Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest ja mõjust nahale (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui tihti kaustad meigivahendeid ?
  • Missuguseid meigi tooteid kasutad igapäevaselt ?
  • Milline on sinu nahk ?
  • Mida arvestad kosmeetikatooteid ostes ?
  • Milliseid meigitooteid kasutate igapäevaselt ise ja töös ?
  • Mida soovitate jälgida ripsmetušši ja jumestuskreemi valides ?
  • Milliseid probleeme võib silmadele põhjustada mittesobiv ripsmetušš ?
 
Säutsu twitteris
Gustav Adolfi Gümnaasium
Uurimistöö
Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest
ja mõjust nahale
Koostaja ...
Klass...
Juhendaja ...
Tallinn 2013

Sisukord


Sissejuhatus 4
1TEOREETILINE TAUST 5
1.1Kosmeetika ajalugu 5
1.1.1Egiptus 5
1.1.2Kosmeetika kandumine naaberriikidesse 6
1.1.3Kosmeetika 16. sajandist tänapäevani 6
1.2Nahatüübid 7
1.2.1Normaalne 7
1.2.2Rasune 8
1.2.3Kuiv 8
1.2.4Kombineeritud 8
1.3Meigitoodete koostis 9
1.3.1Parabeenid 9
1.3.2Alkohol 10
1.3.3Naatriumühend 10
1.3.4Aroomid 11
1.3.5Mineraalõlid ( kütused ) 11
1.4Mineraal kosmeetika 11
1.5Orgaaniline kosmeetika 12
2UURIMUS 13
2.1Metoodika 13
2.1.1Õpilaste küsitlus 13
2.1.2Katse 18
2.1.3Kosmeetikute küsitlus 19
2.2Analüüs 20
2.3Järeldus 20
3KOKKUVÕTE 21
4KASUTATUD KIRJANDUS 22



Sissejuhatus


Meigitooted on ained, millega inimesed värvivad oma nägu (huuli, silmi) selleks, et näha välja atraktiivsemad või muuta oma välimust (Macmillan Publisher , 2009-2013). Teaduse ja tehnika arenedes on toimunud suured muutused ka kosmeetikatööstuses. Meigitooteid kasutatakse aina rohkem ja enamasti teadmata, millised tooted võivad olla kahjuliku mõjuga nahale.
Uurimistöö, teemal „Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest ja mõjust nahale“, uurib kosmeetika negatiivseid omadusi ja inimeste teadlikkust meigitoodete koostisest. Selleks viiakse praktilises osas läbi ankeetküsitlus GAG-s õppivate 10.-12.klassi tütarlaste seas (vt. Lisa 1), nädalane katse nelja neiuga ja internetipõhine küsitlus kosmeetikutega. Teoreetilises osas kasutab autor dokumendianalüüsi ja kirjutab kosmeetika ajaloost, koostisainetest, nahatüüpidest ning mineraalkosmeetikast.
Teema valik on langetatud peamiselt autori suurest isiklikust huvist arendada ennast ja tõsta teiste teadlikkust antud valdkonnas. Uurimistöö eesmärgiks on teadvustada inimesi meigitoodetes sisalduvatest ainetest ning nende mõjust tervisele.
Antud uurimistöö hüpoteesideks on:
  • GAG gümnaasiumi õpilased ei ole teadlikud erinevates kosmeetikavahendites sisalduvate kemikaalide mõjust nahale.
  • Mõned meigitooted on nahale ohtlikud ning võivad põhjustada erinevaid kahjustusi/haigusi.
  • TEOREETILINE TAUST

  • Kosmeetika ajalugu

  • Egiptus


    Kosmeetikatoodete kasutamine sai alguse juba iidsetest kultuuridest ning on saanud lahutamatuks osaks meie elus. Tänapäeval on see jõudnud nii kaugele, et sellest on raske mööda vaadata. Isegi televiisoris on tehtud enamikele meik, et muuta neid vaatajatele atraktiivsemateks. Kosmeetikatööstusel pole, aga alati nii hästi läinud. Kõige kehvem periood oli 18.sajandil. Inimesi peletas meigitooteid kaustamast eelkõige avastus, et meikides võib leiduda aineid, mis on kahjulikud ja mürgiseid ning oli ka arvamus, et see on rikaste inimeste pärusmaa .
    Esimesed arheoloogilised väljakaevamised, mis tõestavad kosmeetika olemasolu on pärit Vanast-Egiptusest, kuid ajaloolased on veendunud, et esimesi naturaalselt valmistatud meigitooted olid kasutusel juba kaua aega enne kaasaegset tsivilisatsiooni, meie esivanemate poolt. Egiptuses meikisid end nii mehed kui naised. Seal kasutati kehade ilustamiseks juba üle 6000.aasta eest silmalainereid, huulepulki, - läikeid, näokreeme ja parfüüme. Nende toodete põhilisteks vigadeks oli keeruline valmistusprotsess ja mürgiste koostisosade kasutamine. Sealsed keemikud üritasid leida võimalusi, et muuta meigitoodete ehitust lihtsamaks, kuid see ebaõnnestus, sest ei leitud alternatiive kahjulikele koostisosadele. (History of Cosmetics)
    Egiptuses oli kosmeetikal väga oluline roll ka usurituaalides. Kasutati rohelist silmavärvi, mis on püramiiditekstides kirjutatud ning seda seostatakse kohaliku jumala Horose amulettsilmadega. Lauvärve hakati kandma templikujudele, et need näha saaksid ja isegi surnuid hakati grimeerima, et nende välimust elulähedasemaks muuta. (Fagan, 2007, lk 284)
  • Kosmeetika kandumine naaberriikidesse


    Egiptlaste preester üritas küll ära hoida kosmeetika retseptide levimist teistesse riikidesse, kuid see juhtus siiski tänu Vahemere kaubandusele esimestel aastatuhandetel eKr, Kreekasse ja Rooma . Seal elavatele rikastele inimestele oli kõrgmood saanud elus väga oluliseks. Kanti parukaid , punast huulepulka ja ka valget puudrit. Roomas oli viidud asi selleni , et naisi ei peetud enam ilusaks, kui nad ei kandnud meiki. Naistele õnneks, kasutati sellel ajal kosmeetikas looduslikke aineid, näiteks huulepulkasid ja kreeme tehti taruvaigust, oliiviõlist ning roosiveest. (History of Cosmetics)
    380 aastat eKr toimus ristiusu tõus ning tänu sellele kristlaste jaoks kirikuelu paranes ning naised hakkasid oma religiooni tähistama juveelide ja kosmeetikaga. Kuid tänu Rooma Impeeriumi kukutamisele tuli Euroopasse pime aeg ning luksustooted ei olnud enam kättesaadavad. Tänu sellele peaaegu kogu kosmeetikatööstus kadus Euroopa kultuurist. 12. ja 13. Sajandil. Euroopa vabanes eraldatusest ning sõdalased tõid endaga kaasa erilisi meigitooteid Lähis-Idast, mis andis suure löögi sealsele moele. Tööstused tõusid, teadlased said vajaliku rahastamise ja mood laienes kiiremini kui kunagi varem. (History of Cosmetics)
  • Kosmeetika 16. sajandist tänapäevani


    14.sajandil, kõigi renessansilike võimalustega, ei pööranud inimesed siiski tähelepanu kosmeetikale. Kasutati vaid mõningaid noorendavaid võtteid nagu munaga näo määrimine ja teisi kortse eemaldavaid protseduure. Kuid laialdane kasutus ei jõudnud kunagi väljapoole aristokraatiat. 1558-1603 aastatel, Kuninganna Elizabeth I ajal, tõusis Inglismaal kosmeetika populaarsus, kuid seda jätkus vaid lühikeseks ajaks ning lõppes peagi pärast tema valitsusaega. Elizabeth I unikaalset välimust, lumivalge nägu ning erksa värvilised huuled, märgati üle Inglismaa ja Prantsusmaa kõrgklasside ning aristokraatide seas. Kuninganna mood ei pidanud kaua vastu, sest peagi muutus eriti väljapaistev meik tavaliseks alamklassile ehk prostituutidele ning tänu sellele ülejäänud klassid , peale kõige vaesemate, kasutasid sel ajal ainsa erandina meditsiinilist kosmeetikat . (History of Cosmetics)
    Lõpuks 19.sajandi teisel poolel jõudis kätte kosmeetika hiilgeaeg . Toimus industriaal revolutsioon ning keemia arenes, nüüd oli võimalik luua kosmeetikatooteid palju lihtsamalt ning odavamalt. Enam ei olnud koostisosad nii ohtlikud tervisele ja seetõttu hakkas tööstus kiiresti arenema. (History of Cosmetics)
    Massiturul said kosmeetikatooted majanduslikult kättesaadavaks 1920ndatel , toimus murdepunkt . Fotograafid, näitlejad ja suurte kaupluste kampaaniad tõid kaasa Victoria moe kukutamise, kus naised ei tohtinud igapäevaselt meike kasutada. Populaarsus aina kasvas ning see tõi kaasa palju leidlikke tooteid, nagu huuleläige, juuksevärv, päiksekreem ja punane küünelakk. (History of Cosmetics)
    Teine maailmasõda tõi kaasa järgmise hiilgeaja kosmeetikale. Tuli palju uusi trende, mille muutsid populaarseks erinevad muusikud ja näitlejad. Tänaseks on kosmeetikatööstus ülemaailmne mitmete miljardite äri. Edukus seisneb pidevate uute lahenduste leidmises moes, mis kindlustab pideva värskuse . (History of Cosmetics)
  • Nahatüübid


    Nahatüüpideks on normaalne, rasune , kuiv ja kombineeritud . Igal inimesel on erinev nahk, mis tuleneb kolmest tegurist:
  • Veesisaldus – tagab naha elastsuse ja mugavuse
  • Rasvasisaldus – annab nahale toitained ja pehmuse
  • Tundlikkuse tase – määrab naha vastupidavuse ja talutavuse (The national skin care institute)
  • Normaalne


    Normaalsel nahatüübil esineb üksikuid vaevalt näha olevaid poore, kuid üldiselt on särav roosakas jume, millel ei ole puudusi. Sellisel nahal on tasakaal niiskuse ja tundlikkuse vahel, samal ajal omades ka piisavas koguses lipiide (orgaaniline ühend). (The national skin care institute)
  • Rasune


    Rasusel nahal on laienenud poorid , tuhm kuid läikiv jume, rasupunnid ja vistrikud . Naha õlisus võib muutuda päevast päeva, olenevalt päikesest, tuulest ja aastaajast . Rasunäärmed toodavad
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #1 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #2 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #3 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #4 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #5 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #6 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #7 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #8 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #9 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #10 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #11 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #12 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #13 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #14 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #15 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #16 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #17 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #18 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #19 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #20 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #21 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #22 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #23 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #24 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #25 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #26 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #27 Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest-ja mõjust nahale #28
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-01-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 29 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor roositydruk5 Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Sissejuhatus
    Meigitooted on ained, millega inimesed värvivad oma nägu (huuli, silmi) selleks, et näha välja atraktiivsemad või muuta oma välimust (Macmillan Publisher, 2009-2013). Teaduse ja tehnika arenedes on toimunud suured muutused ka kosmeetikatööstuses. Meigitooteid kasutatakse aina rohkem ja enamasti teadmata, millised tooted võivad olla kahjuliku mõjuga nahale.
    Uurimistöö, teemal „Gustav Adolfi Gümnaasiumi gümnaasiumi õpilaste teadlikkus meigitoodete koostisest ja mõjust nahale“, uurib kosmeetika negatiivseid omadusi ja inimeste teadlikkust meigitoodete koostisest. Selleks viiakse praktilises osas läbi ankeetküsitlus GAG-s õppivate 10.-12.klassi tütarlaste seas (vt. Lisa 1), nädalane katse nelja neiuga ja internetipõhine küsitlus kosmeetikutega. Teoreetilises osas kasutab autor dokumendianalüüsi ja kirjutab kosmeetika ajaloost, koostisainetest, nahatüüpidest ning mineraalkosmeetikast.
    Teema valik on langetatud peamiselt autori suurest isiklikust huvist arendada ennast ja tõsta teiste teadlikkust antud valdkonnas. Uurimistöö eesmärgiks on teadvustada inimesi meigitoodetes sisalduvatest ainetest ning nende mõjust tervisele.
    Antud uurimistöö hüpoteesideks on:
    1. GAG gümnaasiumi õpilased ei ole teadlikud erinevates kosmeetikavahendites sisalduvate kemikaalide mõjust nahale.
    2. Mõned meigitooted on nahale ohtlikud ning võivad põhjustada erinevaid kahjustusi/haigusi.

    uurimistöö , kosmeetika , ajalugu , kahjulikkus , nahk , meik , meigitooted , koostis

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    343
    pdf
    Maailmataju uusversioon
    414
    pdf
    Tiit Lauk humanitaar
    937
    pdf
    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
    990
    pdf
    Maailmataju ehk maailmapilt 2015
    0
    docx
    V-Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat
    62
    docx
    Kirjanduse lõppueksami materjalid
    1072
    pdf
    Logistika õpik
    82
    doc
    KIRJANDUSE LÕPUEKSAM kevad 2017





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun