku Kunstikultuuri ajalugu 11. klassile § 34 põhjal 1) Vaata Claude Monet` maali Palazzo Mula Veneetsias lk 225 ja too selle näitel välja kolm impressionismile omast tunnust! *Kujutatakse objekti valguse ja õhu kaudu. *Peamine motiiv on maastik. *Nähtavat pilti maailmast on antud edasi väikeste erivärviliste pintslitõmmetega. 2) Iseloomusta Auguste Renoiri maalimislaadi lk 227 toodud näidete põhjal!
20 sajandi kunst Sajandivahetuse kunst: uusromantismi ideoloogia - Osad jäid truuks positivistlikule filosoofiale ning usule teaduse ja tehnika progressi, paljud kirjanikud ja kunstnikud hakkasid aga pooldama uuromantilist ideoloogiat. Uuromantikud uskusid, et maailm on müsteerium, mida teaduslik mõtlemine ei suuda haarata. Selline mõtlemine põhjustas pettumist kaasajas ja arvamus, et teadus ja tehnika areng pole muutnud ühiskonda humaansemaks ega inimesi õnnelikumaks. Parateadused olid populaarsed. Kunst muutus omaette väärtuseks. Sümbolism põlgab nähtava maailma erapooletut jäljendamist, järelikult realismi ja impressionismi. Käsitleti nn suuri teemasid nagu sünd, surm, erootika, armastus, üksindus, elu. Teemasid lahendati süzeede abil, mis olid tähtsamad kui see, kuidas seda kujutati. Rõhutati, et elu on müsteerium. Prantsuse sümbolismi eelkäijaks oli Chavannes. Kuulsamad: Redon (fantaasiarikas, mütoloogia jne; Ophelia); Toorop (juugendliku stiiliga; Kol
elu igavene ringkäik, inimese ühtsus lodusega jne.) - Mitmetähenduslik, hämar, salapärane, irratsionaalne süzee väljamõeldud aines, mittetähenduslik. - Kaugete maade ja möödunud aegade romantiseerimine. - Põnevad kummalised detailid, süzeede väljamõtlemine. Lihtsate või tavalistena näivate kujundite kaudu püüti öelda midagi erakordset. Kunst on müsteerium, vallandub kunstnike fantaasia (realism, impressionism ei taotle seda.) Eesti: Kristjan Raud (1865 1943) Nikolai Triik (1884 1940) Oskar Kallis (1892 1918) Leedu: Mikalajus Konstantinas Ciurlionis Soome: Aleksei Gallen-Kallela (1865 1931) Vene: Mihhail Vrubel (teda köitis M. Lermontovi kirjanduslike tegelaste ja deemonite maailm, fantaasiarikkus) Nikolai Roerich rahvusromantist
Touluse-Lautrec oli samuti huvitav postimpressionist, kes rõhutas oma subjektide klassikuuluvust ning moonutas tihti neid karikatuursuseni, ta oli algselt mõjutatud impressionistidest, kuid hiljem Gauguinist, Jaapani puulüigetest ja juugendist. Nabiid olid vaimustunud Gauguini sünteetilisest stiilist ning katsetasid nii sümbolistliku sisu kui ka juugendliku dekoratiivsusega. Nad olid ainuke seos välismaal oleva Gauguini ja Euroopa vahel. Hiljem hakkas paljusid nabiisid huvitama impressionism. Maal: Georges Seurat Paul Signac Henri de Toulouse-Lautrec Maurice Denis (nabii) Pierre Bonnard (nabii) Eduard Vuillard (nabii) Fovism - Nende joonistus oli tinglik, kuid värvid puhtad ja kõlavad. Värvid kantud lõendile suurte korrapäratute laikudena. Nad hülgasid nii impressionistide muljeid jäädvustava kunsti kui ka sümbolistide peidetud loo
Kõik kommentaarid