Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid (0)

1 Hindamata
Punktid
Vasakule Paremale
I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #1 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #2 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #3 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #4 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #5 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #6 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #7 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #8 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #9 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #10 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #11 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #12 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #13 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #14 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #15 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #16 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #17 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #18 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #19 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #20 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #21 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #22 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #23 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #24 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #25 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #26 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #27 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #28 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #29 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #30 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #31 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #32 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #33 I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid #34
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 34 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-09-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 12 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ksbajeva Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
34
doc

I Vaimsed võimed ja bioloogilised tegurid

ü.k k.k 3 kuud .70 .70 15 aastat .87 .52 E. IQ, pärilikkus ja keskkond korrelatsioon ühemunakaksikud koos .86 ühemunakaksikud lahus .72 kahemunakaksikud koos .60 bioloogilised õed-vennad koos .47 bioloogilised õed-vennad lahus .24 vanemad ja nende lapsed koos .42 vanemad ja nende lapsed lahus .22 adopt. ja bioloogilised lapsed koos .29 adopt. ja adopt. lapsed koos .34 vanemad ja adopteeritud lapsed .19 F. Rassilised erinevused. Caucasoids (USA, GB, EU, NZ, AU, SA, India) IQ = 94-107, m = 100 Mongoloids (USA,Asia, EU) IQ = 97-110, m = 106 V

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
178
docx

ISIKSUSEPSÜHHOLOOGIA

VI Arengulised staadiumid (psyche arenemine). Libido fokusseerimise järgi. - Lapseiga sünnist kuni noorukiaeni – libido tegevustesse, kõnesse, 5.aastast seksuaalfunktsioonidesse. - Täiskasvanu iga noorukieast kuni umbes 40 aastani – libido õppimisse, sotsiaalsesse ellu, perekonda, laste kasvatusse. Ekstravertne, bioloogiline, energiline. - Keskiga alates 40aastast. Libido elutarkusesse ja elu mõttesse. Kultuur, filosoofia, vaimsed väärtused, religioon.  VII Psyche arenemise suunad: - Progressioon – psyche areng harmoonia, elutarkuse ja mõistmise poole. - Regressioon – alateadvuse suunas, psyche põrkub tagasi, libido alateadvusse (frustratsioon).  VIII Elu mõte. Eesmärk: psyche vastandite tervikuks süntees ja identifitseerumine inimkonnaga. individualiseerumine (individuation) - oma arhetüüpide, psyche funktsioonide, orientatsioonide teadvustamine ja nende

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
33
doc

Vaimse võimekuse kontseptsioonid

Vaimse võimekuse kontseptsioonid I Ülevaade probleemidest 1. Kontseptsioonide ja mõõtmise probleem. 1.1 Psühhomeetria intelligentsustestid & IQ valiidsus 1.2. Üldintelligentsus vs intelligentsuse vormid moodulid praktiline intelligentsus haridus ja vaimsed võimed 1.3. Vaimsed võimed ja kultuur sotsialiseerumine naiivne kontsepsioon võimetest 1.4. Areng ja vaimsed võimed Piaget, Võgotski staadiumid, "dünaamiline" testimine 1.5. Bioloogiline lähenemine aju anatoomia ja füsioloogia 2. Intelligentsustestide reliaabluse probleem 2.1. Testide reliaablus IQ ja vanuselised muutused (kuni 18 punkti) madal korrelatsioon (keskmine r =.36) 2.2. Testide ennustav valiidsus IQ ja akadeemiline edukus (keskmine r = .50 ) IQ ja hariduse kestvus ( keskmine r = .55) IQ ja vanemate SES

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
33
doc

Vaimse võimekuse kontseptsioonid

Vaimse võimekuse kontseptsioonid I Ülevaade probleemidest 1. Kontseptsioonide ja mõõtmise probleem. 1.1 Psühhomeetria intelligentsustestid & IQ valiidsus 1.2. Üldintelligentsus vs intelligentsuse vormid moodulid praktiline intelligentsus haridus ja vaimsed võimed 1.3. Vaimsed võimed ja kultuur sotsialiseerumine naiivne kontsepsioon võimetest 1.4. Areng ja vaimsed võimed Piaget, Võgotski staadiumid, "dünaamiline" testimine 1.5. Bioloogiline lähenemine aju anatoomia ja füsioloogia 2. Intelligentsustestide reliaabluse probleem 2.1. Testide reliaablus IQ ja vanuselised muutused (kuni 18 punkti) madal korrelatsioon (keskmine r =.36) 2.2. Testide ennustav valiidsus IQ ja akadeemiline edukus (keskmine r = .50 ) IQ ja hariduse kestvus ( keskmine r = .55) IQ ja vanemate SES

Isiksusepsühholoogia
thumbnail
12
odt

MOTIVATSIOON JA EMOTSIOONID

MOTIVATSIOON JA EMOTSIOONID MOTIVATSIOON – üldine asjade kogum, mis meid tegutsema paneb ja tegutsemas hoiab - vajadus - motiiv - eesmärk VAJADUSED - orgaanilised vajadused - funktsiooni ja füüsilise aktiivsuse vajadus - sotsiaalsed - vaimsed - esteetilised VAJADUS > MOTIIV > PINGUTUS > EESMÄRK > VAJADUSE RAHULDAMINE VAJADUS > MOTIIV > PINGUTUS > EESMÄRGI MITTESAAVUTAMINE > FRUSTRATSIOON, KAITSEMEHHANISMID BILOOGILINE MOTIVATSIOON – tegutsemise eesmärgiks kehaliste vajaduste rahuldamine - valu vältimine - hirm - uni - nälg - janu - sugutung - uimastisõltuvus KULTUURILINE MOTIVATSIOON - arenguvajadus *uudishimu *tunnetusvajadus - tunnetuslik kooskõla ehk kognitiivse dissonantsi ületamine (Leon Festinger)

Psühholoogia
thumbnail
10
docx

Õpilaste vaimsete võimete mõõtmine (vaimsete võimete testid), selle eesmärgid ja võimalused

eksimatult lahendama (ibid., lk 206). Olenemata testitulemusest pakub lohutust teadmine, et ehkki mina ei ole geenius, ei ole seda ka suur enamus inimkonnast (Valk, s.a.2). Selle väite illustreerimiseks toon tabelina inimkonna populatsiooni jaotuse IQ alusel. Tabel 1 (IQ Test Scores..., s.a.). IQ Kirjeldus Protsent inimkonna 130+ Vaimselt väga andekas 2,2% 120 ­ 129 Kõrged vaimsed võimed 6,7% 110 ­ 119 Kõrge keskmine 16,1% 90 ­ 109 Keskmine 50% 80 ­ 89 Madal keskmine 16,1% 70 ­ 79 Madalad vaimsed võimed 6,7% Alla 70 Vaimne alaareng 2,2% Testimise võimalused ja eesmärgid

Pedagoogika
thumbnail
25
pdf

Individuaalsete erinevuste psühholoogia

tegu lihtsalt isiksusekirjelduste semantiliste sarnasuste struktuuriga? · See ei ole päriselt lahendatav küsimus, sest käitumist ei saa kirjeldada ilma semantikata (st need kirjeldused peavad midagi tähendama!). 4. INTELLIGENTSUS I ­ MÄÄRATLEMINE JA ERINEVAD LÄHENEMISED ­ Helle Pullmann Individuaalsete erinevuste kaks nurgakivi: isiksus ja intelligentsus Mida teeb (eelistused) ja kuidas teeb (sooritus)? Isiksus + võimed = ? · latentsed psühholoogilised konstruktid,st omadus ei ole ise otseselt jälgitav, kuid seda õnnestub teatud situatsioonides või tegevuses mõõta · erinevusi on võimalik mõõta standardiseeritud psühhomeetriliste instrumentidega Intelligentsuse uurimise peamised eesmärgid (1) inimeste võimete erinevuste täpne ja süstemaatiline kirjeldamine · mida täpsemat pilti on vaja, seda spetsiifilisemaid võimeid tuleb vaadata

Enesejuhtimine
thumbnail
25
docx

Individuaalsete erinevuste psühholoogia

- Käitumise kirjeldused - Käitumise faktilised tulemused Kognitiivsed protsessid - Taju ’kallakud’ või ’nihked - Assotsiatsioonid Bioloogilised protsessid - Ajukuvamised - Farmakoloogia - Geenid Teadmised, arvamused oskused - Sotsiaalsed oskused - Arvamused jms isiksuse kohta Vaimse võimekuse mõõtmine - IQ testid – grupi- ja individuaaltestid - Kognitiivsed protsessid – ülesande lahenduskäik; vastmisaeg - Bioloogilised protsessid – aju mõõtmine ja ajukuvamine, geenid - Väited ja hinnanugd – enesekohased, tuttavate, õpetajate Individuaalsete erinevuste tähtsus - Kliiniline hindamin - Personalivalik ja -nõustamine - Tervisekäiutmine – mõju tervisele - Saavutus- ja võimetetestid hariduses Individuaalsed erinevused ja põhjuslikkus Mida tähendab korrelatsioon? (2 tunnuse seos, seose all akuulub üldisemas mõttes ka gruppidevaheline erinevus) - Sõltub hajuvusest

Individuaalsete erinevuste psühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun