Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Sügis - Värvikirev metsatukk, langevad tammelehed ja mädahõng - sügiselised luuletused

Esitatud küsimused

  • Kuidas toimib kaubandus?
  • Miks on ühiskonnas kombed ja viisakus?
  • Keskne küsimus on kuidas peaksin elama?
  • Kes päris Rooma keisririigi?
  • Miks kõik kogu aeg ei armasta?
  • Misled by false pretences?
  • Mis liiguvad vedrude ja rataste abil nagu näiteks kell elavad tehislikku elu?
Vasakule Paremale
Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #1 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #2 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #3 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #4 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #5 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #6 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #7 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #8 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #9 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #10 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #11 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #12 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #13 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #14 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #15 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #16 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #17 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #18 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #19 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #20 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #21 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #22 Euroopa ideede ajaloo eksami kordamisküsimused #23
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 23 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-05-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mirell Põlma Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
21
doc

Euroopa ideede ajalugu

Kristlik valitseja saab oma eeskujuga propageerida vagadust ja alandlikkust. 6. Aquino Thomas õnnest ja poliitikast. Õndsust ei ole võimalik maa peal saavutada, aga ikkagi peab püüdma hoolitseda maksimaalselt oma ihu ja hinge eest. Inimene on osa ühiskonnast (riigist), hierarhilisest süsteemist, mille eri osad täidavad eri funktsioone. Seega hea elu on poliitiline küsimus. Valitsejate ülesandeks on seaduste kaudu harjutada inimesi käituma vooruslikult. Kuna inimese tõeline voorus on vaimne ja ülem ajalikust (maisest, mööduvast), on kirik ülem riigist. Ka valitsejate vooruse tasuks on igavene elu, mitte maised hüved. 7. Thomas Hobbes'i subjektiivne õnnekäsitus. Inimesed alluvad liikumise seadusele. Inimesed panevad liikuma ihad. Hea ja kuri on seotud inimeste ihadega: ei ole loomupärast head ja kurja, vaid hea ja kuri on nimed, mille inimesed annavad asjadele vastavalt sellele, kas nad ihaldavad või väldivad neid asju.

Ajalugu
thumbnail
27
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam 2012

naudingud, neist piisab õnneks)(,,Pidusöök", varem väitis vastupidist). Aristoteles leidis, et kuigi loomutäius on õnne olemuslik osa, on täiusliku õnne jaoks vaja siiski ka väliseid hüvesid: head teod nõuavad vastavat varustust(,,Nikomachose eetika", nt sõbrad, raha, päritoli, välimus). Kuid o keha hüved ja välised hüved on vajalikud hinge pärast, mitte vastupidi(,,Poliitika"). Stoikud: õnn ja voorus on kattuvad mõisted. Voorusliku tegutsemise aluseks on mõistuslik tunnetus ­ me peame aru saama, mis on hüved. Tõeline hüve on ainult see, mis on seesmiselt, oma loomult hea. Tervis, nauding, ilu, rikkus, kuulsus ei ole tõelised hüved, sest nende väärtus põhineb sellel, kuidas neid kasutatakse (neil endil puudub sisemine väärtus). Voorused on seesmiselt head. Tõelised voorused on meie tegutsemisviisid (õiglus, mõõdukus jne). Õnn tähendab stoikude jaoks

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
72
docx

Euroopa ideede ajalugu

Erinevad arusaamad: · Kreeka kodaniku arusaam õnnest ­ see, mida filosoofid kritiseerisid. Nt Sokrates manitses kreeka kodanikke, et ajavad taga raha ja võimu, aga mitte tarkust ja voorust. Aristotelese kriitika: need, kes elavad naudingutes; need, kes hindavad kuulsust ja on valinud poliitilise elu; need, kes hindavad voorust ­ võivad valida poliitika-elu, aga ka mõttetööga seotud elu · Platon, Aristoteles ja stoikud ­ keskne mõiste voorus · Epikuurlased ­ vastandusid stoikutele Vooruse tähtsus: Arete ­ voorus, loomutäius, täiuslikkus. Mõiste, mis käib nii elusolendite kui ka asjade kohta, kasutatakse juhul, kui on saavutatud sisemine potentsiaal parimal võimalikul viisil. Nt kirves on vooruslik, kui temaga saab hästi puid lõhkuda, kui tema funktsioon on hea. Silm näeb väga hästi ­ vooruslik. Paideia ­ noore mehe kasvatamine vooruslikuks (vastand ­ banausia: käsitöö

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
17
docx

Euroopa ideede ajaloo tähtsamad isikud

Muidu puhkevad mäss ja riid. Rooma kodusõdade põhjus: rahvameelsus või rahameelsus. Cicero: mõistusliku olendi tunnuseks on õigus. Filosoofid (Cicero) kutsusid kodanikke üles vabadust kaitsma, isegi hea valitseja vastu. Toetudes Cicerole ütles Milton, et orjusseisund on rahuseisund vaid näiliselt. Augustinus Augustinus õnnest ja poliitikast. Augustinus pidas paganlike filosoofide õnnefilosoofiat upsakuse märgiks, sest nende voorus ei saa olla vankumatu. Tõelised voorused on vaid vagadel inimestel, kes on uuestisündinud Kristuses. Kuid nemadki ei ole kaitstud siinse elu hädade eest. Nad saavad vaid olla "õnnelikud lootuses", sest siinpoolses elus õnne (felicitas) ei olegi: selle saamiseks tuleb elada vaga elu, et teispoolsuses õnne (õndsust ­ beatitudo) leida. Tõeline õndsus seisneb igaveses elus ja rahus. Riik on pattulangemise tulemus ja ajend, ent samas hädavajalik, et tagada kord ja rahu.

Ajalugu
thumbnail
30
doc

Euroopa ideede ajaloo konspekt

nendesamade kaudu ta ka suureneb ja, kui need on vastupidises, siis hävib. Kesktee, aga mitte alati. 2. Aristoteles, Platon ja stoikud õnne ja väliste hüvede suhtest Varane Platon leiab, et vaid voorusest ei piisa, hilise meelest piisab. Aristotelese meelest ei piisa (Head teod nõuavad head varustust). Stoikude meelest on tõeline hüve selline, mille olemasolus ei pea kahtlema, nagu rikkuse jms olemasolus. Nende jaoks õnn ja voorus ekvivalendid. 3. Aristoteles õnneliku elu eri vormidest ning õnne ja poliitika vahekorrast Nikomachose eetika: kolme sorti inimesed ja kolme sorti elu 1. Need, kes taotlevad naudingut ja elavad naudingutes. 2. Need, kes hindavad kuulsust ja on valinud poliitika-elu. 3. Need, kes hindavad voorust (arete) - võivad valida poliitika-elu, aga ka mõttetööga seotud elu. Poliitika eesmärgiks on õnn: õnneliku elu võimalikkuse tagamine. Filosoofid

Ühiskond
thumbnail
15
odt

Euroopa ideede ajalugu - Kordamisküsimused

eeldused + harjutamine eneseväärikus ­ täielik loomutäius enese suhtes õiglus ­ täielik loomutäius teiste suhtes eneseväärikas on see, kes peab end suurte asjade vääriliseks ja ongi nende vääriline suure eneseväärikusega inimesed on auga seotud f vabariiklase aust riigimees peab valima aktiivse pol. elu au põhineb voorusel aust endast ei tohi hoolida tegusid tuleb teha tegude endi, mitte au pärast Kristlus ja au, Aquino Thomas pühakute aust esimene kristlik voorus on enesealandamine pühakud peavad end väärituks kõiges, v.a. jumala arm jumala au ja ligimeste hüve nimel suured, ennastunustavad teod kui pühakule osutatakse au, võtab ta selle vastu, viidates jumalale, muus osas ta sellest ei hooli Feodaalne au au on vabade meeste atribuut au legitimeerib nende kõrgemat staatust saab alguse vallutustega algselt au aluseks füüs. suurus ja tugevus, hiljem välised hüved(feodaalvaldus) Rüütliau (chivarly) koodeks kõrgkeskajal

Euroopa ideede ajalugu
thumbnail
31
doc

Ideede ajaloo kotspekst

· Peamised voorused on õiglus, mõõdukus ja julgus · Kuidas seonduvad voorused ja hüve? Tõeline hüve on ainult see, mis on seesmiselt, loomu poolest hea: o Tervis, nauding, ilu, tugevus, rikkus, kuulsus ja kõrge sünnipära ei ole tõelised hüved. Miks? o Voorused on seesmiselt head · Õnn tähendab kindlust hüve omamises · Ent ainult tõelise hüve omamises saab olla kindlus · Järeldus: õnn ja voorus on kattuvad mõisted 3. Aristoteles õnneliku elu eri vormidest ning õnne ja poliitika vahekorrast o Õnneliku elu erinevad vormid: Riigimehe elu 2 Poliitiline juht, kes rakendab õigluse, julguse, eneseväärikuse voorusi kogukonna hüvanguks Ta ei suuda aga rakendada tarkuse voorust oma elus Rakendab oma voorusi ebatäiuslikes tingimustes Filosoofi elu - eelistatud

Filosoofia
thumbnail
14
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam

Keha hüved ja välised hüved on vajalikud hinge pärast, mitte vastupidi. Platon ­ õnnelik on elu kooskõlas loomutäiustega. Kõik pürgib hüve/headuse poole ning kõige elava eesmärgiks on õnn. Stoikud ­ õnn tähendab kindlust hüve omamises ­ õigupoolest aga ainult tõelise hüve omamises saabki olla kindlus. Mitte väliste hüvede kogumine, vaid õige hoiaku kujundamine naudingusse on õnnelikkuse tingimuseks. Õnn ja voorus on kattuvad mõisted. 3) Aristoteles õnneliku elu vormidest ning õnne ja poliitika vahekorrast Riigimehe elu ­ riigimees on poliitiline juht, kes rakendab õigluse, julguse, eneseväärikuse voorusi kogukonna hüvanguks. Ta ei suuda aga rakendada tarkuse voorust oma elus. Ta rakendab oma voorusi ebatäiuslikes tingimustes (nt sõda või teatud sotsiaalne korraldus) Filosoofi elu ­ eelistatud ­ filosoof on see, kes kõige täiuslikumalt praktiseerib tarkuse voorust.

Euroopa ideede ajalugu



Lisainfo

Koostatud sügissemestril 2011/2012.

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun