Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks tegeldakse kasvatuse ja haridusega?
  • Kuidas kujuneb inimeste elustiili loomine?
  • Millised on struktuurilised ja kultuurilised mõjud?

Lõik failist


Kordamisküsimused
Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst
Antikainen jt (2009): miks tegeldakse kasvatuse ja haridusega?
Kuidas ja miks on kasvatus- ja haridusprotsessid ning - struktuurid kujunenud ühiskonna muutudes sellisteks, nagu nad on?
Kas haridus on kaasaegses ühiskonnas sotsiaalse kontrolli vahendiks või pakub ta indiviididele ja gruppidele ka võimaluse oma eesmärkide saavutamiseks ning ühiskonna muutmiseks?
Alljärgnevalt vaatleme hariduse ülesandeid, institutsionaliseerumist ja korraldust, protsesse ja praktikaid ning tähendusi ja tagajärgi indiviididele, gruppidele ja ühiskondadele.
Inimesed omistavad tähendusi ja teevad valikuid hariduse ja õppimise põhjal selle ruumi piires, mida ühiskonna- ja haridusstruktuurid pakuvad.
Viimane toimub ajaloolise protsessi käigus, mille vältel nad neid struktuure omavahelises vastasmõjus kujundavad ja loovad.
Antikainen, Rinne ja Koski hariduse kujunemisest
Esimeste peresteraldunud õpetavate
Vasakule Paremale
Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #1 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #2 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #3 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #4 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #5 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #6 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #7 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #8 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #9 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #10 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #11 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #12 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #13 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #14 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #15 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #16 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #17 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #18 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #19 Haridussotsioloogia problemaatika ja kontekst #20
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 20 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-12-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 20 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor detsemberfest Õppematerjali autor
Kordamisküsimused eksamiks 2016

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
doc

Eesti noorte väärtushinnangud ja nende seos ühiskonnas toimuvaga

Eesti noorte väärtushinnangud ja nende seos ühiskonnas toimuvaga- minu uurimisteema tulevikus Arutlev essee Noored inimesed, nagu vanem elanikkond armastab tihti öelda, on iga rahvuse tulevik. Võimalik, et see ongi nii, sest on ju iga põlvkonna noored need, kelle kätes on kõik võimalused luua ja edendada oma kodumaa kultuuri, majandust, poliitikat ning ,,toota" järgmine põlvkond, kes liiguks sama teed. Olen ka ise noor inimene ning seega tunnen endal kerget kohustust/tungi teha midagi oma riigi ja rahva heaks, sest nooruslik energia vajab rakendust ja ära kasutamist, kuna säärane entusiasm ei kesta kaua. Kas ka mind igapäevaselt ümbritsevad noored tunnevad teatavat ,,kohustust" kodumaa ees ning millised on üldse tänapäeva noorte väärtushinnangud ja ambitsioonid ning millist rolli mängib nende kujunemisel ümbritsev ühiskond koos tavad

Sotsiaalteadused
thumbnail
8
doc

Loengus käsitletud materjali analüüs

Lõengus käsitletud materjali analüüs Julia Uvarova STSTB 2 kõ Eesti entsüklopeedia järgi Sotsiaalpedagoogika on kooli kasvatustööd täiendav kooliväline kultuurharidustöö, mis on abivajajat arendav, kasvatav, taastav, hüvitav, õpetav, juhendav jms. tegevus. Sotsiaalpedagoogika aitab inimesel sotsiaalselt rahuldaval tasemel ühiskonnas elada. Sotsiaalpedagoogika kui omaette distsipliin. J. Hämäläinen oma raamatus Sissejuhatus sotsiaalpsühholoogiasse kirjutab, et sotsiaal- pedagoogiline mõtteviis ja tegevus on tekkinud selleks, et ennetada ja leevendada sotsiaalset tõrjutust ja teisi sotsiaalseid probleeme pedagoogiliste vahenditega. Sotsiaalset tõrjutust süvendavad ühiskondlikud muutused ja kriisid: neist tekivad vaesus, madal haridustase, töötus, valikuvõimaluste puudumine. Nende probleemide tulemuseks on ühiskonna pakutud toest ja hüvedest ilmajäämine ja mõttetusetunne. J. Pestalozzi(1746-1827) käsitles kasvatust ühiskondliku ehk sotsiaalse kasva

Sotsiaaltöö
thumbnail
12
docx

NOORED TÖÖTURUL

Töökoha omamine tähendab täiskasvanu staatust, austust enese vastu, raha, sõltumatust ja võimalust luua kontakte. Tööta noored jäävad ilma olulisest võimalusest leida uusi perspektiive ja lõimuda laiemasse ühiskonda (3) Noorte positsioon tööturul on kehvem kui täiskasvanutel. Probleemid, mille ette mõlemad satuvad, on küll samad, kuid nende tähendus on noorte jaoks tihtipeale palju suurem. Noorte kahjuks räägib ka vanus, mistõttu neil puudub n-ö formaalne haridus ja varasem töökogemus. Lisaks ei ole noortel sellist kaasarääkimisvõimalust tööturupoliitika kujundamisel, kui seda on täiskasvanutel nt ametiühingute kaudu. Kehvemad tingimused tööle asumisel mõjutavad ka teisi eespool mainitud autonoomia komponente, tehes noortest tööandjate silmis mitteusaldusväärse grupi. (3) "Euroopa Liidus on 4,6 miljonit töötut noort (vanuses 15-24), mis teeb noorte töötuse osakaaluks lausa 38,5 % kogu töötust elanikkonnast

Riigiõpe
thumbnail
15
docx

Noorsootöö alused ja korraldus

Resolutsiooniga lepitakse kokku kaks ELi koostöö üldist eesmärki: · luua kõikide noorte jaoks hariduses ja tööturul rohkem ja võrdseid võimalusi; · edendada kõikide noorte kodanikuaktiivsust, sotsiaalset kaasatust ja solidaarsust. Kahetasandiline lähenemine: · Konkreetsed tegevused noortevaldkonnas; · Sektoriülene lähenemine ja noortega arvestamine teistes poliitikavaldkondades 8 peamist tegevusvaldkonda: - haridus ja koolitus - tööhõive ja ettevõtlikkus - tervis ja heaolu - Osalus - vabatahtlik tegevus - sotsiaalne kaasatus - noored ja maailm - loovus ja kultuur - Riiklik tasand Vabariigi valitsuse ja Riigikogu ülesanne on tagadad õiguslikud alused noorsootöö korraldamiseks. Riigikogus tegeleb noorsootöö küsimustega kultuurikomisjon.

Ainetöö
thumbnail
24
docx

Inimõiguseid aluseks võtva noorsootöö vajalikkusest ja võimalikkusest Eestis

Inimõiguseid aluseks võtva noorsootöö vajalikkusest ja võimalikkusest Eestis Arutlus Juhendaja: Tallinn SISUKORD SISSEJUHATUS..................................................................................................................... 2 1. Noorsootöö vajalikkus ja võimalikkus Eestis...................................................................3 KOKKUVÕTE...................................................................................................................... 10 KASUTATUD ALLIKAD........................................................................................................ 11 SISSEJUHATUS 2 Et ühiskonnas eksisteerida, on vältimatuks eelduseks mõista inimõigusi ning seepärast on vaja erinevatel el

Inimene ja ühiskond
thumbnail
12
docx

Noored kui ressurss või probleem noortepoliitikas essee

Tallinna Ülikool Haridusteaduste Instituut Noorsootöö Ingela Kaljuste NOORED KUI RESSURSS VÕI PROBLEEM NOORTEPOLIITIKAS Essee Tallinn 2016 Maailm ja selles valitsev ühiskond on pidevas muutumises. Areng toimub aina kiiremini. Iseseisvumine peab ühiskonnas valitseva pinge all üha varasemas eas aset leidma. Miski ei ole enam kindel. Kui veel eelmise sajandi keskpaigaski oli lapsel juba perre sündides päris konkreetne ja turvaline tulevik paika pandud, siis nüüdsel ajal see nii enam pole. Tulevikku oluliselt mõjutavad otsused tuleb indiviidil küllaltki noores eas juba vastu võtta. See on tingitud sellest, et ühiskond vananeb ning noortelt hingedelt oodatakse kiiremat ühiskonna probleemide lahendamise üle võtmist. Noored inimesed on tuleviku väetis. Nemad hoiavad endas suurimat väärtust kogu ühiskonna jaoks. Noortelt oodatakse ideid, mõtteid ja tegusid parema t

Ühiskond
thumbnail
49
docx

Laste- ja noortekirjandus full konspekt

- 10-11 ~ huvituvad faktidest, miks küsimused, tahavad kõike teada - 12-14 ~ huvi luule vastu langeb drastiliselt - 15-17 ~ tuleb arendada kujundlikku mõtlemist, suunata erinevate kirjandusžanritele Kuidas on autori adressaaditunnetus? kas vanusele iseloomulikud tunnused on tabatud? lapse rollid - pere ~ saaja-andja. peresisesed suhted. lapse ja vanema suhted - sotsiaalelu ~ suhtlus sõpradega, koolielu, huvitegevus, tänavaelu, riskikäitumine - haridus ~ laps õpilasena - majandus ~ tööjõud (nt karjased), tarbija (tahab kõike saada) - kunst ~ ühiskonna kriitik, “lapsesuu ei valeta”, keskkonna looja, laps on iselooja, missugused mänge mängivad, lapsi arendavad mängud + pereliige (kodukoht, suhted kodus, kasvatuspõhimõtted) + õpilane (kooli poolne nägemus, suhted koolis, kasvatuspõhimõtted) + laia ilmaga suhtleja (tegevusalad, hobid, sõpruskond, keelekasutus)

Kategoriseerimata
thumbnail
13
doc

VÄÄRTUSKASVATUS EESTI ÜHISKONNAS

VÄÄRTUSKASVATUS EESTI ÜHISKONNAS Referaat Sisukord Sissejuhatus ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...... ... ... ... 2 Väärtuskasvatus Eesti koolides ... ... ... ... ..... ... ... .2 Väärtushinnangud muutuvas ajas ... ... ... ... ..... ... ...3-6 Väärtushinnangute kujunemine... ... ... ... ... ..... ... .6-7 Väärtushinnangud põlvkondade kaupa ... ... ... ... ... .6-9 Eestlus kui väärtus ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..9-10 Kokkuvõte ... ... ... ... ... ... .... ... ... ... ... ... .. .. .10 Kasutatud kirjanduse loetelu ... ... ... ... ... ... ... ... .12 2 SISSEJUHATUS Tunnustada midagi väärtusena tähendab arvestada sellega valikute tegemisel. Väärtustada võib au, ilu, tõde, ratsionaalsust, heaolu, raha, teiste inimeste tunnustust, väärikust, puhast südametunnistust, tarkust jne. Väärtuste valik on isiklik ning siin tekibki probleem, et mille alusel siis inimene

Sotsiaaltöö




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun