TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL MAJANDUSTEADUSKOND Huvitav ettevõte Nimi Õppejõud: Juhan Teder 2013 Sisukord Teema valik Ma olen kuulnud ja ise lugenud sellest ettevõttest nagu YOGA, mind huvitas see. Arvan, et YOGA on meie majade ja hoonete ,,tulevik". Mulle meeldis see idee ja tahtsin rohkem teada sellest projektist. Mõtlen, et YOGA on üks vägagi eeskujulik firma ärimaailmas ja on oluline, et firmal on suur potensiaal. Ettevõtte areneb väga kiiresti ja praegu nende
1 http://sisustuskoda.ee/v2/?p=sisustuskoda&l=est 2 http://www.inforegister.ee/11377854-SISUSTUSKODA-OU Toodetest lähemalt OÜ Sisustuskoda tegeleb eritellimusel puittoodete valmistamisega. Toodete valik on väga mitmekülgne ja suur. Toodete nimekirjas on ankad, trepid, elutoa-,köögi-,vannitoa-,kontorimööblid, kaubanduslik inventaar, uksed, baaride ja ööklubide sisustus ja interjöörid. Sisustuskoda OÜ on esimene eritellimusel mööblit valmistav ettevõte Balti riikides, kes on kombineerinud puutetundliku tehnoloogia käsitööl valminud mööbliga. Sisustuskoda OÜ teeb koostööd oma partnerfirmadega ning koos arendatakse ning täiustatakse Thomas Urban Gardner'i leiutist. Firma innovaatilisus Miks just see firma kõige parem on? Seda loomulikult selle pärastet see firma ei ole tavaline puittoodete müüja vaid teeb koguaeg uuendusi ja need on ka vilja kandnud.
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Ettevõtluse õppetool Erle Maido HUVITAV ETTEVÕTE Referaat Tallinn 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1. TURBLISS OÜ.......................................................................................................................4 1.1. TurBliss’i äriidee sünd..................................................................................................4 1.2. TurBliss’i äriidee...........................................................................................................5 1.3. TurBliss’i tooted............................................................................................................6 2. KONKURENTS.......................................................................................
juhtkonnaga, kuid ühinemist ei toimunud. Soomlasest emafirma saamine 1998. aasta alguses ostis Soome rõivatööstusfirma PTA Group OY, mis oli investeerimis- ja arendusfirma Captum Group OY tütarfirma, algselt Optiva Varahalduse (Tänapäeval tuntud Sampo panga Eesti osakonnana) tütarfirmalt OÜ Fine Holding 43 protsenti Klementi aktsiatest ja suurendas hiljem osalust turult aktsiaid juurde ostes. Nii sai sisuliselt läbi AS Klementi ajastu ja ettevõte muutus aja jooksul PTA Groupiks.Kuna ettevõte oli juba eelnevalt Tallinna börsil, siis maksis PTA tol ajal aktsia eest 4,5 krooni. Emafirma pankrott ja Alta Capitali tulek 2002. aastal läks aga AS Klementi emafirma P.T.A. Group OY pankrotti, milles 79% osalus müüdi edasi Eesti riskikapitalifirma Alta Capitali tütarfirma Fermo Investile kaheksa miljoni krooni eest. Alta Capital oli Eesti riskikapitali firma, kus partneritena osalesid Indrek Rahumaa, Andres Rätsepp ja Toomas Leis
Maitse). Tootearendus on selles ettevõttes väga tähtsal kohal, eelkõige esimesel kohal on tervislikkus. Lisaks jäätiste tootmisele, tegeleb Balbiino ka külmutatud ja jahutatud kauba maaletoomise ja müügiga, milleks on kala, köögiviljad ja marjad, kulnaartooted ja liha. As Balbiino turustab Eestis Bonduelle, Farm Frites, Märjamaa talu ja Saare Fisheksport toodangut. Balbiinole kuuluvad ka kaubamärgid Culinaare, Härmavilja ja Marine. AS Balbiino sai alguse 1995. aastal. Ettevõte on täielikult Eesti kapitalil põhinev ning kuulub ettevõttele OÜ NG Investeeringud. OÜ NG Investeeringud on valdus- ja investeerimisettevõte, mis tegutseb juba alates aastast 1994. NG Investeeringut tegeleb nii tööstuse, kinnisvara kui ka kaubanduse alal. Eeloleva ettevõtte kontserni kuuluvad ka Liviko, Roseni Kinnisvara, Tallinna ja Tartu Kaubamaja, Selverid, I.L.U ilutoodete kauplus ja SHU Kingakauplused. 1996
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a
valiku rikastamisele). 2. Tootekontseptsioon Siin on aluseks toode ja tema funktsionaalsed omadused. Vahendiks on tootearendus ja kvaliteedi tõstmine ning eesmärgiks kasum kvaliteedilt (tarbija ostab kvaliteetset ja oma hinda väärt kaupa, pakkuja suunab energia toote parandamisse mitte turundusse). 3 3. Müügikontseptsioon Aluseks on ettevõte ja tooted. Vahenditeks igasugused müügi- ja reklaamivõtted ja eesmärgiks kasum käibe kasvult (tarbija ostab seda, mida tootja on suutnud talle n-ö pähe määrida, agressiivne müük). 4. Turunduskontseptsioon Aluseks on turg koos tarbijate vajaduste ja soovidega. Vahendiks suunatud turundus 4P mudeli kasutamisega ning eesmärgiks kasum tarbija rahulolult. Firma peab tundma tarbija vajadusi ja soove. 5. Sotsiaalse turunduse kontseptsioon
Toitlustusettevõtete tüübid Toitlustusettevõtteid võib liigitada toimimispõhimõtete järgi: kiirtoiduettevõtted, kohvikud ja cafe´d, baarid, restoranid, catering-ettevõtted. Toitlustusettevõtte missioon ja äriidee 4 Igal toitlustusettevõttel on missioon ja äriidee. Ettevõtte missioon on ettevõtte tegutsemise peasuund. Missioon annab vastuse küsimusele - MIKS ettevõte on turul. Ettevõtte äriidee kirjeldab KELLELE on ettevõtte tooted ja teenused suunatud; MIDA ettevõte pakub; KUIDAS tooteid ja teenuseid klientideni viiakse. KELLELE? MIKS ettevõte on turul? MIDA? missioon KUIDAS? Joonis 1.1
Kõik kommentaarid